Zie foto de oude situatie:quote:
Het is een Berker-dimmer:quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:44 schreef wiltoyo het volgende:
Die twee bruine horen bij elkaar.
Welke dimmer heb je?
Dat ga ik proberen!quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
2 bruine draden gewoon met elkaar verbinden door middel van het plaatsen van een lasdop; dan steek je in de lasdop een stukje bruindraad die je verbind naar het juiste contact op je dimmer
Dat heeft daar inderdaad mee te makenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:12 schreef GeniusJ het volgende:
De hele elektra-groep in de omgeving werkt nu niet meer..kan dat met deze bruine draad te maken hebben? (die nu dus niet is aangesloten)
Dat is de gangbare manier van oplossen; let op dat je de draden niet veelste lang of te juist te kort aanstript. En schakel de stroom even uit voordat je de lasdop plaatstquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:31 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Dat ga ik proberen!
Is er nog een ander alternatief of mogelijk in het geval dit ook niet werkt?
Zo'n lasklem is toch een steentje met drie gaatjes. Waarbij ik de twee bruine draden in moet doen, en ook het bruine verlengdraadje er naast, die in de dimmer gaat?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat heeft daar inderdaad mee te maken
[..]
Dat is de gangbare manier van oplossen; let op dat je de draden niet veelste lang of te juist te kort aanstript. En schakel de stroom even uit voordat je de lasdop plaatst
Pciesquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:17 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Zo'n lasklem is toch een steentje met drie gaatjes. Waarbij ik de twee bruine draden in moet doen, en ook het bruine verlengdraadje er naast, die in de dimmer gaat?
Done!! De elektragroep werkt weer.... alleen... de dimmer nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
2 bruine draden gewoon met elkaar verbinden door middel van het plaatsen van een lasdop; dan steek je in de lasdop een stukje bruindraad die je verbind naar het juiste contact op je dimmer
Zit de juiste draad op het juiste contact van de dimmer ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:26 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Done!! De elektragroep werkt weer.... alleen... de dimmer niet
De dimmer is dus nog niet werkend. Iemand enig idee hoe dit kan?
Jep! Bruin zit op de L , Zwart zit op het andere tekentje.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zit de juiste draad op het juiste contact van de dimmer ?
Hoeveel watt zijn de lampen samen ? En weet je zeker dat het dimbare lampen zijn ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:38 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Jep! Bruin zit op de L , Zwart zit op het andere tekentje.
Moet ik misschien een andere dimmer hebben voor mijn IKEA hanglampen of maakt dat niet uit? Bijv.: http://www.bol.com/nl/p/i(...)it/9200000026984138/
Ik weet niet of het dimbare lampen zijnquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoeveel watt zijn de lampen samen ? En weet je zeker dat het dimbare lampen zijn ?
Als je niet zeker weet of het dimbare lampen zijn kun je er dan eens een gewone gloeilamp indraaien ? Dan weet je iig of het aan je dimmer of aan je lampen ligt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Ik weet niet of het dimbare lampen zijnNiet op gelet eigenlijk...
Op de lampenkap staat max 40 watt. Ik heb gloeilampen van 35 watt er in (2x).
Er zitten nu gewone gloeilampen in....35 Watt per lamp - 2 x 35 Watt dus...quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je niet zeker weet of het dimbare lampen zijn kun je er dan eens een gewone gloeilamp indraaien ? Dan weet je iig of het aan je dimmer of aan je lampen ligt.
En dimt de dimmer ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:45 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Er zitten nu gewone gloeilampen in....35 Watt per lamp - 2 x 35 Watt dus...
Kun je een foto plaatsen waarop te zien is hoe je dimmer hebt aangesloten ? Gewoon even ter controle ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:48 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Het licht / dimmer werkt niet - er dimt niets nu. Weet niet wat de reden is.
Geen idee eigenlijk. Zo is het opgeleverd na de verbouwing.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:14 schreef bouwfraude het volgende:
Was het ooit een hotelschakeling? Dat je twee schakelaars had om de lamp aan te doen?
Ga ik proberen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:52 schreef NielsNL het volgende:
De draden zitten wel op de goede plek in de dimmer (aan de letters te zien op de voorkant). Zet eens een lasklem op de plek van de dimmer (bruin en zwart in de lasklem). En schakel de stroom weer in. Als het goed is gaat de lamp branden, en is er iets mis met de dimmer. Gaat de lamp niet branden, zit het waarschijnlijk ergens anders...
Ja, dat is dat rode dingetje aan de voorkant.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:01 schreef john2406 het volgende:
In die dimmers van tegenwoordig zitten daar nog van die zekeringen in?
Oké. Dus een lasklem met 2 bruine en 1 zwarte draad? Thats it.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:59 schreef NielsNL het volgende:
Dat is geen probleem, je kunt ook dat korte bruine draadje even weghalen, en daar de zwarte in stoppen.
Correctquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:03 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Oké. Dus een lasklem met 2 bruine en 1 zwarte draad? Thats it.
Zou die niet doorgebrand kunnen wezen dan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:02 schreef NielsNL het volgende:
[..]
Ja, dat is dat rode dingetje aan de voorkant.
Jawel, mede daarom eerst even zonder schakelaar of dimmer proberen. Daarna zien we weer verder.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou die niet doorgebrand kunnen wezen dan?
Had je dat niet door toen ik dat vroeg, of waarom ik dat vroeg?
Zijn die lampen echt 35W of is het 35 replacement? Nieuwerwetse gloeilampen nemen veel minder vermogen op dan ouderwetse gloeilampen. Daarom wordt er vaak het vermogen op gezet wat de ouderwetse gloeilamp zou zijn, maar in werkelijkheid is het vermogen veel minder.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef GeniusJ het volgende:
[..]Op de lampenkap staat max 40 watt. Ik heb gloeilampen van 35 watt er in (2x).
Het zijn gloeilampen van de HEMA.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:23 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Zijn die lampen echt 35W of is het 35 replacement? Nieuwerwetse gloeilampen nemen veel minder vermogen op dan ouderwetse gloeilampen. Daarom wordt er vaak het vermogen op gezet wat de ouderwetse gloeilamp zou zijn, maar in werkelijkheid is het vermogen veel minder.
Aangezien je dimmer minimaal 60W aan vermogen nodig heeft om te kunnen werken, kan dit ook weleens het probleem zijn.
Er staat op dimbaar, staat er ook op met welke dimmer?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:40 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Het zijn gloeilampen van de HEMA.
Dit soort: http://www.hema.nl/winkel(...)p-40w-grote-fitting-(20001138)
Er staat op: dimbaar
Op mijn lampkap staat juist weer max 40 W
Nope. Ik weet niet of dat gebruikelijk is dat zoiets er opstaat?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er staat op dimbaar, staat er ook op met welke dimmer?
Die link doet het bij mij trouwens niet!quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:42 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Nope. Ik weet niet of dat gebruikelijk is dat zoiets er opstaat?
Als ik de draden gewoon (simpel) zo aansluit werkt de lamp nog niet. Zitten nu 2 gloeilampen van HEMA in.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:46 schreef NielsNL het volgende:
Werken de lampen wanneer de dimmer er tussenuit is?
Volgens mij niet. Ik heb in ieder geval geen mogelijkheid de dimmer in te drukken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:55 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is het ook nog een dimmer welke men eerst moet indrukken voordat er op draaien gereageerd word?
Zou ik een ander type moeten hebben? de hanglampen geven namelijk aan MAX 40 Wquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:44 schreef wiltoyo het volgende:
Zo wel
Is een ouderwetse gloeilamp, zou geen problemen mogen opleveren.
Alleen is dit denk ik niet helemaal de goede, dit is een 40-Watter
Zo zouden de lampen gewoon moeten branden, deden ze het voorheen wel?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:56 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Als ik de draden gewoon (simpel) zo aansluit werkt de lamp nog niet. Zitten nu 2 gloeilampen van HEMA in.
http://www.mupload.nl/img/3zijq9jsgpw.jpg
Zou dit wel moeten?
[..]
Volgens mij niet. Ik heb in ieder geval geen mogelijkheid de dimmer in te drukken.
Bedoelde eigenlijk dat je het eerder over 35W had.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:57 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Zou ik een ander type moeten hebben? de hanglampen geven namelijk aan MAX 40 W
Ja hoor..toen die knop er op zat (vanochtend) was er geen probleemquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:59 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Zo zouden de lampen gewoon moeten branden, deden ze het voorheen wel?
En dezelfde lampen zijn nog op dezelfde manier aangesloten?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:59 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Ja hoor..toen die knop er op zat (vanochtend) was er geen probleem
UPDATE: met de (niet) dimbare lamp van de kruidvat doet'ie het wel op de manier met de lasklem en 3 draden erin.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:00 schreef NielsNL het volgende:
En je
[..]
En dezelfde lampen zijn nog op dezelfde manier aangesloten?
Op hoeveel lengte heb je de kabels gestript? Volgens mij zouden die tot voorbij het metaal moeten steken. (Vaak staat er een lengte in mm op)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |