Zie foto de oude situatie:quote:
Het is een Berker-dimmer:quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:44 schreef wiltoyo het volgende:
Die twee bruine horen bij elkaar.
Welke dimmer heb je?
Dat ga ik proberen!quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
2 bruine draden gewoon met elkaar verbinden door middel van het plaatsen van een lasdop; dan steek je in de lasdop een stukje bruindraad die je verbind naar het juiste contact op je dimmer
Dat heeft daar inderdaad mee te makenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:12 schreef GeniusJ het volgende:
De hele elektra-groep in de omgeving werkt nu niet meer..kan dat met deze bruine draad te maken hebben? (die nu dus niet is aangesloten)
Dat is de gangbare manier van oplossen; let op dat je de draden niet veelste lang of te juist te kort aanstript. En schakel de stroom even uit voordat je de lasdop plaatstquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:31 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Dat ga ik proberen!
Is er nog een ander alternatief of mogelijk in het geval dit ook niet werkt?
Zo'n lasklem is toch een steentje met drie gaatjes. Waarbij ik de twee bruine draden in moet doen, en ook het bruine verlengdraadje er naast, die in de dimmer gaat?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat heeft daar inderdaad mee te maken
[..]
Dat is de gangbare manier van oplossen; let op dat je de draden niet veelste lang of te juist te kort aanstript. En schakel de stroom even uit voordat je de lasdop plaatst
Pciesquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:17 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Zo'n lasklem is toch een steentje met drie gaatjes. Waarbij ik de twee bruine draden in moet doen, en ook het bruine verlengdraadje er naast, die in de dimmer gaat?
Done!! De elektragroep werkt weer.... alleen... de dimmer nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
2 bruine draden gewoon met elkaar verbinden door middel van het plaatsen van een lasdop; dan steek je in de lasdop een stukje bruindraad die je verbind naar het juiste contact op je dimmer
Zit de juiste draad op het juiste contact van de dimmer ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:26 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Done!! De elektragroep werkt weer.... alleen... de dimmer niet
De dimmer is dus nog niet werkend. Iemand enig idee hoe dit kan?
Jep! Bruin zit op de L , Zwart zit op het andere tekentje.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zit de juiste draad op het juiste contact van de dimmer ?
Hoeveel watt zijn de lampen samen ? En weet je zeker dat het dimbare lampen zijn ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:38 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Jep! Bruin zit op de L , Zwart zit op het andere tekentje.
Moet ik misschien een andere dimmer hebben voor mijn IKEA hanglampen of maakt dat niet uit? Bijv.: http://www.bol.com/nl/p/i(...)it/9200000026984138/
Ik weet niet of het dimbare lampen zijnquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoeveel watt zijn de lampen samen ? En weet je zeker dat het dimbare lampen zijn ?
Als je niet zeker weet of het dimbare lampen zijn kun je er dan eens een gewone gloeilamp indraaien ? Dan weet je iig of het aan je dimmer of aan je lampen ligt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Ik weet niet of het dimbare lampen zijnNiet op gelet eigenlijk...
Op de lampenkap staat max 40 watt. Ik heb gloeilampen van 35 watt er in (2x).
Er zitten nu gewone gloeilampen in....35 Watt per lamp - 2 x 35 Watt dus...quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je niet zeker weet of het dimbare lampen zijn kun je er dan eens een gewone gloeilamp indraaien ? Dan weet je iig of het aan je dimmer of aan je lampen ligt.
En dimt de dimmer ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:45 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Er zitten nu gewone gloeilampen in....35 Watt per lamp - 2 x 35 Watt dus...
Kun je een foto plaatsen waarop te zien is hoe je dimmer hebt aangesloten ? Gewoon even ter controle ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:48 schreef GeniusJ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Het licht / dimmer werkt niet - er dimt niets nu. Weet niet wat de reden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |