SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
GRENZENThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Zij was 16, en ik was...quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Goeie plaat"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
![]()
Ik ga even huilenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ze zijn zo mooi, en minstens 17.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Ordinary World
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Top 2000 kijken met Stichting Martijn was ook een fraaie geweestWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Je kunt altijd hopen dat een mod het snel corrigeert. Anders zit je eraan vast.quote:
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
flauwekulquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:35 schreef D. het volgende:
[..]
Als je niet slim bent slaag je ook nietI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Sterke comeback was dat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Arm kind, 16 lentes zo prilquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Modjes?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt altijd hopen dat een mod het snel corrigeert. Anders zit je eraan vast.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dus, kom vooral. Het is druk en gesellie!!!twitter:BeeldenGeluid twitterde op dinsdag 29-12-2015 om 12:34:28Om 12:30 is de wachttijd voor het #top2000cafe 4,5-5 uur.... Druk en gezellig! reageer retweet
![]()
Dat dit de hoogste notering van Duran Duran is is onbegrijpelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tering.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus, kom vooral. Het is druk en gesellie!!!twitter:BeeldenGeluid twitterde op dinsdag 29-12-2015 om 12:34:28Om 12:30 is de wachttijd voor het #top2000cafe 4,5-5 uur.... Druk en gezellig! reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dan ben je echt niet goed.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:37 schreef Ajacied422 het volgende:
![]()
Geen Wolf, geen Rio die hoger staan? Hoe treurig.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat dit de hoogste notering van Duran Duran is is onbegrijpelijk.Un dann rettet kein Kavallerie,
Kinderen voor Kinderen staat er niet meer in, geloof ik.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Top 2000 kijken met Stichting Martijn was ook een fraaie geweest
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ik mag hopen dat je je aan mag melden en in de tussentijd even Beel en Geluid museum inkan (erg leuk) en misschien nog als klapvee mag dienen bij Boggle en Lucky Letters (niet leuk).quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:37 schreef Ajacied422 het volgende:
My friends all drive horses![]()
Welke maakt meer aanspraak?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat dit de hoogste notering van Duran Duran is is onbegrijpelijk.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Lucky Letters, leuke quiz was dat. Wie presenteerde dat ook alweer?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je je aan mag melden en in de tussentijd even Beel en Geluid museum inkan (erg leuk) en misschien nog als klapvee mag dienen bij Boggle en Lucky Letters (niet leuk).Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
intellect is wat anders dan intelligentie. Het eerste helpt wel bij het tweede.quote:I love music |Ajax forever
Omdat ik mijn spelfout een halve seconde te laat zag door de nieuwe topic stressquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Vledderquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lucky Letters, leuke quiz was dat. Wie presenteerde dat ook alweer?![]()
Victor Reinierquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lucky Letters, leuke quiz was dat. Wie presenteerde dat ook alweer?My friends all drive horses![]()
Iemand waarbij het leuk is om gebak met dreigbrieven te bezorgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lucky Letters, leuke quiz was dat. Wie presenteerde dat ook alweer?![]()
Save a Prayer of Reflex natuurlijk.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh ja Save a Prayer ben ik wel mee eens.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Save a Prayer of Reflex natuurlijk.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
dat was Love Lettersquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Iemand waarbij het leuk is om gebak met dreigbrieven te bezorgen.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ow als ze een beetje doorposten, is het topic klaar voordat je er erg in hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat ik mijn spelfout een halve seconde te laat zag door de nieuwe topic stressMake love, not war ☮![]()
Kwam er nog iets goeds dit uur?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Blijft toch ook hangen, deze plaat.
Ik heb niet zoveel met INXS, maar deze
En Mystify.Un dann rettet kein Kavallerie,
Ah, Love Will Never Tear Us Apart van Joy Division vs INXS[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Save a Prayer of Reflex natuurlijk.![]()
Ja oke, maar een reden om niet te gaan douchen...quote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ook dit is weer een erg lekker nummer
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Random Lucky Letters verhaal.
Ik heb me er een keer voor opgegeven, mocht ik meedoen aan de voorselectie. Je kreeg eerst een lijst met vragen en puzzels. Daar viel 80% van de kandidaten af.
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.
My friends all drive horses![]()
Goeie zanger is dit, jammer dat je de laatste tijd niks meer van hem hoort.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
deze staat er niet meer in, nee?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kinderen voor Kinderen staat er niet meer in, geloof ik.
The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
Best bijzonder dat ze als Westerse band in Praag in het toen communistische Tsjechoslowakije een clip mochten schieten."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Zijn ze ooit uit elkaar gegaan?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Kansloosquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb me er een keer voor opgegeven, mocht ik meedoen aan de voorselectie. Je kreeg eerst een lijst met vragen en puzzels. Daar viel 80% van de kandidaten af.
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.![]()
![]()
Je had beter de eerste ronde af kunnen vallen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.
Make love, not war ☮![]()
En toen registreerde je je op FOK!quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Hij schijnt te werken aan een nieuw project, samen met Joost Zwagerman.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Mani89 het volgende:
Goeie zanger is dit, jammer dat je de laatste tijd niks meer van hem hoort.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ze bestaan nog op een Di-Rect achtige wijze, na een auditieprogrammaquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Getipt door Henk?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij schijnt te werken aan een nieuw project, samen met Joost Zwagerman.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hier kom je best ok over hoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
I love music |Ajax forever
Ik heb gewoon muziek aan in de douche, mis ik niets van de muziek.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja oke, maar een reden om niet te gaan douchen...Make love, not war ☮![]()
Nou dat lijkt me sterk want Joost Zwagerman is laatst overleden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij schijnt te werken aan een nieuw project, samen met Joost Zwagerman.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dus toch uit elkaar getrokken?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze bestaan nog op een Di-Rect achtige wijze, na een auditieprogrammaThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Gewoon een compliment eigenlijk. Je zult er maar wel bijhoren zeg.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.Un dann rettet kein Kavallerie,
Waar hangt ie tegenwoordig uit dan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Mani89 het volgende:
Goeie zanger is dit, jammer dat je de laatste tijd niks meer van hem hoort.![]()
Het zat er al wel een beetje in ja.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En toen registreerde je je op FOK!![]()
Dit was in 2000 of zo.My friends all drive horses![]()
Goed idee, al wacht ik nog 5 minutenquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon muziek aan in de douche, mis ik niets van de muziek.
Jaa Thin Lizzy
Un dann rettet kein Kavallerie,
Jaaaaa
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Is je mening over Victor nog aangetast?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mocht wel door en de laatste ronde moest je gewoon in de kring een praatje houden waarin werd gekeken of je leuk over zou komen op TV. Daar viel ik op af.![]()
Hij bungelt ergens onderaan de hitlijsten.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Iets met Metallica...
Mooie standard
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
He, ik kon er een paar duizend gulden mee verdienen. Ik wilde een vakantie verdienen daar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gewoon een compliment eigenlijk. Je zult er maar wel bijhoren zeg.My friends all drive horses![]()
De mooiste versie
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gewoon een compliment eigenlijk. Je zult er maar wel bijhoren zeg..
![]()
Zzzin llllizzzzzy, zoals Phil de bandnaam zelf vaak zal hebben uitgesproken."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me sterk want Joost Zwagerman is laatst overleden.
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Dat klopt als een zwerende vinger. Hoezo weet je dat?quote:![]()
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed idee, al wacht ik nog 5 minuten![]()
Victor is OK!quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Is je mening over Victor nog aangetast?My friends all drive horses![]()
Zo. Het eerste biertje ingeschonken. En over een kwartiertje de ramen isoleren met piepschuim
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |