Ok, prima. Maar dan ook niet klagen dat een kabeltje wat níet meteen kapot gaat 15 euro kost i.p.v. 3 euro.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je elke maand weer een nieuw product wilt kopen omdat ze stuk zijn, dan ga je naar de action of wibra.
En het product nog een keer in de winkel verkopen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Online consumenten zijn doorgaans beter beschermd dan consumenten in de fysieke winkel.
Voor faillissementen kan men echter makkelijker niet-geleverde orders (met nog te maken verzendkosten) achterhouden, dan een consument die een product naar de toonbank heeft gebracht het product ontnemen.
Gebeurde dit maar vaker, dan waren die vervelende webshops en e-commerce niet zo populair.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het product nog een keer in de winkel verkopen.
Crimineel naar mijn mening
quote:Enkele tientallen leveranciers van kleding en andere textielproducten verkeren in zware problemen nu V&D niet aan de betalingen kan voldoen.
Dat zegt directeur Patric Hanselman van branchevereniging Modint, die de belangen behartigt van importeurs, groothandels en fabrikanten van kleding en interieurartikelen. Het gaat om leveranciers die voor enkele tonnen tot soms wel meer dan een miljoen euro aan producten hebben geleverd aan V&D. Volgens Hanselman maken de meeste leveranciers zich grote zorgen. ,,In het meest zwarte scenario kunnen deze ondernemingen ook failliet gaan als V&D omvalt.”
Het is niet bekend of alle leveranciers van kleding en textiel de bevoorrading van V&D hebben gestaakt. ,,Dat hangt af van het contract dat een bepaald bedrijf heeft met de warenhuisketen”, aldus Hanselman.
Telegraaf toch, bericht met een korreltje zout nemenquote:De bewindvoerders van warenhuisketen V&D hebben faillissement aangevraagd. Dit meldt de Telegraaf. Dat betekent dat tienduizend medewerkers het ontslag krijgen aangezegd.
Volgens de Telegraaf wordt verwacht dat de warenhuisketen spoedig plannen voor een doorstart bekendmaakt. Dat zou zelfs al binnen enkele uren kunnen gebeuren. Het bericht stond korte tijd op de site van de Telegraaf maar is daar inmiddels niet meer te vinden. Bron: VK
Die hebben toch standaard 'rouwberichten' klaarstaan?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:10 schreef KingRadler het volgende:
Faillissement aangevraagd voor V&D
[..]
Telegraaf toch, bericht met een korreltje zout nemen
er zit een kern van waarheid in, morgen is het officieel. (onder voorbehoud)quote:Op woensdag 30 december 2015 16:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die hebben toch standaard 'rouwberichten' klaarstaan?
Als je op krediet leverde aan V&D was je sowieso niet goed snikquote:
gewoon met VISA betalen, nergens last van. Ik doe niet aan iDealquote:Op woensdag 30 december 2015 16:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gebeurde dit maar vaker, dan waren die vervelende webshops en e-commerce niet zo populair.
Er zijn partijen met een zo mogelijk nog zwakkere onderhandelingspositie.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je op krediet leverde aan V&D was je sowieso niet goed snik
Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er zijn partijen met een zo mogelijk nog zwakkere onderhandelingspositie.
ZARA verkoopt de kleding eerder dan dat de leveranciers uitbetaald krijgen.
Zeker niet. Als consument met iDeal ook niet, maar de banken en bedrijven zijn er blij mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat betekend niet dat je als leverancier slim bezig bent.
Hmm.. schiet me nu ineens te binnen dat ik verhalen heb gehoord dat mensen moesten wachten met het aanmelden van hun niet ontvangen webshop artikelen als ze donderdag nog niks hadden ontvangen. Als ze nog in de fase van surseance van betaling zitten weet ik dat je de curator mag vragen het artikel nog te leveren en anders de koopovereenkomst te ontbinden.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef KingRadler het volgende:
[..]
er zit een kern van waarheid in, morgen is het officieel. (onder voorbehoud)
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...quote:Op woensdag 30 december 2015 09:52 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat wanneer verschillende winkels dezelfde spullen verkopen, je natuurlijk naar de goedkoopste gaat. Of de gemakkelijkste, qua tijd en (parkeer)kosten. Voor mij een samenvatting van het 'V&D probleem': Alles wat ze verkopen is ergens anders gemakkelijker verkrijgbaar of gewoon goedkoper.
De V&D is sowieso de moeilijkst bereikbare winkel in elke stad. Ze zitten vrijwel altijd in het hartje van de stad, het verst weg van elke, toch al peperdure, parkeergarage, er is zelfs met de fiets niet door de voetgangerszone te komen, en je kunt dan ook niks meenemen, je moet je naar de 4e etage worstelen voor een, ja voor wát eigenlijk? Een jas, een trui? Wat een gedoe, die bestel ik wel online.
Ik vind het ideaal. Niet naar de stad hoeven, moeten kijken bij verschillende winkels en moeten ze ook maar net jouw maat hebben. Thuis kan ik ook rustig kijken of het past bij de andere kledingstukken. Bezorgen kan tegenwoordig in blokken en anders zijn er vast wel buren. Bij retouren moet je soms naar het postkantoor ja, maar zijn er ook mogelijkheden om het op te laten halen en betalen bij retourzendingen heb ik nog nooit meegemaakt. Over gemak gesprokenquote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm.
Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.quote:Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt,
Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...quote:vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld
Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.quote:én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Wachten bij de kassa en pashokjes, als ik zo de verhalen hier lees koopt er bijna niemand meer in een kledingzaak dus zouden er ook geen rijen meer kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:
Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je op krediet leverde aan V&D was je sowieso niet goed snik
1 week? 1 dag bedoel jequote:Op woensdag 30 december 2015 17:04 schreef Basp1 het volgende:
Voordeel van fysieke winkels blijft dat je dingen meteen kan meenemen ipv 1 week van te voren al alles te moeten gaan regelen.
Ligt aan het product. Natuurlijk kunnen sommige bulkproducten een stuk goedkoper online, of nicheproducten, maar kleine en goedkope producten met lage of juist hele hoge marges, die zijn online weer moeilijker. Niet voor niets hebben Primark en Action geen online-winkel; de retouren zouden de marges aan gort schieten. De verzendkosten om iets binnen één uur te leveren zijn absurd.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
1 week? 1 dag bedoel je
Maar dat blijft iets waar fysieke winkels inderdaad het voorlopig nog op kunnen winnen, als je iets direct nodig hebt, kan je het direct meenemen.
Daar zal in de toekomst wel prijsdifferentiatie op ontstaan: online producten worden goedkoper, terwijl hetzelde product in de winkel duurder zal zijn.
Tja, je brengt het aardig, maar ik blijf 't toch verre van ideaal vinden. Tuurlijk zijn er voordelen (meer keuze, altijd open, soms scherpe prijzen), maar om het negatief te stellen is het imho een beetje 'lood om oud ijzer'.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan meerdere kleuren en maten bestellen en wat je niet nodig hebt terugsturen.
[..]
Je kan het laten bezorgen bij de buren, bij een AH, bij een postagentschap in de buurt, bij een Kiala punt of natuurlijk op je werk. Soms kan je het ook 's avonds laten bezorgen.
[..]
Is nog altijd minder moeite dan jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, naar nog een winkel lopen, weer terug naar die eerste winkel lopen, wachten bij het pashokje, erachterkomen dat je maat er niet is, andere winkel zoeken, tussen de rekken door zeulen met alle zooi die je in de voorgaande winkels hebt gekocht. Aan het eind tot de conclusie komen dat dat ene truitje toch niet zo leuk is, dus weer naar winkel nummer 4... En dan moet je nog terug naar huis ook... Om er dan thuis achter te komen dat die broek toch niet bij dat overhemd staat en je dus weer terug kan met de auto of het ov...
Had ik al verteld dat ze het tegenwoordig ook weer bij je komen halen?
[..]
Daarom ook de optie "betalen met acceptgiro" aanvinken. Dan betaal je gegarandeerd alleen het gene wat je ook echt afneemt.
Op maandag bestellen, dinsdagavond ontvangen, woensdagavond passen, donderdagavond retouren op laten halen en vrijdag- en zaterdagavond schitteren in je nieuwe kleren op de dansvloer zonder dat je op vrijdagavond en zaterdagmiddag uren tijd verspild hebt aan nutteloze dingen als in de auto of ov zitten, wachten bij de kassa, wachten bij de pashokjes en het zoeken naar de juiste maat.
enquote:...jas aan, naar de auto (of ov/fiets), in de auto (in ov/op fiets), auto/fiets parkeren, naar winkel lopen,...
En bij buren heb je 't probleem dat ze niet altijd thuis zijn als je 's avonds daar je pakje op gaat halen.quote:En dan moet je nog terug naar huis ook
Eén van de meest prettige systemen is gratis ophalen, direct passen en evt. ruilen in een fysieke winkel.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:58 schreef Loohcs het volgende:
Voor veel dingen is (vind ik) online heel handig, hardware bv: bij een SSD heb je niks te maken met kleur en maat. Maar bij kleding en schoenen kan ik niet bepaald zeggen dat online hét ideale systeem is. Heb natuurlijk wel eens wat besteld, maar vaak na passen in fysieke winkel of later geruild in een fysieke vestiging, of zulke koopjes ("laatste maat, van ¤150 voor ¤30!!"), dat ik dacht: ik gok 't er maar op.
Heeft niets met ouderwets te maken, postorderbedrijven waren er al in de 19e eeuw.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:40 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat ik misschien ouderwets ben, maar online kleding bestellen vind ik echt verre van ideaal. Als je iets 'nieuws' (dus merk/model waar je je maat nog niet van weet) bestelt blijft het dus een gok hoe 't valt qua maat en ook bv. de kleur kan vertekenen op beeldscherm. Dan moet je ook maar net thuis zijn als het bezorgd wordt, vervolgens moet je gegarandeerd dingen terug sturen (inpakken, retourformulieren en naar 'postkantoor') als je meerdere maten had besteld én op je geld wachten (kan ook best een flink bedrag zijn als je flinkt geshopt hebt en alles in twee/drie maten hebt besteld) en die retourzendingen zijn ook nog eens niet bij alle webshops gratis. Over gedoe gesproken...
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet V&D beleveren.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was voor veel leveranciers de enige mogelijkheid om hun producten bij V&D aan de man te brengen.
@DFT heeft dat bericht teruggetrokken.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:10 schreef KingRadler het volgende:
Faillissement aangevraagd voor V&D
[..]
Telegraaf toch, bericht met een korreltje zout nemen
Mooi hè, banken zijn instituten die zonder enig risico, geld maken uit schulden met geld wat ze niet hebben waarbij rekeninghouders door de staat worden gedekt tot ¤100.000.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het zijn liefdadigheidsinstellingen. Wut?
En waarom niet, je snapt wat een curator doet?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dit schrijft kan niemand je toch meer serieus nemen?
Dit dus, en dan die mensen die roepen dat kinderbijslag terecht is, want die moeten voor je zorgenquote:Op woensdag 30 december 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken lopen geen risico? LOL
En over Ponzi fraude gesproken, de AOW is het grootste Ponzibedrog allertijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |