Damn! Ben nu zwaar aan het overwegen om deze te boekenquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:10 schreef matthijst het volgende:
Eindigen aan de westkust, voor 650 euro 3 weken in een nieuwe camper
http://www.vakantiepirate(...)campaign=SocialMedia
Een vriendin van mij heeft twee jaar geleden ook zoiets gedaan, maar weet niet meer wat zij precies kwijt was.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Damn! Ben nu zwaar aan het overwegen om deze te boeken
Wat ben je nou gemiddeld kwijt aan een overnachting met een camper in een NP? Deze aanbieding is bijna te mooi om te geloven, is het wel te vertrouwen
Dat vraag ik me ook af, waarom zouden ze vluchten vanuit/naar Europa erbij doen, er zullen vast wel Amerikanen te vinden zijn die ze alleen een vlucht SF > Minneapolis hoeven te vergoeden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:31 schreef MaJo het volgende:
Deze aanbieding is bijna te mooi om te geloven, is het wel te vertrouwen
quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:40 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft twee jaar geleden ook zoiets gedaan, maar weet niet meer wat zij precies kwijt was.
Heb jij trouwens een reisverslag van je reis langs de westkust MaJo?
Dat vind ik ook wel vreemd jaquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, waarom zouden ze vluchten vanuit/naar Europa erbij doen, er zullen vast wel Amerikanen te vinden zijn die ze alleen een vlucht SF > Minneapolis hoeven te vergoeden.
1,5 uur is wel krap, als je vlucht vertraging heeft red je het al niet. Wij hadden 1,5 uur overstaptijd op Houston en ik vond het behoorlijk stressen al haalden we het makkelijk. Dus mits je geen vertraging hebt is het goed te doen maar ik zou daar niet vanuit gaanquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef Candaasje het volgende:
Over vluchten gesproken.... ik zit een beetje te kijken (ik had beloofd het niet teveel te doen maar we moeten toch echt gaan boeken deze week). We hebben totaal geen ervaring met lange vluchten, dus wat zijn qua boeken/reistijden nou echte DO's en DON'ts?
Meerdere keren overstappen, is dat echt zo nadelig? (Ook als je totale reistijd er niet per se langer door wordt?) En wat zijn nu een beetje fatsoenlijke overstaptijden; is 1,5 uur genoeg, of wordt dat toch vaak wel 'spannend' ?En qua jetlag; ben je echt een dag uit de running of valt dat wel mee?
/noob
1x overstappen is te doen lijkt me (zelf beide keren een directe vlucht gehad, volgende keer wel een overstap in London).quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef Candaasje het volgende:
Over vluchten gesproken.... ik zit een beetje te kijken (ik had beloofd het niet teveel te doen maar we moeten toch echt gaan boeken deze week). We hebben totaal geen ervaring met lange vluchten, dus wat zijn qua boeken/reistijden nou echte DO's en DON'ts?
Meerdere keren overstappen, is dat echt zo nadelig? (Ook als je totale reistijd er niet per se langer door wordt?) En wat zijn nu een beetje fatsoenlijke overstaptijden; is 1,5 uur genoeg, of wordt dat toch vaak wel 'spannend' ?En qua jetlag; ben je echt een dag uit de running of valt dat wel mee?
/noob
Tof, dank je!quote:
Geen dankquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tof, dank je!
Hmm... Maar zou dat ook een reden voor je zijn om een andere vlucht te kiezen?
Want er 'moet' toch iets geregeld worden als je vliegt met dezelfde maatschappij (bijv. met Lufthansa van AMS > Frankfurt > SFO)?
Met één keer overstappen heb ik geen problemen. Ik kies meestal express voor zulke vlucht aangezien die toch goedkoper zijn. Meerdere keren overstappen laat ik aan me voorbijgaan...quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef Candaasje het volgende:
/noob
Yosemite en Death Valley zijn ook prima uiterstenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
We zitten er aan te denken om twee 'uitersten' te doen tijdens onze trip, en we hebben twee weken. Liever 2 omgevingen een beetje goed verkennen (denk kamperen, hiken, etc.) dan alles een beetje zien. We gaan dan echt wel nog weer een keer terug.
Mr.Mo wil graag Yosemite zien (ok, ik ook!) maar ik zou ook heel graag bijvoorbeeld Joshua Tree of Mojave heel graag willen zien, daar kan ik me zó niets bij voorstellen![]()
Wij zijn op 1 dag van Lindsay, CA naar Las Vegas, NV gereden. Genoeg tijd om bij viewpoints uit te stappen, we hebben zelfs even gewacht om straaljagers te spotten (militair oefenterrein). We hebben alleen Ubehebe Crater geskipt omdat het te ver uit de route lag.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:31 schreef Candaasje het volgende:
Hebben jullie in/ nabij Death Valley overnacht of zijn jullie er in 1 keer doorheen gereden? (Lange reis dan wel lijkt me?)
Death Vally is geweldigquote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:31 schreef Candaasje het volgende:
Hebben jullie in/ nabij Death Valley overnacht of zijn jullie er in 1 keer doorheen gereden? (Lange reis dan wel lijkt me?)
Wel lastigquote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:53 schreef Candaasje het volgende:
Oh wauw, ik zat even net al die plekken te bekijken en ik heb ze gelijk opgeschreven hoor![]()
Nog een vraag, nu ik toch zo lekker bezig ben: Sequioa trees..... een gedeelte van de groves in Yosemite is afgesloten, maar er zijn natuurlijk nog meer plekken. Sequipoia NP ligt alleen erg uit de richting van onze route als we ook via Lone Pine/Ancient Bristlecone Pine Forrest willen rijden, dus wat is dan het beste alternatief? Ik wil die bomen wel echt zien! En het liefst een beetje indrukwekkende exemplaren
Erg hequote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:02 schreef Candaasje het volgende:
Nouja, als we anders moeten omrijden dan zij het zo. Ik ga wel even puzzelenEn dan iets van een planning maken, en bekijken of het realistisch is. *Nog even wat afstanden e.d. opzoeken gaat*
Luxeproblemen ten top dit, haha!
Klinkt zo bekend! Yellowstone ook met veel moeite moeten loslatenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:16 schreef Candaasje het volgende:
Ja ik ben ook al druk aan het strepen. Ik heb Yellow Stone tot mijn grote verdriet al moeten doorkrassen. En de Havasa Falls ook maar gelaten voor wat het is, want dat kost echt te veel dagenWe hebben 3 weken, daar moet het in passen. Inclusief vluchten.
Wij beginnen in Vegas. Doen daar een 'rondje' Grand Canyon/Page/Zion/Bryce/Monument Valley. Dan via LV richting Death Valley en vandaar dus naar Yosemite, met nog even de vraag of we via het Bristlecone Pine forest/Tioga Pass gaan of via Sequoia NP.
Nouja, goed, vooruit, we verzinnen er wel wat op hoop ik
Geen sorry, juist fijn! Jullie zijn er al geweest, ik heb amper een idee wat ik kan verwachtenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klinkt zo bekend! Yellowstone ook met veel moeite moeten loslaten
Tioga Pass moet je echt niet overslaan in ieder geval. Echt één van de mooiste wegen die wij hebben gereden. Wat is de planning na Yosemite? SF? LA? Sorry voor de vragen hoor, probeer gewoon mee te denken
Horse Ranch valt dan wel af jaquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geen sorry, juist fijn! Jullie zijn er al geweest, ik heb amper een idee wat ik kan verwachten![]()
Vriend wil erg graag naar SF.![]()
Hm, we willen toch iets langer bij yosemite blijven hangen, dus wellicht is het wel te doen om vandaaruit naar het Sequoia NP te gaan. 2,5-3 uur rijden. (En dan eerst vanuit Death Valley via het bristlecone pine forest-etc. en de Tioga pas naar Yosemite.)
Oh, en die horse ranch klinkt heel gaaf. Ik zou het zo doen. Ware het niet dat ik een vriend heb uitgekozen die zwaaaaaaaar allergisch is voor paarden. (dus helaas, geen romantische cowboyritten te paard...). 1 stofje en hij haalt al bijna geen adem meer.
Daar zat ik inderdaad naar te kijken ja!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Horse Ranch valt dan wel af ja
LV > DV > Ancient Bristlecone > Mono Lake > Tioga Pass klinkt goed. Als jullie genoeg tijd hebben zou je ook op je laatste dag bij Yosemite naar Sequoia kunnen rijden en dan naar SF. Is wel om, maar prima optie.
Nog van plan om Route 1 langs de kust te rijden? Je zou ook nadat jullie klaar zijn in Sequoia naar de kust kunnen rijden (Morro Bay of Cambria, om maar iets te noemen) en dan via de kust omhoog naar SF. Big Sur gedeelte van route 1 is echt![]()
Het is ook een beetje een guideline, Joshua Tree, beetje die richting op in ieder geval, misschien inderdaad via Sequoia die (Death Valley) kant op, nog veel te schuiven en bedenken in ieder geval, maar focus gaat een beetje liggen op twee uitersten, want je kunt onmogelijk álles zien.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yosemite en Death Valley zijn ook prima uitersten
Joshua Tree was leuk, maar toch vond ik het niet super bijzonder. Zeker gaaf om eens te zien, maar dan is Death Valley wel indrukwekkender in ieder geval.
Gewoon 3 maanden vrij nemen van je werk.....quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is ook een beetje een guideline, Joshua Tree, beetje die richting op in ieder geval, misschien inderdaad via Sequoia die kant op, nog veel te schuiven en bedenken in ieder geval, maar focus gaat een beetje liggen op twee uitersten, want je kunt onmogelijk álles zien.
Ja, dat dusquote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:48 schreef Kyran het volgende:
Rijden is inderdaad een groot deel van de fun (in ieder geval voor ons). Heerlijke wegen, niet te druk, prachtige omgeving.
Vergeet ook niet dat ze zo ongeveer 1 op 4 rijden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:52 schreef Kyran het volgende:
RV idee is echt super leuk en wil ik zeker nog een keer doen, maar het is echt zo freaking duur. Voor een week ben je al snel ¤1000 kwijt en dan zitten de kilometers er nog niet eens bij. Je moet dan ook nog eens al snel ¤20-40 per nacht aan kampeerkosten betalen, dus schiet echt niet op.
Leuke convertible en wat motels was voor ons een prima oplossing in ieder geval, dus snap jullie keuze ook wel.
Dat ook nog eens. Ik vond de Camaro al een zuiperd met 1 op 10quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat ze zo ongeveer 1 op 4 rijden.
En je hebt ook nog eens kmlimieten, dat je bijvoorbeeld niet meer dan 100m per dag mag rijden, in totaal in 2 weken dan 1200 mijl. Ja, dat gaan wij dus echt niet redden, als in: dat is veeeeel te weinig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Ik vond de Camaro al een zuiperd met 1 op 10Naast de kosten zou ik met een auto met een 1 op 4 motor toch ook niet lekker een stukje afgelegen gebied in durven te gaan. Sommige stukken die we reden heb ik echt van te voren uitgerekend of het kon qua benzine aangezien we niks tegen zouden komen.
Twee keer geweest, beide keren in Death Valley overnacht.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:31 schreef Candaasje het volgende:
Dat zijn Redwoods, toch heel wat anders dan Giant Sequoias, maar niet minder indrukwekkend om te zienquote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:08 schreef matthijst het volgende:
Muir Woods bij SF heb je eventueel ook grote bomen
http://gocalifornia.about(...)California.htm#step5
Heb je ook geen Sequoia Groves op de Tioga Pass?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:46 schreef matthijst het volgende:
Ik ook, maar zou er niet enorm ver voor omrijden naar Sequoia omdat (een stuk van) Yosemite dicht is tot voorjaar 2017
Dat zou mooi zijn, want dan kunnen we die daar mee pakkenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:38 schreef Saarah het volgende:
[..]
Heb je ook geen Sequoia Groves op de Tioga Pass?
"Tuolumne Grove of Giant Sequoia'squote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, want dan kunnen we die daar mee pakken
Dat hangt echt van je eigen insteek af. Persoonlijk zou ik alle 28 dagen gebruiken voor de roadtrip. Er is zoveel te doen en zoveel te zien.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:28 schreef Landgeld het volgende:
Wij hebben 28 dagen vakantie en willen naar Zuid West.
Twijfelen om wel of niet NYC mee te nemen in deze reis.
Wat raden jullie aan?
NYC is cool..maar snoept wel dagen van de roadtrip af...twijfel twijfel...
Lastig te zeggen. Wat wil je allemaal zien in het westen? Hoeveel tijd denk je overal te willen zijn? Vinden jullie natuur belangrijker, of zijn jullie ook echt dol op steden? Wij hebben in 2014 een reis van 29 dagen gehad en daarin 9 dagen NY en omgeving gedaan en dus 20 in het westen zelf. Omdat we niet zeker wisten hoe snel we weer in de USA zouden zijn hadden we de wens alles te doen. Geen spijt van gehad. Maar als we hadden geweten dat we een jaar later weer zouden gaan...dan hadden we de extra tijd liever gebruikt in het westen. Dus ligt er vooral aan hoe druk jullie planning al is en hoe snel je denkt terug te kunnen naar de USA. Wij vonden overigens zowel San Francisco als Los Angeles leukere steden dan New York.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:28 schreef Landgeld het volgende:
Wij hebben 28 dagen vakantie en willen naar Zuid West.
Twijfelen om wel of niet NYC mee te nemen in deze reis.
Wat raden jullie aan?
NYC is cool..maar snoept wel dagen van de roadtrip af...twijfel twijfel...
*jaloers*quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:15 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben tickets! We hebben net rechtstreeks bij BA geboekt. Daar is nu een sale. We zijn, zonder stoelreservering, ¤715,- kwijt en dan vliegen we AMS - LON - SFO en ook zo terug.
Ook de tickets voor LA zijn goedkoper.
Nice! Geniet van alle voorpretquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:15 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben tickets! We hebben net rechtstreeks bij BA geboekt. Daar is nu een sale. We zijn, zonder stoelreservering, ¤715,- kwijt en dan vliegen we AMS - LON - SFO en ook zo terug.
Ook de tickets voor LA zijn goedkoper.
Hawaiiquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:56 schreef ReMcOrE het volgende:
zelfde hier, de Oostkust lijkt ons ook geweldig! maar voor de eerste keer Amerika kiezen we toch voor een rondreis langs de Westkust met een afsluiting op Hawaï
rondreis is 18 nachten en daarna nog 5 nachten Hawaïquote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hawaii![]()
Eind vorig jaar een maand daar geweest. Echt geweldig. Hoeveel dagen zitten jullie daar?
Welk eiland van Hawaii?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:28 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
rondreis is 18 nachten en daarna nog 5 nachten Hawaï
we verblijven in Outrigger Reef On The Beach, op Honoluluquote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welk eiland van Hawaii?wel jammer dat je maar 5 nachten hebt, zoveel te zien daar
Ja we willen natuurlijk zoveel mogelijk van het Westen zien. Alleen is de twijfel om New York er (3-4 dagen) bib te doen omdat NYC ook "gaaf" is..en als je de combi kan kane! Die skyline, sfeer, grote gebouwen, uitzichten vanaf Top of the Rock, wijken. Dat heb je niet in het Westen natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Wat wil je allemaal zien in het westen? Hoeveel tijd denk je overal te willen zijn? Vinden jullie natuur belangrijker, of zijn jullie ook echt dol op steden? Wij hebben in 2014 een reis van 29 dagen gehad en daarin 9 dagen NY en omgeving gedaan en dus 20 in het westen zelf. Omdat we niet zeker wisten hoe snel we weer in de USA zouden zijn hadden we de wens alles te doen. Geen spijt van gehad. Maar als we hadden geweten dat we een jaar later weer zouden gaan...dan hadden we de extra tijd liever gebruikt in het westen. Dus ligt er vooral aan hoe druk jullie planning al is en hoe snel je denkt terug te kunnen naar de USA. Wij vonden overigens zowel San Francisco als Los Angeles leukere steden dan New York.
quote:
Ja, komt goed!quote:
Vetquote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:30 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
we verblijven in Outrigger Reef On The Beach, op Honoluluen klopt, genoeg te zien daar; maar dat geldt voor heel Amerika!
Is dat wel goedkoper? Je betaalt dan twee keer een "one-way fee" en dat lijkt me niet echt goedkoop? Al toevallig op Rentalcars.com gekeken voor gunstige prijzen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
[..]
Ja, komt goed!
Nu kijken wat we met de auto doen. We zitten er aan te denken om SFO tot aan LA een gewone auto te doen en voor het laatste stukje LA > SFO een Ford Mustang (of gelijkwaardig) te huren.
Van die one-way fee wist ik niet, maar 2e bestuurder is inderdaad inbegrepen. Wel even aangeven als je auto ophaalt. ViviRawrs moest ook iets ondertekenen als 2e bestuurder, maar kwamen dus geen extra kosten bij.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:06 schreef automatic_ het volgende:
Budget is nu vrij goedkoop (Belgische site met code) en valt best mee.
Matthijs, in Cali (als je daar start) is de tweede bestuurder automatisch (/gratis), toch?
Oke, topquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van die one-way fee wist ik niet, maar 2e bestuurder is inderdaad inbegrepen. Wel even aangeven als je auto ophaalt. ViviRawrs moest ook iets ondertekenen als 2e bestuurder, maar kwamen dus geen extra kosten bij.
Ik kan maar niks echt goedkoops vinden in Atlanta voor twee weken. Zit dan al meteen boven de 500 terwijl we dus voor drie weken minder hebben betaald in LAquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oke, top![]()
Wat een voordelen om dan in Californië te beginnen, haha.
Hmm.. Balen! Mocht ik iets zien, dan zal ik het postenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik kan maar niks echt goedkoops vinden in Atlanta voor twee weken. Zit dan al meteen boven de 500 terwijl we dus voor drie weken minder hebben betaald in LAWe zoeken lekker door
Ben benieuwd hoe jullie reis er uiteindelijk uit komt te zien. Krijg ook meteen weer zin om maar eens verder te gaan met het uitzoeken en bewerken van onze vakantiefoto's. Nog maar op dag 9 van camera 1 .... (van 2 camera's en 23 dagen ...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We willen daar dan sowieso nog Bodie / Valley of Fire / Mono Lake bij voeren. Of naja, dat moet nog even opgeschreven worden wanneer we daar "in de buurt zijn" en er dan "langs" komen / gaan.
En nog iets, maar dat ben ik even vergeten
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Nee hoeft niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:12 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje. Wij waren net bij de ANWB om een kaart te kopen. Nu vroeg die man of wij dus op vakantie gingen en of we zelf gingen rijden. Hij zei dat we dan een internationaal rijbewijs moesten hebben. Ik heb daar nog nergens iets over gelezen, dus mijn vraag is; Hebben we dat nodig?
Autohuur doen we waarschijnlijk bij Budget(.be)
Wel met de kanttekening dat die TomTom app op random momenten weigert op te starten, waardoor je de app + alle kaarten opnieuw moet downloaden. Dit gebeurt uiteraard in the middle of nowhere, ver van je gratis hotel-wifi vandaan, dus zorg voor een papieren wegenkaart als backup.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:23 schreef matthijst het volgende:
Je kan evt. ook TomTom US/Canada kopen als je een iPhone hebt.
1x aanschaffen en voortaan jarenlang gratis updates en op meerdere apparaten te gebruiken
Nee hilarische geldklopperij van de ANWB. Halen ze tienduizenden euro's mee binnen elk jaar. Mooi is dat. Naieve vakantiegangers geld uit zak kloppen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:12 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje. Wij waren net bij de ANWB om een kaart te kopen. Nu vroeg die man of wij dus op vakantie gingen en of we zelf gingen rijden. Hij zei dat we dan een internationaal rijbewijs moesten hebben. Ik heb daar nog nergens iets over gelezen, dus mijn vraag is; Hebben we dat nodig?
Autohuur doen we waarschijnlijk bij Budget(.be)
Oh, nooit last van gehad en heb hem vanaf dat hij op iPhone beschikbaar was gebruiktquote:Op zondag 31 januari 2016 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel met de kanttekening dat die TomTom app op random momenten weigert op te starten, waardoor je de app + alle kaarten opnieuw moet downloaden. Dit gebeurt uiteraard in the middle of nowhere, ver van je gratis hotel-wifi vandaan, dus zorg voor een papieren wegenkaart als backup.
Hier is die app (Android-versie) al minstens 3 keer gecrapt, waaronder dus een keer tijdens de road trip. Van McArthur-Burney Falls naar South Lake Tahoe gereden met de papieren wegenkaart, voor de laatste meters hadden we telefonisch goede instructies van de eigenares van het vakantiehuisje gekregen.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:57 schreef matthijst het volgende:
Oh, nooit last van gehad en heb hem vanaf dat hij op iPhone beschikbaar was gebruikt
Ja, duh.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier is die app (Android-versie) al minstens 3 keer gecrapt, waaronder dus een keer tijdens de road trip. Van McArthur-Burney Falls naar South Lake Tahoe gereden met de papieren wegenkaart, voor de laatste meters hadden we telefonisch goede instructies van de eigenares van het vakantiehuisje gekregen.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm.. Balen! Mocht ik iets zien, dan zal ik het posten![]()
Onze reis ziet er nu zo uit:Mooie route, lijkt op de onze alleen hadden wij dan nog Moab en Salt Lake City erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We willen daar dan sowieso nog Bodie / Valley of Fire / Mono Lake bij voeren. Of naja, dat moet nog even opgeschreven worden wanneer we daar "in de buurt zijn" en er dan "langs" komen / gaan.
En nog iets, maar dat ben ik even vergeten
Bodie en Mono Lake kun je op de dag doen dat je in Mammoth Lakes verblijft. Goeie keuze trouwens, hebben wij ook gedaanVergeet niet de Alabama Hills en Mount Whitney als je richting Death Valley rijdt. Het gebied achter Yosemite is zo vreselijk mooi (Sierra Nevadas) maar op de een of andere manier hoor je er bijna nooit iemand over (op Saraah na
)
Valley of Fire kun je ook makkelijk meepakken van Vegas naar Zion. Wij hebben dat uiteindelijk laten varen voor een paar uurtjes shoppen in een outlet (want verzengend heet)
Ik zou wel als ik jou was kijken of je er ook een overnachting in DV bij kunt pakken. Het park is zo fantastisch mooi dus het zou zonde zijn om dat in een middag te moeten doen. Ik zou daar zelf een dagje van Vegas voor inleveren.
Page blijf je maar 1 nachtje zie ik. Vergeet je Horseshoe Bend en vooral Antelope Canyon niet?
Have fun sowieso, die reis is echt fantastisch
5 - 28 februari Thailand O+
Ja, Horseshoe en Antelope staan op de lijst.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mooie route, lijkt op de onze alleen hadden wij dan nog Moab en Salt Lake City erbij
Bodie en Mono Lake kun je op de dag doen dat je in Mammoth Lakes verblijft. Goeie keuze trouwens, hebben wij ook gedaanVergeet niet de Alabama Hills en Mount Whitney als je richting Death Valley rijdt. Het gebied achter Yosemite is zo vreselijk mooi (Sierra Nevadas) maar op de een of andere manier hoor je er bijna nooit iemand over (op Saraah na
)
Valley of Fire kun je ook makkelijk meepakken van Vegas naar Zion. Wij hebben dat uiteindelijk laten varen voor een paar uurtjes shoppen in een outlet (want verzengend heet)
Ik zou wel als ik jou was kijken of je er ook een overnachting in DV bij kunt pakken. Het park is zo fantastisch mooi dus het zou zonde zijn om dat in een middag te moeten doen. Ik zou daar zelf een dagje van Vegas voor inleveren.
Page blijf je maar 1 nachtje zie ik. Vergeet je Horseshoe Bend en vooral Antelope Canyon niet?
Have fun sowieso, die reis is echt fantastisch
Mono Lake, akkoord nog, hoewel wij daar toch een uur kwijt waren (inbegrepen een kijkje in het visitor's center)quote:Op zondag 31 januari 2016 21:42 schreef matthijst het volgende:
Bodie en Mono Lake kan je in een half uur per stuk wel zien.
In de eerste optie zou ik Mammoth Lakes laten vallen, ik zou dat eigenlijk alleen in je lijst zetten als je het gebruikt als overnachtingsplaats. Tenzij ik mij vergis (ben er zelf niet geweest) is er daar niet enorm veel speciaals te zien?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, Horseshoe en Antelope staan op de lijst.
Valley of Fire heb ik daar inderdaad al tussen gezet.
Ik zit alleen even met Mono Lake en Bodie.
Wat is jullie mening:
• Dag 4 - 16-09-2016: Yosemite NP – Bodie – Bridgeport (of Lee Vining)
• Dag 5 - 17-09-2016: Bridgeport – Mono Lake – Mammoth Lakes - Death Valley
Of gewoon Dag 4: Yosemite NP - Mammoth Lakes en dan Yosemite > Bodie > Mono Lake > Mammoth voor de overnachting?
Dag 5: Mammoth > Death Valley
Waarom zowel overnachten in Lee Vining en Mammoth Lakes? Bodie en Mono Lake heb je maar een halve dag voor nodig. Wij zijn 's ochtends vertrokken vanuit Yosemite Village, Tiago Pass gereden, naar Bodie, vervolgens Mono Lake en overnacht in Mammoth Lakes. Volgende ochtend via Alabama Hills en Mount Whitney richting Death Valley waar we overnacht hebben. Ik zou echt die tweede nacht die je daar gepland hebt naar een overnachting in DV zelf verplaatsen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, Horseshoe en Antelope staan op de lijst.
Valley of Fire heb ik daar inderdaad al tussen gezet.
Ik zit alleen even met Mono Lake en Bodie.
Wat is jullie mening:
• Dag 4 - 16-09-2016: Yosemite NP – Bodie – Bridgeport (of Lee Vining)
• Dag 5 - 17-09-2016: Bridgeport – Mono Lake – Mammoth Lakes - Death Valley
Of gewoon Dag 4: Yosemite NP - Mammoth Lakes en dan Yosemite > Bodie > Mono Lake > Mammoth voor de overnachting?
Dag 5: Mammoth > Death Valley
Een half uurtje per stuk is wat overdreven maar in een halve dag kun je wel Tioga Pass/Mono Lake en Bodie doen. In Bodie hebben we een uurtje rondgelopen, bij Mono Lake zijn we maar iets van een kwartier geweest.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:59 schreef Saarah het volgende:
[..]
Mono Lake, akkoord nog, hoewel wij daar toch een uur kwijt waren (inbegrepen een kijkje in het visitor's center)
Maar Bodie in een half uur? Ten eerste de weg er naar toe (een kwartier - twintig min?) en terug uiteraard, en daar dan het hele dorpje rondwandelen enz?
Volgens mij kan je Bodie alleen in een half uur zien als je letterlijk alleen maar effe "KIJKT" vanuit de verte en niet rondwandelt ofzo... Wat ik dan weer zonde zou vinden.
Ja akkoord, een halve dag voor die twee gaat perfect. Maar voor Bodie vind ik een half uurtje echt wel te kortquote:Op zondag 31 januari 2016 22:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een half uurtje per stuk is wat overdreven maar in een halve dag kun je wel Tioga Pass/Mono Lake en Bodie doen. In Bodie hebben we een uurtje rondgelopen, bij Mono Lake zijn we maar iets van een kwartier geweest.
Dat is precies hoe wij het gedaan hebbenquote:Op zondag 31 januari 2016 22:47 schreef automatic_ het volgende:
Mijn quote doet het niet, maar ik bedoelde of overnachten in Bridgeport of Lee vining of Mammoth Lakes.
Maar dan wellicht Y - Tiago - Bodie - Mono Lake en slapen in Mammoth
De volgende dag van Mammoth naar Death Valley met een stop in Bishop en wellicht nog wat jullie zeggen.
We willen daar niet overnachten maar even langs de Bakkerij van Eric Schat. Dat heb ik uit Sarah haar blog gehaald haha. Dus even foooood en weer verder naar DV.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is precies hoe wij het gedaan hebbenMaar waarom Bishop? Ik zou proberen een overnachting in DV zelf te pakken. Ik vond het echt gaaf!
Nope maar stond wel in mijn roadbookquote:Op zondag 31 januari 2016 23:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
We willen daar niet overnachten maar even langs de Bakkerij van Eric Schat. Dat heb ik uit Sarah haar blog gehaald haha. Dus even foooood en weer verder naar DV.
Ik weet niet of jij het op je Blog had staan, maar heb je toevallig een overzichtje van jullie hotels/motels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name de hotels in Vegas, Bryce, Grand Canyon, Death Valley, San Francisco waren topDe rest was ook prima maar toch net een niveautje eronder
5 - 28 februari Thailand O+
Navigatie is van deur tot deurquote:Op zondag 31 januari 2016 21:59 schreef Saarah het volgende:
Mono Lake, akkoord nog, hoewel wij daar toch een uur kwijt waren (inbegrepen een kijkje in het visitor's center)
Maar Bodie in een half uur? Ten eerste de weg er naar toe (een kwartier - twintig min?) en terug uiteraard, en daar dan het hele dorpje rondwandelen enz?
Volgens mij kan je Bodie alleen in een half uur zien als je letterlijk alleen maar effe "KIJKT" vanuit de verte en niet rondwandelt ofzo... Wat ik dan weer zonde zou vinden.
Het gaat alleen sneller als je wordt aangehoudenquote:Op zondag 31 januari 2016 15:38 schreef Saarah het volgende:
Wij hadden ook geen internationaal rijbewijs bij (vonden het ook nutteloze geldklopperij), geen problemen mee gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |