+1 scherp. Ik ga van de week terugkijken.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:20 schreef Lovechild het volgende:
Mijn dochter van 12 zegt: "De gezichten zeggen dat als de kandidaten goed luisteren, ze de mol makkelijk ontmaskeren. Ik denk dat ze informatie geven als de kandidaten zich weer omdraaien, want het gebeurt achter je rug."
Ik vond het heel slim gevonden van haar.
Net bij Moltalk best een goede theorie, namelijk dat een rug staat voor een briefje van 1000 en achterop het briefje van 1000 van het Molgeld staat Ellie.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:37 schreef AbFab_Darling het volgende:
Door dat 'achter je rug' gebeuren verdenk ik nu toch Taeke, als verdediger speelt hij het spel achter de ruggen van het team.
kwam net ook al naar voren in het livetopic jaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Net bij Moltalk best een goede theorie, namelijk dat een rug staat voor een briefje van 1000 en achterop het briefje van 1000 van het Molgeld staat Ellie.
Hmm, net nu ik dacht dat ik best een goede had gevonden..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Net bij Moltalk best een goede theorie, namelijk dat een rug staat voor een briefje van 1000 en achterop het briefje van 1000 van het Molgeld staat Ellie.
Ik ga Remy nu zeker in de gaten houden, zou best eens de mol kunnen zijn!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:31 schreef sneakydesert het volgende:
'Molletje' was het laatste woord deze aflevering, gezegd door Remy.
Ook wel een goede ja. Hmz.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:56 schreef Lemming22 het volgende:
Vond het schema van Vivienne van de trappen wel interessant. Als het waar is dat Ellie haar groep wel goed had, dan hebben Annemieke en/of Remy fouten gemaakt. Remy was te opvallend met zijn kruiwagen en veters vorige week. Maar Annemieke is nog niet echt opvallend in de uitzendingen.
Zeker interessant, maar er waren maar 7 van de 14 goed. Het begon goed en daarna ging het een stuk minder, maar niet alles is in beeld geweest. Van de laatste 3 is alleen de onderste rij in beeld geweest (en die was goed)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:56 schreef Lemming22 het volgende:
Vond het schema van Vivienne van de trappen wel interessant. Als het waar is dat Ellie haar groep wel goed had, dan hebben Annemieke en/of Remy fouten gemaakt. Remy was te opvallend met zijn kruiwagen en veters vorige week. Maar Annemieke is nog niet echt opvallend in de uitzendingen.
Volgens mij weet niemand daar wie de mol is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:56 schreef MyraBones het volgende:
Kan er bij moltalk ook een hint zitten? Want ik vond dat bordje 'Mineraalzout' wat voor de tafel stond wel opvallend. Wie waren er met mineraalzout bezig? Ellie in ieder geval. (Tunnelvisie)
Ikkequote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:20 schreef Ferdii het volgende:
Wie helpt er mee om uit te zoeken of de speeches van oud mollen te maken hebben met de titel van de aflevering? (Het laatste woord - letterlijk)
Geen zak zei ie😄😀quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:08 schreef Slobeend het volgende:
Taeke is wel opvallend nonchalant. Vorige aflevering 'geld is niet belangrijk', deze aflevering maakt het em 'geen reet uit of ie naar binnen gaat'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Ja ik moet ook haast wel geloven dat zij TE dom is om kandidaat te zijn en het gewoon gespeeld moet zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:31 schreef Vincentoo het volgende:
Ellie was vandaag tijdens de kloosteropdracht op de grond in het donker aan het 'voelen' naar vrijstellingen. Precies zoals een mol zich ook voortbeweegt... Of ze is gewoon heel dom
Ja maar dat deed ze dan enkel voor de kijkers? Want de andere kandidaten konden haar niet zien?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja ik moet ook haast wel geloven dat zij TE dom is om kandidaat te zijn en het gewoon gespeeld moet zijn.
Ja dat vraag ik me dan ook af. Milouska deed ook haar best om vooral voor de medekandidaten zo stompzinnig en irritant over te komen. Maar Ellie doet 't vooral voor de kijker lijkt het, en daar heb je toch geen baat bij?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:34 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja maar dat deed ze dan enkel voor de kijkers? Want de andere kandidaten konden haar niet zien?
Die zijn minstens net zo opzichtig als Ellie. Ik denk oprecht dat het iemand anders is dan die je het vaakst hoort (en die je het vaakst hoort zijn Ellie, Marjolein en Remy).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:36 schreef lunko1979 het volgende:
Ellie lijkt me te duidelijk. De verhoorkamer, achterop de ¤ 1.000,00 vs "de rug",
Haar silhouet wat lijkt te verschijnen binnen het klooster. Alleen dit zijn allemaal trucs vanuit de regie.
Remy van Kesteren en Marjolein Keuning op een gedeelde 2de plek qua MOL.
Maar de regie plugged de overigen simpelweg niet. Verder vind ik Ellie wel een mega-irritant wijf.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die zijn minstens net zo opzichtig als Ellie. Ik denk oprecht dat het iemand anders is dan die je het vaakst hoort (en die je het vaakst hoort zijn Ellie, Marjolein en Remy).
Nee, dat weet ik, maar het gesprek dat Art met de mol had aan het begin van aflevering 1 kan natuurlijk later opgenomen zijn dan de afleveringen in de Dominicaanse republiek, en er voor gemonteerd zijn. Maar Airen is er al uit, dus daar ging m'n theorie. ;-)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:31 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Hoe kun je dit bepalen dan? Airen en Taeke kunnen er onderweg zo uit vliegen dan. Het is niet zo dat van tevoren al bepaald is wie de finale gaat halen.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:30 schreef Moira. het volgende:
Ik zal het eerst even op volgorde opschrijven, wie er naar binnen liep en welke fragmenten daarbij op volgorde zijn uitgezonden. In de spoiler staat van elke mol het 'complete' praatje (dat wij als kijker te zien kregen en op die volgorde). Ik had bij Kees ergens ook opgeschreven dat hij na die zin zijn ogen dichtdeed, aangezien dat dan het laatste woord van zijn praatje was, maar bij de rest zag je nooit die ogen dichtgaan na een praatje dus daar hebben we eigenlijk niks aan.
Tim naar binnen:
Margriet:
"Do you remember my face? Wellicht is het gemakkelijker om dit jaar niet op zoek te gaan naar de mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie als strategie."
Kees:
"De kandidaat die het meeste oprecht overkomt, krijgt van de groep vaak het vertrouwen. Er is maar één iemand in het spel die uit vertrouwen het meeste rendement haalt. Maar het spel verandert niet voor je ogen; het spel verandert altijd achter je rug."
Dennis:
"Ik ga je inwijden in de geheimen van 'follow the money'. Een mol die in een opdracht geld verdient, weet altijd op een ander moment dit geld er weer uit te spelen."
Susan:
"Jokers, vrijstellingen. Een mol heeft niets aan deze zaken. Tenzij het kan worden ingezet als manipulatiemiddel, of als een ruilmiddel tegen geld uit de pot. Het spel verandert niet voor je ogen; het spel verandert achter je rug."
Klaas en Cécile naar binnen:
Margriet:
"Neem mijn raad ter harte, en je zult zien dat de finale binnen bereik is. Het hangt af van je eigen oordeel."
Kees:
"En nog een laatste tip: let goed op je molboek." *ogen dicht*
Annemarie:
"Als je goed hebt opgelet, en het hele verhaal in je hebt opgenomen, weet je wat je te doen staat als je weer buiten bent. Zoekt, en gij zult vinden. Het spel is je legenda."
Dennis:
"Wat zou jij doen als mol? De mol doet meestal het tegenovergestelde van wat je denkt. Denk dus contra."
Susan:
"Het spel verandert achter je rug, kijk om je heen, focus."
Rop naar binnen:
Margriet:
"Probeer tunnelvisie te vermijden. Een opvallende mol is vaak geen mol, maar een angstige kandidaat."
Kees:
"Als je mijn bericht serieus neemt, en de informatie gebruikt, is de mol dichterbij dan je denkt."
Susan:
"Als je ons allemaal beluistert word je op het spoor van de mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en de informatie werkelijk tot je neemt, kun je de mol dit jaar makkelijk vinden."
Dennis:
"Het spel verandert altijd achter je rug."
Ellie naar binnen: (![]()
![]()
![]()
)
Margriet:
"De mol komt in vele gedaanten."
Dennis:
"De mol heeft immers een missie."
Annemarie:
"In dit oude klooster staan 5 oud-mollen."
Kees:
"Als bron van informatie om jouw zoektocht naar de mol makkelijker te maken."
Susan:
"We gaan je inwijden in de geheimen van het spel om je te helpen de mol te vinden."
Dennis:
"Fanatiek spelen is geen garantie voor succes."
Margriet:
"De mol herken je niet in het volle daglicht, die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes."
Remy naar binnen:
Margriet:
"Als kandidaat word je bedrogen en gemanipuleerd waar je bij staat. Verblind door je jacht op die ene: de m-."
Kees:
"Kennis is macht in Wie Is De Mol. In jouw spel om de mol te ontmaskeren moet je daarom zo veel mogelijk kennis vergaren."
Dennis:
"Het geld lijkt soms onbelangrijk, maar dat is het niet."
Annemarie:
"Het spel verandert nooit voor je ogen, maar altijd achter je rug."
Susan:
"Ben je zelf absoluut 100% betrouwbaar? Nou dan, ga van niemand anders uit dan van jezelf."Ik heb het nu meerdere keren van voren naar achteren en ondersteboven en binnenstebuiten doorgelezen maar kan er geen rode draad in ontdekken wat ons op een spoor zou moeten zetten... en dat zal er ongetwijfeld wel in zitten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Ook nice.....quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:48 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
De titel is "het laatste woord letterlijk" en Ellie's laatste woord van de aflevering was "letterlijk".
Het kan ook dat er gewoon een heleboel zinnen ontbreken, dat deze hints vooral voor de kandidaten waren om te vinden en dat je als kijker eigenlijk niet veel kans had. Bij zn quote van kees bijvoorbeeldquote:Op zondag 10 januari 2016 00:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik heb het nu meerdere keren van voren naar achteren en ondersteboven en binnenstebuiten doorgelezen maar kan er geen rode draad in ontdekken wat ons op een spoor zou moeten zetten... en dat zal er ongetwijfeld wel in zitten...
Dat zou heel goed kunnen rijmen met die laatste letter theorie hierbovenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:20 schreef Lovechild het volgende:
Mijn dochter van 12 zegt: "De gezichten zeggen dat als de kandidaten goed luisteren, ze de mol makkelijk ontmaskeren. Ik denk dat ze informatie geven als de kandidaten zich weer omdraaien, want het gebeurt achter je rug."
Ik vond het heel slim gevonden van haar.
dit dus met achter je rug bedoelen ze idd de achterkant van het geldquote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:26 schreef Montagui het volgende:
Dat van die 'rug' kan ook gewoon de hint naar de 'ruggen' van het geld zijn wat dus een mozaik van het gezicht van de mol moet voorstellen.
Bij aflevering 2 viel me dit op :quote:Op maandag 4 januari 2016 21:23 schreef TLC het volgende:
WIDM net wederom bekeken, en ik verschuif mijn verdenkingen van Rop over naar Remy.
- Art benoemt Remy als wolf in schaapskleren bij de introductie
- je ziet vaagjes het postuur van de mol bij de introductie, dit kan overeenkomen met Remy
- Klaas hoefde zijn opdracht in de metro niet te doen, wie moest hij zoeken ? juist ja, 1 muzikant (dan had ie ook gewoon op Remy kunnen wachten)
- Remy moest mannen met de naam Juan zoeken... maar ineens vond ie 'Juanita' ook best
- 'achter je rug om' hoor je 2 keer (1 keer in de intro) en de andere keer zegt Art het, in beide gevallen zie je meteen Remy daarbij in beeld
- Bij de zandopdracht staat 1 iemand helemaal vooraan te trekken, dus iedereen staat met de rug naar Remy
- Op het eind gaat Remy even vooraan meehelpen met het trekken, ware het niet dat dan 'plotseling zijn veters los gaan zitten'
- Remy reageert sarcastisch over de opmerking dat kandidaten belangrijker zijn dan geld (wat kan slaan op de titel 'wijsmaken' -in de betekenis van 'maak jezelf dat maar wijs'-)
- Bij de test had Remy 'enige last van tunnelvisie' ... nou en wie heeft dat ook ? een mol
Dat is wel een erg sterke hint. MOL (1e letters) en KLAAS (laatste letters).quote:
Het lijkt me niet dat de mol graag dit briefje wil hebben, het gaat immers puur om de opdracht dus het maakt de mol niet veel uit wie dat briefje als eerste leest. Er zijn in totaal 6 mensen binnen geweest, dus er zijn meer keuzes bij mollen die bij het genootschap horen. Nu staat Remy toevallig achter Annemiek, maar met de normale groepsfoto is dat niet zo. Kortom naar mijn mening zit je iets te veel in de Remy tunnel.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij aflevering 2 viel me dit op :
- de intro, bij Annemieke hoor je... ACHTER JE ! ACHTER JE !
meteen daarna de groepsfoto, en 3 keer raden wie daar achter Annemieke staat .. hint, zijn naam begint met een R en eindigt op y
- het dakterras, het briefje wordt afgegeven, en omdat er natuurlijk de Mol opstaat is het ook de mol die gelijk dat briefje pakt, immers dit is toch voor hem bestemd ?
- het niet helemaal zelf betrouwbaar zijn commentaar in het klooster als Remy binnen is, en natuurlijk hoort Remy naar binnen te gaan.. een mol blijft niet buiten de deur staan bij zo'n genootschap van medemollen
- dan heb ik het nog niet eens gehad over het stuntelig laten vallen van de kruiwagen en dat ie natuurlijk het laatste woord had
Remyquote:Op zondag 10 januari 2016 06:30 schreef Physsic het volgende:
Wie is die klungel die de kruiwagen liet omvallen?
Toen ik dat stukje terug zag bij MolTalk viel het me op dat het wel heel erg lijkt alsof hij 'm zelf om duwt. Ik vind het er in iedergeval niet uitzien alsof hij plotseling de kruiwagen niet meer kan tegenhouden.
Vanmiddag misschien even een GIFje van maken.
Hebben we em al zo vroeg dit jaar?quote:
Ik wilde eerst schrijven dat de programmamakers waarschijnlijk niet zo dom zijn om zo'n hint erin te stoppen, omdat zij ook wel weten dat alles, maar dan ook alles wordt uitgevogeld. Maar toen dacht ik aan het seizoen met Kees waarbij al in de eerste aflevering "C(ase) is the mole" werd verborgen.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is wel een erg sterke hint. MOL (1e letters) en KLAAS (laatste letters).
Maar wat dan van CF?
Zijn het misschien zijn initialen?
C en F zijn 1 letter verwijderd van de D en de E...tja
C hint misschien naar zijn programma Checkpoint, maar wat dan met die F?
Lijkt me dat die 2 letters toch ook een verklaring moeten hebben.
Jup dit zou zomaar eens kunnen. Zag Klaasje ook een aantal keer schaterlijk lachen in de aflevering en mijn onderbuik ging vol voor Klaasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |