quote:
Op zondag 3 januari 2016 01:24 schreef Merbaum het volgende:Bij het voorstellen vondt ik de volgende snippets per kandidaat het meest opvallend:
Airen - Lijkt muis blijkt kat.
Annemarie - ...(Even gemist)
Cecile - Kijkt dwars door je heen.
Ellie - wat kan ik zeggen, lijkt me duidelijk.
Marjolein - Speelt vaak de slechterik.
Klaas - Denkt vele zetten vooruit.
Remy - Heer en meester... Wolf in schaapskleren.
Rop - Grootste wapen is zijn naiviteit en onbenulligheid.
Taeke - Winnen belangrijker dan meedoen -> word later letterlijk geciteerd door Tim in de bus.
Tim - Is een puzzelaar en een goed ook, een tester en continue bezig een val te zetten.
Ik ben bezig met het uittypen van wat opvallende quotes, zodat ik ze gaandeweg niet vergeet. En heb deze van Art idd ook ff overgetypt, en bij sommigen ook wat opvallends uit het bijbehorende fimpje:
• Over
Airen: "Mensen willen geen spelletjes meer met haar spelen, omdat ze niet tegen haar verlies kan. Maar speelt zelf wel graag een kat-en-muis spel, waarbij ze de muis lijkt, maar de kat ís."
• Over
Annemieke: "Dat is een fanatieke, felle tante. Als ze je in het vizier heeft dan laat ze niet meer los. Ze is gevaarlijk vanwege haar analytische- en doorzettingsvermogen."
• Over
Cécile: "Ze kijkt wars door je heen. Zal eventuele fouten direct herkennen."
• Over
Ellie: "Ja, Ellie Lust.. Wat kan ik zeggen? Dat lijkt me duidelijk. Ze is gewend te rechercheren."
* In filmpje zegt Ellie "Verdachte is daarna weer omgedraaid, en is haar weer achterna gekomen. Totdat hij dus bij die onderdoorgang toeslaat." (Onderdoorgang, ondergronds, de mol slaat toe.)• Over
Marjolein: "Wordt vaak gecast als slechterik. Marjolein heeft vele gezichten, ze kan een rol spelen zoals geen ander. Ze is gevaarlijk, want ongrijpbaar.
* In filmpje zegt Marjolein in scène: "Zakendoen is oorlog voeren." (Strijden door manipulatie, wat de mol ook zou doen.)• Over
Klaas: "Klaas komt betrouwbaar over, maar hij kan vele zetten vooruit denken. Het is makkelijk om vrienden met hem te worden, maar hij kan die vriendschap gebruiken voor z'n eigen doel."
* In filmpje zegt Klaas lachend: "Ik heb alles onder controle hoor." (Zou hij ook kunnen zeggen als hij de mol was.)• Over
Remy: "Heer en meester van het concertpodium. Remy lijkt op het eerste oog goedgelovig, zachtaardig. Maar hij is uitermate gedreven. Het is een wolf in schaapskleren."
• Over
Rop: "Dat is een acteur, met humor als grootste wapen. Het is de antiheld, die totaal naïef en onschuldig oogt. Is onhandig, ontwapenend. Maar daarin schuilt wel het gevaar, want hij kan toeslaan op een moment dat niemand het verwacht."
• Over
Taeke: "Een sportman die wil scoren, ten koste van alles. Winnen is belangrijker dan meedoen, concurrentie uitschakelen is een tweede natuur."
• Over
Tim: "Tim houdt van puzzelen, hij is er nog goed in ook. Hij is een tester. Hij is permanent bezig een val te zetten. Hij loert op fouten van de tegenstander, om dan toe te slaan."
[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 03-01-2016 03:35:03 ]