Kippendijen zou ik doen als ik alleen voor mezelf sate zou maken, maar mijn moeder eet ook mee en dat is de meest moeilijke, kieskeurige eter in de wereld, en zij wil alleen varkenssate.quote:Op maandag 28 december 2015 13:11 schreef Catch22- het volgende:
Kippendijen zijn ook erg geschikt. Gewoon aanbakken en op laag vuur nagaren.
Protip van deze indo: bij de toko kan je een soort pellets halen waar je water aan toevoegt. Dan heb je erg lekkere satésaus, veel lekkerder dan die troep van wijko
1/4 kippendijen 3/4 gewone kipfilet .... dat is de juiste mixquote:Op maandag 28 december 2015 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kippendij is echt wat mij betreft het meest gore stukje vlees om saté van te maken, dan nog liever kambing.
Want?quote:Op maandag 28 december 2015 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kippendij is echt wat mij betreft het meest gore stukje vlees om saté van te maken, dan nog liever kambing.
Wat dacht je van zelf maken?quote:Op maandag 28 december 2015 13:21 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Kippendijen zou ik doen als ik alleen voor mezelf sate zou maken, maar mijn moeder eet ook mee en dat is de meest moeilijke, kieskeurige eter in de wereld, en zij wil alleen varkenssate.
Wat betreft die pindasaus: ik weet er alles van, die troep van wijko en conimex moet ik ook niet, ik gebruikte voorheen die korrels van Swiet Moffo bij de Jumbo, maar die zijn onlangs vervangen door Faja Lobi (ook korrels), dus die heb ik nu.
Waarom?quote:Op maandag 28 december 2015 13:22 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat dacht je van zelf maken?
Veel lekkerder dan die prefap shit, en snel ookquote:
Kippenborstfilet bedoelde ik. Dat is wel erg lekkerquote:Op maandag 28 december 2015 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Poeh, wat een werk...quote:Op maandag 28 december 2015 13:23 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Veel lekkerder dan die prefap shit, en snel ook
1 sjalotje
1 teentje knoflook
1 stengel sereh (citroengras)
1 el zonnebloemolie
150 ml melk
2 el ketjap
1 el sambal oelek
2 el pindakaas
2 el donker bruine basterdsuiker
Pel en snipper de sjalot.Pel en hak de knoflook. Kneus de sereh. Verhit olie in een pan en fruit de sjalot, sereh en knoflook circa 2 minuten (fruiten!!! kleur laten behouden, dus niet te warm). Voeg de melk, ketjap, sambal en pindakaas toe en roer met een garde tot een gladde saus.Voeg de bruine suiker toe en breng de satésaus aan de kook. Blijf roeren tot de suiker opgelost is en haal de pan van het vuur.
Hee, je kan nog altijd kant-en-klare saté in de magnetron flikkeren.quote:
Getverderriequote:Op maandag 28 december 2015 13:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hee, je kan nog altijd kant-en-klare saté in de magnetron flikkeren.
Nee, waarom?quote:Op maandag 28 december 2015 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en korrels met water is niet smerig?![]()
"Varkenshaas culinair" is niet puur vlees, maar een (voor)bereid vleesproduct, in dit geval waarschijnlijk "gemarineerd" of ingespoten met pekelwater.quote:Op maandag 28 december 2015 12:54 schreef Sicstus het volgende:
Wat betreft varkenshaas, dat zag ik bij de Jumbo voor 14,36 per kg. Maar daarnaast zag ik nog 'Varkenshaas Culinair', met een mooi stickertje erop, dus ik dacht: dat is nog extra hoge kwaliteit! Maar tot mijn verbazing was die maar 8,98 per kg!
Je kunt het ook vanaf 'melk' doen. Die smaakt ook prima, vind ik. Klein beetje witte peper er nog bij en smullen maarquote:
Ingespoten met pekelwater inderdaad. Spat als de ziekte als je het aanbraadt.quote:Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef technofreak86 het volgende:
"Varkenshaas culinair" is niet puur vlees, maar een (voor)bereid vleesproduct, in dit geval waarschijnlijk "gemarineerd" of ingespoten met pekelwater.
Oei! Varkensschouder...is dat bij de supermarkt te koop? Of moet je daarvoor naar de slager?quote:Op maandag 28 december 2015 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Varkensschouder voor saté, 24 uur marineren en langzaam grillen.
Stukjes snijden van schouderkarbonadequote:Op maandag 28 december 2015 16:32 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Oei! Varkensschouder...is dat bij de supermarkt te koop? Of moet je daarvoor naar de slager?
En 'grillen', is dat in de oven? Ik heb een klein combimagnetron/oventje, zou het daarmee lukken?
Hmm een bbq of een grillpan heb ik niet... wat is het verschil tussen een grillpan en een gewone koekepan?quote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stukjes snijden van schouderkarbonade
En grillen is op de bbq of in een grillpan.
een koekenpan heeft een platte bodem, een grillpan heeft een geribbelde bodem, zoals een grill.quote:Op maandag 28 december 2015 16:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Hmm een bbq of een grillpan heb ik niet... wat is het verschil tussen een grillpan en een gewone koekepan?
Melk door de pindasausquote:Op maandag 28 december 2015 13:23 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
1 sjalotje
1 teentje knoflook
1 el zonnebloemolie
150 ml melk
2 el ketjap
1 el sambal oelek
2 el pindakaas
Pel en snipper de sjalot.Pel en hak de knoflook. Kneus de sereh. Verhit olie in een pan en fruit de sjalot, sereh en knoflook circa 2 minuten (fruiten!!! kleur laten behouden, dus niet te warm). Voeg de melk, ketjap, sambal en pindakaas toe en roer met een garde tot een gladde saus.Voeg de bruine suiker toe en breng de satésaus aan de kook. Blijf roeren tot de suiker opgelost is en haal de pan van het vuur.
Dat is al iets minder erg.quote:
Vandaar dat ik het niet lekker vind.quote:Op maandag 28 december 2015 15:31 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
"Varkenshaas culinair" is niet puur vlees, maar een (voor)bereid vleesproduct, in dit geval waarschijnlijk "gemarineerd" of ingespoten met pekelwater.
Genoeg mensen die zelf kosten noch moeite sparen om vlees te pekelen juist voor de smaak. Meestal dan wel gevogelte of goedkoper varkensvlees. Maar in dit geval lijkt het wel verdacht veel op water voor de prijs van varkenshaas verkopen, dat wel.quote:Op maandag 28 december 2015 19:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het niet lekker vind.
Gewone koekenpan kan opzich ook, lekkerder is meer indirecte hitte (bbq) of anders een hete grillpan. Maar probeer het vooral eens in een koekenpan. Het effect kan je benaderen door niet steeds te draaien maar elke kant te bakken tot deze echt bruin is.quote:Op maandag 28 december 2015 16:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Hmm een bbq of een grillpan heb ik niet... wat is het verschil tussen een grillpan en een gewone koekepan?
Dit.quote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:r ee
[..]
Stukjes snijden van schouderkarbonade
En grillen is op de bbq of in een grillpan.
Waarom wil je wel zelf saté maken, maar vind je het te veel werk om even een saté sausje te maken, wat gewoon echt niet veel werk isquote:
Ja idd. Nog geen 10 minuten werk maar de lijstjes met ingrediënten schrikken vaak al af. Daarom kun je sommigen ook inkorten om alsnog een goed resultaat te hebben. Kun je er later altijd nog dingen aan toevoegen (later als in weken later / volgende poging).quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom wil je wel zelf saté maken, maar vind je het te veel werk om even een saté sausje te maken, wat gewoon echt niet veel werk is![]()
Als je iets zelf wil maken, doe het dan goed. Het is niet alsof je 3 uur in de keuken staat voor een satésausje dat is zo gepiept.
Ik gebruik overigens kokosmelk ipv melk, of gebruik water plus een blokje Santen (van die gedroogde kokosmelk in een blok met blauwe verpakking), ligt gewoon in de supermarkt.
Het is een vrij subtiele romige smaak. Gewoon melk kan wel als je het budget wil hebben, maar een blikje kokosmelk is nu ook weer niet zo duur.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:31 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja idd. Nog geen 10 minuten werk maar de lijstjes met ingrediënten schrikken vaak al af. Daarom kun je sommigen ook inkorten om alsnog een goed resultaat te hebben. Kun je er later altijd nog dingen aan toevoegen (later als in weken later / volgende poging).
Proef je die kokossmaak terug? (nog nooit kokosmelk gebruiktnergens voor) dus even benieuwd.
Mager vlees voor sate vind ik niets. Schouder zonder bot. Heerlijk. Kippendij, desnoods procureur.quote:Op maandag 28 december 2015 15:12 schreef golfer het volgende:
Varkenshaas voor varkenssaté en kippendijen voor saté Ajam.
Eigenlijk kin je doen met satesaus wat je Wilt zolang er maar gemalen pindas in zitten. Ik vind zelf dat er ook ketjap en sambal in moet. En geen melk maar santen.quote:Op maandag 28 december 2015 13:23 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
1 sjalotje
1 teentje knoflook
1 el zonnebloemolie
150 ml melk
2 el ketjap
1 el sambal oelek
2 el pindakaas
Jaquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:11 schreef heiden6 het volgende:
"Prefap" is trouwens een geniale spelfout.
Een blokje Santen? gedroogde kokosmelk?? Jezus, ben je soms te lui om een paar kokosnoten te klieven en zelf de kokosmelk te maken? Pff, als je iets zelf wilt maken, doe het dan goed he...quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom wil je wel zelf saté maken, maar vind je het te veel werk om even een saté sausje te maken, wat gewoon echt niet veel werk is![]()
Als je iets zelf wil maken, doe het dan goed. Het is niet alsof je 3 uur in de keuken staat voor een satésausje dat is zo gepiept.
Ik gebruik overigens kokosmelk ipv melk, of gebruik water plus een blokje Santen (van die gedroogde kokosmelk in een blok met blauwe verpakking), ligt gewoon in de supermarkt.
Als je kokosnoten klieft krijg je echt geen kokosmelk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:53 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Een blokje Santen? gedroogde kokosmelk?? Jezus, ben je soms te lui om een paar kokosnoten te klieven en zelf de kokosmelk te maken? Pff, als je iets zelf wilt maken, doe het dan goed he...
Kap jij eens met zeiken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je kokosnoten klieft krijg je echt geen kokosmelk.
Idem doe gewoon water, en een eetlepel pindakaas extra!quote:
Is altijd weer een genot te zien hoe mensen zich laten kennenquote:
En het is niet te etenquote:Op maandag 28 december 2015 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ingespoten met pekelwater inderdaad. Spat als de ziekte als je het aanbraadt.
Het is ook meestal gewoon totaal geen varkenshaas, maar gewone ham.quote:Op maandag 28 december 2015 19:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het niet lekker vind.
Qua structuur is het ook anders, nu je het zegt. Wat gladder.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:28 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is ook meestal gewoon totaal geen varkenshaas, maar gewone ham.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |