abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158581102
Voordat je aan daten kunt gaan denken, via alle wegen die je je maar kunt bedenken, moet je eerst kunnen zorgen dat je een beetje vol vertrouwen kunt communiceren met je doelgroep (m/v).

Dit kan allerlei onderliggende problemen hebben die ook eerst nog weer opgelost moeten worden voordat je dáár weer aan kunt gaan beginnen, dus probeer in dit topic realistisch te blijven, en het allerbelangrijkste: als je om advies vraagt, doe daar dan ook wat mee, en blijf niet keer op keer exact dezelfde vragen stellen, dan kom je in een cirkeltje terecht wat alleen maar frustratie oplevert voor zowel jezelf als de mensen die met je mee willen denken.

Luister naar wat mensen zeggen (of beter gezegd: lees wat mensen posten!) en reageer daar op zonder in de aanval te schieten, zowel adviesvragers als -gevers.

Iedereen met wat klunzige of niet-bestaande versierskills is hier welkom, maar maak er geen dagboektopic van, en de PUA's mogen zoals gewoonlijk in hun eigen topic verblijven met hun ge-game en ge-flow. ;)

[ Bericht 44% gewijzigd door ElDinosaur op 27-12-2015 21:49:23 ]
pi_158581977
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:04 schreef ElDinosaur het volgende:
Fix straks de op wel. ;(
5 moet 6 zijn
pi_158583906
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 20:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Beide. Alleen door toch al woningnood en lange wachtlijsten kan ik beter wachten tot ik weet waar ik werk en nu sparen. Maar dat ik ooit het huis uitga lijkt me logisch.
Heb je in de tussentijd alle ruimte om je rijbewijs te halen. :Y
pi_158584885
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:58 schreef Cockwhale het volgende: When driving by a traffic accident, drivers slow down to watch. Pedestrians change their route to look at a building in flames. People are attracted to emotional stories in the media, as well as in movies, novels, plays, drama, opera, songs, images, and so forth. A fascination for emotional material literally permeates everyday life. [...] a similar fascination is elicited among listeners of the social sharing of emotion. Hoe maak je jou verhaal emotioneel pakkender? Beschrijving van gevoelens op dat moment (metaforisch) in relatie tot gevaar/plezierige van de handeling, vertelt op narratieve wijze. ^ Zo moet je converseren, weliswaar niet altijd, maar in ieder geval om aandacht te grijpen en vast te houden. "Hoe gaat het" - "Je ziet er leuk uit" -> allemaal niet bijzondere, dagelijkse, niet prikkelende opmerkingen die niets opleveren, misschien alleen bij de vrouw die het nooit te horen krijgt (want dan is het dus wel bijzonder, en emotioneel prikkelend.) In het uitgaansleven werkt het vrijwel niet om dergelijke opmerkingen te maken, omdat die op die momenten zo standaard zijn. Ga tegen verwachtingen in! Gebruik verteltechnieken waar boeken ook gebruik van maken! (spanning door uitstel, sensatie, emotie, detail, structuur, opbouw)
_O_ Geweldige post. Je brengt precies onder woorden wat ik al een tijdje onbewust probeer te doen, maar het is die bewustwording die helpt. :) Thx.
pi_158584895
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Heb je in de tussentijd alle ruimte om je rijbewijs te halen. :Y
Je klinkt als mijn moeder :P Maar inderdaad, even uitvogelen of ik daar wel voor opensta. Ik zit ook nog met mijn studie en dat vreet ook energie, zeker als ik mij goed wil richten op 't rijden.
pi_158586485
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 20:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Beide. Alleen door toch al woningnood en lange wachtlijsten kan ik beter wachten tot ik weet waar ik werk en nu sparen. Maar dat ik ooit het huis uitga lijkt me logisch.
Waarom wil je wel uit huis en waarom zie je uit huis gaan als een noodzakelijk kwaad?

Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?
pi_158587388
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je klinkt als mijn moeder :P Maar inderdaad, even uitvogelen of ik daar wel voor opensta. Ik zit ook nog met mijn studie en dat vreet ook energie, zeker als ik mij goed wil richten op 't rijden.
Ik lees van jou altijd rationele argumenten? Of het nu dit is, rijles en energie, een gesprek met onbekende mensen, etc. Het is opzich goed om je beperkingen te kennen, maar het komt op mij over als dermate bescherming dat het je eigen ontwikkeling stopt/afremt.

Misschien is rijles wel zo leuk dat je er energie van krijgt? Misschien is het op jezelf wonen wel zo leuk dat je spijt krijgt dat je het niet jaren eerder hebt geprobeerd?

Waar ben je nu eigenlijk elke keer bang voor? Waarom geef je je innerlijke hoop zo weinig de kans te groeien en onafhankelijker te worden?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zondag 27 december 2015 @ 23:16:58 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158588178
Omdat hij voor elke vooruitgang "zelfstandig wonen" rijbewijs" "nieuwe mensen aanspreken" gewoon een kut excuus verzint om het allemaal niet te hoeven doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_158588407
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:03 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik lees van jou altijd rationele argumenten? Of het nu dit is, rijles en energie, een gesprek met onbekende mensen, etc. Het is opzich goed om je beperkingen te kennen, maar het komt op mij over als dermate bescherming dat het je eigen ontwikkeling stopt/afremt.

Misschien is rijles wel zo leuk dat je er energie van krijgt? Misschien is het op jezelf wonen wel zo leuk dat je spijt krijgt dat je het niet jaren eerder hebt geprobeerd?

Waar ben je nu eigenlijk elke keer bang voor? Waarom geef je je innerlijke hoop zo weinig de kans te groeien en onafhankelijker te worden?
Ik ben niet bang, ik weet dat ik prima op mezelf kan wonen. Kan goed koken, wassen, centjes beheren, dingen uitpluizen qua belasting/verzekeringen etc. Dat is dus geen probleem en dat bevestigen mijn ouders ook gelukkig. Ik kan qua geld volgende maand al weg zijn, maar of dat slim is? Niet als ik nu al weet dat ik in deze regio geen baan ga krijgen (feit) dus moet ik of daar waar werk is meteen naar toe verhuizen... Qua rijbewijs is een ander verhaal. Het maakt me een heel stuk vrijer en ga ook zeker proeflessen nemen, maar het is nu of studie afronden óf rijles nemen, Dat kan ik niet allebei doen, ook al zou dat misschien qua tijd wel kunnen, mentaal niet. Dat zou prima kunnen als ik mijn diploma heb en aan het solliciteren ben. En dat geldt eigenlijk ook voor verhuizen. Alle rompslomp die het nu oplevert om te verhuizen gaat af mijn studie. Alleen als ik weet dat ik het niet haal deze periode zou ik het naar voren kunnen schuiven.
pi_158589302
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben niet bang, ik weet dat ik prima op mezelf kan wonen. Kan goed koken, wassen, centjes beheren, dingen uitpluizen qua belasting/verzekeringen etc. Dat is dus geen probleem en dat bevestigen mijn ouders ook gelukkig. Ik kan qua geld volgende maand al weg zijn, maar of dat slim is? Niet als ik nu al weet dat ik in deze regio geen baan ga krijgen (feit) dus moet ik of daar waar werk is meteen naar toe verhuizen... Qua rijbewijs is een ander verhaal. Het maakt me een heel stuk vrijer en ga ook zeker proeflessen nemen, maar het is nu of studie afronden óf rijles nemen, Dat kan ik niet allebei doen, ook al zou dat misschien qua tijd wel kunnen, mentaal niet. Dat zou prima kunnen als ik mijn diploma heb en aan het solliciteren ben. En dat geldt eigenlijk ook voor verhuizen. Alle rompslomp die het nu oplevert om te verhuizen gaat af mijn studie. Alleen als ik weet dat ik het niet haal deze periode zou ik het naar voren kunnen schuiven.
Goed, studie is belangrijk. Maar je doet zo verdomd je best verstandig te zijn. Persoonlijk kan ik het mentale aspect bij rijles niet zo plaatsen, maar doe eens iets spontaans en wees daarna flink trots op jezelf? Dat gaat niet ten koste van je studie. Het maakt je completer als mens, en heb je meer aan dan een diploma in de rest van je leven.
pi_158589304
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom wil je wel uit huis en waarom zie je uit huis gaan als een noodzakelijk kwaad?

Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?
25, dus op zich een prima leeftijd om te gaan ;)
Nou omdat het wel gewoon zelfstandigheid meebrengt. En je kan moeilijk als je straks een vriendin hebt samen bij je ouders wonen :') In andere landen volgens mij best normaal, maar hier niet en dat moet je ook niet willen. Desnoods trek ik bij haar in als ik nog niet op mijn eigen woon dan.
pi_158589392
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:39 schreef Koral het volgende:

[..]

Goed, studie is belangrijk. Maar je doet zo verdomd je best verstandig te zijn. Persoonlijk kan ik het mentale aspect bij rijles niet zo plaatsen, maar doe eens iets spontaans en wees daarna flink trots op jezelf? Dat gaat niet ten koste van je studie. Het maakt je completer als mens, en heb je meer aan dan een diploma in de rest van je leven.
Klopt, minder denken en meer doen. Besluit om proeflessen te nemen staat al vast. Mocht het niks zijn zat ik goed en anders een meevaller dat het toch makkelijker blijkt te zijn ;) (kan niet echt overzicht/aandacht houden op de weg, onvoorspelbare situaties etc.)
pi_158589478
Als hij zijn HBO papiertje dan eindelijk op zak heeft, rijbewijs haalt hoeft hij zich wat werk betreft helemaal geen zorgen te maken. Ze staan te springen om hoogopgeleid HBO personeel. Werkgevers vinden het trouwens ook wel prettig als werknemers een rijbewijs hebben.

Met MBO is het een stuk lastiger, minder werk te vinden, tijdelijke contracten en salaris is ook karig. :r Dat krijg je nou eenmaal als er een overschot is aan werkzoekenden met maximaal MBO.
pi_158589863
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:43 schreef syndroom het volgende:
Als hij zijn HBO papiertje dan eindelijk op zak heeft, rijbewijs haalt hoeft hij zich wat werk betreft helemaal geen zorgen te maken. Ze staan te springen om hoogopgeleid HBO personeel. Werkgevers vinden het trouwens ook wel prettig als werknemers een rijbewijs hebben.

Met MBO is het een stuk lastiger, minder werk te vinden, tijdelijke contracten en salaris is ook karig. :r Dat krijg je nou eenmaal als er een overschot is aan werkzoekenden met maximaal MBO.
Papiertje helpt je om in aanmerking te komen voor een gesprek. Om de baan te krijgen heb je ook sociale en emotionele vaardigheden nodig. Vaardigheden die je ontwikkeld als je wat lef toont, en dingen ervaart die buiten je gewoontes liggen.
pi_158589929
Hetzelfde geldt voor vrouwen. Er zijn genoeg vrouwen die alleen met je willen daten als je

1. minimaal HBO of WO werk en denkniveau hebt
2. eigen woonruimte
3. eigen auto hebt

Natuurlijk zijn het wel punten die je extra aantrekkelijk maken als man maar ik zou toch wel moeite hebben met vrouwen die weer zulke eisen gaan stellen. Toch zie je het nu al dat veel vrouwen op datingsites alle mannen die onder HBO niveau zitten eruit filteren.

Dan heb ik nog best veel respect voor die jongen van 26 uit dat andere topic met alleen MBO 1 en baantje bij de AH, want die gaat het vanwege zijn positie (opleiding en baan) wel moeilijk krijgen op de relatiemarkt. Vrouwen hechten toch wel veel aan dingen als opleidingsniveau en baan.
pi_158589933
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt, minder denken en meer doen. Besluit om proeflessen te nemen staat al vast. Mocht het niks zijn zat ik goed en anders een meevaller dat het toch makkelijker blijkt te zijn ;) (kan niet echt overzicht/aandacht houden op de weg, onvoorspelbare situaties etc.)
Jij wilt examen-klaar zijn bij je eerste proefles? Ga er gewoon van genieten kerel. Geen hoge verwachtingen. Gewoon voor de lol. De rest, dat komt wel.
  zondag 27 december 2015 @ 23:57:56 #17
416931 yats
(non) Average Joe
pi_158589945
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:43 schreef syndroom het volgende:

Ik denk dat je je daarin vergist. Tenzij je een technische achtergrond of een achtergrond in de zorg hebt is het ook voor mensen met HBO of zelfs een universitair diploma zeer moeilijk om (passend) werk te vinden. Laat staan dat werkgevers voor je in de rij staan en je goed verdiend.

En ja, ik weet waar ik over praat, ik werk nu tegen minimumloon in een winkel ondanks mijn twee universitaire diploma's. Maar de schoorsteen moet nu eenmaal roken dus accepteer je dat je vrijwel niets verdiend. Al heb ik dan nog de 'luxe' dat ik via mijn bedrijf nog iets extra verdien. Als ik me niet vergis studeert deezer journalistiek, iets wat qua werk momenteel zeer moeilijk is. Nee, er is nog een lange weg te gaan voor deezer, zowel qua werk als sociaal als ik sommige recente posts lees.Zolang hij niet aan zichzelf werkt en eens iets met de gegeven tips doet zeker...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_158589962
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:54 schreef Koral het volgende:

[..]

Papiertje helpt je om in aanmerking te komen voor een gesprek. Om de baan te krijgen heb je ook sociale en emotionele vaardigheden nodig. Vaardigheden die je ontwikkeld als je wat lef toont, en dingen ervaart die buiten je gewoontes liggen.
Klopt. Ook genoeg voorbeelden helaas van mensen die geen papiertje hebben maar wél de baan hebben puur omdat ze goed zijn in wat ze kunnen (of pretenderen) of vriendjespolitiek. Kom jij met je papiertje niet tussen. Maar syndroom, aanbod is helaas al mager in mijn veld dus ik moet het vooral van mijn drive hebben, want het papiertje zelf zegt niet zoveel die krijgen tientallen mensen per jaar op mijn opleiding..
  zondag 27 december 2015 @ 23:59:35 #19
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158589985
Deezertje...

Een relatie hebben is ook niet alles man. Ik stap net uit een relatie van pakweg 8 jaar (Heel gedoe geweest, hoop aangekloot nog... Mocht iemand nog eens een oude post van mij opduikelen :P).

Ik lees al een tijdje mee, gewoon omdat. Ik kan je echt zeggen dat als jij zo onzeker blijft in bepaalde zaken een relatie je echt niks meer gaat brengen man. Je moet allereerst zelf gelukkig zijn, wil je een ander liefde kunnen geven. Je moet geen relatie willen hebben om maar niet alleen te zijn. Er zijn genoeg manieren om je niet te binden aan een persoon en toch niet alleen of eenzaam te zijn. En een groot deel van hoe je dat ervaart is hoe je het zelf invult.

Ik dacht werkelijk de eerste paar maanden dat ik weg zou kwijnen op mijn flatje, maar de waarheid is minder erg. Ik merk nu ik weer vrede heb met mezelf, het helemaal niet erg is om alleen op de bank te zitten. Niemand die mij hoeft te entertainen, want ik kan dat prima zelf. Bijvoorbeeld door een filmpje te kijken, te gamen, een avondje op FOK te zitten. Hell, ik ga zelfs alleen de kroeg in als het moet. Als je dan toch moet kiezen tussen thuis zielig op je bankje blijven zitten of je begeven onder de mensen. Pas als jij je leven zo ingericht hebt dat je zelf tevreden bent, als in gelukkig zijn met jezelf... Dan draag je dat ook uit naar de buitenwereld.
En juist op dat moment, als je uitstraalt een gelukkig leven te leiden, zal je zien dat mensen zich tot je aangesproken/aangetrokken voelen. Hoe bizar het ook klinkt, je straalt het gewoon uit dat je gelukkig bent en goed in je vel zit, zelfverzekerd bent en dergelijke en dat vinden vrouwen (en mensen in het algemeen) aantrekkelijk.

In beginsel was ik ook maar een beetje in mijn schulp gekropen, juist ook omdat ik een hoop verwerken moest (Overigens compleet ander verhaal), maar ik merk dat nu ik beter in mijn vel zit, mensen om mij heen ook positief beinvloed. Mensen lachen naar je, komen naar je toe om spontaan een praatje met je te maken en dergelijke. En omgekeerd ook, als je weet wat je waard bent en wat je te bieden hebt, dan knoop je zo het ene na het andere gesprek aan. Het hoeft niet altijd iets op te leveren, jij bent immers gelukkig... Het kan alleen je leven maar verrijken.

Wellicht is dit verhaal iets te geromantiseerd, maar ik ben zelf een nogal nuchter persoon. Mij boeit het namelijk niet dat ik geen vrouw heb :D
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158590142
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:57 schreef yats het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Tenzij je een technische achtergrond of een achtergrond in de zorg hebt is het ook voor mensen met HBO of zelfs een universitair diploma zeer moeilijk om (passend) werk te vinden. Laat staan dat werkgevers voor je in de rij staan en je goed verdiend.

En ja, ik weet waar ik over praat, ik werk nu tegen minimumloon in een winkel ondanks mijn twee universitaire diploma's. Maar de schoorsteen moet nu eenmaal roken dus accepteer je dat je vrijwel niets verdiend. Al heb ik dan nog de 'luxe' dat ik via mijn bedrijf nog iets extra verdien. Als ik me niet vergis studeert deezer journalistiek, iets wat qua werk momenteel zeer moeilijk is. Nee, er is nog een lange weg te gaan voor deezer, zowel qua werk als sociaal als ik sommige recente posts lees.Zolang hij niet aan zichzelf werkt en eens iets met de gegeven tips doet zeker...
Ik verdien relatief veel voor mijn opleidingsniveau (mbo 4) maar dat is binnen redelijke termijn helaas verleden tijd. ;( Toch blijf ik mijn plan om uit huis te gaan doorzetten want anders loop ik gewoon teveel achterstand op.

Minimumloon lijkt me wel best zuur, wel karig (afhankelijk van je vaste lasten). Ik zou er zelf moeilijk van rond kunnen komen.
pi_158590172
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:59 schreef M1stral het volgende:
Deezertje...

Een relatie hebben is ook niet alles man. Ik stap net uit een relatie van pakweg 8 jaar (Heel gedoe geweest, hoop aangekloot nog... Mocht iemand nog eens een oude post van mij opduikelen :P).

Ik lees al een tijdje mee, gewoon omdat. Ik kan je echt zeggen dat als jij zo onzeker blijft in bepaalde zaken een relatie je echt niks meer gaat brengen man. Je moet allereerst zelf gelukkig zijn, wil je een ander liefde kunnen geven. Je moet geen relatie willen hebben om maar niet alleen te zijn. Er zijn genoeg manieren om je niet te binden aan een persoon en toch niet alleen of eenzaam te zijn. En een groot deel van hoe je dat ervaart is hoe je het zelf invult.

Ik dacht werkelijk de eerste paar maanden dat ik weg zou kwijnen op mijn flatje, maar de waarheid is minder erg. Ik merk nu ik weer vrede heb met mezelf, het helemaal niet erg is om alleen op de bank te zitten. Niemand die mij hoeft te entertainen, want ik kan dat prima zelf. Bijvoorbeeld door een filmpje te kijken, te gamen, een avondje op FOK te zitten. Hell, ik ga zelfs alleen de kroeg in als het moet. Als je dan toch moet kiezen tussen thuis zielig op je bankje blijven zitten of je begeven onder de mensen. Pas als jij je leven zo ingericht hebt dat je zelf tevreden bent, als in gelukkig zijn met jezelf... Dan draag je dat ook uit naar de buitenwereld.
En juist op dat moment, als je uitstraalt een gelukkig leven te leiden, zal je zien dat mensen zich tot je aangesproken/aangetrokken voelen. Hoe bizar het ook klinkt, je straalt het gewoon uit dat je gelukkig bent en goed in je vel zit, zelfverzekerd bent en dergelijke en dat vinden vrouwen (en mensen in het algemeen) aantrekkelijk.

In beginsel was ik ook maar een beetje in mijn schulp gekropen, juist ook omdat ik een hoop verwerken moest (Overigens compleet ander verhaal), maar ik merk dat nu ik beter in mijn vel zit, mensen om mij heen ook positief beinvloed. Mensen lachen naar je, komen naar je toe om spontaan een praatje met je te maken en dergelijke. En omgekeerd ook, als je weet wat je waard bent en wat je te bieden hebt, dan knoop je zo het ene na het andere gesprek aan. Het hoeft niet altijd iets op te leveren, jij bent immers gelukkig... Het kan alleen je leven maar verrijken.

Wellicht is dit verhaal iets te geromantiseerd, maar ik ben zelf een nogal nuchter persoon. Mij boeit het namelijk niet dat ik geen vrouw heb :D
Thanks voor je verhaal! Ach nee, het is geen wonder dat je wanneer je er eenmaal één hebt het automatisch goed blijft gaan. Je hebt met een mens te maken van vlees en bloed dus elke dag opnieuw investeren ;) Geen auto die je koopt en elke dag kan gebruiken tot die kapot gaat. Daar moet ook benzine in, onderhoud plegen, wassen etc. Bovendien kan een vrouw mij ook weer erg onzeker maken (nog meer dan al ik ben :P)
  maandag 28 december 2015 @ 00:07:55 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_158590202
Hij heeft straks z'n papiertje en meer niet. Geen werk, een overvolle arbeidsmarkt, geen sociale leven, nul levens ervaring, geen eigen woning of zelfstandigheid, sociaal gehandicapt en onervaren.

Nee knul, richt jij je nou maar goed op je opleiding! Dan ziet je toekomst er roos kleurig uit...
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 28 december 2015 @ 00:09:05 #23
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_158590235
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks voor je verhaal! Ach nee, het is geen wonder dat je wanneer je er eenmaal één hebt het automatisch goed blijft gaan. Je hebt met een mens te maken van vlees en bloed dus elke dag opnieuw investeren ;) Geen auto die je koopt en elke dag kan gebruiken tot die kapot gaat. Daar moet ook benzine in, onderhoud plegen, wassen etc. Bovendien kan een vrouw mij ook weer erg onzeker maken (nog meer dan al ik ben :P)
Ik vind het nogal markant dat je totaal aan het punt van mijn post voorbij gaat.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_158590252
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 00:07 schreef ook_gek het volgende:
Hij heeft straks z'n papiertje en meer niet. Geen werk, een overvolle arbeidsmarkt, geen sociale leven, nul levens ervaring, geen eigen woning of zelfstandigheid, sociaal gehandicapt en onervaren.

Nee knul, richt jij je nou maar goed op je opleiding! Dan ziet je toekomst er roos kleurig uit...
In een 'normaal' studieleven heb je inderdaad een sociaal leven naast je studie, maar sommige mensen niet. Dus dan eindig je inderdaad met een papiertje in plaats van papiertje en een paar vrienden en misschien wel ervaringen van vakanties/feestjes/relaties samen. Maar daar is het nu te laat voor om die qua studie op te bouwen.
pi_158590293
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 00:09 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik vind het nogal markant dat je totaal aan het punt van mijn post voorbij gaat.
Eerst blij zijn met jezelf? Prima, elke dag een stapje. Voor mij is dat studie afronden zodat ik geen schuld heb. Het liefst zou ik alles compleet over boord gooien en dan een dikke 10.000 euro schuld meenemen en gewoon lekker naar het buitenland gaan en daar overleven. Is dat geluk? Tijdelijk. Alleen in Nederland kan je zonder baan toch nog leven ovb een uitkering. Andere landen niet. Maar de hele maatschappij is nou eenmaal ingericht op een baan hebben, want je ongeacht of je je hele leven van een uitkering kan rondkomen (en je moet gewoon solliciteren he) is dat ook niet wat ik wil. Zit je alsnog veel thuis. Dus gewoon een baan vinden die leuk is en je blij bent met wat je doet en het niet eens als werken ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')