abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158579356
Vorige maand heb ik op een sociale huurwoning gereageerd die op basis van inschrijfduur verhuurd zou worden. Ik stond toen op de 20e plaats, maar werd wel via de mail uitgenodigd voor een groepsbezichtiging. In die mail stond dat ze, afhankelijk welke personen interesse hebben, een keuze zouden maken wie de woning kan huren. Ook staat erin dat als men op de uitnodiging niet komt of(!) reageert, ze er vanuit gaan dat er geen interesse voor de woning is.

Aangezien ik niet in de buurt woon, heb ik de woningbouwvereniging gevraagd hoeveel mensen er uitgenodigd zijn om te weten of het eigenlijk wel zin had om naar die bezichtiging te gaan. Volgens de woonconsulent waren er ook maar 20 mensen uitgenodigd (dus ik stond op de laatste plaats), dus het leek mij geen nut hebben om te gaan. Ik heb toen wel nog gezegd dat ik mogelijk interesse in de woning had. Na de bezichtiging (op dezelfde dag) kreeg ik nog een mail waarin stond dat de woning aan iemand anders verhuurd zou worden, maar dat ik wel reserve-kandidaat stond.

Toen ik net op de site keek om te zien of de woning al definitief verhuurd was, stond er bij dat dit inderdaad het geval is, namelijk aan iemand die korter dan mij stond ingeschreven. Ook stond erbij dat ik blijkbaar de woning geweigerd zou hebben wat helemaal niet het geval is (ook al ben ik niet naar de bezichtiging gegaan, ik heb wel nog aangegeven dat ik mogelijk interesse heb). Wat ook vreemd is dat er alleen bij deze woning staat dat ik hem geweigerd heb, maar bij de andere woningen waarvoor ik eerder was uitgenodigd en niet ben gegaan staat dat niet.

Nu vraag ik me af of zij hier een fout hebben gemaakt en ik niet alsnog kans op de woning zou hebben gehad? Op de manier waarop ze de toewijzingsprocedure hebben omschreven in de mail komt het namelijk over van wel. Zou het nut hebben om hier tegenin te gaan?
  zondag 27 december 2015 @ 20:34:38 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_158579453
Weer iets geleerd, dus: altijd gaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 27 december 2015 @ 20:36:24 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158579540
Als je 'nut hebben' wil vertalen naar alsnog in die woning kunnen, dan is het antwoord nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158579570
Ach ik stond bij mn vorige huis(heb nu n koopwoning) 24e ofzo maar ik bleek de enige te zijn die voldeed aan de bindingseis dus werd ik alsnog 1e.
pi_158579649
'Ja, nee, ik kom niet uh kijken, maarruh ik heb nog wel misschien een klein beetje interesse, misschien.'

Groot gelijk om door te schakelen.
  zondag 27 december 2015 @ 20:40:29 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_158579742
Toen ik voor onze woning actief ging reageren heb ik wel 10 a 15 bezichtigingen gehad, ze nodigen altijd de 1e 20 uit hier.

Vervolgens komen er 3 tot 7 opdagen oid ... ,ook altijd de meest idiote dagen en tijden. Op dinsdag brief dat woe of dond tussen 10 en 11 bezichtigd kon worden 8)7 . Daar moet je maar aan wennen, en je naar schikken als je een woning wilt. Gelukkig kan ik zo weg van werk voor een uurtje of wat.

Uiteindelijk wel als 14e oid woning gekregen, dus helemaal nutteloos is het niet. De eerste op de lijst vond de kleur v/d vloer niet mooi, de 2e had net een koelkast gekocht en die paste niet, 3e kon geen trappen lopen ... en #4 van de op komen dagers was ik.

Zorg trouwens maar wel dat je een IB60 hebt liggen, anders zit je straks alsnog naast een woning.Die aanvragen op het moment dat je mag tekenen is veel te laat namelijk.

Of woningen 'weigeren' nog gevolgen heeft zal je even moeten vragen, volgens mij niet, behalve dan dat je dus nooit iets gehuurd krijgt tenzij je #1 bent natuurlijk.
Dum de dum
pi_158580176
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:34 schreef Hallmark het volgende:
Weer iets geleerd, dus: altijd gaan.
Het probleem is dat dat niet altijd mogelijk is.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:38 schreef Scorpie het volgende:
'Ja, nee, ik kom niet uh kijken, maarruh ik heb nog wel misschien een klein beetje interesse, misschien.'

Neee Scorpiej in mijn topic :'(
pi_158580413
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat niet altijd mogelijk is.

[..]

Neee Scorpiej in mijn topic :'(
Niet haten schatje :*
pi_158580947
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Toen ik voor onze woning actief ging reageren heb ik wel 10 a 15 bezichtigingen gehad, ze nodigen altijd de 1e 20 uit hier.

Vervolgens komen er 3 tot 7 opdagen oid ... ,ook altijd de meest idiote dagen en tijden. Op dinsdag brief dat woe of dond tussen 10 en 11 bezichtigd kon worden 8)7 . Daar moet je maar aan wennen, en je naar schikken als je een woning wilt. Gelukkig kan ik zo weg van werk voor een uurtje of wat.

Uiteindelijk wel als 14e oid woning gekregen, dus helemaal nutteloos is het niet. De eerste op de lijst vond de kleur v/d vloer niet mooi, de 2e had net een koelkast gekocht en die paste niet, 3e kon geen trappen lopen ... en #4 van de op komen dagers was ik.

Zorg trouwens maar wel dat je een IB60 hebt liggen, anders zit je straks alsnog naast een woning.Die aanvragen op het moment dat je mag tekenen is veel te laat namelijk.

Of woningen 'weigeren' nog gevolgen heeft zal je even moeten vragen, volgens mij niet, behalve dan dat je dus nooit iets gehuurd krijgt tenzij je #1 bent natuurlijk.
Tja, als het zou kunnen zou ik naar al die bezichtigingen gaan ;).

Dat laatste lijkt me sterk idd. Maar ga het navragen.
  zondag 27 december 2015 @ 21:08:08 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158581331
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:38 schreef Scorpie het volgende:

Dat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_158581378
Waarschijnlijk heb je je nu dubbel genaaid gezien er per 1 dec een nieuwe wet is ingegaan. Indien je huursubsidie kan ontvangen mag de huur niet hoger zijn als uit het hoofd 580 euro met 1 of 2 personen, 3 of meer 640 dacht ik. In mijn regio zijn zo goed als alle huizen rond de 700 euro, dan blijven er alleen nog kleine poepflatjes over voor de kansarmen.
  zondag 27 december 2015 @ 21:12:05 #12
346939 Janneke141
pi_158581538
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:09 schreef MrDoRight het volgende:
Waarschijnlijk heb je je nu dubbel genaaid gezien er per 1 dec een nieuwe wet is ingegaan. Indien je huursubsidie kan ontvangen mag de huur niet hoger zijn als uit het hoofd 580 euro met 1 of 2 personen, 3 of meer 640 dacht ik. In mijn regio zijn zo goed als alle huizen rond de 700 euro, dan blijven er alleen nog kleine poepflatjes over voor de kansarmen.
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om onzin in WGR te komen posten?
pi_158582367
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is echt zo. Echt een sneaky wetje die ze geruisloos en vliegensvlug hebben ingevoerd. Heel nadelig voor veel mensen.
https://www.google.nl/sea(...)u0mAVubCBcLCOYL9r7AK
  zondag 27 december 2015 @ 21:32:07 #14
346939 Janneke141
pi_158582717
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:26 schreef MrDoRight het volgende:

[..]

Het is echt zo. Echt een sneaky wetje die ze geruisloos en vliegensvlug hebben ingevoerd. Heel nadelig voor veel mensen.
https://www.google.nl/sea(...)u0mAVubCBcLCOYL9r7AK

Voor zover een link naar google überhaupt een bron is, is toch mijn advies: lees je eigen bron.

En mocht je daar niet direct uitkomen: hier is de link naar de site van de belastingdienst, meer specifiek de pagina waar staat aan welke voorwaarden je moet voldoen om recht te hebben op huurtoeslag in 2016.

http://www.belastingdiens(...)16/voorwaarden_2016/
pi_158582771
Wat houdt passend toewijzen in voor woningzoekenden bij Beter Wonen die recht hebben op huurtoeslag?
Vanaf 1 januari 2016 moeten alle corporaties hun woningen ‘passend toewijzen’. Wij maken een uitzondering voor mensen met een zorgindicatie. Dit heeft tot gevolg dat huishoudens met recht op huurtoeslag alleen in aanmerking komen voor een woning met een huur onder de vastgestelde ‘aftoppingsgrenzen’. Ontvangers van huurtoeslag krijgen hierdoor woningen aangeboden tot ¤ 576,87 (voor één- en tweepersoonshuishoudens) of ¤ 618,24 (voor drie of meer personen).

Dit betekent het volgende:
• Eenpersoonshuishoudens met een inkomen tot ¤ 21.950,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Tweepersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Drie- en meerpersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 618,24
pi_158582972
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:33 schreef MrDoRight het volgende:
Wat houdt passend toewijzen in voor woningzoekenden bij Beter Wonen die recht hebben op huurtoeslag?
Vanaf 1 januari 2016 moeten alle corporaties hun woningen ‘passend toewijzen’. Wij maken een uitzondering voor mensen met een zorgindicatie. Dit heeft tot gevolg dat huishoudens met recht op huurtoeslag alleen in aanmerking komen voor een woning met een huur onder de vastgestelde ‘aftoppingsgrenzen’. Ontvangers van huurtoeslag krijgen hierdoor woningen aangeboden tot ¤ 576,87 (voor één- en tweepersoonshuishoudens) of ¤ 618,24 (voor drie of meer personen).

Dit betekent het volgende:
• Eenpersoonshuishoudens met een inkomen tot ¤ 21.950,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Tweepersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Drie- en meerpersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 618,24
rekenhuur lager dan ¤ 710,68, tenzij jonger dan 23 dan ¤ 409,92
  zondag 27 december 2015 @ 21:36:27 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_158583084
Die informatie van de belastingdienst geldt ook nog gewoon voor mensen die al een 'te duur' huis huren. Voor nieuwe huurders zijn de nieuwe regels.

Zodra men gaat verhuizen van een 'te dure' woning naar een andere woning zit men ook vast aan de nieuwe wet.

[ Bericht 17% gewijzigd door MrDoRight op 28-12-2015 00:25:01 ]
pi_158585980
Je moet hier in den haag altijd komen. Niet komen opdagen ongeacht de reden = geen interesse.

Mijn eerste bezichtiging kon ik niet weg. Woning ging aan mn neus voorbij.
Tweede woning was ik nr 2. 1 wilde niet maar ik had geen ib60 bij me (wel een definitieve aangifte maar dat telde niet volgens die man)

3e woning was ik nummer 17. Ben toch maar langs gegaan
Alleen nummer 3 was komen opdagen en ik. Hij wilde niet en ik wel. Kreeg gelijk de sleutels in mn hand gedrukt en kon gelijk het contract tekenen.
  zondag 27 december 2015 @ 23:08:14 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158587597
Yep in het verleden ook gehad. Sta je daar met 10 man in een woning te kijken terwijl slechts 1 hem kan krijgen. Een of andere doos was 1 en ik was 2. Ze had haar papieren niet op orde, dus ik dacht "Mooi die is binnen" Nee krijgt ze ineens de kans om het alsnog te herstellen, terwijl zwart op wit in de regels stond dat je ter plekke alles in orde moest hebben.

Ben ik achteraf heel boos om geworden en toen had ik ineens binnen 2 dagen een woning en gaven ze zelf ook toe dat ze fout waren geweest.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158592398
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk wat die nieuwe wet betreft.
Het gaat niet om huurtoeslag maar om je inkomen
Zie!
pi_158592867
Wat een rare manier van woning toewijzing dat je met een groep van 10 mensen gelijktijdig moet komen kijken alsof het een loting is, bij ons is het zo dat je ingeschreven staat bij Thuis in Limburg (daar zitten zo'n 10 woningstichtingen bij aangesloten) en na ongeveer 2-4 jaar wachten krijg je doorgaans de gewenste woning toegewezen (je moet wel actief reageren via de website). Maar er is inderdaad zoals hier al aangegeven een nieuw wetje dat je maar tot een bepaalde huurgrens mag wonen en dat was voor een jaar of 5/6 geleden ook al zo. Dus dat hebben ze weer opnieuw heringevoerd. Ook wordt vanaf januari 2016 de huurtoeslag voor 3 jaar bevroren.

Bij ons kosten de simpele huurflats ook al rond de 550 euro en de wat betere (senioren) flats met lift tussen de 560 en 650 euro. Gelukkig huur ik een van de betere en gewilde woningen, maar ik was dan ook herstructureerder waardoor ik onder het zg sociaal statuut viel en had al in mijn vorige woning (die inmiddels gesloopt is) wachttijd opgebouwd.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 28 december 2015 @ 07:51:29 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_158593290
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 04:14 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat een rare manier van woning toewijzing dat je met een groep van 10 mensen gelijktijdig moet komen kijken alsof het een loting is, bij ons is het zo dat je ingeschreven staat bij Thuis in Limburg (daar zitten zo'n 10 woningstichtingen bij aangesloten) en na ongeveer 2-4 jaar wachten krijg je doorgaans de gewenste woning toegewezen (je moet wel actief reageren via de website). Maar er is inderdaad zoals hier al aangegeven een nieuw wetje dat je maar tot een bepaalde huurgrens mag wonen en dat was voor een jaar of 5/6 geleden ook al zo. Dus dat hebben ze weer opnieuw heringevoerd. Ook wordt vanaf januari 2016 de huurtoeslag voor 3 jaar bevroren.

Bij ons kosten de simpele huurflats ook al rond de 550 euro en de wat betere (senioren) flats met lift tussen de 560 en 650 euro. Gelukkig huur ik een van de betere en gewilde woningen, maar ik was dan ook herstructureerder waardoor ik onder het zg sociaal statuut viel en had al in mijn vorige woning (die inmiddels gesloopt is) wachttijd opgebouwd.
Het is geen loting, maar het is gewoon dat meer als de helft niet komt opdagen. Dus gewoon de 1e 20 oproepen en dan ben je de woning sowieso kwijt.
Dum de dum
pi_158596675
Eigen schuld
pi_158597802
je hebt wel geweigerd.. je bent niet gegaan ondanks uitnodiging... dus jammer de bammer.. zo werkt dat met dit soort groeps bezichtigingen..

Heb ik mijn huur tijd ook wel eens vrij moeten nemen voor een bezichtiging.. het was vrij nemen of zeker geen kans maken.. dus dan maar vrij.. en bij de 3e keer had ik het huis..
pi_158600237
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 20:32 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Ook staat erin dat als men op de uitnodiging niet komt of(!) reageert, ze er vanuit gaan dat er geen interesse voor de woning is.
Je bent niet gekomen, maar hebt wél gereageerd. Daarom gaan ze er vanuit dat je geen interesse hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 28 december 2015 @ 14:50:43 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158601297
Als je de woning had willen hebben dan had je dat moeten melden toen je reageerde, niet dat je "mogelijk wel interesse hebt" in de woning maar niet kunt komen.
Je had hem natuurlijk ook ongezien kunnen accepteren.... met een beetje inzet had je zelfs kunnen zorgen dat je IB-60 al bij de verhuurder lag voor de bezichtiging plaatsvond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158609613
Gewoon altijd komen.
Ik stond 13e met 3 urgentiegevallen.

De urgentiegevallen wilde de woning niet (zat wat kluswerk aan) en de rest wilde of kwam niet.

Toen een tweede bezichtiging weten te regelen, met schoonvader erbij (verstand van verbouwen /klussen) en dat ik op de eerste plaats stond.
Zo'n wachtlijst zegt niet altijd wat. Bovendien woonde ik een uur rijden vanaf mijn huidige woonplaats.

Ik vrees dat er voor de TS niets te regelen valt qua aanspraak ivm de "weigering."
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 29 december 2015 @ 00:18:28 #29
66083 Platina
78th Element
pi_158623284
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 18:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gewoon altijd komen.
Ik stond 13e met 3 urgentiegevallen.

De urgentiegevallen wilde de woning niet (zat wat kluswerk aan).
Ik heb wat gemist. Kennelijk mag je tegenwoordig ook al eisen stellen als je een urgentiegeval bent.
pi_158625998
Dat was 8 jaar geleden ook al zo, als je urgentie had op basis van sloop. Als een wbv je daarvoor uit je huis gooit, krijg je een luxere urgentie dan als je m krijgt obv je eigen tragische omstandigheden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')