Het probleem is dat dat niet altijd mogelijk is.quote:
Neee Scorpiej in mijn topicquote:Op zondag 27 december 2015 20:38 schreef Scorpie het volgende:
'Ja, nee, ik kom niet uh kijken, maarruh ik heb nog wel misschien een klein beetje interesse, misschien.'
Groot gelijk om door te schakelen.
Niet haten schatjequote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat niet altijd mogelijk is.
[..]
Neee Scorpiej in mijn topic
Tja, als het zou kunnen zou ik naar al die bezichtigingen gaanquote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Toen ik voor onze woning actief ging reageren heb ik wel 10 a 15 bezichtigingen gehad, ze nodigen altijd de 1e 20 uit hier.
Vervolgens komen er 3 tot 7 opdagen oid ... ,ook altijd de meest idiote dagen en tijden. Op dinsdag brief dat woe of dond tussen 10 en 11 bezichtigd kon worden. Daar moet je maar aan wennen, en je naar schikken als je een woning wilt. Gelukkig kan ik zo weg van werk voor een uurtje of wat.
Uiteindelijk wel als 14e oid woning gekregen, dus helemaal nutteloos is het niet. De eerste op de lijst vond de kleur v/d vloer niet mooi, de 2e had net een koelkast gekocht en die paste niet, 3e kon geen trappen lopen ... en #4 van de op komen dagers was ik.
Zorg trouwens maar wel dat je een IB60 hebt liggen, anders zit je straks alsnog naast een woning.Die aanvragen op het moment dat je mag tekenen is veel te laat namelijk.
Of woningen 'weigeren' nog gevolgen heeft zal je even moeten vragen, volgens mij niet, behalve dan dat je dus nooit iets gehuurd krijgt tenzij je #1 bent natuurlijk.
Datquote:Op zondag 27 december 2015 20:38 schreef Scorpie het volgende:
'Ja, nee, ik kom niet uh kijken, maarruh ik heb nog wel misschien een klein beetje interesse, misschien.'
Groot gelijk om door te schakelen.
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om onzin in WGR te komen posten?quote:Op zondag 27 december 2015 21:09 schreef MrDoRight het volgende:
Waarschijnlijk heb je je nu dubbel genaaid gezien er per 1 dec een nieuwe wet is ingegaan. Indien je huursubsidie kan ontvangen mag de huur niet hoger zijn als uit het hoofd 580 euro met 1 of 2 personen, 3 of meer 640 dacht ik. In mijn regio zijn zo goed als alle huizen rond de 700 euro, dan blijven er alleen nog kleine poepflatjes over voor de kansarmen.
Het is echt zo. Echt een sneaky wetje die ze geruisloos en vliegensvlug hebben ingevoerd. Heel nadelig voor veel mensen.quote:Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om onzin in WGR te komen posten?
Voor zover een link naar google überhaupt een bron is, is toch mijn advies: lees je eigen bron.quote:Op zondag 27 december 2015 21:26 schreef MrDoRight het volgende:
[..]
Het is echt zo. Echt een sneaky wetje die ze geruisloos en vliegensvlug hebben ingevoerd. Heel nadelig voor veel mensen.
https://www.google.nl/sea(...)u0mAVubCBcLCOYL9r7AK
rekenhuur lager dan ¤ 710,68, tenzij jonger dan 23 dan ¤ 409,92quote:Op zondag 27 december 2015 21:33 schreef MrDoRight het volgende:
Wat houdt passend toewijzen in voor woningzoekenden bij Beter Wonen die recht hebben op huurtoeslag?
Vanaf 1 januari 2016 moeten alle corporaties hun woningen ‘passend toewijzen’. Wij maken een uitzondering voor mensen met een zorgindicatie. Dit heeft tot gevolg dat huishoudens met recht op huurtoeslag alleen in aanmerking komen voor een woning met een huur onder de vastgestelde ‘aftoppingsgrenzen’. Ontvangers van huurtoeslag krijgen hierdoor woningen aangeboden tot ¤ 576,87 (voor één- en tweepersoonshuishoudens) of ¤ 618,24 (voor drie of meer personen).
Dit betekent het volgende:
• Eenpersoonshuishoudens met een inkomen tot ¤ 21.950,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Tweepersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 576,87.
• Drie- en meerpersoonshuishoudens met een gezamenlijk inkomen tot ¤ 29.825,00 mogen een woning huren met een kale huurprijs tot ¤ 618,24
Hij heeft gelijk wat die nieuwe wet betreft.quote:Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om onzin in WGR te komen posten?
Het is geen loting, maar het is gewoon dat meer als de helft niet komt opdagen. Dus gewoon de 1e 20 oproepen en dan ben je de woning sowieso kwijt.quote:Op maandag 28 december 2015 04:14 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat een rare manier van woning toewijzing dat je met een groep van 10 mensen gelijktijdig moet komen kijken alsof het een loting is, bij ons is het zo dat je ingeschreven staat bij Thuis in Limburg (daar zitten zo'n 10 woningstichtingen bij aangesloten) en na ongeveer 2-4 jaar wachten krijg je doorgaans de gewenste woning toegewezen (je moet wel actief reageren via de website). Maar er is inderdaad zoals hier al aangegeven een nieuw wetje dat je maar tot een bepaalde huurgrens mag wonen en dat was voor een jaar of 5/6 geleden ook al zo. Dus dat hebben ze weer opnieuw heringevoerd. Ook wordt vanaf januari 2016 de huurtoeslag voor 3 jaar bevroren.
Bij ons kosten de simpele huurflats ook al rond de 550 euro en de wat betere (senioren) flats met lift tussen de 560 en 650 euro. Gelukkig huur ik een van de betere en gewilde woningen, maar ik was dan ook herstructureerder waardoor ik onder het zg sociaal statuut viel en had al in mijn vorige woning (die inmiddels gesloopt is) wachttijd opgebouwd.
Je bent niet gekomen, maar hebt wél gereageerd. Daarom gaan ze er vanuit dat je geen interesse hebt.quote:Op zondag 27 december 2015 20:32 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Ook staat erin dat als men op de uitnodiging niet komt of(!) reageert, ze er vanuit gaan dat er geen interesse voor de woning is.
Ik heb wat gemist. Kennelijk mag je tegenwoordig ook al eisen stellen als je een urgentiegeval bent.quote:Op maandag 28 december 2015 18:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gewoon altijd komen.
Ik stond 13e met 3 urgentiegevallen.
De urgentiegevallen wilde de woning niet (zat wat kluswerk aan).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |