Hier ook niet.quote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef Ravage het volgende:
Ik vind dit wel bizar, ik verkoop al een jaar of 10 via Marktplaats en nog nooit een probleem gehad, laat staan een aangifte.
Dit.quote:Op zondag 27 december 2015 19:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Naar mijn weten kunnen aangiftes niet ingetrokken worden. Je kunt alleen een verzoek doen dat Officier van Justitie niet tot vervolging over zal gaan.
Als je hier leest dat er om elke scheet aangifte gedaan wordt, dan snap ik dat wel.quote:Op zondag 27 december 2015 19:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Aangifte doen in Nederland is nutteloos, of er moeten tientallen mensen in korte tijd tegen dezelfde persoon aangifte doen... dan is er een kans dat er naar gekeken wordt.
Ronde archief in. Van alle aangiftes die er al tegen mij zijn gedaan....ronde archief in gegaan en nooit meer iets van gehoord.quote:Op zondag 27 december 2015 22:38 schreef Flufy het volgende:
Weet iemand wat er dan met ingetrokken aangiftes worden gedaan?
Een aangifte is een ter kennis geving van een mogelijk strafbaar feit. Zonder een veroordeling hoef je je nergens om zorgen te maken.quote:Op zondag 27 december 2015 22:38 schreef Flufy het volgende:
Dit dusquote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef Ravage het volgende:
Ik vind dit wel bizar, ik verkoop al een jaar of 10 via Marktplaats en nog nooit een probleem gehad, laat staan een aangifte.
Jullie kunnen helemaal geen aangiftes intrekken. Aangezien jullie zeggen dat het wel ingetrokken is door jullie dan zijn er ook geen aangiften ingediend.quote:Op zondag 27 december 2015 22:38 schreef Flufy het volgende:
Moet ik eerlijk bekennen dat dit nieuw is voor mij, maar je hebt gelijk.quote:Op zondag 27 december 2015 23:18 schreef Flufy het volgende:
https://www.politie.nl/th(...)n-aangifte-intrekken
Bewijs dat je het verstuurd hebt is nog geen bewijs dat het aangekomen is. Koper kan best in zijn recht gestaan hebbenquote:Op zondag 27 december 2015 20:05 schreef Angel-Joy het volgende:
Bij mij werd er ook aangifte gedaan omdat de pakketje nooit was aangekomen, terwijl ik wel kon bewijzen dat het verstuurd was
Het is geen oplichting wanneer een verkoper de verkochte waar opstuurt maar deze door de post wordt kwijt gemaakt. Dat is het punt.quote:Op maandag 28 december 2015 00:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Bewijs dat je het verstuurd hebt is nog geen bewijs dat het aangekomen is. Koper kan best in zijn recht gestaan hebben
Ik zet altijd in hoofdletters in mijn advertenties: opsturen is op eigen risico.quote:Op maandag 28 december 2015 00:08 schreef Mark het volgende:
[..]
Bewijs dat je het verstuurd hebt is nog geen bewijs dat het aangekomen is. Koper kan best in zijn recht gestaan hebben
hoog tijd dat Marktplaats een keertje opdoekt en er een tweedehands website komt waar je je eerst moet registreren icm telefoon nummer & bankrekening of andere betrouwbare verificatie.quote:Op maandag 28 december 2015 10:58 schreef janzjanz het volgende:
goed dus dat alles strak gecontroleerd wordt.
Het lijkt te makkelijk voor woorden hoe simpel het gaat. Overigens, ik dacht ik mijn achterhoofd te hebben onthouden dat Paypal en Marktplaats een contract hebben. Nu het zo mis gaat met Marktplaats, komt Paypal natuurlijk positief in het dagbeeld. Misschien dat dat de rede is dat ze er niks aan doen.quote:Op maandag 28 december 2015 11:29 schreef kovenant het volgende:
[..]
hoog tijd dat Marktplaats een keertje opdoekt en er een tweedehands website komt waar je je eerst moet registreren icm telefoon nummer & bankrekening of andere betrouwbare verificatie.
dan kan je ook gelijk alle nieuwe producten weren.
kijk er nog wel eens alleen wat een drama is deze site geworden afgelopen 5 jaar.
Dat dus. Het zal wel aan TS liggen. Ik koop en verkoop veel op marktplaats, van witgoed en computermeuk tot auto's en op een enkeling die niet op kwam dagen na nooit gezeik gehad.quote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef Ravage het volgende:
Dat is niet waar. Oplichters gebruiken vaak juist kleinere plaatsen om betrouwbaar over te komen. Net zoals ze vaak vrouwennamen gebruiken.quote:Op maandag 28 december 2015 21:05 schreef NicoRosberg het volgende:
Ik verhandel ook al anderhalf jaar best veel via Marktplaats, maar heb nog nooit problemen gehad. Ik heb het idee dat de oplichters vooral in de grote steden zitten (sorry stadsmensen). Bij ons is het eigenlijk alleen maar dorp (oude mensen, boeren, etc.). Niet het type mensen die je aanziet als oplichter zeg maar.
Ja, want wie wil er nou naar hippolytushoef rijden om iets op te halen? En als iemand dat wel wil? Ach jammer, nét verkocht.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Oplichters gebruiken vaak juist kleinere plaatsen om betrouwbaar over te komen. Net zoals ze vaak vrouwennamen gebruiken.
Jaaaa daaaggquote:Op zondag 27 december 2015 20:05 schreef Angel-Joy het volgende:
Bij mij werd er ook aangifte gedaan omdat de pakketje nooit was aangekomen, terwijl ik wel kon bewijzen dat het verstuurd was
Nu ben ik geblokkeerd op marktplaats
idem, TS is een tokkiequote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef Ravage het volgende:
Je hebt geluk dat ze je eerst nog een brief sturen. Die van mij werd stilletjes beëindigd. Prutsers.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:41 schreef Flufy het volgende:
Geloof het of niet, ik heb de Politie een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag een brief van mijn bank dat mijn betaalrekening word beëindigd. Het moet niet gekker worden zeg.
Dat kan best, maar dan alleen bij ophalen.quote:Op maandag 28 december 2015 21:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Je moet ook geen spullen op MP zetten die paupers en ander tokkie volk aantrekken. Ik verkoop redelijk wat op marktplaats en heb nog nooit gezeur gehad
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit goederen afstuur.
Ik wel, want familie woont daar in de buurtquote:Op dinsdag 29 december 2015 00:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, want wie wil er nou naar hippolytushoef rijden om iets op te halen? En als iemand dat wel wil? Ach jammer, nét verkocht.
Helaas, net verkocht!quote:Op woensdag 30 december 2015 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik wel, want familie woont daar in de buurt![]()
kan ik gelijk op bezoek daar.
Ik geloof je. Zoals ik al zei:quote:Op woensdag 30 december 2015 13:41 schreef Flufy het volgende:
Geloof het of niet, ik heb de Politie een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag een brief van mijn bank dat mijn betaalrekening word beëindigd. Het moet niet gekker worden zeg.
quote:Op zondag 27 december 2015 23:51 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou het gezeik kan nog groter worden als dit seintje ook bij je bank terecht komt.
Ik las een poos terug een topic van iemand wiens pakketje 1 dag 'te laat' aankwam, er 2 aangiftes werden gedaan en de bank prompt haar rekening blokkeerde en dreigde de rekening op te zeggen. Was de Rabo overigens.
Persoonlijk doe ik alleen aan afhalen als ik koop/verkoop via marktplaats.
Het is wel oplichting als verkoper de verzendmethode bepaald en het pakje niet aankomt om wat voor reden dan ook en verkoper de schade niet wil vergoeden.quote:Op maandag 28 december 2015 08:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is geen oplichting wanneer een verkoper de verkochte waar opstuurt maar deze door de post wordt kwijt gemaakt. Dat is het punt.
Nee johquote:Op woensdag 30 december 2015 15:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is wel oplichting als verkoper de verzendmethode bepaald en het pakje niet aankomt om wat voor reden dan ook en verkoper de schade niet wil vergoeden.
Wettelijk is het ongetwijfeld een andere term, maar laten we niet te moeilijk doen deze keer.quote:
Ik word der echt niet goed van. Kunnen ze dat niet beter onderzoeken ofzo. Ik denk inderdaad dat het ligt aan de catogorie goederen, en voortaan maar laten ophalen dan.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:28 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ik geloof je. Zoals ik al zei:
[..]
Ik zou me eerder druk maken over hoe je vaste lasten per 1-1 betaald gaan worden.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef Flufy het volgende:
[..]
Ik word der echt niet goed van. Kunnen ze dat niet beter onderzoeken ofzo. Ik denk inderdaad dat het ligt aan de catogorie goederen, en voortaan maar laten ophalen dan.
Versturen / ontvangen gaat ook prima.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:32 schreef RichardRichard het volgende:
Ook gewoon niet aan opsturen doen, dan is al een deel van het gezeik opgelost. Ik koop en verkoop al tien jaar met regelmaat dingen via marktplaats, nog nooit gezeik gehad.
Vaak wel dingen die je niet makkelijk kan versturen (fietsen, muziek instrumenten, etc.).
Bij mij ook prima, ook dingen die ik koop. Vooruit betalen en een paar dagen later krijg ik het per post. Nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Versturen / ontvangen gaat ook prima.
Nooit, maar wie beweert dan dat dit wel zo is?quote:Op woensdag 30 december 2015 20:14 schreef Fer het volgende:
Sinds wanneer zijn banken er happig op om een trouwe klant eruit te schoppen op wat aantijgingen van een vreemde?
Ik neem nu aan dat je bedoelt dat je eigen bank je dan niet wil helpen? Wat heeft dit te maken met je eerdere bewering? Een vergissing maken en doelbewuste oplichting zijn toch wel degelijk andere dingen.quote:Ik bedoel, maak eens geld over naar de verkeerde en ze zijn niet thuis om je ermee te helpen.
Wat je zegt klopt niet, in mijn geval waren zes aangiftes voldoende.quote:Op zondag 27 december 2015 19:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Aangifte doen in Nederland is nutteloos, of er moeten tientallen mensen in korte tijd tegen dezelfde persoon aangifte doen... dan is er een kans dat er naar gekeken wordt.
Bij mij zeker wel, praat dus maar voor jezelf. Daarnaast, waarom zou je niet met een videokaart opgelicht kunnen worden?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:15 schreef Manke het volgende:
Maak je geen zorgen, de politie doet toch niks al had je ze daadwerkelijk voor ¤1000 opgelicht.
Ik was een keer opgelicht voor ¤150 (wie licht er nou op met een videokaart) en nog een tiental anderen door de zelfde persoon volgens een forum, iedereen had aangifte gedaan, maar er is niks ondernomen.
doe ik ook. Desbetreffende persoon had voor 1000en opgelicht, maar de plisie deed niks.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mij zeker wel, praat dus maar voor jezelf. Daarnaast, waarom zou je niet met een videokaart opgelicht kunnen worden?
ja dreigen. Ofwel standaard briefje van de fraudeafd. Moet jeje niet te veek bij voorstellen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:51 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou het gezeik kan nog groter worden als dit seintje ook bij je bank terecht komt.
Ik las een poos terug een topic van iemand wiens pakketje 1 dag 'te laat' aankwam, er 2 aangiftes werden gedaan en de bank prompt haar rekening blokkeerde en dreigde de rekening op te zeggen. Was de Rabo overigens.
Persoonlijk doe ik alleen aan afhalen als ik koop/verkoop via marktplaats.
En die geblokkeerde rekening leek je niet al klote genoeg?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ja dreigen. Ofwel standaard briefje van de fraudeafd. Moet jeje niet te veek bij voorstellen.
Ik geloof het, als ik bewijs zie.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:23 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
En die geblokkeerde rekening leek je niet al klote genoeg?
Ik heb nu hetzelfde probleem. Mijn rekening is vandaag geblokkeerd naar aanleiding van drie aangiftes in de afgelopen twee jaar via Marktplaats. Ik heb dus direct naar de bank gebeld en kreeg toen te horen dat mijn rekening zal worden opgeheven. Dat is niet van tevoren aangekondigd, nee, ik ontvang daar nog een brief over. Vreemde werkwijze. Hoe heb jij bezwaar aangetekend waardoor ze de rekening hebben gedeblokkeerd? Mijn Marktplaats account is ook geblokkeerd. Ik kan dus niets aantonen, omdat ik geen toegang meer heb tot de gespreksgeschiedenis en kan dus ook niet meer mijn betalingsverkeer inzien.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:51 schreef Flufy het volgende:
Ik had bezwaar aangetekend, gelukkig hebben ze hun excuses aangeboden, en de rekening gedeblokkeerd.
Ben jij zo’n verkoper die iets online zet met 1 donkere wazige foto waarbij je net niks kan zien.quote:Op zondag 27 december 2015 19:38 schreef Atta-boy het volgende:
Sowieso mpaltijd 100 mailtjes binnenkrijgen met vragen en extra foto's maken en dan uiteindelijk bij betaling niks meer laten weten of 1/3e van je vraagprijs bieden.
Lijkt wel of het steeds vaker voorkomt ook.
TS is al bijna driekwart jaar niet ingelogd, dus je kan in het vervolg beter een nieuw topic aanmaken.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 02:46 schreef Zonnetje77 het volgende:
[..]
Ik heb nu hetzelfde probleem. Mijn rekening is vandaag geblokkeerd naar aanleiding van drie aangiftes in de afgelopen twee jaar via Marktplaats. Ik heb dus direct naar de bank gebeld en kreeg toen te horen dat mijn rekening zal worden opgeheven. Dat is niet van tevoren aangekondigd, nee, ik ontvang daar nog een brief over. Vreemde werkwijze. Hoe heb jij bezwaar aangetekend waardoor ze de rekening hebben gedeblokkeerd? Mijn Marktplaats account is ook geblokkeerd. Ik kan dus niets aantonen, omdat ik geen toegang meer heb tot de gespreksgeschiedenis en kan dus ook niet meer mijn betalingsverkeer inzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |