abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158638119
Spreekt Jihadi John en z'n vrienden arabisch?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_158638214
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ehm, nee wacht even.

[..]

Alleen deze vid of alle vids!
Want ik zou zeggen, er zijn er nogal wat kijk ze eerst zelf allemaal even.
En niet alleen van de westerse burgers maar oook al die andere live executies!
Echte onthoofdings vids maakt de IS vids niet realistischer.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 29 december 2015 @ 16:16:48 #128
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158638641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ehm, nee wacht even.

[..]

Alleen deze vid of alle vids!
Want ik zou zeggen, er zijn er nogal wat kijk ze eerst zelf allemaal even.
En niet alleen van de westerse burgers maar oook al die andere live executies!
james foley vid als die nog te vinden is ? Voor de rest zie ik echt genoeg voorbij komen de afgelopen jaren .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:09:14 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158640632
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:05 schreef Tingo het volgende:
Spreekt Jihadi John en z'n vrienden arabisch?
Momenteel spreekt ie met wormen!
http://nos.nl/artikel/206(...)di-john-is-dood.html
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:10:02 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158640653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:16 schreef Summers het volgende:

[..]

james foley vid als die nog te vinden is ? Voor de rest zie ik echt genoeg voorbij komen de afgelopen jaren .
Maar het gaat specifiek alleen om die video en niet al die honderden andere slachtoffers.
Ik vind het allemaal net zo erg!
pi_158641086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Momenteel spreekt ie met wormen!
http://nos.nl/artikel/206(...)di-john-is-dood.html
Waarschijnlijk heeft 'ie nooit bestaan.
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:41:44 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158641748
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft 'ie nooit bestaan.
Bewijs maar ;)
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:09:25 #133
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158642503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar het gaat specifiek alleen om die video en niet al die honderden andere slachtoffers.
Ik vind het allemaal net zo erg!
Dat was de meest klunzige van allemaal , daarna werd het hollywood
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:16:56 #134
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158642677
Allahu akbar!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:24:17 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158642875
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Oke dus , 1 filmpje wat nep is en de rest is echt?
Bedoel er zijn meerdere executie video's niet alleen met westerse mensen, er zijn er heel veel met soldaten en gewone burgers, vind je het niet vreemd dat echt iedereen een hekel heeft aan hun?
Zelfs de taliban al qaida etc zijn er niet blij mee.
En dat vind je niet vreemd of zo?
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:12:11 #136
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158644550
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke dus , 1 filmpje wat nep is en de rest is echt?
Bedoel er zijn meerdere executie video's niet alleen met westerse mensen, er zijn er heel veel met soldaten en gewone burgers, vind je het niet vreemd dat echt iedereen een hekel heeft aan hun?
Zelfs de taliban al qaida etc zijn er niet blij mee.
En dat vind je niet vreemd of zo?
Kijk of kijk niet . Zo simpel is het , het heeft geen nut om over een filmpje te blijven praten die je niet hebt gezien .
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:52:59 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158646416
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Kijk of kijk niet . Zo simpel is het , het heeft geen nut om over een filmpje te blijven praten die je niet hebt gezien .
Ik heb het gezien hoor, deze en honderden andere filmpjes.
Wat ik mij af vraag is juist dit filmpje NEP.
Ik bedoel er zijn er tig van de wandaden van IS in omloop en dit was niet zozeer de doorslag maar alles bij elkaar wat ze uitvraten gaf de doorslag!
pi_158648275
Parijs, Amerika. Nu de gevangenen van IS.

Volgens jullie gaat er nooit iemand dood. Dat is ergens ook wel knap.
pi_158810115
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 03:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je de mythe dat IS heel erg sterk is en moeilijk te verslaan, die moet wel in stand worden gehouden natuurlijk.

Wanneer de Russen korte metten maken met een stel idioten in pick-up trucks, dan slaat het Westen een modderfiguur en wordt het duidelijk voor de Westerse burgers dat IS helemaal niet zo'n grote bedreiging is als men ons wil doen geloven.
Ok eindelijk een mooi doordacht topic, waar wat inzit. Ik ben nu niet in de gelegenheid om het filmpje te bekijken maar heb er een aantal gezien.

IS investeert in goede propaganda. Het heeft een flinke bult geld om wapens te kopen en geeft dat daarnaast aan greenscreens, belichting, cameras en boommics uit. Zoals ze ook art-directors inhuren die gepolijste glossie-blaadjes op de markt brengen. Zie "islam is the religion of the sword", perfecte productfotos en nabewerking, sprekende koppen, goede propagandateksten. Dat is geen knip en plakwerk met word en a4tjes. Daar zit professioneel werk in.

Die greenscreens zitten er voor 99,9% zekerheid in bij veel shots. Maar waar niemand op let is het geluid. Ze gebruiken of een clip-on microfoon of een boom-mic, en vermoedelijk het laatste. Het is altijd perfect. Of het is in post in een geluidsstudio gedaan, maar dat is een extra investering waar je op kunt besparen. Anyway, allemaal niet erg spannend.

Binnen schieten heeft voordelen, het is makkelijker, het is naar smaak in te richten, belichting veranderd niet en het is stil.. Buiten zit je met de zon die net op 't juiste punt moet staan, wind als factor bij het beeld en geluid, zelfs met een windcap op de boommic. Dat vergt voorbereiding. Je krijgt moeilijker de juiste controleerbare condities. Er kan een vliegtuig overvliegen met kabaal of een truck voorbij rijden. En je zit met het feit dat je opvalt buiten. Een voorbijganger kan je zo neermaaien of een doodschop verkopen als je daar met je mes staat en Jihad John was de kip met de gouden eieren om zn accent, die offeren ze njet op.

Maar het misverstand komt een beetje door te veronderstellen dat je hier Hollywood-personeel en technologie voor nodig hebt. De meeste filmschoolstudenten uit het tweede jaar of de film-productienerds die dit zelf uitvogelen via internet weten wel hoe je een compositie maakt en een "eenvoudige" greenscreen maakt (een stuk groen zeil en je bent er). Ook de camera is geen probleem, iedere degelijke nikon of canon dslr filmt tegenwoordig. Zelfs een iPhone met extra lenzen doet dat in hd.

De rest is herhalen van takes en post-productie (final cut of adobe premiere).

Dezelfde treatment die ze hun glossies geven, geven ze ook aan hun videoproducties en dat kun jij in principe ook als je een dag op camerabediening en compositie traint. Zet m op t statief, stel m in op de juiste balans, compositie maken, scherpstellen (evt met focus pull voor het effect) en draaien maar.

Dat zou een israelisch bedrijf kunnen doen, is niet perse nodig. Ze kunnen dat ook prima zelf. Zoals de Duitse rapper deso dogg naar het kalifaat is afgereisd (en vermoord is) zo zijn er ook wel filmschoolstudenten en gefocuste hobbyisten afgereisd. De meeste hollywood-castleden zijn ooit als hobbyist begonnen dus daar zal tussen de 1000en ook ongetwijfeld wel een crew-waardig clubje zijn. Jihad John, het "gezicht" / de stem van het product werd bv van stad naar stad vervoerd in de hoop hem van de radar te houden. Die heeft daar een sterrenstatus. En die ontvoerde Brit, Cantley (naam misschien verkeerd geschreven) doet de reisverslagen door t kalifaat. Zonder media(producties) zouden ze net zo ontzichtbaar zijn een wilekeurige nomadenstam dat altijd is voor de wereld. Deze business is dus erg belangrijk.

Maar het is geen topklasse, endemol zou 't beter doen. Hollywood zou 't vele malen beter doen. Dit is wat wij deden op de filmschool. Het is een hoogstandje voor mensen die denken dat film nog iets magisch is en hd en greenscreens van vandaag zijn en niet van gisteren. In de filmwereld is dit geen hoogstandje. Hooguit goed verzorgd. Voorzover 't goed genoemd mag worden omdat het IS is.

Daarnaast zijn er wel corrupte bedrijfjes die zoiets zouden aannemen voor 't geld. Of corrupte leden van een bedrijfje. Die kunnen best uit Amerika of Israel komen en zich met post of de distributie kunnen bemoeien zoals men zich daar ook wel met drugssmokkel bezighoudt. Breaking bad. iS zit op het geld, en mensen doen veel voor geld. Misdaad loont, en als men het kan doen om de rekeningen te betalen, zal men het vermoedelijk ook wel doen.

Dus op de tt vraag, ja dat kunnen ze wel. Ik zou je wat werk kunnen laten zien om te laten zien dat je op een low-budget iets soortgelijks kunt maken, maar ik hou dat liever gescheiden van topics over IS. Onze "propaganda" (gewoon reclame in 't latijn) deed t goed onder 1.5mln kijkers. En we kregen er voor een fles drank de voice-over van een professionele acteur bij, die alleen meedeed omdat hij zelf enthousiast was over de boodschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-01-2016 06:11:13 ]
pi_158844502
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Als de IS/ISL/ISIS/whatever zo successvol bezig met 't online recruiten en radicaliseren van duizenden jonge moslims op social media zijn, hoe werkt dat precies? Hoe kan dat zo makkelijk zijn? Waar zijn al die IS/ISL/ISIS 'recruitment en radicaliseren' sites? Hebben ze hun eigen facebook pagina of fanatische,extremiste discussie forum of zo? Misschien 'n lijst van landen waar je kan gaan trainen en vechten ?
pi_158844882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:58 schreef Tingo het volgende:

[..]
Waar zijn al die IS/ISL/ISIS 'recruitment en radicaliseren' sites?
Op de interwebz.
quote:
Hebben ze hun eigen facebook pagina of fanatische,extremiste discussie forum of zo?
Die hebben ze. Echter begrijpen ze dat openlijk over IS praten en wat ze daarvan vinden overeenkomt met het ontkennen van de holocaust op fok. Het recruiten gebeurt dus eerder persoonlijk. Daarnaast zijn social media vrij actief bezig met het verwijderen van twijfelachtige accounts.
quote:
Misschien 'n lijst van landen waar je kan gaan trainen en vechten ?
Waarschijnlijk. Doch verwacht ik dat je gewoon naar een land gesluisd wordt waar ze mensen nodig hebben.
Conscience do cost.
pi_158845148
Gisteren ochtend news over 'n nieuwe IS 'execution' vid.
'We can't show the video because it's too horrific and terrifying' :)
Oh ok - we'll just have to take your word for it then :)
Ik wacht op 'n geradicaliseerde,jonge, moslim extremist met 'n dikke schotse of Ierse accent - dat zou helemaal grappig zijn.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:29:16 #143
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158845331
Ken je deze al Tingo? De ISIS glossy:
https://www.google.nl/sea(...)gg8KHYHmAuQQ_AUIBigB

Dabiq.
Ik weet niet of je snel een abonnementje kunt krijgen, maar het bestaat! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158845352
Hey girls- looking for a fun and adventurous career as an Islamic State sex-slave?
Sign up here and don't forget to send a recent bikini photo of yourself!
pi_158845493
Nee, jij zou duidelijk geen goede recruiter maken.
Conscience do cost.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:38:33 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158845584
De communicatie afdeling van IS heet "Al-Hayat Media Center", misschien kun je daar nog wat aardige dingen over vinden. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158846045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:22 schreef Tingo het volgende:
Ik wacht op 'n geradicaliseerde,jonge, moslim extremist met 'n dikke schotse of Ierse accent - dat zou helemaal grappig zijn.
Ieren zitten in de sniperdivisie las ik :)

Verder over social media. IS heeft honderden twitter accounts en zat op facebook. Door anonymous en hun acties moeten ze naar het deepweb waar de massas bereiken moeilijker wordt.

Wat ik moeilijk vind is iedere strijder daar te haten. Een interview met een Turkse-Nederlander daar, die het NL leger gediend had vond ik erg interessant. Hij zag het niet als een oorlog tegen t westen. En leidde er schutters op. En dan zie je m wat door de woestijn lopen met twee in opleiding en dat ziet er dan wat onbeholpen uit omdat diegenen die hij opleidt amateurs zijn.

Wilde daar een ideaal kalifaat bouwen waarin moslims in vrede kunnen leven, zoals anderen naar het koerdische deel komen. Hij zei dat Nederland zn burgers goed behandeld en dat wanneer hij ooit naar NL terug zou gaan zn moeder zou knuffelen, zn vrienden en familie zou omhelzen en zn favoriete patat kapsalon zou eten. Hij miste zn gewone leven ook in Nl, het is een andere wereld dan syrie volgens hem. Niet dat ik sympathie voor IS heb maar ik haat zulke types niet, sommigen hebben ze niet op een rij maar deze had t wel.

En dan lees ik opiniestukken over oorlog in Nederland en andere uit de lucht gegrepen griezelverhalen . Gaap..

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 05-01-2016 14:02:40 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:01:15 #148
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158846125
quote:
waarom denken ze toch dat we zo dom zijn en steeds in hetzelfde blijven trappen?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:04:13 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158846177
quote:

Die filmpjes staan op internet neem ik aan.
Dus zou je die gewoon kunnen opzoeken.
Wel apart dat je nu al beoordeeld op iets wat je niet gezien hebt begrijp ik uit je verhaal.

En waarom zou dat niet kunnen? jij woont in Nederland maar Nederlands is ook niet je moeder taal toch?
pi_158847106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:01 schreef Summers het volgende:

[..]

waarom denken ze toch dat we zo dom zijn en steeds in hetzelfde blijven trappen?
:D
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')