SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
"waarom ruik ik nog steeds jouw geur nog"
Dat komt door die lul. Die stinkt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*![]()
Dan was die Stewart toch nog beter.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Reunietour paar jaar geleden met Hucknall op zang[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dan nog, hij krimpt ervanquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Goeie tt![]()
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Niemand in het café kent het dansje
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Torn komt eraan <3Beatus vir qui suffert tentationem.
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:23 schreef cafca het volgende:
Waarom ruik ik steeds jouw scheur nog?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik heb die film dus nooit gezien... Maar dat had ik dus met het nummer Sonne... En ook altijd met dat gameprogramma wat als intro Du Hast hadquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:21 schreef wdn het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik XxX keek en rammstein langs kwam met Feuerfrei had ik kippevel.![]()
met je lul uit je broek bedoel je?quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:23 schreef Fretwork het volgende:
Niemand in het café kent het dansjeWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:23 schreef cafca het volgende:
Waarom ruik ik steeds jouw scheur nog?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ach had ik jou maar nooit gekend.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Hallo Colin, goede smaakThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
van het album creme de la creme????Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Klein broodrooster.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kijk alleen de eerste 10 minutenquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ik heb die film dus nooit gezien... Maar dat had ik dus met het nummer Sonne... En ook altijd met dat gameprogramma wat als intro Du Hast hadMeer dan genoeg.
Beatus vir qui suffert tentationem.
Wat is dit?Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Niet dus...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Volgens mij was het het Album Het zwarte Goud (waarom weet ik dit?)Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Straks heeft ie nog iets uit z'n broek inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:24 schreef Persefoneia het volgende:
Hij zegt een diepe buiging voor Benny Neyman. Dat zou ik dus niet doen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heerlijk dat benny neyman nummer, heb 3 minuten lang jankend van het lachen bij de radio gezeten
Ze smelten de kazen!![]()
rood vooralquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Over lullen gesproken: Ouwe lullen muziekBeatus vir qui suffert tentationem.
Beste bluesnummer ooit, zelfs de Stones vinden van niet...The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
roodroosterquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Mag ik hopen jaquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:25 schreef Fretwork het volgende:
Beste bluesnummer ooit, zelfs de Stones vinden van niet...
Goffer, ik heb nog gelijk ookquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij was het het Album Het zwarte Goud (waarom weet ik dit?)Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Over rood gesproken, kan iemand die cameraman zeggen dat dat krullebolwijf in die rode jurk nou wel genoeg in beeld is geweest?Un dann rettet kein Kavallerie,
Er danst daar een vrouw veels te uitbundig om nog maar enigszins nuchter over te komen, die heeft zeker een meter of 2 naar achter geslagenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
in een rode jurk?quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Fretwork het volgende:
Er danst daar een vrouw veels te uitbundig om nog maar enigszins nuchter over te komen, die heeft zeker een meter of 2 naar achter geslagen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, morgen vanaf 6 tot 4 doet ie weer verzoekjesquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Zorro het volgende:
Over rood gesproken, kan iemand die cameraman zeggen dat dat krullebolwijf in die rode jurk nou wel genoeg in beeld is geweest?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
ze kan in elk geval dr lul niet uit dr broek halen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Fretwork het volgende:
Er danst daar een vrouw veels te uitbundig om nog maar enigszins nuchter over te komen, die heeft zeker een meter of 2 naar achter geslagenOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Berkery het volgende:
I see a little red rooster and I want to paint it black
Un dann rettet kein Kavallerie,
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Berkery het volgende:
I see a little red rooster and I want to paint it black
Dat zou een topshow zijnquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze kan in elk geval dr lul niet uit dr broek halen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Maar ja, wie moet dan de wcmat om zijn nek doen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Ah de ubersmartlap.
Ik zie altijd Rita Verdonk voor me bij dit liedje
Rita Hovink & de Voederbietels
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ok, nu haak ik voorlopig even af, grafherrieThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Rita........ Laaaaaaaaaaaaaaaaaat me... Laat mij mijn eigen gang maar gaan...Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
to get some satisfaction :-)quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:26 schreef Berkery het volgende:
I see a little red rooster and I want to paint it blackBeatus vir qui suffert tentationem.
Sterktequote:Op zaterdag 26 december 2015 21:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah de ubersmartlap.
Ik zie altijd Rita Verdonk voor me bij dit liedje![]()
De reacties op Starless waren hier ook niet echt positief, maar dat kon me niks schelen want ik heb het toch gehoord in de top 2000![]()
![]()
Sugababes.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rita Hovink & de Voederbietels
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Ik vond het wel mooi.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:29 schreef DarkSonic2 het volgende:
De reacties op Starless waren hier ook niet echt positief, maar dat kon me niks schelen want ik heb het toch gehoord in de top 2000![]()
Beetje een zeurlied vind ik
Ken betere NL talige nummersFor you, there'll be no more crying.
Rode jurk = Kelly Le Brock. Punt!Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Chris deBurghquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Ik heb de clip van Rammstein zelf natuurlijk al wel meermalen gezien maar de film zelf niet. En ik hou ook niet van dat soort films xD. Maar toch jammer dat Feuer Frei er niet instaat...quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Kijk alleen de eerste 10 minutenMeer dan genoeg.
Trouwens ik vind dit nummer als duet met Joling eigenlijk wel beter :S![]()
is van ergens in de jaren 70quote:
nederlands
achterhaald en oubollig dus
Teveel smartlap maar het mag net van me.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Laat me alleen.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Heb ik liever Bennyquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Teveel smartlap maar het mag net van me.
Rita Hovink is een parel uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De versie van Stout en Nieuw is natuurlijk beter.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zeur niet.......Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Nog altijd beter als Claudia dit.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
doe dan nog maar een keer Ritaquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:31 schreef Keselo het volgende:
Blij dat deze bijna klaar is, Nielson en Miss MontrealOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Mwoahquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
KC?quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:31 schreef cafca het volgende:
Beter dan KC en 100x beter dan pokkemonOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Hoe dan?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
![]()
De oehoe (Bubo bubo) is een van de grootste uilensoorten ter wereld (een andere grote soort is de Blakistons visuil). De naam van de vogel heeft deze te danken aan zijn roepgeluid. Vooral in de late winter laat het mannetje zijn imposante "oehoe"-roep horen.No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Ik bedoel maarquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rode jurk = Kelly Le Brock. Punt!
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
En ik dacht hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeer hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
1517 is een guilty pleasure van mijquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ach dit is iig een stuk beter dan 1517 en 1513
Leuk citaat, past goed bij mijn plaatje.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:32 schreef Berkery het volgende:
De oehoe (Bubo bubo) is een van de grootste uilensoorten ter wereld (een andere grote soort is de Blakistons visuil). De naam van de vogel heeft deze te danken aan zijn roepgeluid. Vooral in de late winter laat het mannetje zijn imposante "oehoe"-roep horen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou ja geef me dan maar Rita
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
HOEHOEHet blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Jij denkt zeker dat je KC en the Sunshine band?quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:32 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk KC en the Sunshine band xD[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
VERHAAAAAAL!quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:32 schreef Stickertje het volgende:
[..]
1517 is een guilty pleasure van mijThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
En wat voor leuk verhaal zit daar dan achter? xDquote:Op zaterdag 26 december 2015 21:32 schreef Stickertje het volgende:
[..]
1517 is een guilty pleasure van mij![]()
Pietersens Vogelgids?quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:32 schreef Berkery het volgende:
De oehoe (Bubo bubo) is een van de grootste uilensoorten ter wereld (een andere grote soort is de Blakistons visuil). De naam van de vogel heeft deze te danken aan zijn roepgeluid. Vooral in de late winter laat het mannetje zijn imposante "oehoe"-roep horen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
![]()
x 1522 dit
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |