quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:21 schreef fathank het volgende:
Geen echte bmw jonge
dat kortzichtige geneuzel altijd
Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef fathank het volgende:
Ik denk dat in de toekomst alle bmw's er zo uit gaan zien. Misschien toch maar een ster op je grille?
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.
En wederom: ga er eens een keer mee rijden voordat je er wat over zegt. Als je alleen ervaring hebt met 1 BMW betwijfel ik of je kunt onderscheiden wat een 'echte' BMW is
En terecht, ik vind de i3 (en i8) een stuk mooier dan de Prius. Hij is uiteraard wel weer kleiner. Audi A2 vind ik ook wel wat hebben, was destijds z'n tijd ver vooruit!quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Als je het er zo mee eens bent en dat BMW bij zichzelf moet blijven: waarom gooi je dan zelf aftermarket velgen en andere rotzooi (lampen volgens mij) op je e46? Zo had BMW het nooit bedoelt hoorquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.
Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.
Heb je al met de i3 gereden? Zo nee: doe dat alsjeblieft een keer, het is echt een beleving.
Dat hadden ze kunnen doen, maar BMW is al bekend natuurlijk. Een merk met een nieuwe naam opzetten kost veel meer tijd en geld. BMW heeft al een naam en dat is makkelijk met de marketing.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:32 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.
En de 7 serie is toch wel behoorlijk trouw aan de BMW filosofie in de zin dat het een zeer luxe zakensedan is die toch ook de bestuurder wel dat BMW gevoel geeft.
Nee, ik heb nog niet met de I3 gereden, die valt zó ver buiten mijn prijsklasse dat rijden daarmee geen zin heeft. Ik heb wel met een Lexus CT200h gereden, en daar straalt toch echt wel van af dat dat géén "opgewaardeerde" Toyota is. En als ik de I3 zo zie, maar dat is nogal subjectief, lijkt het voor mij meer een "ik ook" auto van BMW, zoals ik ook de M5 een "ik ook" vind gebaseerd op de Mercedes ML-serie, maar zoals gezegd is dat nogal subjectief.
Zie hierboven. Maar what about het andere wat ik vroeg dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat ja, dat zei ik eerder ook al.
Ze hadden dit een een andere naam moeten geven.
Niet BMW
Sorry, bedoel de X5quote:Het verhaal van de M5 en ML snap ik even niet
Vond de M5 en ML al een rare combi haha.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Sorry, bedoel de X5![]()
Wat betreft het Freude am Fahren: BMW is er altijd prat op gegaan dat ze sportievere auto's uitbrengen dan concurrent Mercedes, vandaar hun filosofie van "rijdersauto". De laatste jaren lijkt die trend omgekeerd te zijn: waar Mercedes steeds meer zijn best lijkt te doen om naar een sportiever imago te gaan, lijkt BMW steeds meer te gaan naar het bedaagde imago dat Mercedes had. Laat ik het anders verwoorden: waar Mercedes de auto's lijkt aan te scheren, lijkt BMW de scherpe randjes er een beetje af te halen.
Zal de BMW dealer eens lief aankijkenquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vond de M5 en ML al een rare combi haha.
Dat klopt ook, maar dat bedoel ik dus met de 7-serie. Hoewel hij heus goed door de bocht gaat, is het toch echt vooral een comfy cruiser. Mercedes is eventjes van het pad afgegaan maar de nieuwste C-klasse is weer een heerlijk comfortabele auto.
Maar de i3 laat zich dus ook vrij sportief rijden en zal niet zomaar een bocht uitglijden, dat bedoelde ik er ook weer mee. En uiteraard weten steeds meer merken de combi van sportiviteit en comfort te combineren door de huidige technieken.
Maar ga er gewoon eens mee rijden, voor de lol! Is leuk hoorEn uiteraard niet vergelijken met een M3 ofzo
Haha, doen hoor! De i3 hebben ze een tijd terug flink gepromoot, toen kon iedereen er mee rijden. Wel laten weten hoe je het vond he!quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Zal de BMW dealer eens lief aankijken
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wel belangrijk, je moet de i3 wel beoordelen op de punten waar hij voor gemaakt is natuurlijk. Als stads/forensen auto en daarbij zo min mogelijk het milieu belasten. Ik zou er namelijk m'n BMW met V8 ook niet voor inruilen(die overigens ook redelijk schoon is door de LPG installatie
)
Ai! Da's wel een downgrade jaquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift.
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ai! Da's wel een downgrade jaWel goede vooruitzichten..?
Oei! Dat is wel erg ja, sterkte..quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijdenquote:Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Lemansue het volgende:
[..]
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijden
Haha dat is inderdaad erg goedkoop! Maarrrr misschien dat LPG ook die richting op gaat. Mijn auto zuipt dan flink op LPG, maar had laatst voor 7,20 euro 100km gereden (let wel: excl. wegenbelasting). Toen had ik veel snelweg kilometers gereden en lette ik op het verbruik, reed meestal niet harder dan 100km/h (BMW e34 540i V8 uit 1994). Dat was dan een verbruik van 1 op 7,8, kun je nagaan als je een zuinige auto op LPG hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.
¤ 3,78 met onze huidige elektriciteitsprijs.
Nog steeds minder dan de prijs van 3 liter benzine iig.
Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goedquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Leandra het volgende:
Nah, wij rijden niet zoveel meer (eigenlijk is het al absurd dat we nog 2 auto's hebben), dus een auto op LPG wordt het sowieso niet.
En het is qua verbruik ook van de zotte dat ik met de auto kleine eindjes rijd, maar met snijdend koude regen als vandaag ga ik geen 4 km op de fiets zitten om m'n kind van/naar school te halen/brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |