abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158634071
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:06 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, progressie is progressie, beter dan iemand die zegt ja ik heb dit dat dus ik kan beter helemaal niet beginnen.

Ik durf je eig niet echt advies te geven over frequentie, denk dat je er zelf een beetje achter moet komen wat je fysiek trekt, en op basis daarvan een schema in elkaar zetten.
Ik vraag me alleen af of 2x per week genoeg is om echt verschil te gaan zien.
pi_158634335
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:10 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of 2x per week genoeg is om echt verschil te gaan zien.
Durf ik ook niet te zeggen, je zal vast wel wat verschil zien maar natuurlijk minder dan iemand die voluit kan gaan
pi_158634596
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Durf ik ook niet te zeggen, je zal vast wel wat verschil zien maar natuurlijk minder dan iemand die voluit kan gaan
Mja dat is sowieso wel. Aan de andere kant zijn mensen ook wel super verbaasd over de transformatie die ik in 1 jaar heb ondergaan _O-

Wel goede motivatie nu. Gewoon oude foto's erbij pakken.
pi_158635198
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:29 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Mja dat is sowieso wel. Aan de andere kant zijn mensen ook wel super verbaasd over de transformatie die ik in 1 jaar heb ondergaan _O-

Wel goede motivatie nu. Gewoon oude foto's erbij pakken.
Ja maarja, afvallen is ofc iets heel anders dan spieropbouw.
pi_158635591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:48 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja maarja, afvallen is ofc iets heel anders dan spieropbouw.
Klopt al heb ik ook wel meer spiermassa opgebouwd ^^
pi_158635640
Of naja ik bedenk me nu dat dat procentueel is, dus misschien ben ik wel spiermassa kwijtgeraakt maar is het in verhouding meer.

Ik zie er gespierder uit in ieder geval _O-
pi_158635724
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:00 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Klopt al heb ik ook wel meer spiermassa opgebouwd ^^
Pics ;) :P

Nee ik zou gewoon laag beginnen met de compounds, hier en daar wat accessory voor je benen etc waar je wat zwaarder op kan gaan, goed blijven eten en dan kijken of je een beetje verschil gaat merken.

Moet wel zeggen dat m'n antibiotica kuur best wel meevalt, effect is na inname vrij heftig maar ebt na 2/3 uurtjes weg. Kon dus gewoon hard gaan op de grote compounds :)

Doe nu 5-daagse split, dus

1: Chest/Schouders
2: Legs
3: Back/Biceps
4: Rest
5: Chest/Schouders
6: Legs
7: Rest

En dan iedere keer een andere spiergroep die 1x pw getrained wordt ( in dit geval back/biceps)

Behoorlijke frequentie als ik van 3x afkom maar de motivatie is er iig.
pi_158670385
Hallo allemaal :)

Ik ben sinds twee weer begonnen met flink te trainen, na 6 jaar eigenlijk doodziek geweest te zijn. Diagnose CVS/ME.

Begin dit jaar lag ik nog beroerd op de bank en was ik nog te moe om te stofzuigen en kon ik niet werken. Nu werk ik 40 uur per week en ben ik langzaam wezen opbouwen met oefeningen (heb vroeger veel aan kracht training gedaan). Kreeg voorheen elke keer malaiseklachten en slapeloosheid als ik ook maar een beetje teveel inspande :( dus heel langzaam opgebouwd. Iets van een paar kilo optillen was al teveel...

Nu volg een een 5daags spilt programma (heb vakantie) en ga ik best hard vooruit. Ook qua energie en zeker qua fysiek :P Probeer om de 3 uur te eten, al merk ik dat het best lastig is om zoveel kCal weg te werken - hoe doen jullie dat?

Ik maak nu ook een shake die ik tussendoor pak en 's avonds (gem. 1000 kcal) om extra calorieën binnen te krijgen (melk, havermout, avocado, rijpe banaan, olijfolie, etc). Bouw lijkt nogal veel op ectomorph (lange slanke armen en benen, alleen me borst, schouders en rug zijn hier nogal afwijkend in (die groeien ook vrij hard). Hoe kan ik zorgen dat dit een beetje recht getrokken word? Het is nu namelijk niet erg in verhouding...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_158670615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:02 schreef relativity het volgende:
Hallo allemaal :)

Ik ben sinds twee weer begonnen met flink te trainen, na 6 jaar eigenlijk doodziek geweest te zijn. Diagnose CVS/ME.

Begin dit jaar lag ik nog beroerd op de bank en was ik nog te moe om te stofzuigen en kon ik niet werken. Nu werk ik 40 uur per week en ben ik langzaam wezen opbouwen met oefeningen (heb vroeger veel aan kracht training gedaan). Kreeg voorheen elke keer malaiseklachten en slapeloosheid als ik ook maar een beetje teveel inspande :( dus heel langzaam opgebouwd. Iets van een paar kilo optillen was al teveel...

Nu volg een een 5daags spilt programma (heb vakantie) en ga ik best hard vooruit. Ook qua energie en zeker qua fysiek :P Probeer om de 3 uur te eten, al merk ik dat het best lastig is om zoveel kCal weg te werken - hoe doen jullie dat?

Ik maak nu ook een shake die ik tussendoor pak en 's avonds (gem. 1000 kcal) om extra calorieën binnen te krijgen (melk, havermout, avocado, rijpe banaan, olijfolie, etc). Bouw lijkt nogal veel op ectomorph (lange slanke armen en benen, alleen me borst, schouders en rug zijn hier nogal afwijkend in (die groeien ook vrij hard). Hoe kan ik zorgen dat dit een beetje recht getrokken word? Het is nu namelijk niet erg in verhouding...
Gewoon hard gaan op legday en squats pakken, trekt vanzelf bij.

Ik heb 't geluk dat ik niet heel moeilijk gain, met ~3000 kcal kom ik al langzaam aan. Maar indd shakes maken gemaakt uit echt eten, beter dan troep als mass gainers enzo.
pi_158670872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gewoon hard gaan op legday en squats pakken, trekt vanzelf bij.

Ik heb 't geluk dat ik niet heel moeilijk gain, met ~3000 kcal kom ik al langzaam aan. Maar indd shakes maken gemaakt uit echt eten, beter dan troep als mass gainers enzo.
Ja dat probeer ik ook. Train nu me armen maar samen met de benen, gezien je met het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) veel HGH en testosteron aanmaakt :P.

Mass gainer vind ik ook maar zooi, zitten alleen maar snelle koolhydraten en zooi in en het is relatief best duur. Daarnaast heeft je lichaam er vrij weinig aan. Kan je net zo goed wat extra bakken griekse yoghurt o.i.d. halen :p

Ik kan echt moeilijk aan. Laai normaal al 3000 kcal per dag naar binnen, zonder aan te komen :( Op het werk noemen ze me een voedselvernietigingsmachine haha.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_158671022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:18 schreef relativity het volgende:

[..]

Ja dat probeer ik ook. Train nu me armen maar samen met de benen, gezien je met het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) veel HGH en testosteron aanmaakt :P.

Mass gainer vind ik ook maar zooi, zitten alleen maar snelle koolhydraten en zooi in en het is relatief best duur. Daarnaast heeft je lichaam er vrij weinig aan. Kan je net zo goed wat extra bakken griekse yoghurt o.i.d. halen :p

Ik kan echt moeilijk aan. Laai normaal al 3000 kcal per dag naar binnen, zonder aan te komen :( Op het werk noemen ze me een voedselvernietigingsmachine haha.
Ben je dan niet extreem lang bezig? Met legday sta ik al zo'n anderhalf uur in de gym, laat staan met triceps/biceps erbij
pi_158671148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ben je dan niet extreem lang bezig? Met legday sta ik al zo'n anderhalf uur in de gym, laat staan met triceps/biceps erbij
Nah, doe een beetje afwisselen qua oefeningen... Preachers Curl, dumbell curlls, dips enz erbij bij de benen.
Probeer max. 4-5 kwartier te trainen (moet niet teveel verbranden, anders doe ik het voor niks), gem 6 reps x 3 (flink zwaar).
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_158671400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:26 schreef relativity het volgende:

[..]

Nah, doe een beetje afwisselen qua oefeningen... Preachers Curl, dumbell curlls, dips enz erbij bij de benen.
Probeer max. 4-5 kwartier te trainen (moet niet teveel verbranden, anders doe ik het voor niks), gem 6 reps x 3 (flink zwaar).
Je trained op kracht, maar je doel is hypertrofie?
pi_158671665
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:33 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je trained op kracht, maar je doel is hypertrofie?
Hmmz, nee train niet op kracht, meer op hypertrofie. Hoe kan ik het beter aanpakken dan? Heb toch veel gelezen dat ik in de 6-8 reps en 2-4 sets moet zitten :p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_158671699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:40 schreef relativity het volgende:

[..]

Hmmz, nee train niet op kracht, meer op hypertrofie. Hoe kan ik het beter aanpakken dan? Heb toch veel gelezen dat ik in de 6-8 reps en 2-4 sets moet zitten :p
Ik doe zelf ook 5 daagse split.

Begin m'n training altijd met kracht (grote compounds) 5x5, de rest hypertrofie op 3/4 x 8/12
pi_158672316
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik doe zelf ook 5 daagse split.

Begin m'n training altijd met kracht (grote compounds) 5x5, de rest hypertrofie op 3/4 x 8/12
Oke, zal het onthouden. Gebruik mijn huidig scherma nu 4 weken en dan ga ik misschien wel weer wat wisselen :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_158695618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Wie heeft tips voor een gorilla grip? Heb een knijpgewicht thuis van 10 tot 40KG, met laag gewicht trainen tot verzuring in setjes of lage setjes met hoger gewicht?
Ik heb wat CoC's van een maat overgenomen en doe al een tijdje (begonnen met T/G) griptrainingen. Ik doe het volgende, maar wellicht lastig als je niet meerderen hebt liggen.

No. 1/63kg x 10 reps
No. 1/63kg x 10 reps
No. 1.5/76kg x 10 reps
No. 2.0/88kg x 5 reps
No. 2.5/108 x 3 reps
No. 2.5/108 x 3 reps
No. 2.5/108 x 3 reps

Altijd op intensiteit trainen.
pi_158776278
Beste sporters hier :)

Ben al een tijdje bezig met krachttraining in de sportschool, zit nog op de middelbare school en ga ondertussen zo'n jaartje nu minimaal 3/4/5 keer per week te sporten in de sportschool. Daar komt dan nog bij dat ik zo'n 1-3 keer in de week aan het hardlopen ben. Nu is m'n dieet niet helemaal clean en in sommige weken waren m'n trainingen ook niet ideaal te noemen.

Al kan ik nu toch wel zeggen dat ik aardige progressie zie; ik was nooit dik maar wel al vrij stevig gebouwd. Ik ben zo'n 17,5 jaar oud en weeg zo'n 90 kilogram géén idee wat m'n bf% is maar die schat ik vrij laag. Ik ben verder 1,88 meter lang.

Nu wil ik als persoon absoluut niet intimiderend overkomen en vind ik m'n lichaam wel prima zo. Al heb ik nu géén idee hoe ik mijn volgend schema in elkaar moet zetten. Ik vond het altijd prettig om minimaal eens per dag te sporten, al zijnde het in de vorm van krachttraining of hardlopen. Dus dat wil ik eigenlijk wel behouden. Wat kan ik dan het beste doen?
Gewoon evengoed 3/4 keer per week aan krachttraining doen en de gewichten gewoon niet meer ophogen of het gewoon op 2 keer houden en de rest vullen met cardio? Wat is in mijn situatie het best geschikt voor mijn doeleinden?

Wel wil ik (natuurlijk) de beste compound oefeningen gewoon blijven doen, door wat gepruts ben ik in het begin veel isolatie oefeningen gaan doen.
Ik heb ik hier een paar stats (voor de nieuwsgierigen hier :P )

Squat: 120
Dead lifts: 120
Bench: 80
OHP: 80

De verhoudingen tussen bijvoorbeeld de bench en ohp zijn een beetje verloren gegaan. En in veel isolation oefeningen presteer ik dan ook wel beter dan mensen die ik ken die een stuk beter zijn in squats/DLs/OHP.

Maar goed, ik ben zo tevreden over m'n lichaam, wat kan ik het beste doen?

EDIT: Moet hierbij wel zeggen dat ik absoluut niet wil afvallen/spiermassa afbreken

[ Bericht 2% gewijzigd door Nelvalhil op 02-01-2016 23:35:24 ]
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_158780574
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:22 schreef Nelvalhil het volgende:
Beste sporters hier :)

Ben al een tijdje bezig met krachttraining in de sportschool, zit nog op de middelbare school en ga ondertussen zo'n jaartje nu minimaal 3/4/5 keer per week te sporten in de sportschool. Daar komt dan nog bij dat ik zo'n 1-3 keer in de week aan het hardlopen ben. Nu is m'n dieet niet helemaal clean en in sommige weken waren m'n trainingen ook niet ideaal te noemen.

Al kan ik nu toch wel zeggen dat ik aardige progressie zie; ik was nooit dik maar wel al vrij stevig gebouwd. Ik ben zo'n 17,5 jaar oud en weeg zo'n 90 kilogram géén idee wat m'n bf% is maar die schat ik vrij laag. Ik ben verder 1,88 meter lang.

Ik heb je even half gequote maar ik reageer op het hele stuk.

1,88m, 90kg en een 'vrij laag' vp? Wat is vrij laag? Als je 17,5 bent en neem een vp van 10/11% dan moet je behoorlijk op weg zijn al. Je zegt ook dat je tevreden bent.

120 squat is netjes, als het 1rm is. Is de rest ook 1rm?
80 OHP lijkt me strict dan weer heel hog, zeker met 80kg bench. En dan een 120dl is uit verhouding met je squat.

Waarom wil je t aantal dagen etc veranderen? Je bent tevreden en wilt niks meer of minder. Switch dan gwn van isolatie oefeningen, van barbell naar dumbell etc. We kennen nu je schema niet. En foto's zou leuk zijn.

Techniek(atg squat; leg drive ohp) kan de verhoudingen van je 'stats' verklaren. En of t nou allemaal 1rm is, of 5em etc. Welkom iig!
pi_158787690
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:55 schreef Atemno het volgende:
1,88m, 90kg en een 'vrij laag' vp? Wat is vrij laag? Als je 17,5 bent en neem een vp van 10/11% dan moet je behoorlijk op weg zijn al. Je zegt ook dat je tevreden bent.
Werkelijk geen idee wat het percentage is, heb het nooit laten meten
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:55 schreef Atemno het volgende:

120 squat is netjes, als het 1rm is. Is de rest ook 1rm?
80 OHP lijkt me strict dan weer heel hog, zeker met 80kg bench. En dan een 120dl is uit verhouding met je squat.
Ja, zoals ik al zei zijn de meeste compound oefeningen een beetje uit verhouding met elkaar :@
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:55 schreef Atemno het volgende:
Waarom wil je t aantal dagen etc veranderen? Je bent tevreden en wilt niks meer of minder. Switch dan gwn van isolatie oefeningen, van barbell naar dumbell etc. We kennen nu je schema niet. En foto's zou leuk zijn.
Ik wil het aantal dagen of oefeningen veranderen aangezien ik qua spiermassa niet meer wil aankomen. Dus zoek ik een schema die daarbij past; behoud van spiermassa geen opbouw / afbraak.
Foto's post ik niet, sorry :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_158787768
DL zonder handschoenen ^O^

Moet alleen nog dat reversed grip onder de knie krijgen, voelt niet natuurlijk aan.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:25:27 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158788442
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:59 schreef Doublepain het volgende:
DL zonder handschoenen ^O^

Moet alleen nog dat reversed grip onder de knie krijgen, voelt niet natuurlijk aan.
Als het al niet gedaan had, even wisselen met je handen om te zien welke het best voelt. Het went vrij snel.
pi_158789214
Sinds afgelopen maandag met squats een hele pijnlijke steek in het midden van mijn Quadriceps als ik een diepe squat maak. Denk overbelast. ;( Iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit weer weg gaat?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158789754
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:50 schreef habitue het volgende:
Sinds afgelopen maandag met squats een hele pijnlijke steek in het midden van mijn Quadriceps als ik een diepe squat maak. Denk overbelast. ;( Iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit weer weg gaat?
Ligt eraan he, in ieder geval laten rusten nu..
pi_158790255
Gekke vraag, hoop wel op serieuze antwoorden. Ik heb een chronische open wond op m'n zitvlak. Squatten kan dus, helaas, niet bepaald. Weet iemand hier een oefening of zelfs meerdere oefeningen waarmee ik toch m'n benen mee kan pakken, zonder de wond helemaal naar de tering te helpen? (Helemaal ontzien is overdreven, maar squatten is wel iets te)
Ik heb losse dumbbells en een barbell ter beschikking.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')