quote:
3FM-dj Verschuuren: De kritiek maakte het best taai
Zijn verblijf in het Glazen Huis viel Domien Verschuuren zwaarder dan vorig jaar. Volgens de dj, die samen met 3FM-collega's Giel Beelen en Paul Rabbering 6 dagen zat opgesloten, kwam dit onder meer door kritiek van luisteraars op de versoberde aanpak van deze Serious Request-editie.
In tegenstelling tot zijn Glazen Huis-genoten Giel Beelen en Paul Rabbering had Domien Verschuuren géén vakantie geboekt voor na zijn 'vrijlating'. En dat bleek maar goed ook. Misselijk en met buikloop verliet de dj donderdagavond het 'Huis' in Heerlen waar na 6 dagen radio maken zonder vast voedsel, 7,5 miljoen euro werd opgehaald voor kinderen en jongeren in oorlogsgebieden. ,,Ik voel me nu pas weer oké. De afgelopen dagen was ik getrouwd met het toilet.''
De kerstmaaltijd bestond dit jaar dan ook uit 'een paar plakjes zalm', de rest hield hij niet binnen. ,,Maar het was een schitterende week,'' benadrukt de 3FM-presentator die het avontuur voor de tweede keer aanging. ,,Ik denk dat Nederland opnieuw heeft bewezen echt één te kunnen zijn tijdens Serious Request.'' Een huwelijksvoltrekking ín het Glazen Huis, een spontane Glazen Houseparty en worden gewekt door de aandoenlijke dagelijkse bezoekster Lot (5) behoren tot zijn favoriete momenten. ,,Maar het viel me zwaarder dan vorig jaar,'' vervolgt de dj eerlijk.
Focus
De focus lag dit jaar meer dan ooit op de stille ramp. Zenderbaas Wilbert Mutsaers van NPO 3FM gaf vooraf aan dat de actie niet de suggestie van een 'egoshow' mocht hebben. Zo werd ook de 'heldenverering', als het Glazen Huis weer opengaat en de dj's een reusachtig podium bestormden, afgeschaft. Verschuuren: ,,We kregen soms wel wat kritiek van mensen die vonden dat het niet zo geweldig was als vroeger. Ze misten vaste ankers als Veiling TV, iets waar wij wel klaar mee waren.''
,,Mensen zijn gewoontedieren, dat snap ik best. Maar die kritiek maakte het wel taai. We moesten uitkijken dat we er niet door werden ontmoedigd. Uiteindelijk zetten we het om in positieve energie.''
De inzamelingsactie leverde 4 miljoen euro minder op dan vorig jaar, een laagterecord. Ziet Verschuuren een verband met de geuite kritiek? ,,Geen flauw idee, maar we hebben het wel over 7,5 miljoen euro hè? Dat is onvoorstelbaar veel geld. Ik ben hartstikke trots op dit resultaat. En op Nederland. De mensen die doneerden, dat zijn de enige echte helden.''