Was er een vraag?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:57 schreef Mirel het volgende:
[..]
Je had niet eens mijn vraag beantwoord
Geen idee. Maar je kan er een hele stapel naast elkaar zetten dus bij elkaar genoeg.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:09 schreef Mirel het volgende:
Ik heb nooit iets met settlements gedaan, dus ik ben benieuwd hoeveel caps de vendors daar kunnen hebben. De 800 in Diamond City en Goodneighbor vind ik altijd zo weinig. Zou graag in bulk veel kogels die ik niet gebruik willen verkopen maar dat lukt niet altijd
Zo, eindelijkquote:Op donderdag 31 december 2015 10:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.
1 settler is tuinman, de rest doktor.
Zit nu net boven de 90, wat een hel.
Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt
Ik kan me onze discussie nog herinneren.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:37 schreef bjorntju het volgende:
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen.
Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen.
Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op.
Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn.
Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven.
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:06 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
Dat was ook mijn punt toen. Ze zouden in plaats van hun games alleen maar groter maken en proberen vol te proppen, zich moeten focussen op een paar mechanics en die goed uitwerken. Dat was het grote probleem met Skyrim. Zo veel dingen te doen, maar alles doet er niet toe. Waardoor dus in wezen alles optioneel is.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:56 schreef bjorntju het volgende:
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.
Hier hetzelfde punt. Misschien i.p.v. het team vergrootten, kunnen ze beter hun werelden kleiner maken en/of focussen op replaywaarde. Een groter team betekent ook grotere kosten en wellicht ook minder ontwikkelingstijd (meer tijdsdruk) als gevolg daarvan. Een kleinere wereld betekent ook dat het eindresultaat makkelijker bugvrij kan worden gemaakt.quote:Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.
Dat ben ik met je eens maar ik ben niet van mening dat dat het dilemma is van fallout 4. De wereld kan prima gigantisch en interessant zijn zoals diverse andere games wat mij betreft al succesvol bewezen hebben. In mijn ogen is het gewoon bethesda, en dan specifieker het team dat het verhaal en de wereld vorm moet geven, die er met de pet naar gooit en niet de omvang die funest is.quote:Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
Dat had ik ook gedaan. Ben alleen dit einde vergeten. Kreeg die avond die Fallout update en werd toen pas geconfronteerd met bugs, dus in de snelheid een stapje vergetenquote:Op donderdag 31 december 2015 13:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.
Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
Vind de dialogen vergeleken met FO3 toch kutter. Dat voiceacting vind ik geen meerwaarde en de korte samenvattingen zijn ruk. Met de terminals heb ik eigenlijk geen problemen?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:11 schreef LangeJan het volgende:
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven
Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:11 schreef LangeJan het volgende:
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven
Eigenlijk erger ik mij alleen aan Preston. Die gast snapt niet dat hij mijn bitch is ipv ik zijn babequote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.
Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger.
Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.
Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger.
Nee, want de gemiddelde persoon kan zo goed spellen? Zeker na het einde van de wereld?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:23 schreef Mirel het volgende:
[..]
Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.
Mensen die op een kantoor werken of dagboeken bijhouden zijn ook niet altijd perfecte spellers.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:23 schreef Mirel het volgende:
[..]
Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.
Ik ben er bang voor. Een aantal Fallout 3 DLC's zaten volgepropt met vijanden die maar niet dood wilden gaan. Die energy shield aliens bijvoorbeeld, en Broken Steel introduceerde juist die albino scorpions en mutant overlords. Da's Bethesda's manier om een spel moeilijker te maken schijnbaar: Meer hitpoints.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik vraag me wel af wat er met de dlcs gaat gebeuren, als iedereen level 80 is als de eerste uitkomt. Krijgen we alleen maar dlcs met albino alpha deathclaws?
Ik zeg juist dat ik het bij raiders wel verwacht. Maar iemand op een kantoor baan niet. Maar ik meen me te herinneren dat je van die doorgedraaide personen hebt die een terminal hadden, vanwege wat dan ook, in 3 of NV. Daarin viel het me niet op. Maar hier zijn er toch echt wel gewoon normale terminals van een of andere kantoor knaap waar dan een spelfout of gewoon ook een typefout in zit.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, want de gemiddelde persoon kan zo goed spellen? Zeker na het einde van de wereld?
Ik krijg af en toe van collega's mail die je gewoon hardop moet lezen voordat je weet wat ze bedoelen. Is toch niet erg? Als je op een school werkt?quote:Op zondag 3 januari 2016 01:15 schreef OMG het volgende:
Als je op de gemiddelde kantoor computer kijkt zul je nooit dt foutjes vinden of iets dergelijks? Ik moest laatst eens door wat code van een paar jaar terug en vond toch een paar typfouten in m'n commentaar hier en daar. Een "intervenetion" vond ik niet eens zo'n hele rare typfout voor "intervention" toen ik 'm tegenkwam op een terminal in de game.
Jij werkt zeker niet op een kantoor? Ik zie dat soort dingen elke dag.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:56 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ik het bij raiders wel verwacht. Maar iemand op een kantoor baan niet. Maar ik meen me te herinneren dat je van die doorgedraaide personen hebt die een terminal hadden, vanwege wat dan ook, in 3 of NV. Daarin viel het me niet op. Maar hier zijn er toch echt wel gewoon normale terminals van een of andere kantoor knaap waar dan een spelfout of gewoon ook een typefout in zit.
Realistisch gesimuleerd, dusquote:Op zondag 3 januari 2016 12:26 schreef Mirel het volgende:
Het is meer dat het dan toch wel vaker zou moeten voorkomen. Op deze manier lijkt het voor mijn gevoel meer een ongelukje van de bethesdaschrijver in kwestie
Haha ja herkenbaar.. Ben net pas een beetje 'echt' begonnen met de main quest voor m'n gevoel (vandaag voor het eerst The Institute bezocht) maar wel al level 52quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb nog wel gespeeld. Ik ga nu echt de game uitspelen en daarna opnieuw beginnen met wat mods enzo .
Ook heb ik New Vegas weer opgestart (met 200 mods ofzo ). Blijft geniaal.
Ik moet het verhaal nog uitspelen maar ik kan mezelf er niet meer toe zetten. Verhaal begint nu gewoon te saai en voorspelbaar te worden dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb. Met dank aan Bethesda's geweldige schrijfwerkquote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:28 schreef Joran-Joran het volgende:
Stil hier, afgezien van een 13 posts overspannende discussie over spelling is men uitgespeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |