abonnement Unibet Coolblue
pi_158708943
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:57 schreef Mirel het volgende:

[..]

Je had niet eens mijn vraag beantwoord
Was er een vraag? :7
For great justice!
pi_158708965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:09 schreef Mirel het volgende:
Ik heb nooit iets met settlements gedaan, dus ik ben benieuwd hoeveel caps de vendors daar kunnen hebben. De 800 in Diamond City en Goodneighbor vind ik altijd zo weinig. Zou graag in bulk veel kogels die ik niet gebruik willen verkopen maar dat lukt niet altijd :P
Geen idee. :P Maar je kan er een hele stapel naast elkaar zetten dus bij elkaar genoeg.
For great justice!
pi_158709521
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.
1 settler is tuinman, de rest doktor.

Zit nu net boven de 90, wat een hel.
Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt :')
Zo, eindelijk :')
Morgen opnieuw beginnen voor het Nucleair Family einde en dan is'ie Platinum :)
pi_158710887
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.

Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
  donderdag 31 december 2015 @ 14:06:14 #95
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158711454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:37 schreef bjorntju het volgende:
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen.

Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen.

Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op.

Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn.

Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven.
Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158713377
quote:
9s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is :') Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.

Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super :) Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY :) Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.

Had trouwens ook graag wat meer Vaults gezien. De Vaults die erin zitten zijn er maar een paar, en qua verhaal ook een stuk minder dan in de vorige games.
pi_158713829
Ik ben nog niet zo lang bezig maar merk echt dat ik een hoarder ben haha... ik gebruik red rocket als uitvalsbasis en heb nu een lijntje met sanctuary waar ik een klein huisje heb en een paar mensen...

Vanaf morgen maar beginnen met questen :)
  donderdag 31 december 2015 @ 15:54:01 #98
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158715577
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:56 schreef bjorntju het volgende:
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is :') Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.
Dat was ook mijn punt toen. Ze zouden in plaats van hun games alleen maar groter maken en proberen vol te proppen, zich moeten focussen op een paar mechanics en die goed uitwerken. Dat was het grote probleem met Skyrim. Zo veel dingen te doen, maar alles doet er niet toe. Waardoor dus in wezen alles optioneel is.
quote:
Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super :) Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY :) Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.
Hier hetzelfde punt. Misschien i.p.v. het team vergrootten, kunnen ze beter hun werelden kleiner maken en/of focussen op replaywaarde. Een groter team betekent ook grotere kosten en wellicht ook minder ontwikkelingstijd (meer tijdsdruk) als gevolg daarvan. Een kleinere wereld betekent ook dat het eindresultaat makkelijker bugvrij kan worden gemaakt.

Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158716059
Het 'probleem' wat ik ervaar met de fallout games van bethesda is dat er voor mijn gevoel zo weinig aandacht wordt besteed aan degelijke karakterontwikkeling voor zowel de hoofdpersoon als alle npc's die je tegenkomt. Het zijn geen persoonlijkheden, maar stuk voor stuk allemaal typetjes waardoor je nooit echt het gevoel hebt dat er interactie tussen jou en hen plaatsvindt.

Het klinkt als een vergezochte vergelijking maar allround doet het me denken aan de star wars prequels. Er gebeurt heel veel, maar je weet nooit echt waarom het gebeurt. Er zijn geen verklaringen, maar vooral een hoop gegevens. Irrationaliteit en onlogica gaan hand in hand en hoewel daar best een vermakelijke game uitkomt is het daardoor nergens echt memorabel te noemen.

Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar een game zoals Witcher 3 dan is het een wereld van verschil. Het kan best je game niet zijn (en ook witcher heeft genoeg kritiekpuntjes) maar de interactie die plaatsvindt tussen de verschillende persoonlijkheden die je tegenkomt zijn daadwerkelijk boeiend en ergens op gebaseerd en je hebt het idee dat je met echte acteurs te maken hebt in plaats van figuranten die een stukje tekst voorlezen van het script.
quote:
Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
Dat ben ik met je eens maar ik ben niet van mening dat dat het dilemma is van fallout 4. De wereld kan prima gigantisch en interessant zijn zoals diverse andere games wat mij betreft al succesvol bewezen hebben. In mijn ogen is het gewoon bethesda, en dan specifieker het team dat het verhaal en de wereld vorm moet geven, die er met de pet naar gooit en niet de omvang die funest is.

Kernachtig samengevat: Het spel is zo onpersoonlijk. En dat is nou juist iets dat ik hoopte dat ze enigszins recht wisten te zetten met een voiced (en dus enigszins vastgelegde) hoofdpersoon.
Conscience do cost.
  donderdag 31 december 2015 @ 20:23:30 #100
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158723331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.

Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
Dat had ik ook gedaan. Ben alleen dit einde vergeten. Kreeg die avond die Fallout update en werd toen pas geconfronteerd met bugs, dus in de snelheid een stapje vergeten :')
pi_158736292
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven :P
  zaterdag 2 januari 2016 @ 09:04:15 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158754211
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:11 schreef LangeJan het volgende:
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven :P
Vind de dialogen vergeleken met FO3 toch kutter. Dat voiceacting vind ik geen meerwaarde en de korte samenvattingen zijn ruk. Met de terminals heb ik eigenlijk geen problemen? :D
pi_158755194
Heb een beetje wat al eerder gezegd is maar dan veel vroeger.. Ben nu level 25 maar het is een stuk minder nu. Eerste weken tot in de nacht gespeeld terwijl ik vroeg op moest, maar nu doe ik het alleen als ik me verveel. Het voelt als herhaling.

Desondanks vind ik deze variant van 'open wereld' geweldig. Goed uitgewerkt.
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_158755216
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:11 schreef LangeJan het volgende:
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven :P
Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.
Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger. :X
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:54:49 #105
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158755270
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.
Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger. :X
Eigenlijk erger ik mij alleen aan Preston. Die gast snapt niet dat hij mijn bitch is ipv ik zijn babe :')
Ook blijft die Dude opmerkingen plaatsen dat hij de Railway wel tof vind, maar die heb ik uitgemoord :')
pi_158756743
Ik ben zelf redelijk positief over fallout als geheel, kijk al uit naar een tweede playthrough. De npcs zijn zwak, dat zeker, en je krijgt te veel companions, en het ontbreken van een hardcore mode is eeuwig zonde, maar al met al heb ik er nog steeds veel plezier mee. Ben dan ook wel verslaafd aan het bouwen en legendary loot zoeken.

Ik vraag me wel af wat er met de dlcs gaat gebeuren, als iedereen level 80 is als de eerste uitkomt. Krijgen we alleen maar dlcs met albino alpha deathclaws? :P
-nee-
  zaterdag 2 januari 2016 @ 12:23:18 #107
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158756763
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d.
Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger. :X
Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:46:51 #108
141482 Q.
JurassiQ
pi_158758712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:23 schreef Mirel het volgende:

[..]

Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.
Nee, want de gemiddelde persoon kan zo goed spellen? Zeker na het einde van de wereld? :7
For great justice!
pi_158758718
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:23 schreef Mirel het volgende:

[..]

Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen.
Mensen die op een kantoor werken of dagboeken bijhouden zijn ook niet altijd perfecte spellers. ;)
Ik stoor me er pas aan als de dialogen spelfouten hebben of een professioneel terminal programma fouten bevat.
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 12:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik vraag me wel af wat er met de dlcs gaat gebeuren, als iedereen level 80 is als de eerste uitkomt. Krijgen we alleen maar dlcs met albino alpha deathclaws? :P
Ik ben er bang voor. Een aantal Fallout 3 DLC's zaten volgepropt met vijanden die maar niet dood wilden gaan. Die energy shield aliens bijvoorbeeld, en Broken Steel introduceerde juist die albino scorpions en mutant overlords. Da's Bethesda's manier om een spel moeilijker te maken schijnbaar: Meer hitpoints. :{
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158765273
Vandaag een speedrun (alsnog een uurtje of 7) gedaan met nieuwe character genaamd OIga (heel dik met een gebroken neus en paardestaartjes). M.u.v. de minigun in het begin het hele questverloop niet 1 kogel afgevuurd. Dus alleen melee combat met een Bladed Tire Iron, die ik bij een workbench maar voor het gemak "Hakkie" had genoemd :')

Wel fucking frusterend soms. Omdat je lang niet overal bij kan komen en als je sprint je AP op zijn als je bij je vijand in de buurt bent.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:56:01 #111
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158779525
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, want de gemiddelde persoon kan zo goed spellen? Zeker na het einde van de wereld? :7
Ik zeg juist dat ik het bij raiders wel verwacht. Maar iemand op een kantoor baan niet. Maar ik meen me te herinneren dat je van die doorgedraaide personen hebt die een terminal hadden, vanwege wat dan ook, in 3 of NV. Daarin viel het me niet op. Maar hier zijn er toch echt wel gewoon normale terminals van een of andere kantoor knaap waar dan een spelfout of gewoon ook een typefout in zit.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158779942
Als je op de gemiddelde kantoor computer kijkt zul je nooit dt foutjes vinden of iets dergelijks? Ik moest laatst eens door wat code van een paar jaar terug en vond toch een paar typfouten in m'n commentaar hier en daar. Een "intervenetion" vond ik niet eens zo'n hele rare typfout voor "intervention" toen ik 'm tegenkwam op een terminal in de game.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 3 januari 2016 @ 10:14:31 #113
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158782390
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:15 schreef OMG het volgende:
Als je op de gemiddelde kantoor computer kijkt zul je nooit dt foutjes vinden of iets dergelijks? Ik moest laatst eens door wat code van een paar jaar terug en vond toch een paar typfouten in m'n commentaar hier en daar. Een "intervenetion" vond ik niet eens zo'n hele rare typfout voor "intervention" toen ik 'm tegenkwam op een terminal in de game.
Ik krijg af en toe van collega's mail die je gewoon hardop moet lezen voordat je weet wat ze bedoelen. Is toch niet erg? Als je op een school werkt? :')
  zondag 3 januari 2016 @ 10:31:56 #114
141482 Q.
JurassiQ
pi_158782588
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ik het bij raiders wel verwacht. Maar iemand op een kantoor baan niet. Maar ik meen me te herinneren dat je van die doorgedraaide personen hebt die een terminal hadden, vanwege wat dan ook, in 3 of NV. Daarin viel het me niet op. Maar hier zijn er toch echt wel gewoon normale terminals van een of andere kantoor knaap waar dan een spelfout of gewoon ook een typefout in zit.
Jij werkt zeker niet op een kantoor? :P Ik zie dat soort dingen elke dag.
For great justice!
  zondag 3 januari 2016 @ 12:26:52 #115
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158784233
Het is meer dat het dan toch wel vaker zou moeten voorkomen. Op deze manier lijkt het voor mijn gevoel meer een ongelukje van de bethesdaschrijver in kwestie
When all else fails, you always have delusion.
pi_158798258
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:26 schreef Mirel het volgende:
Het is meer dat het dan toch wel vaker zou moeten voorkomen. Op deze manier lijkt het voor mijn gevoel meer een ongelukje van de bethesdaschrijver in kwestie
Realistisch gesimuleerd, dus
-nee-
  dinsdag 5 januari 2016 @ 00:28:56 #117
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158836827
Stil hier, afgezien van een 13 posts overspannende discussie over spelling :P is men uitgespeeld?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 00:36:51 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158837010
Ik heb nog wel gespeeld. Ik ga nu echt de game uitspelen en daarna opnieuw beginnen met wat mods enzo :9.

Ook heb ik New Vegas weer opgestart (met 200 mods ofzo :') ). Blijft geniaal.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 januari 2016 @ 00:55:43 #119
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158837297
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb nog wel gespeeld. Ik ga nu echt de game uitspelen en daarna opnieuw beginnen met wat mods enzo :9.

Ook heb ik New Vegas weer opgestart (met 200 mods ofzo :') ). Blijft geniaal.
Haha ja herkenbaar.. Ben net pas een beetje 'echt' begonnen met de main quest voor m'n gevoel (vandaag voor het eerst The Institute bezocht) maar wel al level 52 :')

Hopelijk komen die mods een beetje snel naar de consoles.
pi_158842047
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:28 schreef Joran-Joran het volgende:
Stil hier, afgezien van een 13 posts overspannende discussie over spelling :P is men uitgespeeld?
Ik moet het verhaal nog uitspelen maar ik kan mezelf er niet meer toe zetten. Verhaal begint nu gewoon te saai en voorspelbaar te worden dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb. Met dank aan Bethesda's geweldige schrijfwerk :')

Ben nu BioShock Infinite aan het spelen op 1999 mode :D
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')