abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games woensdag 30 december 2015 @ 14:11:40 #76
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158670650
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:03 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Moet die verdomme nog steeds uitspelen (vanilla dan)
Mijn GOTY, mos def.

(/rent weg, want heiligenschennis in dit topic)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158670832
Mwa, vind Fallout 4 ook geen GotY eigenlijk. Toch wel een gevalletje overhyped.
Flesje bier
pi_158676774
Man ik moet echt een keer verder gaan met de MQ. Moet nog steeds naar DC gaan :') Maarja ik was en ben nog druk met bepaalde zones af te gaan. Zone 1 en 2 heb ik helemaal doorzocht en nu ben ik met zone 3 bezig ;) Maar toch wil ik nu een keer wel verder gaan, anders heb ik heel de map verkent voordat ik een keer naar DC ben geweest haha :P
pi_158679440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Man ik moet echt een keer verder gaan met de MQ. Moet nog steeds naar DC gaan :') Maarja ik was en ben nog druk met bepaalde zones af te gaan. Zone 1 en 2 heb ik helemaal doorzocht en nu ben ik met zone 3 bezig ;) Maar toch wil ik nu een keer wel verder gaan, anders heb ik heel de map verkent voordat ik een keer naar DC ben geweest haha :P
Dat met die map verkennen. Ik heb het andersom gedaan en ben toch een beetje geschrokken,

Heb eerst de MQ gedaan via een bepaald pad in de hoop later nog een shitload aan sidequests te mogen doen. Helaas is dit praktisch niet aan de orde. Dit itt FO3 en Vegas, waar ik voor mijn gevoel nog steeds niet klaar mee ben en gemiddeld elk jaar nog eens een playthrough aan waag.

FO4 voelt een stuk leger aan.

Een willekeurige ervaring,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Fallout 3 was het nog zo vet om bv. die oude knar haar viool terug te vinden, of zo af en toe vanuit een Terminal een quest voorgeschoteld te krijgen.

Mis ik die quests nou gewoon? Of zijn ze er niet.

Om tijd te vullen ga ik geen settlement bouwen oid. Hadden ze die functionaliteit maar gebruikt voor meer diepgang in de game.
pi_158681411
Ik mis de quests ook hoor, ze zijn er gewoon niet. Met Skyrim kostte het mij 3 jaar om op dit punt uit te komen waar ik nu zit. FO4 heeft gewoon veel minder.
For great justice!
  woensdag 30 december 2015 @ 19:02:28 #81
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158682309
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:30 schreef Q. het volgende:
Ik mis de quests ook hoor, ze zijn er gewoon niet. Met Skyrim kostte het mij 3 jaar om op dit punt uit te komen waar ik nu zit. FO4 heeft gewoon veel minder.
Ah, ik dacht even dat ik m'n game had gesloopt maar iedereen lijkt hier last van te hebben. Had al zo'n vermoeden toen ik de trophylist bekeek; die van FO3 is in mijn herinnering veel uitgebreider qua SQ trophies..
Is iemand het gelukt om zo'n Settlement op max happiness te krijgen? Ben met The Castle bezig maar ik lijk niet boven de 84 uit te komen, ik mag alleen niet meer bouwen :(
pi_158683045
Lees en hoor dat helaas vaker ja. Ken je toch wel zien dat de wereld, settlements bouwen en de hoofdpersonen met een stem hun prioriteiten hadden bij Bethesda.
pi_158686398
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen. Volgens Steam heb ik 83 uur gespeeld, maar mijn save game zegt 66 uur. (kan wel kloppen omdat deaths en reloads etc. niet worden meegeteld). Maar ik heb het gevoel dat ik het meeste wel gezien heb. Ik heb nog wel een aantal quests open staan, maar dat is vooral fetch quest geneuzel.

Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen.

Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op.

Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn.

Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven.

Ach, hopen op een Fallout gemaakt door Obsidian dan maar :P Heb wel erg veel plezier beleeft aan FO:4 en een van mijn favoriete games dit jaar.
pi_158686765
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:02 schreef Keltie het volgende:

Is iemand het gelukt om zo'n Settlement op max happiness te krijgen? Ben met The Castle bezig maar ik lijk niet boven de 84 uit te komen, ik mag alleen niet meer bouwen :(
Yeap. Big pain in the arse.

Ik zou voorstellen: Maak een aparte savegame, zorg dat je veel settlers hebt (ik had er 25, 10 charisma en 2 kledingstukken voor +5 charisma), laat er 4 voedsel verbouwen (24 food voor 25 settlers, daar gingen ze bij mij niet over zeuren), zet er 1 achter een general goods shop, 1 achter een bar, 1 achter een clothing shop en de rest achter een clinic. Armor en weapon shop niet gebruiken want die doen niks voor hen.
Moeten allemaal van die grote shops zijn, dus de perks heb je dus ook nodig hiervoor.
Vervolgens zal je happiness langzaam klimmen -zolang je in de settlement blijft-, want ze vinden het leuk wanneer je in de buurt bent. }:| Als je weg gaat daalt de happiness.

Zo had ik na continu slapen en wachten in m'n settlement uiteindelijk 100 happiness.
Heel Sanctuary was volgestouwd met clinics. :{

En toen had ik de laatst ontbrekende achievement en heb m'n oude savegame weer geladen.

Ik weet niet wat Bethesda aan het snuiven was toen ze deze achievement verzonnen. :{

Edit: Uiteraard ook voldoende water en bedden hebben. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158687588
Volgens de save games heb ik nu bijna 6 dagen gespeeld, dus toch al bijna 150 uur (en settlement bouwen is denk ik nog geen 10 uur geweest), en ik ben pas net met Railroad en BoS dingen begonnen. Denk dat ik de prijs van m'n Pip-Boy Edition er wel uit heb.

Qua quests leek het af en toe wat mager omdat ik maar 3 echte quests in m'n lijst had naast de "help settlements x" en een random fetch quest. Maar ik vond ze allemaal wel leuk, net als terminals lezen. Willekeurige dingen als Reeb Marina waar de ene broer gek werd van het geslurp van de ander en Mr Handy's gebruikten om elkaar te doden vond ik bijvoorbeeld toch wel hilarisch. En de Arlen Glass dingetjes. En vast nog wel een berg dingen die niet direct als quest worden bestempeld.

Binnenkort maar eens die 100% happiness proberen te halen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158689657
Die 100% had ik met één settler gehaald :P. Ging vrij simpel.
pi_158692562
Settlements bouwen is echt zwaar verslavend. Resultaat van vandaag:





For great justice!
  donderdag 31 december 2015 @ 01:45:31 #88
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158700784
Nieuw kleurtje voor power armor. Ik noem hem Gordon *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158705447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:33 schreef PicoMMP het volgende:
Die 100% had ik met één settler gehaald :P. Ging vrij simpel.
Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.
1 settler is tuinman, de rest doktor.

Zit nu net boven de 90, wat een hel.
Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt :')
  donderdag 31 december 2015 @ 11:57:01 #90
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158707184
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Settlements bouwen is echt het tofste onderdeel van het spel. :P Alle quests heb ik al lang gedaan. Inmiddels level 80 en alleen nog maar die stomme radiant quests te doen dus dan maar bouwen. :7
Je had niet eens mijn vraag beantwoord
When all else fails, you always have delusion.
pi_158708943
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:57 schreef Mirel het volgende:

[..]

Je had niet eens mijn vraag beantwoord
Was er een vraag? :7
For great justice!
pi_158708965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:09 schreef Mirel het volgende:
Ik heb nooit iets met settlements gedaan, dus ik ben benieuwd hoeveel caps de vendors daar kunnen hebben. De 800 in Diamond City en Goodneighbor vind ik altijd zo weinig. Zou graag in bulk veel kogels die ik niet gebruik willen verkopen maar dat lukt niet altijd :P
Geen idee. :P Maar je kan er een hele stapel naast elkaar zetten dus bij elkaar genoeg.
For great justice!
pi_158709521
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.
1 settler is tuinman, de rest doktor.

Zit nu net boven de 90, wat een hel.
Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt :')
Zo, eindelijk :')
Morgen opnieuw beginnen voor het Nucleair Family einde en dan is'ie Platinum :)
pi_158710887
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.

Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
  donderdag 31 december 2015 @ 14:06:14 #95
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158711454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:37 schreef bjorntju het volgende:
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen.

Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen.

Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op.

Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn.

Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven.
Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158713377
quote:
9s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is :') Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.

Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super :) Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY :) Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.

Had trouwens ook graag wat meer Vaults gezien. De Vaults die erin zitten zijn er maar een paar, en qua verhaal ook een stuk minder dan in de vorige games.
pi_158713829
Ik ben nog niet zo lang bezig maar merk echt dat ik een hoarder ben haha... ik gebruik red rocket als uitvalsbasis en heb nu een lijntje met sanctuary waar ik een klein huisje heb en een paar mensen...

Vanaf morgen maar beginnen met questen :)
  donderdag 31 december 2015 @ 15:54:01 #98
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158715577
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:56 schreef bjorntju het volgende:
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is :') Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.
Dat was ook mijn punt toen. Ze zouden in plaats van hun games alleen maar groter maken en proberen vol te proppen, zich moeten focussen op een paar mechanics en die goed uitwerken. Dat was het grote probleem met Skyrim. Zo veel dingen te doen, maar alles doet er niet toe. Waardoor dus in wezen alles optioneel is.
quote:
Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super :) Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY :) Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.
Hier hetzelfde punt. Misschien i.p.v. het team vergrootten, kunnen ze beter hun werelden kleiner maken en/of focussen op replaywaarde. Een groter team betekent ook grotere kosten en wellicht ook minder ontwikkelingstijd (meer tijdsdruk) als gevolg daarvan. Een kleinere wereld betekent ook dat het eindresultaat makkelijker bugvrij kan worden gemaakt.

Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158716059
Het 'probleem' wat ik ervaar met de fallout games van bethesda is dat er voor mijn gevoel zo weinig aandacht wordt besteed aan degelijke karakterontwikkeling voor zowel de hoofdpersoon als alle npc's die je tegenkomt. Het zijn geen persoonlijkheden, maar stuk voor stuk allemaal typetjes waardoor je nooit echt het gevoel hebt dat er interactie tussen jou en hen plaatsvindt.

Het klinkt als een vergezochte vergelijking maar allround doet het me denken aan de star wars prequels. Er gebeurt heel veel, maar je weet nooit echt waarom het gebeurt. Er zijn geen verklaringen, maar vooral een hoop gegevens. Irrationaliteit en onlogica gaan hand in hand en hoewel daar best een vermakelijke game uitkomt is het daardoor nergens echt memorabel te noemen.

Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar een game zoals Witcher 3 dan is het een wereld van verschil. Het kan best je game niet zijn (en ook witcher heeft genoeg kritiekpuntjes) maar de interactie die plaatsvindt tussen de verschillende persoonlijkheden die je tegenkomt zijn daadwerkelijk boeiend en ergens op gebaseerd en je hebt het idee dat je met echte acteurs te maken hebt in plaats van figuranten die een stukje tekst voorlezen van het script.
quote:
Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
Dat ben ik met je eens maar ik ben niet van mening dat dat het dilemma is van fallout 4. De wereld kan prima gigantisch en interessant zijn zoals diverse andere games wat mij betreft al succesvol bewezen hebben. In mijn ogen is het gewoon bethesda, en dan specifieker het team dat het verhaal en de wereld vorm moet geven, die er met de pet naar gooit en niet de omvang die funest is.

Kernachtig samengevat: Het spel is zo onpersoonlijk. En dat is nou juist iets dat ik hoopte dat ze enigszins recht wisten te zetten met een voiced (en dus enigszins vastgelegde) hoofdpersoon.
Conscience do cost.
  donderdag 31 december 2015 @ 20:23:30 #100
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158723331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.

Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
Dat had ik ook gedaan. Ben alleen dit einde vergeten. Kreeg die avond die Fallout update en werd toen pas geconfronteerd met bugs, dus in de snelheid een stapje vergeten :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')