Mijn GOTY, mos def.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:03 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Moet die verdomme nog steeds uitspelen (vanilla dan)
Dat met die map verkennen. Ik heb het andersom gedaan en ben toch een beetje geschrokken,quote:Op woensdag 30 december 2015 16:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Man ik moet echt een keer verder gaan met de MQ. Moet nog steeds naar DC gaan Maarja ik was en ben nog druk met bepaalde zones af te gaan. Zone 1 en 2 heb ik helemaal doorzocht en nu ben ik met zone 3 bezig Maar toch wil ik nu een keer wel verder gaan, anders heb ik heel de map verkent voordat ik een keer naar DC ben geweest haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Fallout 3 was het nog zo vet om bv. die oude knar haar viool terug te vinden, of zo af en toe vanuit een Terminal een quest voorgeschoteld te krijgen.
Mis ik die quests nou gewoon? Of zijn ze er niet.
Om tijd te vullen ga ik geen settlement bouwen oid. Hadden ze die functionaliteit maar gebruikt voor meer diepgang in de game.
Ah, ik dacht even dat ik m'n game had gesloopt maar iedereen lijkt hier last van te hebben. Had al zo'n vermoeden toen ik de trophylist bekeek; die van FO3 is in mijn herinnering veel uitgebreider qua SQ trophies..quote:Op woensdag 30 december 2015 18:30 schreef Q. het volgende:
Ik mis de quests ook hoor, ze zijn er gewoon niet. Met Skyrim kostte het mij 3 jaar om op dit punt uit te komen waar ik nu zit. FO4 heeft gewoon veel minder.
Yeap. Big pain in the arse.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:02 schreef Keltie het volgende:
Is iemand het gelukt om zo'n Settlement op max happiness te krijgen? Ben met The Castle bezig maar ik lijk niet boven de 84 uit te komen, ik mag alleen niet meer bouwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:33 schreef PicoMMP het volgende:
Die 100% had ik met één settler gehaald . Ging vrij simpel.
Je had niet eens mijn vraag beantwoordquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Settlements bouwen is echt het tofste onderdeel van het spel. Alle quests heb ik al lang gedaan. Inmiddels level 80 en alleen nog maar die stomme radiant quests te doen dus dan maar bouwen.
Was er een vraag?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:57 schreef Mirel het volgende:
[..]
Je had niet eens mijn vraag beantwoord
Geen idee. Maar je kan er een hele stapel naast elkaar zetten dus bij elkaar genoeg.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:09 schreef Mirel het volgende:
Ik heb nooit iets met settlements gedaan, dus ik ben benieuwd hoeveel caps de vendors daar kunnen hebben. De 800 in Diamond City en Goodneighbor vind ik altijd zo weinig. Zou graag in bulk veel kogels die ik niet gebruik willen verkopen maar dat lukt niet altijd
Zo, eindelijkquote:Op donderdag 31 december 2015 10:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen.
1 settler is tuinman, de rest doktor.
Zit nu net boven de 90, wat een hel.
Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt
Ik kan me onze discussie nog herinneren.quote:Op woensdag 30 december 2015 20:37 schreef bjorntju het volgende:
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen.
Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen.
Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op.
Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn.
Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven.
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:06 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik kan me onze discussie nog herinneren.
Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte.
Dat was ook mijn punt toen. Ze zouden in plaats van hun games alleen maar groter maken en proberen vol te proppen, zich moeten focussen op een paar mechanics en die goed uitwerken. Dat was het grote probleem met Skyrim. Zo veel dingen te doen, maar alles doet er niet toe. Waardoor dus in wezen alles optioneel is.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:56 schreef bjorntju het volgende:
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde.
Hier hetzelfde punt. Misschien i.p.v. het team vergrootten, kunnen ze beter hun werelden kleiner maken en/of focussen op replaywaarde. Een groter team betekent ook grotere kosten en wellicht ook minder ontwikkelingstijd (meer tijdsdruk) als gevolg daarvan. Een kleinere wereld betekent ook dat het eindresultaat makkelijker bugvrij kan worden gemaakt.quote:Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen.
Dat ben ik met je eens maar ik ben niet van mening dat dat het dilemma is van fallout 4. De wereld kan prima gigantisch en interessant zijn zoals diverse andere games wat mij betreft al succesvol bewezen hebben. In mijn ogen is het gewoon bethesda, en dan specifieker het team dat het verhaal en de wereld vorm moet geven, die er met de pet naar gooit en niet de omvang die funest is.quote:Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel.
Dat had ik ook gedaan. Ben alleen dit einde vergeten. Kreeg die avond die Fallout update en werd toen pas geconfronteerd met bugs, dus in de snelheid een stapje vergetenquote:Op donderdag 31 december 2015 13:48 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen.
Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |