Mja, in Heerlen spreekt niemand zo.quote:
Amberquote:
nea, wet ik "Het" Limburgs bestut ok nie.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:43 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Mja, in Heerlen spreekt niemand zo.
Dit is meer Venlo en omstreken volgens mij...quote:Op donderdag 24 december 2015 01:43 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
hij zei toch ook dat ie uit noord limburg kwamquote:Op donderdag 24 december 2015 01:43 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
jaquote:Op donderdag 24 december 2015 01:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit is meer Venlo en omstreken volgens mij...
quote:Op donderdag 24 december 2015 01:44 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
nea, wet ik "Het" Limburgs bestut ok nie.
(mijn dialect is dus wéér anders)
Wouten!quote:
Horst of die kanten dieën dialect-j?quote:Op donderdag 24 december 2015 01:44 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
nea, wet ik "Het" Limburgs bestut ok nie.
(mijn dialect is dus wéér anders)
heerlens is eerder half duitsquote:Op donderdag 24 december 2015 01:47 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
En dan vinden veel andere Limburgers het Heerlens niet eens Limburgs, 'Hollands' wordt het zelfs genoemd. Komt door de invloeden van al die 'gastarbeiders' van boven de rivieren uit tijden van de mijnen.
Veel andere Limburgs vinden alles wat hoger in Limburg woont dan de eigen woonplaats al geen Limburg meer.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:47 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
En dan vinden veel andere Limburgers het Heerlens niet eens Limburgs, 'Hollands' wordt het zelfs genoemd. Komt door de invloeden van al die 'gastarbeiders' van boven de rivieren uit tijden van de mijnen.
ja, tussen Horst en Venray inquote:Op donderdag 24 december 2015 01:48 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Horst of die kanten dieën dialect-j?
Ik heb eens met iemand uit Kerkrade dialect proberen te praten, daar had ik idd al mijn Duits nodig...quote:Op donderdag 24 december 2015 01:48 schreef Xummon het volgende:
[..]
heerlens is eerder half duits
en ja mag het zeggen, mijn pa kwam uit kerkrade
Neuh.quote:
ik ooknietquote:Op donderdag 24 december 2015 01:50 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Neuh.
Maar ik ben dan ook geen fan van Frank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |