abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158467340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:47 schreef syndroom het volgende:

[..]

Nee hoor, ik doe er zeker wat mee! Alleen het opbouwen van een vriendenkring gaat erg lastig als je op sociaal vlak nauwelijks kunt functioneren en geen aansluiting vindt bij leeftijdsgenoten. Ik wil wel vrienden hebben alleen het maken ervan is een stuk moeilijker dan gedacht.
Als je geen vrienden kunt maken kun je ook geen vriendinnetje maken, punt uit
pi_158467351
quote:
3s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dus je weet het wel. Dat is een goed begin.

Waarom doe je het dan niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:48 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Het maakt geen reet uit wat hij wil horen, of wat wij willen horen. Wat wij willen is dat je blij bent met jezelf, gelukkig wordt, en eindelijk gaat beginnen aan het leven wat je wil leven.
Het is niet zo dat we je nooit meer in dit topic terug willen zien. Wat we willen is dat je niet meer naar dit topic terug HOEFT omdat je druk bent met plezier maken.
Nu krijgen we weer dezelfde discussie als gisteren, waarom hij zo selectief leest en reageert op berichten. Dat is wel een punt waar ik mij wel echt druk om kan maken, dat je gewoon genegeerd wordt als je door wil vragen! Zo kun je toch geen normale discussie houden.
  woensdag 23 december 2015 @ 13:52:00 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158467366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:47 schreef syndroom het volgende:

[..]

Nee hoor, ik doe er zeker wat mee! Alleen het opbouwen van een vriendenkring gaat erg lastig als je op sociaal vlak nauwelijks kunt functioneren en geen aansluiting vindt bij leeftijdsgenoten. Ik wil wel vrienden hebben alleen het maken ervan is een stuk moeilijker dan gedacht.
Sport, hobby, werk, studie enz, allemaal plaatsen waar je mensen kan ontmoeten.
Wat ook belangrijk is, je niet zo focussen op leeftijd , zeker niet als het gaat om vriendschap.
Ik heb vrienden in alle leeftijdsgroepen, van 20 tot 50 jaar ( ik ben zelf 34) en ze zijn mij allemaal even veel waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 23-12-2015 13:57:14 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 23 december 2015 @ 13:52:20 #29
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467371
Deezertje begrijp je dat mensen het je echt wel gunnen en je advies geven om je te helpen en niet om je te veroordelen en dat het heel erg vervelend is dat je totaal niets met dat advies doet maar wel steeds over de zelfde dingen blijft klagen.
Ik weet dat je het doet maar begrijp je ook hoe dat voor andere mensen over komt? En waarom geen coach in de arm nemen? Je bent toch autistisch? Zo iemand kan je met allerlei sociale dingen helpen, ook om je te laten zien hoe je over komt op mensen maar je wijst alles af want je wilt een relatie.
Begrijp je niet dat die dingen het uiteindelijk juist makkelijker maken?
  woensdag 23 december 2015 @ 13:54:04 #30
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sport, hobby, werk, studie en, allemaal plaatsen waar je mensen kan ontmoeten.
Wat ook belangrijk is, je niet zo focussen op leeftijd , zeker niet als het gaat om vriendschap.
Ik heb vrienden in alle leeftijdsgroepen, van 20 tot 50 jaar ( ik ben zelf 34) en ze zijn mij allemaal even veel waard.
Eens! Ik las gisteren ook iemand die zei dat ze een gezin had maar toch kwam er vanuit deezer meteen de vraag over leeftijd, wat maakt dat nou uit als je mensen wil leren kennen? De jongste waar ik vrienden mee ben is 17, de oudste 84
  woensdag 23 december 2015 @ 13:55:16 #31
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467445
.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
En waarom geen coach in de arm nemen? Je bent toch autistisch? Zo iemand kan je met allerlei sociale dingen helpen, ook om je te laten zien hoe je over komt op mensen maar je wijst alles af want je wilt een relatie.
Dit is echt zo'n slecht idee nog niet, doe er iets mee, Deezertje.

Ik ben ook een soort coach voor een jongen met autisme. Aanvankelijk was dit erg lastig, maar inmiddels hebben we echt goede gesprekken. Hij denkt na over zijn eigen gedrag, kan hier steeds beter op reflecteren en kan mij vertellen hoe hij wél wil zijn.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_158467472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezertje begrijp je dat mensen het je echt wel gunnen en je advies geven om je te helpen en niet om je te veroordelen en dat het heel erg vervelend is dat je totaal niets met dat advies doet maar wel steeds over de zelfde dingen blijft klagen.
Ik weet dat je het doet maar begrijp je ook hoe dat voor andere mensen over komt? En waarom geen coach in de arm nemen? Je bent toch autistisch? Zo iemand kan je met allerlei sociale dingen helpen, ook om je te laten zien hoe je over komt op mensen maar je wijst alles af want je wilt een relatie.
Begrijp je niet dat die dingen het uiteindelijk juist makkelijker maken?
Ik denk dat velen wel het gevoel hebben dat ze tegen een muur aan het praten zijn. Had liever gehad dat hij gewoon eerlijk is en antwoord op vragen geeft dan steeds weer dat spelletje van af en toe antwoord geven en dan weer te negeren. Dat wekt gewoon een hoop irritatie op als mensen met goede bedoelingen vragen stellen en daar helemaal geen antwoord op komt.
pi_158467482
Bij mij op de uni hebben ze zo'n maatjesproject. De studenten kunnen zich opgeven en worden dan gekoppeld om een middag iets met een andere studiegenoot met een beperking (autisme oid) te doen. Je krijgt er ook nog voor betaald.

Misschien is dat ook op jouw onderwijsinstelling, Deez.
pi_158467484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:55 schreef Voszje het volgende:
.

[..]

Ik ben ook een soort coach voor een jongen met autisme. Aanvankelijk was dit erg lastig, maar inmiddels hebben we echt goede gesprekken. Hij denkt na over zijn eigen gedrag, kan hier steeds beter op reflecteren en kan mij vertellen hoe hij wél wil zijn.
Gaaf zeg! Lijkt me ontzettend mooi en dankbaar werk!
  woensdag 23 december 2015 @ 13:57:56 #35
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:55 schreef Voszje het volgende:
.

[..]

Super dat je dat doet om die jongen te helpen! En wat mij ook opvalt, deezer zeurt altijd over meiden die in een gesprek opeens niets meer zeggen maar als mensen echt serieus op hem reageren doet hij precies het zelfde. Lijkt me heel lastig om op die manier echte gesprekken te kunnen voeren
  woensdag 23 december 2015 @ 13:58:26 #36
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:56 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Gaaf zeg! Lijkt me ontzettend mooi en dankbaar werk!
Dat is het zeker! :)
  woensdag 23 december 2015 @ 13:59:14 #37
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467543
En besef je dat je heel veel van andere mensen kan leren, oud/jong/knap/lelijk, maakt niet uit. Je leert altijd van elkaar. elke dag opnieuw en ook dat kan je weer helpen in het versieren want dat geeft je inzichten in mensen
  woensdag 23 december 2015 @ 13:59:32 #38
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:57 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Super dat je dat doet om die jongen te helpen! En wat mij ook opvalt, deezer zeurt altijd over meiden die in een gesprek opeens niets meer zeggen maar als mensen echt serieus op hem reageren doet hij precies het zelfde. Lijkt me heel lastig om op die manier echte gesprekken te kunnen voeren
Exact, ik denk alleen dat hij dit niet inziet. Hij ziet hoe anderen op hem reageren, niet hoe hij zelf reageert.
pi_158467602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:57 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:59 schreef Voszje het volgende:

[..]

Exact, ik denk alleen dat hij dit niet inziet. Hij ziet hoe anderen op hem reageren, niet hoe hij zelf reageert.
Is dat patroon van reageren en negeren soms een onderdeel van zijn ASS? Kan zijn dat hij dit zelf helemaal niet doorheeft?
  woensdag 23 december 2015 @ 14:04:11 #40
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Is dat patroon van reageren en negeren soms een onderdeel van zijn ASS? Kan zijn dat hij dit zelf helemaal niet doorheeft?
Dat kan, ik weet er zelf te weinig over om te zeggen of dat klopt of niet daarom lijkt een coach die wel inzicht in die dingen heeft mij helemaal geen slecht idee
  woensdag 23 december 2015 @ 14:05:15 #41
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Ja, het kan best zijn dat hij het of niet doorheeft, of dat hij simpelweg geen idee heeft hoe hij ergens adequaat op kan reageren. Door zijn ASS zijn er sowieso al beperkingen in zijn communicatie, dus dit kan er heus een onderdeel van zijn.

Het is natuurlijk niet zo dat alles afgeschoven moet worden op zijn ASS. Hij kan wel handvatten (van bijvoorbeeld een coach) krijgen om zijn communicatie toch te verbeteren. Natuurlijk zal hij oprecht last van zijn ASS hebben, maar hij kan hier wel begeleiding in krijgen. Ik denk dat dat geen slecht idee is.
pi_158467744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:04 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Dat kan, ik weet er zelf te weinig over om te zeggen of dat klopt of niet daarom lijkt een coach die wel inzicht in die dingen heeft mij helemaal geen slecht idee
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:05 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, het kan best zijn dat hij het of niet doorheeft, of dat hij simpelweg geen idee heeft hoe hij ergens adequaat op kan reageren. Door zijn ASS zijn er sowieso al beperkingen in zijn communicatie, dus dit kan er heus een onderdeel van zijn.
Ja maar ik heb dezelfde stoornis, maar ik probeer wel altijd op elke vraag of reactie te reageren, omdat ik weet hoe frustrerend het kan zijn als je genegeerd wordt.
  woensdag 23 december 2015 @ 14:10:45 #43
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Ja maar ik heb dezelfde stoornis, maar ik probeer wel altijd op elke vraag of reactie te reageren, omdat ik weet hoe frustrerend het kan zijn als je genegeerd wordt.
Er zijn natuurlijk gradaties in ASS. Ik weet niet in hoeverre jij er last van hebt (gehad), maar bij Deezertje wordt er nu veel afgeschoven op die ASS, terwijl hier ook aan gewerkt kan worden.

Heb jij begeleiding gehad?
pi_158467787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

[..]

Als iedereen hetzelfde was.
  woensdag 23 december 2015 @ 14:11:34 #45
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467801
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als iedereen hetzelfde was.
En dat. Zou wel handig zijn in mijn werk. :P
pi_158467808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:05 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat alles afgeschoven moet worden op zijn ASS. Hij kan wel handvatten (van bijvoorbeeld een coach) krijgen om zijn communicatie toch te verbeteren. Natuurlijk zal hij oprecht last van zijn ASS hebben, maar hij kan hier wel begeleiding in krijgen. Ik denk dat dat geen slecht idee is.
Ik heb wel zo'n coach, maar die kan sociaal ook weinig veranderen behalve situaties oefenen... maar ergens is mijn uniekheid ook zo oprecht dat ze denkt dat het wel mensen aanspreekt als ze me beter kennen. En maatjesproject is het te laat voor qua studie (nu bijna klaar).
  woensdag 23 december 2015 @ 14:13:13 #47
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_158467848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb wel zo'n coach, maar die kan sociaal ook weinig veranderen behalve situaties oefenen... maar ergens is mijn uniekheid ook zo oprecht dat ze denkt dat het wel mensen aanspreekt als ze me beter kennen. En maatjesproject is het te laat voor qua studie (nu bijna klaar).
Zoiets kan ook via andere instanties.
pi_158467856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk gradaties in ASS. Ik weet niet in hoeverre jij er last van hebt (gehad), maar bij Deezertje wordt er nu veel afgeschoven op die ASS, terwijl hier ook aan gewerkt kan worden.

Heb jij begeleiding gehad?
Nope. Die GGZ instellingen vind ik maar niks.
pi_158467867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Zoiets kan ook via andere instanties.
Maar dan zit je vaak met lotgenoten en dat wil ik ook niet :')
  woensdag 23 december 2015 @ 14:14:14 #50
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_158467870
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het kan best mensen aanspreken, het is ook niet zo dat jij jezelf als persoon helemaal zou moeten veranderen. Dit kan natuurlijk ook niet. Maar helpt dat, die situaties oefenen?

Persoonlijk denk ik dat je ook inzicht moet krijgen in je eigen gedrag. Jouw reacties zijn hier af en toe ronduit bot en gemeen. Dan kun je nog zo uniek zijn, maar het spreekt niemand aan. Dit is ook echt iets wat je kunt oefenen, hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')