abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158439567
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hupje op 22-12-2015 15:24:02 ]
pi_158439680
Ik wilde niet de laatste zijn in het vorige topic, maar toen hadden anderen ineens sneller gepost dan ik :P. Hopelijk klopt de OP zo. :@
pi_158442945
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.

Leuk plaatje. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:11 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het ook wel moeilijk er relaxt over te zijn hoor. Steeds heb ik het gevoel van 'straks is er iets mis met haar, en leert ze nooit lopen/praten/whatever'. En als dat zo is, is het vast mijn schuld omdat ik haar niet genoeg gestimuleerd heb. Terwijl er helemaal geen reden voor is om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, tot nu toe ontwikkelt ze zich gewoon normaal. En we doen erg mn best om haar te stimuleren (al blijf ik twijfelen of ik het wel goed doe).
Ik heb het al wel een beetje geleerd los te laten, omdat ik merk dat ze zich echt wel goed ontwikkelt en ze elke dag wel weer iets anders leuks doet, dus dat geeft wel (zelf)vertrouwen.
Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Als ik iets heb geleerd van mijn kinderen is niet zoveel naar anderen kijken. Het heeft geen zin. Dat zal je echt los moeten leren laten. Anders ga je het daar nog knap moeilijk mee krijgen op school bijvoorbeeld. Jouw kind is zoals ze is. En dat is prima :)
Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
pi_158443268
LuDann, wolks 'symptomen' klinken hier ook wel bekend. Die fase zijn we net uit lijkt het. Sowieso lijkt het alsof we hier elke week weer een nieuwe fase hebben. Afgelopen week was de ver-spuugfase -O-

En bedankt voor de tips over kunstvoeding! Ik wist niet dat sommige merken 2 zakken in een doos hadden, dat is een goed punt om op te letten! En een melkpoederhandeltje met m'n schoonzus opzetten is ook een goed idee, mocht een halve bus toch nog teveel zijn!
pi_158443687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:
Je hebt het topic gesloopt, Hupje. :P Waarschijnlijk op Nieuw topic gedrukt in plaats van Nieuw Deel? Overkwam mij ook laatst. Ik heb in FB gevraagd of ze hem weer even repareren.
Oh :D. Newbie he, weet ik veel O-) Dankjewel voor het redden.

J is de hele dag aan het jengelen, behalve als ik hem op zijn billen neerzet, dan is hij een blij ei. Rare.
pi_158443730
LuDann, Beertje heeft momenteel ook een fase waarin ze veel huilt. Ze wil niet meer zoveel alleen 'spelen' in de box, maar vooral bij ons, op een kleed op de vloer en dan het liefst met ons erbij. Ook is haar doorslaap ineens stuk, ze komt elke nacht minimaal weer 1 keer. Ik ga er ook vanuit dat het een fase/sprongetje is.

Over ontwikkeling: Beertje is een luierd. Ze rolt wat op haar zij, pakt nu wel steeds vaker dingen vast. Ze lacht sinds gisteren met geluid. Oudste was hier razendsnel, middelste was echt traag en Berit zit er tussenin. Komt helemaal goed ^O^
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158444178
R's doorslaap is ook stuk. Ze komt al een week of twee weer drie keer per nacht. :O
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:51:00 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444286
Bij ons zijn de luiers stuk. Moet maar maat 5 luiers voor de nacht gaan kopen. Overdag zitten we nog in maat 3. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158444410
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
pi_158444479
Fuente, dat is heel herkenbaar. Wolk wil ook niet meer alleen spelen. We moeten er constant bijblijven.

We hebben net boodschappen gedaan voor Kerst. Opeens valt me dit jaar op hoeveel huilende kleine kindjes er door de supermarkt gesleept worden zo vlak voor Kerst. :') Wij hadden ook een drama verwacht maar Wolk is heel erg lief geweest, was wel moe maar zat vrolijk te babbelen.
pi_158444490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:55 schreef LuDann het volgende:

Leuk plaatje. O+

[..]

Fijn dat het herkenbaar is, dat gevoel van er niet relaxed over kunnen zijn.

[..]

Ja, dat moet ik leren ja. Vind ik wel moeilijk nu.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158444512
Oh leuk FF, zo'n verspuugfase. Heel gezellig. :P

Ik ben vandaag voor het eerst in tijden weer ondergespuitpoept. *;
pi_158444627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:55 schreef LuDann het volgende:
De doorslaap is hier al tijden stuk. Al 3 weken lang komt ze zo'n 8 keer per nacht. Wallen tot op mijn knieën. :')
Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

Estrys, je lieve stoere. Ik hoop dat ie zo blijft. O+
pi_158444704
LuDann L is ook een snelle en tot nu toe lijkt het bij F ook weer zo.
Wat ik nog het vervelendste vind is het KDV die doet alsof wij een wonderkind op de wereld hebben gezet. We horen zo ongeveer iedere dag hoe bijzonder hij wel niet is en wat hij nu allemaal weer gezegd/gedaan heeft. Ook hebben ze speciaal voor hem nu een nieuwe methode aangeschaft zodat ze hem wat beter kunnen begeleiden en interessante dingen kunnen laten doen...
Ik weet mij soms geen houding te geven, ik vind het soms behoorlijk gênant, waarom weet ik niet precies :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:08:58 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158444799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Pff. Ik benijd je niet. R wil nu drie keer per nacht drinken en is zo'n duizend keer dr speentje kwijt. Ik overweeg om punaises door die gaatjes te prikken.

[ link | afbeelding ]

Elastiekjes, net zoals een masker?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158445541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Elastiekjes, net zoals een masker?
Met postelastieken achter dr oren. :Y
pi_158445719
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) Het heeft bij mij ook even geduurd en soms heb ik er nog moeite mee. Zo is onze oudste niet de snelste met leren lezen en rekenen. Daar maak ik me dan druk om want die en die kan al dat. Zoonlief haalt er gelukkig zijn schouders bij op. Hij doet zijn eigen ding op zijn eigen tempo.

Stom voorbeeld maar ik vroeg laatst of hij ook gel in zijn haar wilde zoals zijn vriendjes. Hij keek in de spiegel en zei: nee mama ik hoor gewoon zo, zo ben ik. En zo is het. Hij is zichzelf en ik hoop dat hij voor altijd zichzelf wil blijven. O+ Dat probeer ik vast te houden.

Het zijn volwassenen die een bepaald ontwikkelingspatroon voor ogen hebben, maar die kinderen pakken toch hun eigen tempo. Dus pleur dat oei ik groei boek maar uit het raam :P
Je oudste klinkt als een dropje met veel zelfvertrouwen. Wat goed. O+ Ik zal je advies in mijn achterhoofd houden. :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Whehe.

Zoiets, Mariposas?

Ik zou hier verder niet op deze plaatjes googlen want er zijn gekken die dit soort dingen doen. ;(
pi_158445787
@Spring: ik weet dat het een functie heeft, het niet kunnen doorslapen. Dat is de enige manier waarop ik het trek. Wat ze overdag niet genoeg drinkt haalt ze 's nachts in.

Overigens beginnen hier nu ook de 'laat haar huilen dan leert ze doorslapen' opmerkingen binnen te komen van zowel mijn moeder als schoonmoeder. Nadat ik vorige week dacht duidelijk gemaakt te hebben wat onze visie is. }:|
pi_158445824
Jongens wat gaan jullie snel. :o Of nee, ik ben te weinig online. Nu heb ik echt vakantie en ben ik een paar dagen thuis, dus ben ik er hopelijk weer wat vaker. :)

Ik las supermom Estrys, arme Frits :* , snelle hoogbegaafde baby's :P en onhandige mannen. :o

Hier gaat alles zijn gangetje. Man en ik zijn vandaag een halve DAF op de kerstmarkt in Münster (ja, alweer, maar het is ook zo gezellig) geweest en hebben daarna onze supervrolijke en leuke N. opgehaald. Als iemand de fokwet even afleidt kan ik vertellen dat ze het zo supergoed doet, zo lekker zelf kan spelen, alle kanten op beweegt, goed eet en ook goed slaapt, dag en nacht. O+

Ik hou zo gruwelijk veel van dat meisje, soms vraag ik me af of het nog gezond is. :D

In Münster hebben ze trouwens een Zara met een babyafdeling, die hebben we hier in Enschede niet (wel de Zara, geen baby's), dus even goed geshopt. *O*
pi_158445852
Whehe arme baby's. Hoewel ik een tijd terug op een of andere info-site een waarschuwing las dat je vooral de speen niet met een koord om het hoofd van de baby moest doen. Toen had ik zoiets van 'doen mensen dat echt??' :o

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
pi_158446024
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158446049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:44 schreef kazy het volgende:

Saskia (dacht ik?) je schreef iets in het vorige topic en ik herken dat heel erg! Over dat toch stiekem bang zijn dat je iets fout doet en dat ze achterloopt in de ontwikkeling. Ik hou me maar aan de opmerking die ik hier vaker lees: als ze 18 zijn kunnen ze het vast wel :P

Mijn baby heeft haar 'pfffp'-feature uitgebreid. Ze doet dan echt pfffp met haar mondje (incl speekselspetters). Echt geen gezicht :D Ze doet het nu dus als ze boos is of het ergens niet mee eens is. De speen duwt ze er ook constant zo uit en die speen dan ook gewoon echt het ledikant uit lanceren he :')
Ja ikke... ach ja, ik neem aan dat ze wel kan lopen als ze 18 is. En dan hopelijk ook wel in haar eigen bed slaapt ;)

De pfffp is hier ook erg populair, ik moet echt een slabbetje gaan kopen.

en idd ook hier al maat 4+ ,luiers voor 's nachts, en 4 overdag.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158446136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallo bijna buuf :D
:o Ik had geen idee dat ik niet de enige tukker was hier. *O*
pi_158446250
W. lijkt eindelijk rustig te slapen, zonder buikpijn. Wat een lange dag zo zonder nachtrust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158446495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Oeh Enschede Selvaria? Ik woon in Hengelo! Hallooooooooooooo bijna buuf :D
Fixed.

*)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')