abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158432778
Goed de juiste pannen vinden blijft lastig.
Nu wil ik voor miin vlees toch een gietijzeren, momenteel bak ik vlees nu in de gietijzeren wok werkt goed maar handig is die vorm niet. Aardappelen en ei doe ik in een cheap ass action keramische coating(werkt vvoor dat doeleind goed en stuk is gewoon opnieuw naar action rennen)

Ik zag een mooie bij Ikea.
Je hebt natuurlijke le creuset maarja die zijn wel belachelijk duur

En nu zag ik toevallig de xxl horeca shop met gietijzeren pannen voor iets van 15,-.

Is dit iets heeft iemand ervaring met die winkel?

Andere tips? Ik ben benieuwd want ik heb nu wen gietijzeren wok en zo'n superoud poffertjes ding en ze werken geweldig
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:03:07 #2
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_158433217
Nog nooit van gehoord.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_158433600
Gietijzeren pannen voor die prijs klinkt echt fantastisch.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 13:09:37 ]
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:35:10 #4
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_158435400
Heb zelf gietijzeren pannen van horeca xxl, prima dingen. En nee, zeker niet te goedkoop om waar te zijn. Heb ook stalen pannen van de buyer bij horeca xxl gekocht, kan ik van harte aanraden.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_158436864
Heb ook al bij xxl horeca iets besteld zonder problemen.
pi_158437116
Oke ik geloofde inderdaad de prijs kwaliteit verhouding niet zo
Ik.vond ikea met 35 al goedkoop maar horecaxxl met zo'n 15 is wel zo goedkoop dat ik t bijna niet wilde geloven. ..
Fijn te weten zal eens rustig kijken welke ik uiteindelijk wil :)
pi_158437309
http://www.xxlhoreca.com/(...)jzer-glad-265cm.html

bij deze.... een ruime pan van gietijzer....
pi_158437339
Ik heb onlangs pannen gehaald bij Ikea. Weet niet eens wat voor merk.
Ze waren niet zo duur en ze werken prima :@
pi_158437424
nouja ikea heeft enkel eigen merk haha.... niet zo duur dan is t denk ik anti aanbak, de gietijzeren pan is een zware polsbreker van 35,- en de rvs pan 50,- en ook een polsbreker :P

anti aanbak heb ik jaren gehad maar wil ik niet meer, om de haverklap kan ik nieuwe halen
pi_158438380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:12 schreef marielle33 het volgende:
Oke ik geloofde inderdaad de prijs kwaliteit verhouding niet zo
Ik.vond ikea met 35 al goedkoop maar horecaxxl met zo'n 15 is wel zo goedkoop dat ik t bijna niet wilde geloven. ..
Fijn te weten zal eens rustig kijken welke ik uiteindelijk wil :)
Jaren geleden had je bij de Blokker grillpannetjes voor 5 euro, te midden van die al overprijsde meuk daar. Ik deed ze met houten handvat en al onder gril om de kaas op de hamburgers te smelten, en kocht gewoon een paar nieuw als het teveel verkoold was (ik woonde naast de Blokker). En toen lagen ze er plotseling niet meer en nu heb ik er nog maar eentje.

Veel primitiever dan gietijzer wordt het niet, dus ik vind het niet gek dat dat goedkoop is. Pannen worden duur van meerdere lagen verschillend metaal, met name met koper, van emailleren en dergelijke bewerkingen, en van marketing. Le Creuset heeft zich ingekocht in zo'n beetje elk kookprogramma, dus je betaalt ook voor de naam. Hoewel mijn ongeemailleerde gietijzeren braadpan van een onbekender merk ook heel erg duur was, maar die heeft dan ook een ingewikkelde bodem.

Ik denk dat het ook gewoon niet verkoopt als het goedkoop is, net als jij denken veel mensen dat een goede pan heel duur moet zijn, anders kan het niks wezen. Met gietijzer en dunne ribben zit je qua grillpan gewoon goed, en een ovenbestendig handvat is een pré.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158438551
oke ja inderdaad er is zoveel op de markt en ik heb er inmiddels al genoeg goedkope versleten dat ik het gewoon niet meer weet.

nu heb je op die website dus 2 soorten.... met ribbels (een grillpan systeem) om volgens hun vet en vocht onder je product te laten weglopen

http://www.xxlhoreca.com/(...)er-geribd-265cm.html

en je hebt een gladde bodem.....

http://www.xxlhoreca.com/(...)jzer-glad-265cm.html

wat is het nut dan van een gladde bodem? want vlees en vis grill je als t ware... aardappels in een gietijzeren pan is mij nog nooit gelukt de krokante stukjes zitten in de pan geplakt en de aardappels worden een zetmeel goedje... dus of ik doe daar iets fout.... maar gezien dat niet lukt in gietijzer pak ik daar altijd de keramische coating voor...

dus tsja... als ik er dan een bestel .... moet ik dan xxlhoreca nemen en dan geribs of ongeribd.... of ikea (die dan weer een geemailleerde binnenkant heeft....)
pi_158439070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:23 schreef marielle33 het volgende:
oke ja inderdaad er is zoveel op de markt en ik heb er inmiddels al genoeg goedkope versleten dat ik het gewoon niet meer weet.

nu heb je op die website dus 2 soorten.... met ribbels (een grillpan systeem) om volgens hun vet en vocht onder je product te laten weglopen
Volgens mij is het nut dat je je vlees heel hard bakt en verbrandt, maar alleen daar waat het contact heeft met de ribben. Daar krijg je dus dunne streepjes, die het een beetje een rokerige smaak geven, terwijl het voor de rest ook mooi gaart ook tussen de ribben heel heet is. Als je dat op een vlakke pan zou doen heb je een helemaal verbrandt stuk vlees, en dat is dan weer niet lekker.

Dat het vet weg kan lopen is waar, maar volgens mij meer een verkooppraatje om te doen alsof het gezond is. Ik heb nooit weglopend vet, want ik gebruik geen bakvet in de grillpan, of een heel klein beetje om de courgette in te smeren. Als daar vet in druipt gaat het ook alleen maar walmen. Voor de hamburgers gebruik ik vet gehakt, en garnalen of zo zijn met een beetje olie gemarineerd, ribeye is ook vet genoeg. Dat vet walmt dan niet, omdat het niet zo heet wordt, want het blijft aan het te grillen product zitten en kan zijn hitte daaraan kwijt.

Wat je dus eigenlijk doet is dat je het laat aanbakken, en daar is gietijzer heel geschikt voor. Dat is echter alleen op de ribben. Als iets aanbakt dan zit het eerst vast, maar als je het laat liggen komt het vanzelf weer los. Ga je ermee schuiven voordat het los komt dan maak je het stuk, ook de hamburger in de grillpan. Dat laten aanbakken kan op zich ook in een vlakke pan van gietijzer of rvs, alleen bij aardappeltjes is dat niet lekker, want tegen de tijd dat ze loskomen zijn ze al zwart denk ik. Die kun je beter op iets lagere temperatuur in boter of ganzenvet bakken, maar ook dan moet je ze vaak eerst even met rust laten zodat ze los kunnen komen van de bodem.

Wat betreft die grillpan, ik kan niet zo goed zien of hij te grove ribbels heeft. Sowieso lijkt vierkant me handiger.
pi_158439211
nouja ik heb qua grillen eigenlijk een soort van tja... grillappaaat tosti ijzer noem ik t hier haha maar t is gewoon een soort grote soort tostiijzer met 2 grillplaten werkt mooi. (echt grillen doe ik meestal in de zomer op de bbq) wat ik nu zoek is voo dageijk fatsoenijk vlees een goede bakpan.....

loop een winkel in en ze beweren rvs.... maar weenie of dat nu zo goed werkt.... dus besloot ik zelf de wok erbij te pakken van gietijzer (zonder ribbels dus) en die werkt goed ! maarja dan dus nog een keus in verschillende pannen :P

het is som zo lastig je keus te vinden tussen de materialen en dan ook door die verkoop praatjes door te kijken en natuurijk ook gewoon verschillende ervaringen en meningen van mensen
pi_158439459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:00 schreef marielle33 het volgende:

loop een winkel in en ze beweren rvs.... maar weenie of dat nu zo goed werkt.... dus besloot ik zelf de wok erbij te pakken van gietijzer (zonder ribbels dus) en die werkt goed ! maarja dan dus nog een keus in verschillende pannen :P
In een pannentopic in CUL staat een filmpje van verschillende materialen pannen. RVS is wel prima, maar dat bakt dus aan, en vervolgens weer los. Daar moet je op wachten, dus kan het zijn dat je vlees of vis overgaar wordt. Plaatstaal kan ook, dat bakt fantastisch, maar daar moet je je eigen anti-aanbaklaag in maken.
pi_158439507
Plaatstaal kan ook, dat bakt fantastisch, maar daar moet je je eigen anti-aanbaklaag in maken.

net een beetje als bij gietijzer... als in door middel van gebruik creeert het een vetlaag en die vetlaag werkt als een anti aanbaklaag?

laatst zag ik bij... ik geloof lidl? ook koper liggen...
pi_158439612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef marielle33 het volgende:
Plaatstaal kan ook, dat bakt fantastisch, maar daar moet je je eigen anti-aanbaklaag in maken.

net een beetje als bij gietijzer... als in door middel van gebruik creeert het een vetlaag en die vetlaag werkt als een anti aanbaklaag?
Ja, dat vet verbrandt en wordt een harde laag. Waarschijnlijk heb je dat bij gietijzer ook wel, alleen is dat al niet glad om mee te beginnen, en is de samenstelling van het metaal en de uitwerking op die vetlaag ongetwijfeld ook anders.

quote:
laatst zag ik bij... ik geloof lidl? ook koper liggen...
Geen ervaring mee. Ik vind het erg duur, zie het voordeel niet zo en het koper zelf reageert met veel eten, dus heeft dat weer een buitenlaag geloof ik.
pi_158439694
juist..... hahaha oohhhhh man nooit gedacht dat pannen ingewikkeld konden zijn !

dus ofwel... gietijzer (geemailleerd of niet) of plaatstaal is het best voor vlees en plaatstaal kan voor zover ik t filmpje van daarnet moet geloven.... ook voor poreusere producten als aardappels en ei :/
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:26:34 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158439704
Toevallig recent al een topic over geweest:
CUL / Semi-profi koekenpan voor vlees en vis
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:30:00 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158439750
En het is wel een obsessie voor je?
CUL / door de pannen het pannenbos niet meer zien
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158439885
geen obsessie maar je wordt er nogal kriebelig van als er tig soorten pannen bestaan en werkelijk niks werkt zoals je wilt, en keer op keer pannen kopen en weggooien is ook niet erg praktisch, die kon ik trouwens even niet terugvinden dus dacht open even een nieuwe
pi_158472467
ik probeer terug te gaan naar dat oude topic en deze te sluiten.... kan dat??
  woensdag 23 december 2015 @ 17:29:19 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158472513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:27 schreef marielle33 het volgende:
ik probeer terug te gaan naar dat oude topic en deze te sluiten.... kan dat??
Hier even vragen: CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
The love you take is equal to the love you make.
pi_158488673
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:23 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik heb onlangs pannen gehaald bij Ikea. Weet niet eens wat voor merk.
Ze waren niet zo duur en ze werken prima :@
Ik gok Ikea.
We komen hard, zo hard.
pi_158489332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 02:46 schreef focal het volgende:

[..]

Ik gok Ikea.
Heel grappig.

Maar nee, geen Ikea. Want bij Ikea hebben ze ook andere merken.
pi_158490343
User gaf aan het juiste topic hierover gevonden te hebben, dus deze kan op verzoek dicht. :)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')