Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.quote:Op maandag 21 december 2015 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Hóe dan?
Ik vind het sowieso al merkwaardig dat bestemmingsplannen en dat soort zaken er blijkbaar niet meer toe doen als het om vluchtelingen gaat. Probeer als gewoon gepeupel maar zoiets voor elkaar te krijgen
Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.quote:Op maandag 21 december 2015 14:46 schreef Vova het volgende:
Nog meer krapte op de huurmarkt, bedankt.
Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.quote:Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat dit zaken met meer urgentie betreft dan de woning of winkel van iemand.
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.quote:Op maandag 21 december 2015 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Urgentie die we onszelf op de hals halen bij een toch al verstopte woningmarkt. Altijd goed.
Hoe (zie jij dat voor je) dan?quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenkenquote:Op maandag 21 december 2015 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach jong, ik woon in het oosten van het land, heb ruim 7 jaar inschrijftijd en kwam nog nooit ergens tussendoor. Elke keer fucking urgentiegevallen. Nu zal het ongetwijfeld nog veel erger worden.
Gelukkig heb ik nu wat.. maar tering man.
Minder VVD. Een combi van PVV en SP zou weleens leuk kunnen zijnquote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met wat meer politieke wil kan dit probleem relatief makkelijk worden opgelost, maar ja.
Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Vova het volgende:
[..]
Huur particulier echter over een jaar of wat verandering van werk + locatie. Waar ik heen moet is amper wat te vinden. En dan heb je nog te maken met debiele eisen, malafide makelaars, en de raarste constructies die ze maar kunnen bedenken
Huur hier in Nederland al 10 jaar hetzelfde pand al jaren een lage huur voor mij. Verhuurder is niet echt blij ermee want op dit moment kost het hem een kleine 200/300 per maand. Maar daar zit ik niet echt mee natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2015 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik huur nu ook particulier, gelukkig voor een normale prijs, maar het houdt niet over qua ruimte en comfort.
Sowieso is de hele woningmarkt in Nederland een grote teringzooi, dat was het al voor de vluchtelingencrisis.
Niet iedereen kan of wil kopen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:11 schreef Homey het volgende:
Je moet niet afhankelijk willen zijn van de huurmarkt, sociaal of vrije sector. Dan concurreer je direct met iedereen die urgentie heeft, en dat zijn er veel.
Beter kan je kopen met de superlage rente op dit moment. De meeste asielzoekers belanden en blijven in de bijstand, en die kunnen dus niet kopen.
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.quote:Op maandag 21 december 2015 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe (zie jij dat voor je) dan?
Klopt. Er was sowieso al krapte op de woningmarkt, dat word nu niet beter natuurlijk. Helpt niet mee met het creëren van draagvlak voor het huisvesten van vluchtelingen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?quote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer budget vrijmaken, woningbouwverenigingen hierbij betrekken en meer faciliteiten bijbouwen. Met meer draagvlak is dat prima te doen.
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.quote:Op maandag 21 december 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Serieus? De oplossing is nog meer sociale woningbouw? Wat heeft dat in vredesnaam voor zin?
Er is juist een enorm overschot.quote:Op maandag 21 december 2015 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.
Nou, daardoor dus.quote:Op maandag 21 december 2015 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar komen al die wachtlijsten dan door?
Ik hoop dat dat probleem zich op een gegeven moment vanzelf oplost.quote:Op maandag 21 december 2015 15:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jij wil de scheefhuurders uit gaan zetten? Succes.
http://www.blikopnieuws.n(...)oen-immigranten.htmlquote:Naast het migratiesaldo van 88 duizend komen er 25 duizend inwoners bij door natuurlijke aanwas,
Ze zijn laks geworden in het bewaken van hun grens.quote:Op maandag 21 december 2015 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.n(...)oen-immigranten.html
Dus voor iedere Nederlander die geboren wordt, komen er drie tot vier migranten bij. Het vervangingstempo van de Nederlandse bevolking ligt hiermee op een record. Volgend jaar zal het naar verwachting nog harder gaan.
Binnen afzienbare tijd is de Nederlandse bevolking gewoon gedecimeerd in eigen land. Normaal duren dat soort processen eeuwen, maar nu wordt het binnen 30 jaar al zichtbaar. In de grote steden is dit al het geval.
Wat hebben de Nederlanders fout gedaan dat ze zo nodig vervangen moeten worden?
Hebben ze zich misschien verkocht aan Europa?quote:Op maandag 21 december 2015 15:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zijn laks geworden in het bewaken van hun grens.
Ik denk dat je berekening niet klopt. Volgens het CBS worden er jaarlijks tussen de 160 en 210 duizend baby's geboren.quote:Op maandag 21 december 2015 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.n(...)oen-immigranten.html
Dus voor iedere Nederlander die geboren wordt, komen er drie tot vier migranten bij. Het vervangingstempo van de Nederlandse bevolking ligt hiermee op een record. Volgend jaar zal het naar verwachting nog harder gaan.
Binnen afzienbare tijd is de Nederlandse bevolking gewoon gedecimeerd in eigen land. Normaal duren dat soort processen eeuwen, maar nu wordt het binnen 30 jaar al zichtbaar. In de grote steden is dit al het geval.
Wat hebben de Nederlanders fout gedaan dat ze zo nodig vervangen moeten worden?
Overigens is immigratie de belangrijkste pijler van de bevolkingsgroei, en als je ziet wat we allemaal binnenhalen, lijkt me een rem op deze migratie broodnodig.quote:Naast het migratiesaldo van 88 duizend komen er 25 duizend inwoners bij door natuurlijke aanwas, het saldo van geboorten (173 duizend) en sterfte (148 duizend).
Grappig dat ze het altijd hebben over duurzame groei, terwijl dit allesbehalve dat is.quote:Op maandag 21 december 2015 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je berekening niet klopt. Volgens het CBS worden er jaarlijks tussen de 160 en 210 duizend baby's geboren.
Die 25 duizend is het surplus, het overschot nadat het sterftecijfer eraf gehaald is.
[..]
Overigens is immigratie de belangrijkste pijler van de bevolkingsgroei, en als je ziet wat we allemaal binnenhalen, lijkt me een rem op deze migratie broodnodig.
Hoe zou het met het geboortecijfer zijn als ze een keer gesetteld zijn?quote:Op maandag 21 december 2015 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je berekening niet klopt. Volgens het CBS worden er jaarlijks tussen de 160 en 210 duizend baby's geboren.
Die 25 duizend is het surplus, het overschot nadat het sterftecijfer eraf gehaald is.
[..]
Overigens is immigratie de belangrijkste pijler van de bevolkingsgroei, en als je ziet wat we allemaal binnenhalen, lijkt me een rem op deze migratie broodnodig.
Daar zijn wel wat (incomplete) grafiekjes over te vinden. Veel niet-westerse allochtonen hebben een hoger geboortecijfer dan autochtonen. Marokkanen hebben gemiddeld gezien een hoog geboortecijfer. Na een langer verblijf in Nederland daalt dat geboortecijfer. Het is ook bekend dat religieuze mensen meer kinderen nemen dan niet-religieuzen.quote:Op maandag 21 december 2015 16:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zou het met het geboortecijfer zijn als ze een keer gesetteld zijn?
Ik ben religieus moet ik dan veel kinderen hebben?quote:Op maandag 21 december 2015 16:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook bekend dat religieuze mensen meer kinderen nemen dan niet-religieuzen.
Gemiddelden hoeven niets te zeggen over het individu.quote:Op maandag 21 december 2015 16:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben religieus moet ik dan veel kinderen hebben?
Dus met andere woorden de grafiekjes kunnen de vuilnisbak in?quote:Op maandag 21 december 2015 16:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gemiddelden hoeven niets te zeggen over het individu.
Nee, het zegt wat over groepen en de ontwikkelingen in onze samenleving.quote:Op maandag 21 december 2015 16:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus met andere woorden de grafiekjes kunnen de vuilnisbak in?
Maar niet over de individuen toch?quote:Op maandag 21 december 2015 16:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, het zegt wat over groepen en de ontwikkelingen in onze samenleving.
Er is geen tekort aan sociale woningen, het probleem is dat er teveel mensen inzitten die eigenlijk allang hadden moeten doorstromen.quote:Op maandag 21 december 2015 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het tekort aan sociale woningen oplossen denk ik.
Waarheen doorstromen dan?quote:Op maandag 21 december 2015 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan sociale woningen, het probleem is dat er teveel mensen inzitten die eigenlijk allang hadden moeten doorstromen.
quote:Op maandag 21 december 2015 16:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan sociale woningen, het probleem is dat er teveel mensen inzitten die eigenlijk allang hadden moeten doorstromen.
Zonder al te kritisch over te komen (want ik ben het in het beginsel met je eens dat de overheid beter eens kijkt naar het onderliggende probleem, zijnde een verdomd scheve woningmarkt, zodat men misschien eens kan stoppen met de vluchtelingen de schuld geven) vind ik dit toch eigenlijk wel een heel makkelijk antwoord. Heb je wellicht een ietsjes uitgebreidere uitleg van jouw ideeën?quote:Op maandag 21 december 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De term scheefhuurder is net zulke onzin als het begrip sluiproute; alsof mensen iets fout doen. De zogenaamde scheefhuurder heeft gewoon geluk en heeft een relatief voordelige huurwoning. Het idee dat de scheefhuurder naar een duurder huis zou moeten verhuizen, is krankzinnig. Als iemand een goed inkomen heeft, maar een oude Lada rijdt, noemen we dat toch ook geen scheefrijder?quote:Op maandag 21 december 2015 16:31 schreef Confetti het volgende:
[..]. Het fabeltje van de scheefhuurder.
Het is nu lastiger, maar in het verleden was koop een prima optie.quote:
Ik ken er zat.quote:Op maandag 21 december 2015 16:31 schreef Confetti het volgende:
[..]. Het fabeltje van de scheefhuurder.
Nee het is helemaal geen onzin, alleen zijn/waren de regels zo dat iemand gewoon in die woning kon blijven zitten.quote:Op maandag 21 december 2015 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term scheefhuurder is net zulke onzin als het begrip sluiproute; alsof mensen iets fout doen. De zogenaamde scheefhuurder heeft gewoon geluk en heeft een relatief voordelige huurwoning. Het idee dat de scheefhuurder naar een duurder huis zou moeten verhuizen, is krankzinnig. Als iemand een goed inkomen heeft, maar een oude Lada rijdt, noemen we dat toch ook geen scheefrijder?
Sowieso lijkt het me sterk dat het aantal leegstaande vrije sector- en koopwoningen opweegt tegen het nijpende woningtekort. Bovendien willen veel mensen gewoon zo goedkoop mogelijk wonen en hun woonlasten beperken. Dat is heel begrijpelijk.
Niet alleen dat het is al allemaal duur genoeg en het word er heus niet goedkoper op, wij hebben gelukkig goedkoop gekocht.quote:Op maandag 21 december 2015 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term scheefhuurder is net zulke onzin als het begrip sluiproute; alsof mensen iets fout doen. De zogenaamde scheefhuurder heeft gewoon geluk en heeft een relatief voordelige huurwoning. Het idee dat de scheefhuurder naar een duurder huis zou moeten verhuizen, is krankzinnig. Als iemand een goed inkomen heeft, maar een oude Lada rijdt, noemen we dat toch ook geen scheefrijder?
Sowieso lijkt het me sterk dat het aantal leegstaande vrije sector- en koopwoningen opweegt tegen het nijpende woningtekort. Bovendien willen veel mensen gewoon zo goedkoop mogelijk wonen en hun woonlasten beperken. Dat is heel begrijpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |