SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op zondag 20 december 2015 17:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
LuDann, ik zit verwonderd naar je doorzettingsvermogen te lezen..
Wij hebben onze dochter hiermee leren drinken uit een open bekertje. Ze zijn ook nog eens goed voor de motoriek
http://www.drogisterij.nl/difrax-oefenbeker.html
Nou zeg, maar wel fijn dat jouw Lucas zich zo goed ontwikkeld heeft ondanks zijn vroege startquote:Op zondag 20 december 2015 21:35 schreef JufMariska het volgende:
I![]()
Razz, aarghik was ook ontploft, hormonen of niet
![]()
Chanty, nice! Wat een verschil he, de Lucasjes
Wij zijn met z'n 2en naar theater/concert vanavond, na een hoop getwijfel deze week toch even lekker samen weg. Oppas op het laatste nippertje gevonden via een oud-bruidspaar![]()
Joah soort vanquote:Op zondag 20 december 2015 22:11 schreef Franny_G het volgende:
Fijn dat het goed gaat met L, Chanty. Hij volgt z'n eigen lijntje nu? Toevallig stond I vanochtend bij ons op de weegschaal en daar kwam 10,9 uit. Dat is ook niet zoveel voor een kind van 1 jaar + 11 maanden maar het hoort gewoon bij haar ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Je woont niet omg. 040?quote:Op zondag 20 december 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:
[..]dank je wel.
Ik ga eens kijken of ze dat bekertje hebben bij de drogist hier. Bedankt voor de tip!
Mijn schoonmoeder doet dat ook, maar vooral met opmerkingen over dat S. Het vast koud heeft. We hebben afgesproken dat ze het 2x mag zeggen, daarna gaan we naar huis. 3 strikes you're out.quote:Op maandag 21 december 2015 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier zijn tand 3 en 4 door als mini-witte-puntjes. Maar dat tandenknarsen blijft. Fijn dat het zo'n goed weekend was Crump!
JM wat fijn even weg samen. Dikke kus voor jullie![]()
Ik vind de I-verhalen altijd heerlijk Frannykan me nog zo moeilijk voorstellen dat A over een tijdje ook al zoveel kan!
Room veel plezier hier! Wij vluchten donderdag juist voor 1,5 week naar een zonnig eiland. Maar kan me voorstellen dat terug zijn in NL voor jullie ook fijn is! Heb je eigenlijk plannen om hier ooit weer te komen wonen?
Chanty fijn dat L het zo goed doet! En ook dat jij je er niet meer druk om maakt, dat lijkt me ook veel rustiger dan groei-stress.
Over m'n schoonmoeder, ja - m'n man zegt er ook wel wat van hoor, gelukkig. Maar het zit zó in haar systeem, dat gaat er niet uit. Ze vraagt aan ons ook om het kwartier of we nog iets willen hebben en dat gaat dan altijd zo:
"Wil je nog wat hebben?"
"Nee hoor"
"Kerstbrood?"
"Nee ik hoef echt niks, dankje"
"Een banaan? Of wat cake?"
"... Nee hoor, echt niks"
"Nee? Ik heb het allemaal voor jullie in huis gehaald.."
"Ja.. Nouja, ik zit nog vol van het ontbijt een half uur geleden"
"Anders een klein stukje amandelstaaf?"
"....... Nee..."
Enzovoort.
Al jaren.
Nee, 023, dus dat is niet echt in de buurt.quote:Op maandag 21 december 2015 12:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Je woont niet omg. 040?
Ik heb ze hier nog liggen.
Mijn beide meiden hebben ook nooit ergens gelogeerd... E. zou wel kunnen, die hoor je de hele avond/nacht niet maar die heeft het eigenlijk nog nooit gewild. Het is nog nooit nodig geweest ook. Als we gezamenlijke feestjes hebben ofzo laten we een oppas thuis zitten. En echt laat maken we het toch nooit. S. slaapt nietzobestnie dus die wil ik eigenlijk nergens laten slapen...En daarnaast, bij ons is er geen oma die dat zou willen/kunnen. Zelfs niet voor een nachtje....quote:Op maandag 21 december 2015 15:09 schreef AwayTL het volgende:
Mwa ik kijk weer met bewondering naar mensen die dat nog nooit gedaan hebben. Hoe dan?
Wij hebben niet veel gezamenlijke feestjes, maar als we die hebben.. En als we ergens heen gaan.. Oh en ze slapen bagger dus voor het bijkomen.
Het is ook een drempel hoor! En met twee nachten beginnen zou ik ook niet kunnen. Maar we hebben inmiddels een paar bruiloften gehad waarbij logeren echt wel nodig was, want in het midden van een veld in drenthe ofzoquote:Op maandag 21 december 2015 15:04 schreef Amsel het volgende:
Ik heb dat dus nog nooit gedaan hè, kind uit logeren, laat staan een heel weekend. Is het stom dat ik vol bewondering kijk naar anderen die dat wel "durven"?![]()
Dat is een goeie! Dat ik daar niet eerder op ben gekomen... (ok, misschien kwam dat ook wel door het slechte inslapen van L). Maar dat gaan we binnenkort een keer doen!quote:Op maandag 21 december 2015 15:30 schreef Crumpette het volgende:
Een weekendje weg komt van vanzelf in het vizieren idd is het heel fijn om even samen te zijn, alleen zeg maar. Overigens proberen wij ook vaak om date night te doen en die zo vroeg mogelijk te starten. Wij vragen rustig een oppas op zondag om 4 uur zodat we de hele avond voor ons hebben- maar dan jonge ouders tijdschema
. Dan kun je en naar de bios en uit eten en kun je ook 8 uur slapen voor het ochtendgloren.
Ja, afgelopen vrijdag. Ze schijnt aangereden te zijn door een automobilist van 19 jaar. Zo veel levens verwoest...quote:Op maandag 21 december 2015 13:16 schreef Franny_G het volgende:
Oh DAD, is dat het ongeluk in Assen? Ik las daar over op het nieuws en mijn maag draaide er van om. Ik denk tegenwoordig dan meteen ook aan de ouders en hoe verschrikkelijk het moet zijn.
Hoe dan ook, veel plezier met jullie weekend weg!
Crumpette, ook fijn zeg dat jullie een weekend weg zijn geweest.
Ohh dat is idd wel fijn!!quote:Op maandag 21 december 2015 15:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat dat aangaat was ik ook wel blij dat mijn bevalling van S. zo snel ging en overdag was. E. werd rond 8 uur opgehaald door oma en rond 17 uur kwam ze weer naar huis. Net als normaal, als ze bij oma is
! Alleen toen had ze ineens een zusje erbij
.
Wij hebben de (globale) 'regel' dat kuiken het aantal dagen uit logeren gaat als de jaren dat hij oud is. Dus als hij 1 is, gaat hij max 1 nachtje logeren.quote:Op maandag 21 december 2015 15:04 schreef Amsel het volgende:
Ik heb dat dus nog nooit gedaan hè, kind uit logeren, laat staan een heel weekend. Is het stom dat ik vol bewondering kijk naar anderen die dat wel "durven"?![]()
Ik las het...quote:Op maandag 21 december 2015 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, afgelopen vrijdag. Ze schijnt aangereden te zijn door een automobilist van 19 jaar. Zo veel levens verwoest....
Wij hebben het 1x gedaan en dat was niet zo'n succes. Enigszins overprikkeld kind teruggekregenquote:Op maandag 21 december 2015 16:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben de (globale) 'regel' dat kuiken het aantal dagen uit logeren gaat als de jaren dat hij oud is. Dus als hij 1 is, gaat hij max 1 nachtje logeren.
Dit heb ik vooral bedacht omdat ik hem het eerste jaar niet uit logeren wilde hebbenmaar nou herinnert mijn man me er aan dat kuiken binnenkort 2 wordt...
![]()
. Eerst maar eens oma bereid vinden om twee nachten op te passen. Kuiken vindt het iig altijd heerlijk bij opa en oma
.
En wij kunnen dan lekker naar de sauna ofzo. Als ik nou ooit nog eens zou ophouden met vloeien, kunnen we weer, ik hoop in januari.
Nee, en dat creëert ook wel die drempel. Ik wil een ander niet "opzadelen" met 's nachts zo vaak je bed uit moeten, en ik wil eigenlijk dat dreumes 's nachts niet schrikt van een onverwacht gezicht. Maar ik ben over-protective hoor, en dat beschouw ik niet als iets goeds. We maken ook nauwelijks gebruik van een oppas, want het is nog nooit iemand anders dan ons gelukt om haar 's avonds makkelijk in bed te krijgen. Maar ik merk wel dat we echt eens een keer aan tijd voor onszelf toe zijn, dus we moeten er wel aan gaan geloven hoorquote:
+1 hoorquote:Op maandag 21 december 2015 17:02 schreef kwakz0r het volgende:
JufM ik heb dat ook niet zo erg hoor. Ik snap ook het probleem/de moeite met een nachtje uit logeren niet zokan het me gewoon echt niet voorstellen wat daar zo moeilijk aan is, geen oordeel hoor, maar oprecht niet voor kunnen stellen.
Hoezo te makkelijk? Niet zo hard naar jezelf lieve JM. De één doet dat makkelijker dan de ander. Ik laat A ook graag af en toe een weekend logeren bij mijn ouders. Zij blij, A blij ("opaaaaaah"quote:Op maandag 21 december 2015 16:53 schreef JufMariska het volgende:
Ik laat 'm dus juist heel makkelijk achter en hoef ook niet first thing in the morning weer naar 'm toe.. Te makkelijk denk ik. Een van de punten voor in therapie zeg maar.
Héél herkenbaarquote:Op maandag 21 december 2015 17:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Die drempel bij nachtbrakertjes snap ik wel.
Maar bij beide kindjes heb ik meegemaakt dat ik ze 1 nachtje te logeren bracht bij opa en oma terwijl ze op dat moment nog niet doorsliepen. Had ze ook gewaarschuwd daarvoor. En bij opa en oma deden ze dat toen dus wel![]()
Kom je ze de volgende dag ophalen .. 'en, onrustig nachtje gehad'?
Neuh hoor.. heeeeesrlijk geslapen zeggen xe dan.
+1 maar qe hebben ook nog nooit iets samen gehad waar Lucas niet mee kon. En omdat slapen zo'n drama was wilde ik er niemand mee opzadelen, plus dat mijn borsten dat ook niet trokken Zonder kolven en ik eigenlijk ook niet weet waar hij heen moet behalve schoonzus. Maar we gaan nu zoeken naar een oppas dat we iig een avond weg kunnen samenquote:Op maandag 21 december 2015 15:04 schreef Amsel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef JufMariska het volgende:
Tnx Razz
Lucas slaapt ook overal beter dan hier jaIk denk ook dat gewend zijn aan andere plekken anders is naaate kindjes al jong naar opvang/logeren zijn geweest, als ze later pas gaan en zich bewust zijn van de situatie lijkt het me idd lastig om te vertrouwen op ergens anders slapen/verblijven. Enerzijds heb ik enorm respect voor moeders/ouders die zich helemaal op hun kindje kunnen richten, anderzijds weet ik dat ik daar gillend gek van zou worden.. Plus mijn inkomen is keihard nodig om de huur/hypotheek te betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |