Zeker NIET doen. Omdat je materiaal waarmee je dat doet niet vlak is, krijg je weer nieuwe hobbels en ben je nog verder van huis.quote:Op zondag 20 december 2015 13:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
met een staalborstel of schuurpapier wegschuren,
Afhankelijk van het type vulmiddel dat je gebruikt zou je een voorstrijkmiddel kunnen gebruiken, maar lig geen grondverf zoals je die bij de DHZ kooptquote:en de gaten dichtsmeren met vulmiddel. Dan een grondverf en dan latex.
Structuurverf zou het optisch inderdaad minder zichtbaar kunnen maken. Daar denk ik even over, want ik vind structuurverf eigenlijk niet zo mooi.quote:Op zondag 20 december 2015 13:22 schreef Barrah het volgende:
Het zal beter worden, maar je blijft het zien. Na deze werkwijze zou je de hele muur in de structuurverf kunnen zetten, dan wordt het meer één geheel. Voor een echt strak resultaat is stucen de beste optie.
Okay, ik zal de staalborstel en schuurpapier laten liggen. Ik heb eerder nooit een voorstrijk gebruikt bij het gebruik van vulmiddel, het waren dan ook maar kleine gaatjes die ik dichtsmeerde. Nu gaat het om iets grotere oppervlakken, die niet heel diep zijn. Daarvoor kan ik dus beter wel een voorstrijk gebruiken?quote:Op zondag 20 december 2015 13:33 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zeker NIET doen. Omdat je materiaal waarmee je dat doet niet vlak is, krijg je weer nieuwe hobbels en ben je nog verder van huis.
[..]
Afhankelijk van het type vulmiddel dat je gebruikt zou je een voorstrijkmiddel kunnen gebruiken, maar lig geen grondverf zoals je die bij de DHZ koopt
Beste optie volgens mij is gewoon alle loszittende delen verf en vulmiddel verwijderen, met een plakspaan met schuurgaas de hobbels afvlakken en dan sauzen. Eerst een iets verdunde verf voor de eerste laag, vanwege het zuigende effect, daarna onverdunde verf.
Als je het echt strak wilt krijgen, zou je met bijvoorbeeld Fix&Finish aan de gang kunnen gaan, maar dan moet je wel echt eens vaker een muurtje gestuukt hebben. Dat is niet iets voor de leek om als eerste project op te pakken
Geen staalborstel en grondverf gebruiken. Meest effectief is om een scherpe verfkrabber te gebruiken, hoeken wel even afronden voor je aan de gang gaat. Niet rauwdouwen maar met wat beleid. Daarna vullen (bv. met knauf finishpasta, 0-2mm), schuren met schuurgaas of papier k. 80 en het moet er al weer een stuk strakker uit zien. Het nieuwe gips even behandelen met voorstrijk voor je gaat sausen.quote:Op zondag 20 december 2015 13:12 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik denk er nu over om de verf die erop zit eraf te halen en vanaf daar te kijken hoe ik de rest kan aanpakken. Mijn huidige plan is de hobbels met een staalborstel of schuurpapier wegschuren, en de gaten dichtsmeren met vulmiddel. Dan een grondverf en dan latex.
Zeker. Maar TS geeft aan dat het over 3 jaar gestuct gaat worden, en wil daarom een tijdelijke oplossing.quote:Op zondag 20 december 2015 19:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
opnieuw stuccen levert het mooiste, snelste en beste resultaat
Gewoon stuuken. Alle andere probeersels blijven lelijk. En dan zit je 3jr tegen ene lelijke wand aan te kijken.quote:Op zondag 20 december 2015 20:08 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Zeker. Maar TS geeft aan dat het over 3 jaar gestuct gaat worden, en wil daarom een tijdelijke oplossing.
Ik heb het plafond met een plamuurmes afgestoken, dacht erover dat ook met deze muur te doen. Ik heb een krabber maar die is echt scherp aan de hoeken dus die gebruik ik liever niet op deze muur aangezien je er zo een duts mee maakt.quote:Op zondag 20 december 2015 17:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Geen staalborstel en grondverf gebruiken. Meest effectief is om een scherpe verfkrabber te gebruiken, hoeken wel even afronden voor je aan de gang gaat. Niet rauwdouwen maar met wat beleid. Daarna vullen (bv. met knauf finishpasta, 0-2mm), schuren met schuurgaas of papier k. 80 en het moet er al weer een stuk strakker uit zien. Het nieuwe gips even behandelen met voorstrijk voor je gaat sausen.
Eventueel kan je ook nog glasvlies aanbrengen indien nodig.
Daarom zeg ik ook, rond die hoeken even af. Kan gewoon met een een schuurpapiertje of een vijl als je geen slijpmachine hebt.quote:Op zondag 20 december 2015 23:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb het plafond met een plamuurmes afgestoken, dacht erover dat ook met deze muur te doen. Ik heb een krabber maar die is echt scherp aan de hoeken dus die gebruik ik liever niet op deze muur aangezien je er zo een duts mee maakt.
Dank voor je advies in elk geval.
Ja, maar ik ken mijzelf. Dan stoot ik per ongeluk tegen de muur en heb ik er nog een kuil in. Kwestie van niet heel stevig materiaal op de muren, en mijn af en toe onoplettendheid. Plamuurmes is wel scherp, maar daarmee krijg ik geen dutsen in de muur als ik per ongeluk stoot.quote:Op zondag 20 december 2015 23:10 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, rond die hoeken even af. Kan gewoon met een een schuurpapiertje of een vijl als je geen slijpmachine hebt.
Laat het gewoon stucen. Zal je iets van ¤120 kosten. Maar dan heb je wel al 3 jaar een mooie muur in je keuken. Over 3 jaar schilder je hem gewoon nog eens.quote:Op zondag 20 december 2015 23:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik denk 4 x 1,5 meter o.i.d.
Het ding is heel plat waardoor je onder de verflaag kan steken. Zo heb ik mn plafond afgestoken.quote:Op maandag 21 december 2015 10:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
HuhDie heb ik nog nooit gezien, waar kan je die kopen dan?
Maar toch niet scherp? Een gewoon plamuurmes is niet scherp in ieder geval.quote:Op maandag 21 december 2015 12:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Het ding is heel plat waardoor je onder de verflaag kan steken. Zo heb ik mn plafond afgestoken.
T is maar net wat je scherp noemt. Ik kan ermee onder de verflaag steken en dat vind ik wel scherp.quote:Op maandag 21 december 2015 13:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Maar toch niet scherp? Een gewoon plamuurmes is niet scherp in ieder geval.
Helemaal met dit advies eens. Het is 6m2. Voor ¤ 120 tot ¤ 150 ben je klaar.quote:Op maandag 21 december 2015 10:25 schreef PJ het volgende:
[..]
Laat het gewoon stucen. Zal je iets van ¤120 kosten. Maar dan heb je wel al 3 jaar een mooie muur in je keuken. Over 3 jaar schilder je hem gewoon nog eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |