abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158351004
quote:
Een grote zwijgende fatsoenlijke meerderheid heeft geen bezwaar tegen asielzoekers

Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden de komst van een asielzoekerscentrum naar hun gemeente acceptabel. Dat meldt onderzoeksbureau I&O Research op basis van een peiling onder ruim 3300 Nederlanders.

42 procent van de ondervraagden accepteert een azc in hun eigen gemeente sowieso; 29 procent verbindt daaraan wel voorwaarden. Die laatste groep vindt bijvoorbeeld dat het aantal asielzoekers in verhouding moet zijn met het inwonersaantal van hun stad of dorp. 21 procent is hoe dan ook tegen de komst van een azc.
De helft van de Nederlanders verwacht dat een asielzoekerscentrum overlast met zich zal meebrengen. Van de ondervraagden die nu al een azc in de buurt hebben staan, ervaart 15 procent overlast.
bron

Het is vooral een schreeuwende minderheid die graag hard roept dat 'het volk het niet meer pikt'. De meeste Nederlanders vinden opvang echter prima. Wat betreft het laatste stuk, over de verwachte overlast vs de ervaren overlast nog een aardige quote uit de Volkskrant:

quote:
Mensen met azc in de buurt ervaren veel minder overlast dan ze vreesden

Het valt nogal mee om een asielzoekerscentrum in de buurt te hebben. Mensen met een azc in hun gemeente ervaren veel minder overlast dan van tevoren verwacht. Ze vinden een asielopvang ook vaker 'acceptabel' als die eenmaal is geopend.

[...]

De komst van een noodopvang of permanent azc brengt vaak emotionele reacties teweeg. Omwonenden vrezen fikse overlast. Deze week sprongen de agressieve protesten in Geldermalsen in het oog. Een menigte van honderden mensen demonstreerde met spandoeken tegen de huisvesting van 1.500 asielzoekers. Een enkeling stak vuurwerk af en gooide stenen door de ruiten van het gemeentehuis.

In werkelijkheid blijkt de overlast van asielzoekers niet zo groot: slechts 15 procent van de omwonenden ervaart overlast, terwijl 49 procent dat van tevoren verwacht.

[...]

'Er zijn veel Nederlanders die allemaal nare dingen verwachten bij de komst van een groot azc', zei Jos Wienen, de burgemeester van Katwijk, vrijdag tegen de NOS. 'Die angst blijkt vaak nergens op gebaseerd. Er zijn genoeg grote azc's en daar hebben mensen eigenlijk helemaal geen last van.' Wienen voert namens alle burgemeesters het woord over asielzaken.

[...]

'Het beeld is heel erg dat er veel weerstand is tegen asielzoekers', zegt Kanne. 'Een vertekend beeld, blijkt nu. Vooral de schreeuwers worden gehoord.'

bron
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:07:04 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158351035
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.

Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
Laffe huichelaar
pi_158351047
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind die onderzoeken altijd zo nietszeggend. Laatst had RTL er een dat 2/3de vindt dat er niet meer vluchtelingen moeten komen.

Nu deze met zo ongeveer het tegengestelde resultaat. Ik geloof allemaal niks van die onderzoeken
Omdat de vraagstelling net weer anders is vaak

Ik ben ook niet direct tegen opvang van vluchtelingen. ook niet in mijn buurt. Maar idd wel onder bepaalde voorwaarden.
pi_158351100
Geloof er niets van, noem mij 1 voordeel van een AZC in je buurt?
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:15:35 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158351108
Zal wel komen omdat de Nederlanders er zich bij hebben neergelegd dat het er toch wel komt. Links- of rechtsom. Politiek doet toch wat die wil. Gelatenheid en murw geslagen. De zwijgende meerderheid, enkel om zichzelf niet te frustreren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158351125
Het woord fatsoenlijke in zijn 1. Helemaal niet subjectief verder.
Whatever...
pi_158351145
Wij van wc eend adviseren wc eend...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:20:43 #8
110987 ErwinRommel
pi_158351148
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
pi_158351155
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?

Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:24:25 #10
110987 ErwinRommel
pi_158351164
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:
En als ik nou eens zeg dat de meerderheid van de mensen op een plek woont waar binnen een straal van 1km geen AZC mogelijk is?

Dichtstbijzijnde punt waar bij mij in de buurt een AZC mogelijk is, is hemelsbreed 3km hier vandaan, dat gaat voor mij dus nooit overlast geven, dus ik zou ook geen bezwaar hebben als een AZC op die plek zou komen.
Het is iets anders als het midden in een woonwijk is zoals bij mij. Maar nogmaals, we gaan het zien.
pi_158351169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:22 schreef Resistor het volgende:

Jouw huur kan opgezegd worden om zo plaats te maken voor een asielzoeker *O* w/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158351185
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga het binnenkort wel merken of er nu echt overlast gaat komen. Sinds gisteren zijn hier op nog geen 100 meter afstand de eerste 100 van 300 asielzoekers gekomen. Ze mogen vrij rondlopen en overal komen. Ben benieuwd.
Je woonde toch in Brazilië dacht ik?
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:28:56 #13
110987 ErwinRommel
pi_158351195
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:27 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Je woonde toch in Brazilië dacht ik?
Al meer dan 5 jaar niet meer :D
Dat heb je goed onthouden ^O^
pi_158351213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:15 schreef hoas het volgende:
Het gaat niet over een voordeel voor jezelf.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:31:58 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158351223
quote:
En noem mij een nadeel behalve "Buitenlanders ! Eng :'( :'( :'( "
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:32:18 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158351225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:07 schreef timmmmm het volgende:

Zijn dan ook twee totaal verschillende vragen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158351226
We kunnen ook gewoon voetbal afschaffen en de dan lege stadions gebruiken voor opvang.
pi_158351238
quote:
werkgelegenheid.
wat zijn de voordelen van tokkies of Ajax supporters in je buurt? Of een hospice?
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:33:37 #19
110987 ErwinRommel
pi_158351239
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:32 schreef Jaroon het volgende:
We kunnen ook gewoon voetbal afschaffen en de dan lege stadions gebruiken voor opvang.
In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.
pi_158351247
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

werkgelegenheid.
wat zijn de voordelen van tokkies of Ajax supporters in je buurt? Of een hospice?
Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........
pi_158351252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In Chili onder Pinochet gebruikten ze stadions ook voor meerdere doeleinden.
Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:35:11 #22
110987 ErwinRommel
pi_158351256
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Je kan er ook soms in honkballen of zelfs hardlopen.
onder andere.
pi_158351262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen in een hospice zijn meestal heel rustig en zorgen niet voor overlast........
staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzen :o :o
pi_158351278
Niks nieuws onder de zon. Holle vaten klinken het hardst.
pi_158351288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

staan wel om de haverklap lijkwagens voor de deur, wat doet dat met de huizenprijzen :o :o
Misschien ken jij massa hospices. Ik ken alleen de kleinere. Daar speelt dat geen rol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')