Doe ik ook. Alleen zijn er nog steeds te veel mensen die wel op die partijen stemmen helaas.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan stem je op een andere partij die het in jouw ogen beter doet.
Wat een verschrikkelijk mens was dat zeg....quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Was volgens mij een bijdrage van Verdonk.
En dat is precies de denkfout die je maakt. Je neemt je eigen opvattingen en vindt dat iedereen die heeft. Ze zien het alleen niet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Doe ik ook. Alleen zijn er nog steeds te veel mensen die wel op die partijen stemmen helaas.
Ja, maar kreeg zij voor die tijd niet binnen de VVD een veel beter podium dankzij de PVV? De rechtervleugel de ruimte geven, meer rechtse voorstellen doen etc. uit angst nog meer stemmen te verliezen aan de PVV. De VVD was behoorlijk geschrokken van het aantal stemmen wat Wilders bij de eerste verkiezingen voor de PVV kreeg.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Was volgens mij een bijdrage van Verdonk.
Niet iedereen, maar wel de meeste mensen. Wie wil er nou niet in een wereld leven waarin je wel te horen krijgt wat je hier doet, hoe de dingen werkelijk werken, die veel eerlijker is, vol met liefde, zonder oorlog etc etc.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is precies de denkfout die je maakt. Je neemt je eigen opvattingen en vindt dat iedereen die heeft. Ze zien het alleen niet.
Eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 19 december 2015 22:14 schreef Buster24 het volgende:
Deze komt van een FB pagina uit Geldermalsen
Wel creatief gevonden.
[ afbeelding ]
Wat dan doen in jou ogen? is met rust laten en hun gang laten gaan?quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze richten hun aandacht juist op Frankrijk omdat Frankrijk buitenlandse missies domineert, niet andersom.
Zucht van wat mens wil lezen en geloven.......... het volkquote:Op zaterdag 19 december 2015 18:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het volk is gewoon voor AZC's, zie NOS.nl
Ah ja, in een eerder deel van deze reeks werd er nog gepost dat de gemeente geen inspraakavond hield omdat de gemeente gastvrij was en de AZC er daarom sowieso zou komen.quote:Op maandag 21 december 2015 20:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Het schijnt een nieuwe trend te worden, veel verzet van omwonenden tegen de komst van een azc nu ook al in Kaatsheuvel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Kaatsheuvel__.html
Niet mijn keuze, wel een zeer goede.quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou groot groot. Stukken groter dan waar ik de laatste decennia op heb gestemd. Jesse Klaver is het.
Waarom niet je keuze dan?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:33 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Niet mijn keuze, wel een zeer goede.
Hoe zouden tweede/derde generatie turken en marrokanen eigenlijk tegenover AZC's staan?quote:Op zondag 20 december 2015 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht van wat mens wil lezen en geloven.......... het volk....
1) een onderzoek van ruim 3300 deelnemers m.i. alvast niet bepaald representatief. Ruim 3000 komt uit de eigen database en 542 zijn random uit BAG gekozen.
Maar goed, op basis van de info op: http://nos.nl/artikel/2076142-71-nederlanders-vindt-azc-in-gemeente-acceptabel.html
2) 58% heeft ds problemen of stelt dus voorwaarden
3) 70% van mensen met als buur een AZC, heeft kennelijk geen inspraak gehad.
4) 15% ervaart (actief) overlast*, of dat al acceptabel is.....
* Inzake overlast, is 1% en ook 0.01% al te veel. Je wilt en hebt recht op ongestoord woongenot en al helemaal wanneer je de toegedeelde overlast niet vooraf kon verwachten.
Het bureau dat het onderzoek "onderzoeksbureau I&O Research" heeft uitgevoerd, werkt vooral voor overheid en non-profit organisaties.wat mijn vertrouwen in de algehele objectiviteit niet doet toenemen.
Het rapport zelf kan je hier lezen met wat tamelijk opmerkelijkte maken conclusies:
- Merendeel van de PVV'ers is tegen AZC's, de rest van de politek is voor of onder voorwaarden.
- balans tussen aantallen asielzoekers en dorps- of stadsgrootte is belangrijk
- opvang is een morele plicht .....
- weerstand/angst voor AZC's is t.o.v augustus 2015 met 10% toegenomen.
- in kleinere gemeenten is de verdeeldheid voor/tegen een ACZ groter dan in grote steden
- ca 50% van inwoners meent dat een AZC er sws met/zonder inspraak komt....
- maar 53% van mensen met in de buurt een AZC heeft geen enkele overlast
- de (over)last is vooral rondhangen van (grote) groepen die drukte en een onveilig gevoel geven.
- ca 30% van inwoners is tegen en 50% is voor referenda over de komst van een AZC
- Maar 3% tot 20% van bewoners doet of zou zich resp. willen inzetten voor asielzoekers
Ik ben uiterst wantrouwend met dit soort gepubliceerde onderzoeken. Met een juiste vragenstelling en weging, kan men een uitkomst van een enquête prima sturen.
Een vraag is voor mij is al dat het onderzoek is uitgevoerd door personen van 16 jaar en ouder en kennelijk representatief is voor 18 jaar en ouder.....waarbij gemakshalve wordt vergeten dat de belangen cq. gevoelens van gezinnen/ouderen totaal anders kunnen liggen dan voor zeg. studenten.
Wanneer men zo zeker is, voere men een bindend referendum in.
Niks moeilijks, gewoon kiezen waar een betrokken gemeente voorstelt om ergens een AZC neer te zetten en mensen die daar wonen tot zeg 5-10km in de omtrek, daarover laat stemmen.
dat wordt sowieso nog lachen daar, als ze met onze immer ruimdenkende en tolerante oost-europeanen op hetzelfde parkje zitten.quote:Op maandag 21 december 2015 21:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah ja, in een eerder deel van deze reeks werd er nog gepost dat de gemeente geen inspraakavond hield omdat de gemeente gastvrij was en de AZC er daarom sowieso zou komen.
Tja dan snap ik wel dat de burgers daar niet heel blij mee zijn.
Niet echt maatgevend, volgens onderstaand wonen er op basis van de percentages minder dan 150 mensen van Turkse afkomst en hooguit ca. 400 mensen met Morrokaanse orgines, in Geldermalsen. Met het AZC zou het aantal allochtonen, iets minder dan verdubbelen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe zouden tweede/derde generatie turken en marrokanen eigenlijk tegenover AZC's staan?
quote:Bron: http://www.note.nl/nl/gemeente_info/geldermalsen
ALLOCHTONEN
Westerse allochtonen 5%
Niet-westerse allochtonen 3%
Marokkaanse afkomst 1%
Antilliaanse afkomst 0%
Surinaamse afkomst 0%
Turkse afkomst 0%
Overig niet-westers 2%
Dat is dus maar de vraag. Het voorstel had geen kans van slagen ook zonder die rellen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |