quote:Protest tegen komst azc
Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.
Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen
Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.
Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.
Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.
Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
Nee, dat zijn uitzonderingen. In AZC's is het schering en inslag.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat gajes in Geldermalsen bedoel je?
Dat krijg je nou als politici niet luisteren naar hun inwoners.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Waarom zijn dat helden en als asielzoekers hetzelfde doen is het gajes?
??quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hiermee geef je geloof ik aan als je wat zou zien, zou je je energie er niet aan verspillen.
LOL. Dit meen je nog ook he?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nee, dat zijn uitzonderingen. In AZC's is het schering en inslag.
Ja, omdat het zo is. Dagelijks moet de politie zo'n 5 tot 10 keer uitrukken om vechtpartijen te bedwingen in AZC's. Zijn gewoon feiten.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom zijn nederlands die de boel in elkaar trappen helden en asielzoekers die hetzelfde doen gajes?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:17 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat krijg je nou als politici niet luisteren naar hun inwoners.
Bullshit en dat weet je zelf hopelijk ook wel. Het is net zo goed een klein percentage mafketels in AZC als een percentage geweldadige mafketels in Geldermalsen.quote:
Informeer je eerst eens voordat je gaat roepen, anders staat het zo dom.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bullshit en dat weet je zelf hopelijk ook wel. Het is net zo goed een klein percentage mafketels in AZC als een percentage geweldadige mafketels in Geldermalsen.
Meestal wordt dit onder de pet gehouden voor de media door het COA. Die willen natuurlijk niet dat dit openbaar wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Informeer je eerst eens voordat je gaat roepen, anders staat het zo dom.
Zie: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-incidenten-bij-azcs
Inderdaad. Zoals ook de grote vechtpartij in Apeldoorn in eerste instantie werd afgezwakt door de politie. Waarschijnlijk is dat Befehl vanuit de overheid of zo.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Meestal wordt dit onder de pet gehouden voor de media door het COA. Die willen natuurlijk niet dat dit openbaar wordt.
Leugenaar.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bullshit en dat weet je zelf hopelijk ook wel. Het is net zo goed een klein percentage mafketels in AZC als een percentage geweldadige mafketels in Geldermalsen.
Ik zou dat geen helden noemen, maar het verschil zit hem in het motief.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom zijn nederlands die de boel in elkaar trappen helden en asielzoekers die hetzelfde doen gajes?
Ja en? Zoals ik al zei een klein percentage van asielzoekers die dat soort dingen doen. En waarom is het als mensen uit Geldermalsen het doen het opeens heldhaftig? Als jij niet ziet dat dat meten met twee maten is is er weinig hoop voor je.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Informeer je eerst eens voordat je gaat roepen, anders staat het zo dom.
Zie: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)-incidenten-bij-azcs
Juist niet. Je ziet deze berichten constant in de media zodat mafketels erdoor opgefokt worden en gaan rellen zoals in Geldermalsen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Meestal wordt dit onder de pet gehouden voor de media door het COA. Die willen natuurlijk niet dat dit openbaar wordt.
Nou wat geniaal.....quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:43 schreef syndroom het volgende:
Wanneer krijgen we de volgende vergadering? Altijd fijn om dit soort protesten te zien. Op plaats nummer 1 staat Steenbergen, dat was echt geniaal. Vooral de inspraakavond in die sportzaal was een enorme heksenketel.
Je weet donders goed dat ik die mensen in Geldermalsen geen helden heb genoemd, flauw dus dat je probeert hiermee de discussie te vervuilen. Net als met je opmerking over twee maten.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja en? Zoals ik al zei een klein percentage van asielzoekers die dat soort dingen doen. En waarom is het als mensen uit Geldermalsen het doen het opeens heldhaftig? Als jij niet ziet dat dat meten met twee maten is is er weinig hoop voor je.
Pfff, je hebt het wel hoog in je bol hè?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Waarheidsspreker bedoel je.
Je linkje doet het niet. Je verwijst naar artikelen over vechtpartijen in AZC's en opvanglocaties?quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat ik die mensen in Geldermalsen geen helden heb genoemd, flauw dus dat je probeert hiermee de discussie te vervuilen. Net als met je opmerking over twee maten.
Feit is dat er zeer veel vechtpartijen zijn, en geweld is, in AZC's en dat is nu precies wat jij probeerde af te zwakken en 'bullshit' noemde. Geheel onterecht dus. Het is dagelijks meerdere keren per dag raak, regelmatig ook zeer ernstig.
Google maar eens: https://www.google.nl/sea(...)partij+azc&gs_l=hp.3...1978.1978.0.2496.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.0.0.Ua4JbKjxvl8&pbx=1
Maar goed, waarschijnlijk bagatelliseer je ook dit wel weer.
Er wordt flink gekonkeld, steeds maar weer. Men neemt de burger totaal niet serieus. Aftreden lijkt me de enige optie inderdaad. Dit komt niet meer goed tussen bestuurders en bevolking van Geldermalsen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dat het gemeentebestuur een vuil spelletje speelde, was al duidelijk. Ze wilden dit mega-azc er snel even doorjassen, door vooraf in het geniep met de raad te vergaderen en de woensdag erop al te stemmen. Dat feest ging niet door.
Nu blijkt dat het gemeentebestuur ook nog heeft gelogen. De gemeente beweerde dat ze een verzoek van het COA had gekregen, maar dat is dus helemaal niet het geval. Het was puur een eigen initiatief van het college. Als je je eigen bevolking zo voorliegt en zo in tegenstrijd handelt met de belangen van je inwoners, kun je beter maar onmiddellijk aftreden.
Sorry voor het linkje, Je kunt gewoon googlen op 'vechtpartij azc', dan zie je legio AZC's en plaatsen langskomen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je linkje doet het niet. Je verwijst naar artikelen over vechtpartijen in AZC's en opvanglocaties?
Feit is dat je iets uit je duim zuigt en het is tevens een feit dat je wat je verzint een feit noemt.
Als eht zo feitelijk juist is, zou je mogen verwachten dat het wel even één twee drie te onderbouwen is met cijfers. En nu kan je tien knokpartijen ENORM veel vinden, nu vind ik tien knokpartijen ook veel maar het gaat om de context en het grotere plaatje
Ik heb ook een opvang om de hoek gehad, ca 300 a 400 meter vanaf mijn huis. Helemaal niks gemerkt. Heb ik geen google voor nodig.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Sorry voor het linkje, Je kunt gewoon googlen op 'vechtpartij azc', dan zie je legio AZC's en plaatsen langskomen.
Je duimzuigverhaal snap ik niet en/of slaat nergens op. Ik baseer me louter op feiten, anders dan sommige anderen in dit draadje overigens, zoals Japie, die alleen praat vanuit de onderbuik en mensen zaken in de mond legt die ze niet in de mond hebben genomen.
Bij het AZC bij mij in de buurt was het wel een paar keer goed raak. Persoonlijke ervaringen zeggen derhalve niet zoveel. Google verbreedt je blik en heb je dus wel nodig.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook een opvang om de hoek gehad, ca 300 a 400 meter vanaf mijn huis. Helemaal niks gemerkt. Heb ik geen google voor nodig.
En als er een mannetje of 20 het met elkaar aan de stok krijgen in een AZC waar 600 man zitten, zijn er 580 mensen die niet op die flauwekul zitten te wachten.
Ja, ik pleit voor een AZC, maar ze willen niet. Sorry. Inderdaad een aantal keer 72 uurs opvang. Maar, telt het dan misschien iets meer als ze maanden lang als haringen op een ton geplakt zitten, dat er wat wrijvingen kunnen ontstaan? Zoals het in een echt, groot AZC gaat?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bij het AZC bij mij in de buurt was het wel een paar keer goed raak. Persoonlijke ervaringen zeggen derhalve niet zoveel. Google verbreedt je blik en heb je dus wel nodig.
Dat er zoveel gevochten wordt tussen verschillende nationaliteiten, tegen homo's en wegens ontevredenheid, terwijl iedereen z'n stinkende best doet om het die mensen naar de zin te maken, kun je naast je neerleggen, maar je kunt er ook met aandacht naar kijken. Ik word er in elk geval niet blij van, want het is een signaal van wat voor mensen we hebben binnengehaald en welke (fatsoens)normen en waarden ze hebben.
Maar goed, het ging er initieel om dat er hierboven werd ontkend dat vechtpartijen schering en inslag zijn bij AZC's en inmiddels is aangetoond dat dat wel degelijk zo is.
PS Overigens, jij hebt een opvang om de hoek GEHAD? Alweer weg dus? Hoe lang dan? Drie dagen noodopvang? Dat is wat anders dan een AZC.
Maar zo kan je toch wel meer zoekopdrachten invoeren en met de gevonden resultaten conclusies trekken en deze presenteren als feiten? Bijv "dodelijk ongeluk blauwe Mazda met zwarte deur". Als dit meerdere zoekresultaten oplevert, is de Mazda een dodelijk wapen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Sorry voor het linkje, Je kunt gewoon googlen op 'vechtpartij azc', dan zie je legio AZC's en plaatsen langskomen.
Je duimzuigverhaal snap ik niet en/of slaat nergens op. Ik baseer me louter op feiten, anders dan sommige anderen in dit draadje overigens, zoals Japie, die slechts praat vanuit de onderbuik en mensen zaken in de mond legt die ze niet in de mond hebben genomen. Ik heb hem in elk geval nog niet kunnen betrappen op onderbouwing of feiten.
Vijf à tien keer politieoptreden per dag vind ik niet 'wat wrijvingen'. De politie komt niet zomaar. Het aantal 'wrijvingen' dat door de eigen security van zo'n centrum kan worden bedwongen, zal waarschijnlijk vele malen groter zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, ik pleit voor een AZC, maar ze willen niet. Sorry. Inderdaad een aantal keer 72 uurs opvang. Maar, telt het dan misschien iets meer als ze maanden lang als haringen op een ton geplakt zitten, dat er wat wrijvingen kunnen ontstaan? Zoals het in een echt, groot AZC gaat?
Die 5 à 10 keer per dag zijn niet gebaseerd op een zoekopdracht, maar op een mededeling van de politie. Als je die Google-zoekopdracht wantrouwt, neem je die politiechef als bron.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar zo kan je toch wel meer zoekopdrachten invoeren en met de gevonden resultaten conclusies trekken en deze presenteren als feiten? Bijv "dodelijk ongeluk blauwe Mazda met zwarte deur". Als dit meerdere zoekresultaten oplevert, is de Mazda een dodelijk wapen?
Sowieso zal jij met die zoekopdracht geen artikelen vinden die het tegendeel beweren en "nieuws verkoopt" ook niet altijd dus je baseert je op een gekleurd medium
Ah ok top daarnet moest ik nog googelen van jijquote:Op zaterdag 19 december 2015 01:32 schreef Lkw het volgende:
[..]
Die 5 à 10 keer per dag zijn niet gebaseerd op een zoekopdracht, maar op een mededeling van de politie. Als je die Google-zoekopdracht wantrouwt, neem je die politiechef als bron.
Waarom telt een tijdelijke opvang dan niet? Zijn dat dan opeens hele andere vluchtelingen? Met hele andere normen en waarden? Dat vind ik een hele interessante vraag eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vijf à tien keer politieoptreden per dag vind ik niet 'wat wrijvingen'. De politie komt niet zomaar. Het aantal 'wrijvingen' dat door de eigen security van zo'n centrum kan worden bedwongen, zal waarschijnlijk vele malen groter zijn.
Maar goed, dat komt waarschijnlijk ook doordat het bijna louter jonge mannen zijn die hier de arme vluchteling uithangen. Nog een gegeven dat graag enigszins verdoezeld wordt, alleen al door bij bijna elk bericht een foto van kinderen of gezinnetjes te plaatsen.
Sowieso omdat de tijd erg kort is. Voordat jij doorhebt dat er een opvang is, is hij alweer weg. De kans dat je 'er niets van merkt', zoals jij vertelde, is dan natuurlijk groter dan bij een permanente opvang voor jaren.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom telt een tijdelijke opvang dan niet? Zijn dat dan opeens hele andere vluchtelingen? Met hele andere normen en waarden? Dat vind ik een hele interessante vraag eigenlijk.
Ja, ligt het nou aan de tijd van de opvang of aan de normen en waarden van de mensen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:46 schreef Lkw het volgende:
[..]
Sowieso omdat de tijd erg kort is. Voordat jij doorhebt dat er een opvang is, is hij alweer weg. De kans dat je 'er niets van merkt', zoals jij vertelde, is dan natuurlijk groter dan bij een permanente opvang voor jaren.
Verder weten die asielzoekers ook dat het tijdelijk is en zullen ze zich daarop instellen en minder snel oproer kraaien als iets of iemand ze niet bevalt. Ze gaan immers binnen een paar dagen toch naar een andere plek.
Je moet helemaal niks, ik bied je slechts info via verschillende bronnen. Waarom je opeens over verkrachtingen begint, is me trouwens een raadsel.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok top daarnet moest ik nog googelen van jij
Maar tevens, pas op: alle mannen zijn verkrachters, moet je maar eens kijken hoeveel artikelen wel niet geschreven zijn over een verkrachting, studies naar verkrachtingen en nog veel meer veroordelingen. Bizar. Mannen
Sluit het een het ander uit dan?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, ligt het nou aan de tijd van de opvang of aan de normen en waarden van de mensen?
Nou, je legt de bal nogal makkelijk bij de asielzoekers. Maar, zoals ik begrijp is het wel een groep prima lui zolang de omstandigheden niet te extreem worden?quote:
Ik begrijp best waar je me naartoe wilt lullen, maar ik heb ergens hierboven al aangegeven waar ik me zorgen over maak. O.a. de clash tussen verschillende nationaliteiten, religies, de grote afkeer van homo's, de ondankbaarheid, de veeleisendheid, het gemak waarmee naar geweld wordt gegrepen en zo meer.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je legt de bal nogal makkelijk bij de asielzoekers. Maar, zoals ik begrijp is het wel een groep prima lui zolang de omstandigheden niet te extreem worden?
De mannen worden vooruit gestuurd. Zo hoeven de vrouwen en kinderen geen reis door Europa te maken en te wachten in een azc. Geheel logisch.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
(...)
Maar goed, dat komt waarschijnlijk ook doordat het bijna louter jonge mannen zijn die hier de arme vluchteling uithangen. Nog een gegeven dat graag enigszins verdoezeld wordt, alleen al door bij bijna elk bericht een foto van kinderen of gezinnetjes te plaatsen.
Heb je wel eens met een asielzoeker gesproken?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik begrijp best waar je me naartoe wilt lullen, maar ik heb ergens hierboven al aangegeven waar ik me zorgen over maak. O.a. de clash tussen verschillende nationaliteiten, religies, de grote afkeer van homo's, de ondankbaarheid, de veeleisendheid, het gemak waarmee naar geweld wordt gegrepen en zo meer.
Ik doe niet mee aan het bagatelliseren daarvan, zoals ik nooit doe met problemen. Ik ben graag realist.
Zeker. Jij?quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb je wel eens met een asielzoeker gesproken?
Terechte vraag, die te weinig en door te weinig mensen serieus gesteld wordt. Laat staan dat er conclusies aan verbonden worden qua beleid.quote:Op zaterdag 19 december 2015 01:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De mannen worden vooruit gestuurd. Zo hoeven de vrouwen en kinderen geen reis door Europa te maken en te wachten in een azc. Geheel logisch.
De vraag reist natuurlijk, hoe onveilig is hun thuissituatie als vrouw en kinderen thuisblijven?
Jawelquote:
Natuurlijk speelt het ook een rol dat mensen dicht op elkaar zitten, maar daarmee kun je niet alles verklaren. Zeker niet bruut geweld, wat wel degelijk iets zegt over iemand fatsoensnormen. Agressie tegen andere religies of homo's zegt ook iets over normen en waarden. Evenals het feit dat je gaat zeiken over een smerige plee, terwijl je zélf weigert die schoon te maken.quote:Op zaterdag 19 december 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
JawelMaar niks gemerkt van ondankbaarheid eigenlijk. Ik denk dat het grootschalige element, te veel mensen op elkaar voor te lange tijd, met onzekere uitkomst voor de onrust zorgt. Dat ongeacht welke mensen je neerzet op een gegeven moment onrustig zullen worden. Alleen wanneer, weken, maanden, het is een kwestie van tijd. En dat heeft weinig met normen en waarden te doen.
De laatste zorgen deel ik met je. Een discussie of de lastenverlichting wel eerlijk verdeeld wordt is een veel leukere.quote:Op zaterdag 19 december 2015 02:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk speelt het ook een rol dat mensen dicht op elkaar zitten, maar daarmee kun je niet alles verklaren. Zeker niet bruut geweld, wat wel degelijk iets zegt over iemand fatsoensnormen. Agressie tegen andere religies of homo's zegt ook iets over normen en waarden. Evenals het feit dat je gaat zeiken over een smerige plee, terwijl je zélf weigert die schoon te maken.
Ik heb Koerdische asielzoekers gesproken en Bosnische, eentje is nog steeds een goede bekende van me. Maar dat was een andere generatie. En zeker waren deze mensen dankbaar. En bovendien sympathiek.
Met de huidige groep heb ik ook kennisgemaakt. O.a. met een Iraakse man en een Afrikaan. Veel mannen, bijna alleen maar. Dat was met die andere 'generatie' ook anders trouwens. Deze asielzoekers ervaar ik sowieso als anders. Ze zijn lichtgeraakter en van dankbaarheid merk ik niks. Ze klagen eigenlijk alleen maar, soms redelijk dwingend en enigszins agressief.
Maar goed, zoals ik hierboven al stelde, wat moet je met persoonlijke ervaringen. Het is zaak verder te kijken en zeker ook de maatschappelijke impact niet uit het oog te verliezen. Op financieel vlak, op maatschappelijk valk, op elk vlak. En daar word ik niet blij van, alleen wegens de hoge aantallen niet, en al helemaal niet als ik lees hoeveel mensen men nog verwacht. Het zijn er teveel en daar maak ik me zorgen om.
Wie weet, maar die voer ik dan graag een andere keer, het is al laat! Slaap lekkerquote:Op zaterdag 19 december 2015 02:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De laatste zorgen deel ik met je. Een discussie of de lastenverlichting wel eerlijk verdeeld wordt is een veel leukere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |