Hoe zie je dat voor je. EasyReset? ExtraRivaliteit?quote:Op donderdag 31 december 2015 18:01 schreef Gliderfighter het volgende:
Een ER senior wees me bij A in Nijmegen op mijn kleding.(pantalon en nette schoenen). Zelf liep ie in een roze spijkerbroek en gympies. Pas daarna vroeg ie of ik van ER was, nahhh nee. Bij de parkeergarage in Houten keek ze me raar aan dat ik om 1630 nog een auto kwam brengen.
Niet eens een polo als eerstequote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:27 schreef MauritsvdB het volgende:
Met de afgelopen jaarwissel mijn eerste ritten gereden! Een Leon estate 2014 van Hemrik naar IJselstijn (170km) en daarna een Passat 2012 van IJselstijn naar Almere (50km). Stond wel even in de rij tho ..
Behoorlijk leuke eerste dag met behoorlijk leuke auto's als je het mij vraagt.
Edit: naampjes weggehaald
Ik vond die automaat tegenvallen van de 508 destijds... Of hij was kapot, kan ook... Telkens als ie ging schakelen, gooide hij er 1000 toeren bovenop.. net of je gas gaf met de koppeling ingedruktquote:Op zondag 3 januari 2016 00:39 schreef SytseH het volgende:
Fraaie ritten Maurits! Mijn eerste dag was een Hyundai i20...
Maandag staan er voor mij een VW golf (Hengelo ov - voorstad Rotterdam) en een Peugeot 508 (Rotterdam - Nimma) klaar. Ben benieuwd naar die 508, vind het altijd wel fraaie auto's. Een 2.0 diesel is natuurlijk wel jammer voor zo'n grote auto...
Ik kreeg de 30e tegen het avonduur aan een SMS dat er nog 26 ochtendritjes openstonden vanaf Haarlem dus dat verklaart waarom ze mensen zo ver als Rotterdam gingen vragenquote:Op donderdag 31 december 2015 00:15 schreef Schaapje96 het volgende:
Morgen de meest zielige werkdag die ik ooit heb gehad. Haarlem-Haarlem. Vanaf regio Rotterdam.![]()
De 508 automaat haalt het inderdaad bij lange na niet bij de bakken van de Duitsers. Het schakelen gaat niet heel vloeiend, en als je hem in de manuele stand zet heeft hij een reactietijd van ongeveer 1-2 seconden. Niet heel ideaal dus, de handbak vind ik dan wel weer goed!quote:Op zondag 3 januari 2016 14:30 schreef Gliderfighter het volgende:
Mijn ervaringen met de 508 semi automaat is dat je hem voelt schakelen en als je optrekt, hij klinkt alsof ie bijna afslaat. Kan zijn dat er nu een andere schakelbak voor is gekomen.
Heeft ie dezelfde bak als de 208 en 308 toevallig? Of iig hetzelfde gevoel? Heb nu 3 keer in een 208 en 2 keer in een 308 gereden en het schakelen voelt erg prettig aan.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:25 schreef McAwesome het volgende:
[..]
De 508 automaat haalt het inderdaad bij lange na niet bij de bakken van de Duitsers. Het schakelen gaat niet heel vloeiend, en als je hem in de manuele stand zet heeft hij een reactietijd van ongeveer 1-2 seconden. Niet heel ideaal dus, de handbak vind ik dan wel weer goed!
Ik heb eens in een 208 automaat gereden en die bak vond ik erg op die van de 508 lijken. Weet niet welke bakken erin zitten.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:33 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Heeft ie dezelfde bak als de 208 en 308 toevallig? Of iig hetzelfde gevoel? Heb nu 3 keer in een 208 en 2 keer in een 308 gereden en het schakelen voelt erg prettig aan.
Ik doelde op de handbakquote:Op zondag 3 januari 2016 19:54 schreef Gliderfighter het volgende:
[..]
Ik heb eens in een 208 automaat gereden en die bak vond ik erg op die van de 508 lijken. Weet niet welke bakken erin zitten.
Nice! Heb je een foto?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef MauritsvdB het volgende:
[..]
Ik heb zelf een oude audi 80 b3 ;x.
Het zal wel niet exact dezelfde bak zijn, maar ik heb ook wel een handbak in een 5008 gereden en die voelde ongeveer hetzelfde aan als in de 508, dus ik denk dat het over de hele range van Peugeot wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Zijn over het algemeen erg fijn rijdende auto's wel!quote:
Ja zo'n belletje waarderen ze wel, het is druk vandaag.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:26 schreef Evalyne het volgende:
Even voorstellen: ik ben Evalyne, sinds 2 weken werkzaam bij AR. Afgelopen 2 weken helaas niet zoveel kunnen werken vanwege de feestdagen, maar gelukkig net toch nog gebeld door de planning of ik een ritje Veghel - Purmerend kan doen in een Mégane. Zelf geen groot fan van de Mégane, al heb ik laatst een sportuitvoering weggebracht die me positief heeft verrast. Zelf heb ik een Clio uit 98 waar ik gek op ben, en rijdt mijn vriend een Qashqai tekna van dit jaar. Nog een vraagje: is het gangbaar om straks even te bellen of er nog ritjes vanuit Purmerend/Amsterdam naar het zuiden zijn of is dat een no go?
Nope, moest m'n golfje vandaag ook tussen 7:30 en 8:00 ophalen. Dat werd 8:00 dus. Nu onderweg naar Rotterdam voor de 508.quote:Op maandag 4 januari 2016 07:39 schreef Amoeba het volgende:
Ik dacht dat 8.00 ophalen zooo 2015 was maar blijkbaar niet dus.
Maandagochtend
Hello and welcome! Zoals Amoeba zei kun je prima bellen als het wat drukker is. Ikzelf vind de Mégane juist een van de fijner rijdende Franse auto's, met name Citroën is in mijn ogen echt troepquote:Op maandag 4 januari 2016 10:26 schreef Evalyne het volgende:
Even voorstellen: ik ben Evalyne, sinds 2 weken werkzaam bij AR. Afgelopen 2 weken helaas niet zoveel kunnen werken vanwege de feestdagen, maar gelukkig net toch nog gebeld door de planning of ik een ritje Veghel - Purmerend kan doen in een Mégane. Zelf geen groot fan van de Mégane, al heb ik laatst een sportuitvoering weggebracht die me positief heeft verrast. Zelf heb ik een Clio uit 98 waar ik gek op ben, en rijdt mijn vriend een Qashqai tekna van dit jaar. Nog een vraagje: is het gangbaar om straks even te bellen of er nog ritjes vanuit Purmerend/Amsterdam naar het zuiden zijn of is dat een no go?
Het is een 1.2, geen racemonster dus. Op de snelweg moet de radio flink wat harder en bij het stoplicht win ik het zelden maar dat mag de pret niet drukken!quote:Op maandag 4 januari 2016 10:48 schreef SytseH het volgende:
[..]
Nope, moest m'n golfje vandaag ook tussen 7:30 en 8:00 ophalen. Dat werd 8:00 dus. Nu onderweg naar Rotterdam voor de 508.
Welkom Evelayne! Wat ligt er onder de motorkap van je Clio?
Jep, Duits! Porsche, BMW, Mercedes, Audi. In die volgorde voor mij, maar vind het allemaal mooi.quote:
Je kan altijd vragen op het ophaal adres of zij even voor je willen printen.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:30 schreef Evalyne het volgende:
[..]
Het is een 1.2, geen racemonster dus. Op de snelweg moet de radio flink wat harder en bij het stoplicht win ik het zelden maar dat mag de pret niet drukken!
Ik bedenk me net dat ik natuurlijk wel extra formulieren mee had moeten nemen als ik een extra rit wil rijden. Beginnersfoutje, dan maar hopen dat het morgen druk is.
Bedankt voor de tip! Er stonden geen ritten open vanaf Amsterdam, helaas.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:09 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Je kan altijd vragen op het ophaal adres of zij even voor je willen printen.
Nog nooit problemen mee gehad.
En welkom!
enthousiaste berijders maken het werk zo veel leukerquote:Op maandag 4 januari 2016 13:36 schreef yosander het volgende:
10 graden verschil Groningen - Rotterdam. De A4 reed fijn, bleek alleen om een (1.8) diesel te gaan ipv benzine... scheelt toch 50pk
. Mooi om te zien hoe enthousiast de ex-berijder over zijn auto was (en dit bijbaantje), meneer liet zelfs zijn gevulde jerrycan achter in de auto
Maltaweg is best makkelijk, als je op navigatie rijdt kom je recht op het adres aanrijden. De weg maakt dan een bocht naar links, maar jij gaat rechts het hek door. En anders even vragen aan die vent die daar rondloopt (waarschijnlijk met een muts op). Tegen mannen is hij af en toe wat chagrijnig (vraag Amoeba maarquote:Op maandag 4 januari 2016 19:00 schreef Evalyne het volgende:
Morgen weer maar één rit: Best naar Maltaweg. Volkswagen Passat, ben benieuwd. Ophaaltijd is pas tussen 15:00 en 15:30, dat is wel minder. Zitten er meerdere klanten op dezelfde locatie/hetzelfde huisnummer? En weet iemand of het pendelbusje daar nog rijdt? Ik hoorde vandaag twee senioren praten over dat het een proef was in november/december.
Zelf geen idee over hoe locatiewerk bij een dealer eruit ziet. Ik zou het de gok geven, althans probeer wat meer informatie te winnen. Denk dat je salaris wel hoger zal liggen bij die VW dealert.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:53 schreef zazzel het volgende:
Hoi!
Tot eind 2014 was ik in dienst bij EW als hiker. En ook een tijdje hier actief geweest... Het komende half jaar heb ik "niets" te doen doordat ik pas kan afstuderen in juli. Dus ik heb EW gemaild of ik niet weer in dienst kan komen.
Maar nu zag ik dat de VW dealert hier in Utrecht ook hikers zoekt, iemand hier ervaring mee? (werken vanuit een dealer) Zal dit te vergelijken zijn met locatiewerk bij A in Nieuwegein ofzo?
Hoorde vandaag van de chauffeur van het pendelbusje dat die et nog de hele week is.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:00 schreef Evalyne het volgende:
Morgen weer maar één rit: Best naar Maltaweg. Volkswagen Passat, ben benieuwd. Ophaaltijd is pas tussen 15:00 en 15:30, dat is wel minder. Zitten er meerdere klanten op dezelfde locatie/hetzelfde huisnummer? En weet iemand of het pendelbusje daar nog rijdt? Ik hoorde vandaag twee senioren praten over dat het een proef was in november/december.
Door die wind knikkerde al mijn reserve transportformulieren over dat terrein, hij was nogal pissed off de tweede keer dat ik kwam die dag dat ik maar 2/3 had opgeraapt.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maltaweg is best makkelijk, als je op navigatie rijdt kom je recht op het adres aanrijden. De weg maakt dan een bocht naar links, maar jij gaat rechts het hek door. En anders even vragen aan die vent die daar rondloopt (waarschijnlijk met een muts op). Tegen mannen is hij af en toe wat chagrijnig (vraag Amoeba maar), maar tegen mij (vrouw) altijd heel vriendelijk, tot op het kleffe af. Eerste keer had ik daar ook geen idee hoe dat werkte en hij legde alles zonder problemen even uit.
Pendelbusje rijdt in principe niet meer, dat was t/m december. Dus dat wordt lopen naar Sloterdijk.
Welkom trouwens!
Ik heb laatst bij een Audi dealer gereden. Huurauto's op en neer rijden, door de wasstraat, stofzuigen en aftanken. Dat soort dingen moet je dus verwachten. Vergelijkbaar dus, alleen niet in pak(denk ik)quote:Op maandag 4 januari 2016 19:53 schreef zazzel het volgende:
Hoi!
Tot eind 2014 was ik in dienst bij EW als hiker. En ook een tijdje hier actief geweest... Het komende half jaar heb ik "niets" te doen doordat ik pas kan afstuderen in juli. Dus ik heb EW gemaild of ik niet weer in dienst kan komen.
Maar nu zag ik dat de VW dealert hier in Utrecht ook hikers zoekt, iemand hier ervaring mee? (werken vanuit een dealer) Zal dit te vergelijken zijn met locatiewerk bij A in Nieuwegein ofzo?
Klinkt inderdaad als locatiewerk, en dus ook geen tot weinig OV lijkt me?quote:Op maandag 4 januari 2016 20:34 schreef Gliderfighter het volgende:
[..]
Ik heb laatst bij een Audi dealer gereden. Huurauto's op en neer rijden, door de wasstraat, stofzuigen en aftanken. Dat soort dingen moet je dus verwachten. Vergelijkbaar dus, alleen niet in pak(denk ik)
Succesquote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:22 schreef SytseH het volgende:
Code rood, ijzel? Laat ik nou net me aan het klaarmaken zijn om in de bus te stappen richting Groningen om te PC'en :/
Je krijgt alles te horen over het innemen en afgeven van auto's en controleren op schades. Daarna moet je een kort rondje rijden. Duurde bij mij ongeveer 1,5 uur.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:26 schreef Kartmans het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek bij AR. Iemand enig idee wat ik kan verwachten? Omdat ze zeggen dat het ongeveer twee uur in beslag neemt. Heb nog nooit zo lang een sollicitatiegesprek gehad haha.
Sowieso veel werk volgens mij. Gisteravond nog twee SMSjes ontvangen en ze zeiden aan de telefoon dat ze geen spoedritten meer aannemen, omdat er geen hikers beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:29 schreef MauritsvdB het volgende:
Ritten die vandaag niet gereden worden door ijzel worden morgen gereden? = meer hiker werk?
Ingehuurd via EW door hun. Geen OV, gewoon auto heen auto terug of met 2 autos heen en 1 terug.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:43 schreef zazzel het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als locatiewerk, en dus ook geen tot weinig OV lijkt me?
Wat kun je zeggen over het salaris, of was je niet in dienst bij Audi?
Deze hele week nogquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:36 schreef trolley het volgende:
Rijdt dat pendelbusje op de Maltaweg toevallig nog? Ik weet dat het officieel tot eind 2015 zou zijn, maar stille hoop moet men koesteren
Beide volgens mij. Net zoals de A in Almere toch? Heb bij beide wel eens EW'ers gesprokenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:50 schreef Gerard_Geit het volgende:
Is het bedrijf aan de Maltaweg een klant van AR of EW?
Kun je DM'en hoe de klant heet? Kan hem niet vinden en ik heb er nog nooit een auto afgezet.. Ben zelf van EW trouwens.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:54 schreef yosander het volgende:
[..]
Beide volgens mij. Net zoals de A in Almere toch? Heb bij beide wel eens EW'ers gesproken
ze hebben nu een andere bus ja, bij die ander was de versnellingsbak kapot vertelde hijquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:18 schreef trolley het volgende:
Volgens mij oorspronkelijk klant van AR, maar vanwege de enorme drukte sinds november ook van EW. Ben er de laatste tijd best vaak geweest (EW), zo ook vandaag. Ze hebben nu een ander busje, waar officieel 8 personen in passen. Net zoveel als de vorige alleen nu heb je meer ruimte.
Toen wij richting Sloterdijk zouden vertrekken zou er een hiker van EW gaan lopen, waarop de senior het raam opendeed en vroeg of hij niet mee wou rijden. Toen hij instapte zei die senior dat hij normaal gesproken geen EW'ers meeneemt omdat 'EW ook niet mee betaalt aan de kosten van het busje'Ik heb wel altijd uit voorzorg m'n map met het logo van EW in m'n tas zitten, om dit soort taferelen te voorkomen
"Prima, betaalt u een uurtje extra salaris. Dag meneer"quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:18 schreef trolley het volgende:
zei die senior dat hij normaal gesproken geen EW'ers meeneemt omdat 'EW ook niet mee betaalt aan de kosten van het busje'![]()
Dat (half) uurtje extra salaris die je normaal gesproken kwijt bent aan lopen schrijf ik alsnog gewoonquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:09 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
"Prima, betaalt u een uurtje extra salaris. Dag meneer"
Tja, ik doe dan weer niet aan creatief declareren. Enige wat ik doe is kwartiertjes in mijn voordeel afronden, maar dat is dus maximaal een half uurtje per gewerkte dag aan salaris.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:46 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat (half) uurtje extra salaris die je normaal gesproken kwijt bent aan lopen schrijf ik alsnog gewoon
Vond het al knap dat men 13 man in dat oude busje kwijt konquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:21 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ze hebben nu een andere bus ja, bij die ander was de versnellingsbak kapot vertelde hij
Badassquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:46 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat (half) uurtje extra salaris die je normaal gesproken kwijt bent aan lopen schrijf ik alsnog gewoon
in deze was het ook een prestatie hoor, met vier man naast de stoelen zitten is niet echt comfortabel denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:35 schreef yosander het volgende:
[..]
Vond het al knap dat men 13 man in dat oude busje kwijt kon
Ik zal niet eens weten hoeveel uur ik precies heb gedaan.. Maar als we toch van de lijstjes zijn:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:56 schreef Gliderfighter het volgende:
Ik had niks te doen dus even in mijn EW administratie gesnuffeld;
Ik heb in 2015 620 uur gewerkt, waarvan 9uur in 2 dagen in Maart en 132 uur in 15 dagen in de zomer(want er is dan minder werk
)
2x met de sleepwagen opgehaald
1x discussie met een vrouw over een auto die ik net bezorgd had, zij zei dat het een automaat was en ik een handbak."Er staan toch dingetjes op die stick"
Dikste een SQ7(of een gedowngrade vrachtwagen met tachograaf)
Dunste een C1/Aygo/108
Iets van 20 zaterdagen gewerkt
Bedankt voor de aandacht
Jammer dat ik nu niet werk, anders had ik geld kunnen verdienen tijdens het zitten in een auto bij een parkeerplaatsquote:Er is zojuist een code rood afgegeven voor provincie Drenthe. Ben je een auto aan het transporteren in deze regio? Blijf kalm en probeer de auto dan veilig aan de kant te zetten en neem hiervoor alle tijd die je nodig hebt. Veiligheid staat voorop! Uiteraard kun je ten alle tijden telefonisch contact met ons opnemen zodat we je kunnen bijstaan met raad en daad.
Dat is kut voor het personeel op de Maltawegquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:20 schreef Nucleass het volgende:
Oeps. Net een auto weggebracht naar maltaweg, kom ik er in Lelystad achter dat ik de sleutels nog heb.
Jup. Auto stond ook echt bijna echt vooraan in de rij.... Zouden wel niet heel blij zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 14:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat is kut voor het personeel op de MaltawegNu onderweg terug?
Ik heb morgen: Haarlem - Amsterdam, Amsterdam - Amsterdam, Amsterdam - Amsterdam, Haarlem - Haarlem.
Hmm zolang ie niet op slot stond handrem er af en je duwt hem zo opzij.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:12 schreef Nucleass het volgende:
[..]
Jup. Auto stond ook echt bijna echt vooraan in de rij.... Zouden wel niet heel blij zijn.
Haha verschrikkelijk, ik heb Badhoevedorp - Almere - Nijmegen - Amsterdam. Stukken beter dan m'n Haarlem-Haarlem vorige keerquote:Op woensdag 6 januari 2016 14:53 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat is kut voor het personeel op de MaltawegNu onderweg terug?
Ik heb morgen: Haarlem - Amsterdam, Amsterdam - Amsterdam, Amsterdam - Amsterdam, Haarlem - Haarlem.
Ze had m'n voicemail deze week nog ingesproken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:34 schreef Hojdhopper het volgende:
Uit pure nieuwsgierigheid, werkt Joleen nog bij EW? Als in, hebben jullie haar nog eens aan de lijn?
Pure nieuwsgierigheidquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:34 schreef Hojdhopper het volgende:
Uit pure nieuwsgierigheid, werkt Joleen nog bij EW? Als in, hebben jullie haar nog eens aan de lijn?
Mja ach ik heb er wel vrede mee denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:15 schreef Schaapje96 het volgende:
[..]
Haha verschrikkelijk, ik heb Badhoevedorp - Almere - Nijmegen - Amsterdam. Stukken beter dan m'n Haarlem-Haarlem vorige keer
In december waren zo'n beetje de helft van mijn ritten door haar uiteindelijk toegewezen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:34 schreef Hojdhopper het volgende:
Uit pure nieuwsgierigheid, werkt Joleen nog bij EW? Als in, hebben jullie haar nog eens aan de lijn?
Geen verschil tussen bedrijven, sommigen klanten werken zelfs samen met EW en AR. Probeer het toch te plannen dat je beide gesprekken kan doen en kies er eentje uit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:16 schreef br210 het volgende:
Goedemiddag chauffeurs.
Zal me eerst even voorstellen:
Ben Bas, 19 jaar en kom uit de omgeving Enschede.
Ik heb bij easyway én autoreset gesolliciteerd. Gisteren werd ik gebeld door Easyway voor een sollicitatiegesprek en vandaag kreeg ik een e-mail van Autoreset om op sollicitatiegesprek te komen. Toevallig beide op dezelfde dag.
😕
Bij AR hebben ze het over minimaal 6.38 p/u + 20% dittes en dattes. EW zou mij 6.05 p/u gunnen.
Zou ik bij EW of AR meer kunnen werken in omgeving Enschede of zit daar weinig verschil in? En verder nog verschil tussen EW en AR?
Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |