abonnement Unibet Coolblue
pi_158329539


Na een zenuwslopende zoektocht hebben Karen, Kristel en Josje hun glitterstokje doorgegeven aan Hanne, Marthe en Klaasje. Hier mogen de die-hard K3(zoekt K3) fans zich verenigen!
Tijdens een grote afscheidstour zijn Karen, Kristel, Josje, Hanne, Marthe en Kaasje samen op tour.

De combinatie van personality, de vrolijke deuntjes, leuke teksten en algemene aanstekelijkheid maken K3 al 17 jaar een succes. De ontwikkeling van de nieuwe dames is vooralsnog afwachten, maar het verleden is indrukwekkend.

Ik ken K3 niet, wat nu?!
quote:
Wikipedia zegt het volgende:
K3 is van oorsprong een Belgische meidengroep met een Nederlandstalig pop repertoire voornamelijk gericht op een jeugdig publiek.

De naam van de groep verwijst naar de eerste letters van de voornamen van de oorspronkelijke bezetting. De Belgische zangeressen Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts waren verantwoordelijk voor de doorbraak van K3. Aerts verliet in 2009 de groep en werd opgevolgd door de Nederlandse Josje Huisman.

Op 6 november 2015 zijn Karen, Kristel en Josje opgevolgd door Klaasje Meijer, Hanne Verbruggen en Marthe De Pillecyn. Deze opvolging is tot stand gebracht door K3 zoekt K3, een talentenshow op tv uitgezonden door SBS6 en VTM.
Maar natuurlijk ken je K3 wel, iedereen die Nederlands spreekt kent K3! Zo niet moet minimaal één van de onderstaande albums je op zijn minst bekend voorkomen:



Maar waarom praten jullie nog steeds over K3 in alle bezettingen, en die zoektocht?
Omdat K3 cultuur is, jeugdherinneringen, omdat Karen Damen amazing is, en omdat er prachtig beeldmateriaal en situaties zijn ontstaan.

--





In memoriam voor onze grootste fan: MUZ / Flikker maar op, K3 verdient een 3e topic. :)
pi_158329563
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

Misschien is er gister bij RTL Late Night een dealtje gesloten en zit Annechien binnenkort in de video van Yodelee?
Deze moet mee naar dit deel _O_
pi_158329570
Moet bij Yodelee ook hier aan denken trouwens.
Die jurkjes zijn nog best K3-vriendelijk :D

  vrijdag 18 december 2015 @ 15:10:08 #4
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

Misschien is er gister bij RTL Late Night een dealtje gesloten en zit Annechien binnenkort in de video van Yodelee?
Doe dan maar Dionne Stax aub. O+
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:14:03 #5
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329707
Ik weet niet wat ze Klanoontje hebben verteld maar ze zingt(praat) met een heel half slecht Belgisch accent. :')
pi_158329726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:14 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik weet niet wat ze Klanoontje hebben verteld maar ze zingt(praat) met een heel half slecht Belgisch accent. :')
Het begin van Ya Ya Yippee ;(
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:16:06 #7
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329751
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:14 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Het begin van Ya Ya Yippee ;(
:'( Begin er niet over.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:17:52 #8
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329786
Zo jammer dat Ya Ya Yippee erop moest. Dat nummer is geweldig. Gelukkig zijn ze van Yippee Yippee en Yeke Yeke afgebleven..
pi_158329862
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:17 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zo jammer dat Ya Ya Yippee erop moest. Dat nummer is geweldig. Gelukkig zijn ze van Yippee Yippee en Yeke Yeke afgebleven..
Dat zijn geen noemenswaardige hits, as I've been telling you.
pi_158329875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:21 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Dat zijn geen noemenswaardige hits, as I've been telling you.
Zou wel heel gek zijn als ze die erop zouden zetten ja.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:22:16 #11
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329883
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:21 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Dat zijn geen noemenswaardige hits, as I've been telling you.
Schat laat mij nou denken van wel :'(
pi_158329924
Heyah Mama vind ik nog wel ok. Maar het is wel heel erg K3 tribute band die 2de cd.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_158329934
Ik vind de nieuwe productie van Alle Kleuren best fijn.
Die 2009 I Gotta Feeling beat in Teleromeo wat minder.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:24:59 #14
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:24 schreef Poedelpoes het volgende:
Heyah Mama vind ik nog wel ok. Maar het is wel heel erg K3 tribute band die 2de cd.
Jij snapt t Poedel. _O_
pi_158329948
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:24 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Jij snapt t Poedel. _O_
Dit zei ik eerder ook maar toen zei je niks :')
pi_158329952
Kapsalonnetje denkt zeker ook dat ze in de disco op deze versie van oma's aan de top gaan dansen.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:26:21 #17
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158329963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:25 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Dit zei ik eerder ook maar toen zei je niks :')
Misschien was ik wel op de fiets naar huis en las ik het niet. Maar ik ben het compleet met je eens. O+
pi_158330036
Sisi's tweede review van 10.000 Luchtballonnen (CD 2)
Goed, met moment moest er komen. Ik heb besloten toch maar de tweede CD te gaan luisteren.

- Alle kleuren: Dit was het eerste nummer dat ik ooit van K3 hoorde in 2000. De originele versie krijg ik nooit meer uit mijn hoofd. Ik erger me niet echt aan de stemmen van HKM want ik kan het gewoon niet horen als K3. Wat ik hoor is drie meisjes die een heel professionele K3 cover hebben gemaakt en op YouTube hebben gezet of zo. Het is niet slecht hoor, maar het is geen K3. Gaat het ook niet worden. Don't touch the classics. Wel leuk driestemmig einde.

- Teleromeo: Of zoals vroeger, Tele-Romeo. Goed dat de titel minimaal is aangepast. Dit laat toch een beetje zien dat het niet het nummer is dat we kennen van jaren geleden. Dat is het ook echt niet. Een remix kan ik het ook weer niet noemen, maar de muziek is volledig anders dan we gewend zijn. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Alles rond dit nummer zegt dat het niet "onze" K3 is van vroeger. Een nieuwe groep en een nieuwe versie. Leuk bedacht. Maar ik ga deze niet vaker luisteren dan het origineel of de MaMaSé versie.

- Heyah mama: Met Heyah Mama begon ik wel een beetje te begrijpen wat er met deze tweede CD werd bedoeld. Het is écht bedoeld als cover CD. Het zijn geen kopieën van de oude nummers. Het zijn nieuwe versies. Het bevalt me nog steeds niet, maar het valt wel mee. De stem van Marthe valt hierin heel erg op. Ze heeft wel echt een K3 stem, in tegenstelling tot Klaasje, die het dan weer helemaal verpest. Maar dat is geen verrassing. Hoe dan ook, ik had zelfs moeite met Josje die Heyah Mama zingt accepteren. Het is wel het K3 anthem en eigenlijk wil ik die alleen horen met Karen, Kristel en Kathleen.

- Oma's aan de top: Deze mag ik wel een remix noemen, vind ik. Het is totaal niet meer wat het vroeger was. Dit is echt de Oma's Dance Remix. Maar ik hou ervan. Wat ook leuk is, Klaasje lijkt op bepaalde momenten goed te zingen! Ik snap eigenlijk niet waarom dit nummer altijd op alle best of CDs komt en nog steeds wordt gezongen bij concerten. Het enige waardoor dit nummer voor mij enigzins iets betekent is omdat het achterstevoren klinkt als grote massamoord. Wie zet deze achteruit op YouTube?

- Oya lélé: Van dit nummer is de muziek eigenlijk nog precies hetzelfde. Het klinkt ook eigenlijk gewoon nog als K3, behalve op de momenten van Klaasje dan. Ik had het leuk gevonden als deze net als Oma's aan de top of Teleromeo een beetje in een nieuw jasje werd gestoken. Maar ik kan ermee leven. HKM klinkt voor het eerst als K3.

- Verliefd: Wat zingen ze verbazingwekkend goed in deze (weinig aangepaste) versie van Verliefd! Hanne begint het nummer prachtig, net als hoe Karen dat deed toen dit nummer in 2002 uitkwam. Nog steeds is het een beetje schrikken als Klaasje opeens begint te zingen, maar in de bridge doet ze het heel goed. Het is echt het mooie liedje dat ik gewend ben. Wat ik bij de vorige nummers ook al zei, ik ga dit absoluut niet vaker luisteren dan het origineel (of de MaMaSé versie), maar deze vind ik wel heel goed gelukt.

- Eyo: Even had ik niet door dat ik naar de remake zat te luisteren. Het klonk eigenlijk best wel als het origineel. Of begon ik gewoon te wennen aan de stemmen van HKM? Ik weet niet waardoor het komt, maar ik stoor me niet aan ze in dit nummer en wat ik al zei, het valt me amper op dat het door andere stemmen gezongen wordt. Raar maar waar.

- Ya ya yippee:
Klaasje probeert duidelijk een Vlaams accent na te doen aan het begin van dit nummer. Het is erger dan wanneer ze gewoon op z'n Hollands de harde G uitsprak, want dan alleen haar rare stem me opgevallen. Bij Ya ya yippee heb ik nu echt het idee dat ze het helemaal niet hebben geprobeerd. Dit klinkt weer als een trieste cover op YouTube die toevallig is gelukt omdat ze de karaoke versie hadden en een goede microfoon. Maar volgens mij ging het in de echte studio zo slecht dat Miguel hierbij dacht, nou ja, beter zal het wel niet worden.

- Toveren: Yes, weer een nieuwe versie! Er zit een veel betere beat achter het nummer dat ook wel bekend staat als het volkslied van Studio 100. Dit blijft een geweldig nummer. Komt misschien omdat deze door Gertje is geschreven en niet door het standaard K3 team onder leiding van Miguel. Nog steeds even wennen aan de stemmen, maar ik hoop dat ze deze ooit een keer live doen. Het klinkt echt niet slecht.

- Kuma hé: Het nummer is anders dan de 2005 versie, maar is nog steeds dezelfde versie als die op MaMaSé stond. Beetje anders, niet teveel. Het blijft een geweldig nummer, maar ik mis de stemmen van de originele K3. Ik vind bij dit nummer wel echt opvallen dat de stem van Hanne eigenlijk heel goed bij de oude K3 nummers past. Weer een nummer waar ik me weinig aan erger. Leuk!

- Handjes draaien: Waarom staat dit nummer erop? Handjes draaien is toch nooit echt een hit geweest? Waarom kan dit nummer niet gewoon samen met Drums Gaan Boem op een permanente vakantie gaan en dus ook echt nooit meer terugkomen? In elk geval is het leuk dat het nummer erg is aangepast. Of nou ja, leuk. Ik vind het leuk dat het niet meer de originele versie is, maar zoveel beter is het niet. Het maakt me niet uit hoe dit nummer gezongen wordt. Van mij hoeft het niet. De Handjes Draaien liefhebbers kunnen het volgens mij wel waarderen.

- MaMaSé: Deze heb ik ook in iTunes staan met de stemmen van Noa en Madelon (finalisten K2 zoekt K3) dus ik ben eraan gewend om MaMaSé te horen met iets andere stemmen. Maar zonder de stemmen van Karen en Kristel stelt het eigenlijk niet zo heel veel voor. Ik ben bang dat dit nummer, ooit iconisch voor K3, straks niks meer betekent. Het is een matige cover. Heel jammer.

Goed, ik heb deze CD overleefd. Ik vond het moeilijk om naar te luisteren en denk ook niet dat ik dat heel snel nog een keer ga doen. De nummers zijn absoluut klassiekers, maar ik vind dat ze beter een nieuwe start hadden kunnen maken en deze nummers gewoon in het Karen, Kristel en Josje/Kathleen tijdperk hadden kunnen houden. Het werkte leuk met Josje, maar nu slaat het nergens meer op. Het verpest wel een beetje de excitement van 10.000 Luchtballonnen voor mij.

Anyway, deze ga ik nooit meer luisteren. Dat was het.
pi_158330114
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:25 schreef Poedelpoes het volgende:
Kapsalonnetje denkt zeker ook dat ze in de disco op deze versie van oma's aan de top gaan dansen.
Iemand een lijstje met de 593 bijnamen die Klitje inmiddels al heeft gekregen?
pi_158330139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:29 schreef Sisiorange94 het volgende:

- MaMaSé: Deze heb ik ook in iTunes staan met de stemmen van Noa en Madelon (finalisten K2 zoekt K3) dus ik ben eraan gewend om MaMaSé te horen met iets andere stemmen.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar als je toch rarities aan het delen bent.... ? :*
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:35:49 #21
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158330188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:29 schreef Sisiorange94 het volgende:

- Ya ya yippee:
Klaasje probeert duidelijk een Vlaams accent na te doen aan het begin van dit nummer. Het is erger dan wanneer ze gewoon op z'n Hollands de harde G uitsprak, want dan alleen haar rare stem me opgevallen.

- Handjes draaien: Waarom staat dit nummer erop? Handjes draaien is toch nooit echt een hit geweest? Waarom kan dit nummer niet gewoon samen met Drums Gaan Boem op een permanente vakantie gaan en dus ook echt nooit meer terugkomen?
Dat accent is echt zo irritant. Bij Kuma Hé mis ik toch de sterkte van de kinderen in de achtergrond. Handjes draaien is een grafnummer(drums gaan boem is geweldig), heb er niets mee.

Wel weer een geweldige recensie. _O_
pi_158330214
Die liveversies van de nieuwe nummers in de finale waren eigenlijk best onhandig.. Daardoor klinken zelfs Als Het Binnenregent en Kus Van De Juf nog een beetje als ondermaatse covers, terwijl, als ik ze voor het eerst zo zou horen, het toch gewoon leuke nieuwe nummers zijn..
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:37:12 #23
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158330226
Mocht ik ooit nog CD2 horen dan drijf ik mijzelf echt de wanhoop in. Janken.
pi_158330374
quote:
Oma's aan de top: Deze mag ik wel een remix noemen, vind ik. Het is totaal niet meer wat het vroeger was. Dit is echt de Oma's Dance Remix. Maar ik hou ervan. Wat ook leuk is, Klaasje lijkt op bepaalde momenten goed te zingen! Ik snap eigenlijk niet waarom dit nummer altijd op alle best of CDs komt en nog steeds wordt gezongen bij concerten. Het enige waardoor dit nummer voor mij enigzins iets betekent is omdat het achterstevoren klinkt als grote massamoord. Wie zet deze achteruit op YouTube?
Wel grappig inderdaad, omdat het in 2001-2002 volgens mij helemaal geen grote hit was. Ik krijg het idee dat Studio 100 bedacht heeft dat dit toch een potentiële hit kan zijn en dat ze hem daarom nu hypen. Tijdens K3 zoekt K3 is het nummer ongeveer het meeste voorgekomen van allemaal, dat zegt ook wel wat.

Ik vind het in ieder geval een geweldig nummer wat me vroeger nooit was opgevallen.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:44:36 #25
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158330429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:42 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Wel grappig inderdaad, omdat het in 2001-2002 volgens mij helemaal geen grote hit was. Ik krijg het idee dat Studio 100 bedacht heeft dat dit toch een potentiële hit kan zijn en dat ze hem daarom nu hypen. Tijdens K3 zoekt K3 is het nummer ongeveer het meeste voorgekomen van allemaal, dat zegt ook wel wat.

Ik vind het in ieder geval een geweldig nummer wat me vroeger nooit was opgevallen.
Ik was vroeger al dol op Oma's aan de top. Was in de Biblebelt een dikke hit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')