quote:Op zondag 17 januari 2016 15:32 schreef methodmich het volgende:
Aafke Romeijn heeft geschreven over de zege van New Wave, die vooral mensen opleverde die keken als een gans die een gele peen ziet. Maar ja, op basis van de kliks was het logisch dat Ronnie Flex zou winnen. We waren al gewaarschuwd door riazop.
http://aafkeromeijn.nl/2016/01/17/new-wave-won-de-popprijs/
Als Enzo Knol een beetje gaat zingen pakt hij volgend jaar de Popprijs. Op basis van de kliks is het logisch dat Enzo Knol zal winnen.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:32 schreef methodmich het volgende:
Aafke Romeijn heeft geschreven over de zege van New Wave, die vooral mensen opleverde die keken als een gans die een gele peen ziet. Maar ja, op basis van de kliks was het logisch dat Ronnie Flex zou winnen. We waren al gewaarschuwd door riazop.
http://aafkeromeijn.nl/2016/01/17/new-wave-won-de-popprijs/
Vrees van niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als Enzo Knol een beetje gaat zingen pakt hij volgend jaar de Popprijs. Op basis van de kliks is het logisch dat Enzo Knol zal winnen.
volgens 1 van de juryleden van de Popprijs:quote:Op zondag 17 januari 2016 18:03 schreef Gruisman het volgende:
Vanwaar eigenlijk al die Kensington haat? Best een prima bandje toch
twitter:JobdeWit twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 22:35:36Kensington. Muziek om je bij van een klif te storten terwijl een gezwel uit je lichaam ettert. Ik ben bij track 1. reageer retweet
Snap ik ook niet hoor. Ze hebben gewoon de pech nederlands te zijn; nederlanders vinden veelal dat je niet van nederlandse muziek hoort te houden.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:03 schreef Gruisman het volgende:
Vanwaar eigenlijk al die Kensington haat? Best een prima bandje toch
Kijk eindelijk iemand die het begrijpt. Het heet niet voor niets de POPprijs. Pop staat voor populair. Oftewel: muziek voor de meute. Dat er dus zo zwaar aan wordt getild verbaast me dus nogal.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste is het natuurlijk een popprijs en niet een undergroundprijs, want de underground doet niet aan prijzen. Pop is altijd commercieel geweest en de populariteit is altijd gemanipuleerd. We weten allemaal dat buma en stena corrupte organisaties zijn, maar dat hoort bij popmuziek.
Ronnie Flex en Lil Kleine zijn wat licht, drank&drugs is wel een nummer dat staat, het is een beetje rebels, het groovet en er zit spot in. Er begint zich in het zog van De Jeugd ook Nederhop te ontwikkelen die het ritme van het Nederlands gebruikt, ipv Nederlands gerapt op een Engelstalig stramien. Ik zag Flex gisteren ook nog met Trafassi, en hij kan wel wat hoor, best sterk om in het Nederlands zo te grooven op Kaseko.
De pest van de Nederlandse muziek zit hem in dingen als Kensington en Charl Delemarre, dat pretentieuze gerecycle van diarree uit eerdere decennia.
Geen haat hier voor Kensington. Waarom? Al blijft het merkwaardig (en in de regel zeer onprettig) dat Hollanders in het Engels (een soort van dan) zingen.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:03 schreef Gruisman het volgende:
Vanwaar eigenlijk al die Kensington haat? Best een prima bandje toch
Het lijkt wel alsof ze meteen maar alle jaren 80 top 40 bandjes waar ik een gruwelijke hekel aan had hebben gerecycled, maar dan begeven we ons op het terrein van persoonlijke smaak, en persoonlijk smaak is nooit een reden tot haat.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:03 schreef Gruisman het volgende:
Vanwaar eigenlijk al die Kensington haat? Best een prima bandje toch
Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste is het natuurlijk een popprijs en niet een undergroundprijs, want de underground doet niet aan prijzen. Pop is altijd commercieel geweest en de populariteit is altijd gemanipuleerd. We weten allemaal dat buma en stena corrupte organisaties zijn, maar dat hoort bij popmuziek.
Ronnie Flex en Lil Kleine zijn wat licht, drank&drugs is wel een nummer dat staat, het is een beetje rebels, het groovet en er zit spot in. Er begint zich in het zog van De Jeugd ook Nederhop te ontwikkelen die het ritme van het Nederlands gebruikt, ipv Nederlands gerapt op een Engelstalig stramien. Ik zag Flex gisteren ook nog met Trafassi, en hij kan wel wat hoor, best sterk om in het Nederlands zo te grooven op Kaseko.
De pest van de Nederlandse muziek zit hem in dingen als Kensington en Charl Delemarre, dat pretentieuze gerecycle van diarree uit eerdere decennia.
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:54 schreef SureD1 het volgende:
Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet.
Wauw. Dit is wel een heel opzichtige poging om de "meest generaliserende post van 2016" award te winnen! Ik hoop voor jou dat deze post ironisch de vreselijke blanke, oudere mannen attitude tegenover hiphop (of wat in hun hoofd hiphop is) in de maling neemt, anders is dit wel erg triest.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
Dat gebeurt meestal ook wel, alleen nu zit er wel een bedrag van 10.000 euro aan vast voor de winnaarsquote:Op zondag 17 januari 2016 19:59 schreef Harmankardon het volgende:
Welk nut heeft het om tig artiesten uit verschillende genres bij elkaar te gooien en vervolgens een 'winnaar' te kiezen? Snap ik niks van, muziek gaat om emotie en het is geen wedstrijd. Laat ze allemaal optreden en dan kunnen de mensen zelf kiezen waar ze naar willn kijk. Iedereen blij.
Ik zeg gewoon wat ik vind, meer niet. Ik erger me als muziekliefhebber kapot aan (bijna) alle hiphop en zeker al die zwakzinnige nederhop. En ik neem geen woord terug van wat ik heb geschreven. Als die debielen zich mogen uiten in hun "songs", dan mag ik dat ook.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wauw. Dit is wel een heel opzichtige poging om de "meest generaliserende post van 2016" award te winnen! Ik hoop voor jou dat deze post ironisch de vreselijke blanke, oudere mannen attitude tegenover hiphop (of wat in hun hoofd hiphop is) in de maling neemt, anders is dit wel erg triest.
het is een Popprijs, daar zou een muziekliefhebber weinig mee op moeten hebben.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon wat ik vind, meer niet. Ik erger me als muziekliefhebber kapot aan (bijna) alle hiphop en zeker al die zwakzinnige nederhop. En ik neem geen woord terug van wat ik heb geschreven. Als die debielen zich mogen uiten in hun "songs", dan mag ik dat ook.
Hoezo zou een muziekliefhebber niet van populaire muziek mogen houden.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:11 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
het is een Popprijs, daar zou een muziekliefhebber weinig mee op moeten hebben.
Omdat populair vaak niet de beste muziek isquote:Op maandag 18 januari 2016 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo zou een muziekliefhebber niet van populaire muziek mogen houden.![]()
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel unieke clicks die jongetjes hebben, want bij de verkoop van 1 cd wordt deze gekocht door 1 persoon, terwijl de persoon de cd grijs kan draaien krijgt deze niet meer kliks erbij. Als de jeugd elkaar 10 * per dag dezelfde nummers laat luisteren dan schiet het snel op met de clicks.
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
Ach, je weet van wie het komt. Dan is die verzuring niet zo malquote:Op maandag 18 januari 2016 09:15 schreef Leonos het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit is dan wel weer heel zuur en onwetend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |