Bijna ongelofelijk dat je dit in de afgelopen jaren nog met de hand hebt geleerd! Je klopt je variablen in excel en jebt het al. Weekje een developer erop en je bent voor 90% geautomatiseerd.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:43 schreef Zith het volgende:
[..]
TomTom weet niet de meest optimale route en volgorde voor een bezorger die 50 pakketjes moet afleveren. Dat is een tak van de wiskunde die relatief best jong is (paar decennia) en zijn origine ligt in WO2 waar Amerikanen de meest optimale bombardementroute probeerden uit te vogelen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_routing_problem
[ afbeelding ]
En dan mag je er nog een aantal variabelen bij bedenken zoals gewicht pakketjes, drukte wegen, enz. Tijdens mijn studie moest ik het met de hand berekenen maar er zullen vast wel softwares voor bestaan die de algoritmes uitvoeren, desalniettemin is er iemand met kennis nodig om de input en output te kunnen begrijpen.
Haha, was het maar zo makkelijk in de praktijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:23 schreef XL het volgende:
[..]
Bijna ongelofelijk dat je dit in de afgelopen jaren nog met de hand hebt geleerd! Je klopt je variablen in excel en jebt het al. Weekje een developer erop en je bent voor 90% geautomatiseerd.
Inderdaad, apart om te horen. Je kunt dit soort analyses ook met GIS programmas doen en eventueel nog met een soort flow-programma erover heen. Ben de naam even kwijt. Je kunt daar prima simulaties doen en de computer laten optimaliseren.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:23 schreef XL het volgende:
[..]
Bijna ongelofelijk dat je dit in de afgelopen jaren nog met de hand hebt geleerd! Je klopt je variablen in excel en jebt het al. Weekje een developer erop en je bent voor 90% geautomatiseerd.
Hoe denk je dat die programma's gemaakt en aangestuurd worden? En wie denk je dat dat moet doen?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Inderdaad, apart om te horen. Je kunt dit soort analyses ook met GIS programmas doen en eventueel nog met een soort flow-programma erover heen. Ben de naam even kwijt. Je kunt daar prima simulaties doen en de computer laten optimaliseren.
Mijn respect is grootquote:Op zondag 24 januari 2016 13:36 schreef Bluezz het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Medisch secretaresse op verschillende poli's in ziekenhuizen
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 56
05: Aantal uren per week: 24
06: 13e maand: Eindejaarsuitkering
07: Netto maand salaris: 1350
08: Werkervaring: dit jaar 40 jaar
09: Goodies: Niks Noppes Nada
10: Tevreden?: Niet met het salaris als je ziet wat ik allemaal doe en hoe belangrijk onze beroepsgroep is voor het goed functioneren van een poli, maar het is wel de juiste baan voor mij.
(na jaren in verpleeghuizen met/voor dementerenden gewerkt te hebben waar ik maar weinig verdiende i.t.t. de uren en de zwaarte van mijn beroep)
40 jaar ervaring en dan een miezerige 1350 euro verdienen?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:36 schreef Bluezz het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Medisch secretaresse op verschillende poli's in ziekenhuizen
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 56
05: Aantal uren per week: 24
06: 13e maand: Eindejaarsuitkering
07: Netto maand salaris: 1350
08: Werkervaring: dit jaar 40 jaar
09: Goodies: Niks Noppes Nada
10: Tevreden?: Niet met het salaris als je ziet wat ik allemaal doe en hoe belangrijk onze beroepsgroep is voor het goed functioneren van een poli, maar het is wel de juiste baan voor mij.
(na jaren in verpleeghuizen met/voor dementerenden gewerkt te hebben waar ik maar weinig verdiende i.t.t. de uren en de zwaarte van mijn beroep)
- 24 uur per weekquote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef static het volgende:
[..]
40 jaar ervaring en dan een miezerige 1350 euro verdienen?
Jij zit nog niet over de 66k hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:15 schreef Vlagen het volgende:
Kut, vorige post per ongeluk stuk gemaakt
01: Bedrijfstak: Mobiliteit
02: Functie: projectleider en adviseur
03: Opleiding: bestuurskunde
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 31
07: 13e maand: nee, wel bonus. Afgelopen jaar 6500
08: Bruto maand salaris: 4220
09: Netto maand salaris: rond de 2800?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: OV kaart altijd vrij, iPhone 6, laptop, trainingen, twee buitenlandtripjes per jaar.
13: Tevreden?: Zeker, ik leer erg veel, heb leuke opdrachten en prima arbeidsvoorwaarden volgens mij!
Wat me wel tegenvalt is de hoeveelheid belasting die ik betaal. Over de bonus was ik al meer dan de helft kwijt vorig jaar. Ik dacht dat je die 52%-schaal ergens aan het eind van je carriere zou bereiken, maar dat kreng is zo laag ik er nu al in zit.
Ergens voelt het toch onrechtvaardig dat ik zoveel belasting afdraag, zit ook met behoorlijke vaste lasten als studieschuld en ik heb een behoorlijke werkdruk. Heb niet echt het gevoel dat dit wordt beloond met dit soort belastingtarieven. Niet bedoeld om vervelend uit de hoek te komen tegenover degenen die wat minder verdienen overigens.
In 2015 wel over de 58k.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jij zit nog niet over de 66k hoor.
Netjes. Waar werk je, iets specifieker dan 'mobiliteit'?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:15 schreef Vlagen het volgende:
Kut, vorige post per ongeluk stuk gemaakt
01: Bedrijfstak: Mobiliteit
02: Functie: projectleider en adviseur
03: Opleiding: bestuurskunde
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 31
07: 13e maand: nee, wel bonus. Afgelopen jaar 6500
08: Bruto maand salaris: 4220
09: Netto maand salaris: rond de 2800?
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: OV kaart altijd vrij, iPhone 6, laptop, trainingen, twee buitenlandtripjes per jaar.
13: Tevreden?: Zeker, ik leer erg veel, heb leuke opdrachten en prima arbeidsvoorwaarden volgens mij!
Wat me wel tegenvalt is de hoeveelheid belasting die ik betaal. Over de bonus was ik al meer dan de helft kwijt vorig jaar. Ik dacht dat je die 52%-schaal ergens aan het eind van je carriere zou bereiken, maar dat kreng is zo laag ik er nu al in zit.
Ergens voelt het toch onrechtvaardig dat ik zoveel belasting afdraag, zit ook met behoorlijke vaste lasten als studieschuld en ik heb een behoorlijke werkdruk. Heb niet echt het gevoel dat dit wordt beloond met dit soort belastingtarieven. Niet bedoeld om vervelend uit de hoek te komen tegenover degenen die wat minder verdienen overigens.
quote:Op zondag 24 januari 2016 16:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jij zit nog niet over de 66k hoor.
Is 66K de start van het 52%-tarief in 2016?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Netjes. Waar werk je, iets specifieker dan 'mobiliteit'?
En je komt nog lang niet in de buurt van de hoogste schaal dus weet niet precies waar je het over hebt. Wel valt een steeds groter deel van je salaris in de 40%-schaal natuurlijk, maar dat kan niet als een verrassing komen lijkt me.
Het is een politieke discussie, maar besef je dat je op je 29e een riant salaris verdient waarbij je in één van de beste landen ter wereld super comfortabel en veilig kan wonen en leven. Dat komt deels vanwege de belastingen die de generaties voor ons hebben betaald, want het is echt niet vanzelfsprekend dat je omdat je toevallig over de juiste capaciteiten beschikt je ook een goede baan krijgt, daar speelt de overheid die ons burgers van alle gemakken voorziet ook een belangrijke rol in.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:29 schreef Vlagen het volgende:
[..]
[..]
Is 66K de start van het 52%-tarief in 2016?
Vorig jaar zat ik in totaal op 62.000 geloof ik, dus volgens mij zat ik daar zeker wel in het hoogste tarief. Het zou wel fijn zijn als dat wat wordt opgerekt.
Ik las nog over de nieuwe belastingmaatregelen (hoger nettosalaris zou je per maand overhouden), maar volgens de voorberekeningstabellen op NOS.nl etc. zou ik er welgeteld 3 Euro(!) per maand op vooruit gaan. Terwijl de staatsschuld voor die 5 miljard ook goed kan worden afgelost. Waardeloos. Ik heb echt het gevoel dat je gewoon wordt uitgemolken zonder er iets voor terug te mogen verwachten. Toeslagen e.d. heb ik nog nooit gehad..
Ik ga niet vermelden waar ik werk, maar mobiliteit gaat voornamelijk over personenvervoer met auto/OV (uitvoeringsprogramma van het Rijk). Ben geen ambtenaar overigens.
Tsja, ik vind dat nivelleren gewoon oneerlijk. Het stimuleert eigenlijk dat mensen part-time gaan werken. Althans, het stimuleert hard werken en doorgroeien níet. Ik vind dat erg treurig. Anyway, inderdaad een politieke discussie die we hier niet hoeven te voeren. Mijn werk is iig erg leuk, dat is het belangrijkst.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is een politieke discussie, maar besef je dat je op je 29e een riant salaris verdient waarbij je in één van de beste landen ter wereld super comfortabel en veilig kan wonen en leven. Dat komt deels vanwege de belastingen die de generaties voor ons hebben betaald, want het is echt niet vanzelfsprekend dat je omdat je toevallig over de juiste capaciteiten beschikt je ook een goede baan krijgt, daar speelt de overheid die ons burgers van alle gemakken voorziet ook een belangrijke rol in.
Dit dus. Natuurlijk is het logisch dat we allemaal belasting betalen, maar het slaat nergens op dat eenverdieners veel nadeliger worden behandeld. Hetzelfde geldt namelijk voor allerlei toeslagen en dergelijke.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:43 schreef dedude87 het volgende:
Belasting betalen hoort erbij. Wat ik wel raar vind is dat het individueel wordt belast ipv op gezinsinkomen. 1x 100k is een stuk minder netto dan 2x 50k.
Natuurlijk wel. De overheid weet dat eenverdieners de toekomst zijn. Goudmijntje in wording. Totaal geen reden om dat aan te passen.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:53 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Dit dus. Natuurlijk is het logisch dat we allemaal belasting betalen, maar het slaat nergens op dat eenverdieners veel nadeliger worden behandeld. Hetzelfde geldt namelijk voor allerlei toeslagen en dergelijke.
Als je in de praktijk 60+ uur per week werkt vind ik het salaris vrij mager eerlijk gezegd.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:35 schreef WcPot het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport en logistiek
02: Functie: Vrachtautochauffeur nationaal stukgoed en supermarktdistributie
03: Opleiding: MBO ICT niveau 3
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 uur in de praktijk vaak boven de 60 uur
06: Aantal vakantiedagen: 27.5
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: +/- ¤ 2600.-
09: Netto maand salaris: +/- ¤ 2100.-
10: Overuren betaald: Ja 130% Za 150% Zo 200%
11: Werkervaring: 8 Jaar
12: Goodies: Jas van de zaak in bruikleen. Vergoeding voor veiligheidsschoenen. En verblijfskostenvergoeding
13: Tevreden?: Er zijn wel een paar kleine dingetjes waar ik anders over denk maar over het algemeen ben ik wel tevreden.
Lijkt mij dat overuren niet meegerekend zijn... Want anders verdient hij het absolute minimum voor de gewone uren die hij werkt om tot zo'n salaris te komen met overuren voor 130% minimaal uitbetaald krijgen. Mocht dat wel zo zijn is het inderdaad erg weinig.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:04 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als je in de praktijk 60+ uur per week werkt vind ik het salaris vrij mager eerlijk gezegd.
Vrachtwagenchauffeurs verdienen dan ook gewoon slecht en moeten het hebben van de overuren.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat overuren niet meegerekend zijn... Want anders verdient hij het absolute minimum voor de gewone uren die hij werkt om tot zo'n salaris te komen met overuren voor 130% minimaal uitbetaald krijgen. Mocht dat wel zo zijn is het inderdaad erg weinig.
Ik denk dat je op je 29e met dat salaris niet mag klagen. Die werkdruk heb je in veel banen dus daarin ben je niet uniek. De studieschuld is het gevolg van je eigen keuzes in het verleden, het is niet de schuld van de overheid dat je daardoor 'weinig' overhoudt. Met jouw salaris en bonus e.d. kun je riant leven, zelfs als 50k schuld hebt staan. Natuurlijk betaalt iedereen graag minder belasting, maar dat mooie, veilige landje waar je in leeft moet ook ergens van betaald worden. Accepteer het, los zsm die schuld af en dan zul je merken dat je echt niet te klagen hebt. Beter blij met wat je hebt dan met afgunst kijken naar de personen die toeslagen e.d. ontvangen. Want die wonen en leven geheid en stuk minder goed dan jij.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:15 schreef Vlagen het volgende:
Ergens voelt het toch onrechtvaardig dat ik zoveel belasting afdraag, zit ook met behoorlijke vaste lasten als studieschuld en ik heb een behoorlijke werkdruk. Heb niet echt het gevoel dat dit wordt beloond met dit soort belastingtarieven. Niet bedoeld om vervelend uit de hoek te komen tegenover degenen die wat minder verdienen overigens.
Zorg hè. Daar zit je gewoon vast in salarisschalen per functie en is, zo gauw je in de top van de schaal zit, alle rek eruit. Het is niet zoals het bedrijfsleven waar je op basis van functiejaren nog extra kan gaan onderhandelen. En 1.350 voor 24u is zo'n 2k netto voor fulltime (36u in de zorg). Dat is gewoon een modaal salaris (met vakantiegeld en eindejaarsuitkering erbij). Niks mis mee als je relatief 'vervangbaar' werk doet. Natuurlijk zou meer leuk zijn, maar ja...quote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef static het volgende:
40 jaar ervaring en dan een miezerige 1350 euro verdienen?![]()
Niemand is er op tegen om belasting te betalen nou ja....quote:Op zondag 24 januari 2016 16:53 schreef Lavezzi het volgende:
Dit dus. Natuurlijk is het logisch dat we allemaal belasting betalen, maar het slaat nergens op dat eenverdieners veel nadeliger worden behandeld. Hetzelfde geldt namelijk voor allerlei toeslagen en dergelijke.
Ik snap het wel. Je bent dan ook al snel nettobetaler. Daar hoef je echt geen extreme carrière voor te maken. Wmb mag de belastingdruk wel omlaag. En dan niet alleen voor minimuminkomen en modaal, zoals met het nieuwe belastingplan het geval is. Dit zou en goedmakertje zijn na de crisis om de hogere inkomens wat te ontzien, maar feitelijk hebben alleen de pvda (minimum-modaal) en VVD stemmers (2x modaal) er wat aan. Alles daarbuiten houdt hetzelfde of gaat er op achteruit.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Niemand is er op tegen om belasting te betalen nou ja....
Maar dan moet het wel fatsoenlijk besteed worden, en dat is waar veel nettobetalers met lede ogen naar kijken.
3 dagen in de week he, als ik 40 uur werk waar kom ik dan eigenlijk op uit?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef static het volgende:
[..]
40 jaar ervaring en dan een miezerige 1350 euro verdienen?
Naarquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:22 schreef Pharmacist het volgende:
Net PhD afgerond en begonnen met eerste "echte" baan deze week.
01: Bedrijfstak: Academia/NGO
02: Functie: Research Associate Epidemiology
03: Opleiding: BSc, MSc, PhD
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 35
06: Aantal vakantiedagen: 40
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: £2,537
09: Netto maand salaris: £1,960
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: Neen. Alleen betaalde projecten naast Master en PhD
12: Goodies: - Wel laptop en veel reizen.
13: Tevreden?: Zeker. Groeimogelijkheden zijn voor mij belangrijkste momenteel en naast onderzoek doe ik ervaring op als project manager van een groot internationaal (9 landen) Europees onderzoeksproject.
Waar (qua stad) werk je?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:05 schreef Pharmacist het volgende:
Academia verlaten herfst 2015.
Van
[..]
Naar
01: Bedrijfstak: Herverzekeringen
02: Functie: Data Analyst
03: Opleiding: BSc, MSc, PhD
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 37.5
06: Aantal vakantiedagen: 25 + de standaard (Kerst, Bank Holidays etc). Kan 5 vakantiedagen per jaar bijkopen/ verkopen.
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: £4,167
09: Netto maand salaris: £3,027
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 2.5 jaar
12: Goodies: - 5% on target bonus, levensverzekering (8x jaarsalaris), health insurance, dental insurance, cycle to work, pensioenbijdrage, fitness, childcare
13: Tevreden?: Ja, leuke collega's, goede groeimogelijkheden en ICT voorzieningen. Ook door de hogere werkdruk meer mijn ding dan academia.
Cycle to work geeft bij mij de suggestie dat het in elk geval niet Londen is.quote:
Op dit moment is de groep die tussen 1 en 2x modaal verdient de cashcow. Gezinnen zien al jaren in de min Door de hoge kosten van kinderopvang. Omdat die het hard nodig hebben gaan die er het meest op vooruit. Voor jou is dat pech.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:29 schreef Vlagen het volgende:
[..]
[..]
Is 66K de start van het 52%-tarief in 2016?
Vorig jaar zat ik in totaal op 62.000 geloof ik, dus volgens mij zat ik daar zeker wel in het hoogste tarief. Het zou wel fijn zijn als dat wat wordt opgerekt.
Ik las nog over de nieuwe belastingmaatregelen (hoger nettosalaris zou je per maand overhouden), maar volgens de voorberekeningstabellen op NOS.nl etc. zou ik er welgeteld 3 Euro(!) per maand op vooruit gaan. Terwijl de staatsschuld voor die 5 miljard ook goed kan worden afgelost. Waardeloos. Ik heb echt het gevoel dat je gewoon wordt uitgemolken zonder er iets voor terug te mogen verwachten. Toeslagen e.d. heb ik nog nooit gehad..
Ik ga niet vermelden waar ik werk, maar mobiliteit gaat voornamelijk over personenvervoer met auto/OV (uitvoeringsprogramma van het Rijk). Ben geen ambtenaar overigens.
Mooi pakket, zeker met alle extra's. Woon je in Londen dan zul je aan woning wel een goede hap kwijt zijn. ..quote:Op zondag 24 januari 2016 18:05 schreef Pharmacist het volgende:
Academia verlaten herfst 2015.
Van
[..]
Naar
01: Bedrijfstak: Herverzekeringen
02: Functie: Data Analyst
03: Opleiding: BSc, MSc, PhD
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 37.5
06: Aantal vakantiedagen: 25 + de standaard (Kerst, Bank Holidays etc). Kan 5 vakantiedagen per jaar bijkopen/ verkopen.
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: £4,167
09: Netto maand salaris: £3,027
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 2.5 jaar
12: Goodies: - 5% on target bonus, levensverzekering (8x jaarsalaris), health insurance, dental insurance, cycle to work, pensioenbijdrage, fitness, childcare
13: Tevreden?: Ja, leuke collega's, goede groeimogelijkheden en ICT voorzieningen. Ook door de hogere werkdruk meer mijn ding dan academia.
quote:
Londen ja. Londen is echt schreeuwend duur. Dat is een van de redenen (of oorzaken) van de hogere salarissen.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooi pakket, zeker met alle extra's. Woon je in Londen dan zul je aan woning wel een goede hap kwijt zijn. ..
Wel dusquote:Op zondag 24 januari 2016 18:29 schreef GSbrder het volgende:
Cycle to work geeft bij mij de suggestie dat het in elk geval niet Londen is.
quote:Whilst you are in the scheme, at least half of the journeys made using the bicycle should be between your home and your place of work. (The use could cover a leg of your journey - for example - from home to your local train station). Once the scheme has finished and if you keep the bicycle, the bicycle can then be used for any purpose.
Please note that there is no requirement on you or your employer to keep any records of journeys made.
Maar dan woon je wel in een toffe stad. Ben er regelmatig voor werk en geniet altijd enorm van Londen.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
[..]
Londen ja. Londen is echt schreeuwend duur. Dat is een van de redenen (of oorzaken) van de hogere salarissen.
Mbt woning, hebben 2 bedroom flat gekocht, maar huur zou zo'n £1,600/maand zijn hier (en Oost Londen is "cheap" tov de rest van Londen). Daarbovenop komt nog £220/maand "sevicekosten".
Dan vind ik het loon, voor Londense begrippen, best karig. In Manchester is het een prima inkomen, in Londen kan je elke dag 2-3 uur forenzen.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:07 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wel dus. Vouwfietsen kunnen in de tube. Maargoed, je bent echt gestoord als je dat met rush hour doet.
Je kan t echter wel gebruiken om cheap een fiets te kopen voor personal use. Is niet helemaal de bedoeling, maar niet echt n probleem. Uit het programma:
[..]
De docklands zijn een heel groot gebied; hoe meer naar het Oosten, hoe goedkoper en de Newham docklands zijn relatief goedkoop. De Newham docklands zijn vrij duur vergeleken met de rest van Newham, maar Newham is een van de cheapste boroughs van Londonquote:Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef Spanky78 het volgende:
Maar dan woon je wel in een toffe stad. Ben er regelmatig voor werk en geniet altijd enorm van Londen.
De docklands zijn trouwens best duur toch? Of won je in zo'n flatje naast de Light rail? 😊
Ik heb 35 minuten deur tot deur omdat ik dus momenteel genoegen neem met een 2-bedroom flat in Newham. Veel van mn collega's reizen wel vaak 2-3 uur per dag omdat ze buiten de M25 wonen in grote "family homes". E.g. Tunbridge Wells en Chelmsford.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:14 schreef GSbrder het volgende:
Dan vind ik het loon, voor Londense begrippen, best karig. In Manchester is het een prima inkomen, in Londen kan je elke dag 2-3 uur forenzen.
Mijn collega's uit Tunbridge Wells hebben vaak kortere reistijd dan mijn collega's uit London. 42 min, we zitten direkt aan London Bridgequote:Op zondag 24 januari 2016 19:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik heb 35 minuten deur tot deur omdat ik dus momenteel genoegen neem met een 2-bedroom flat in Newham. Veel van mn collega's reizen wel vaak 2-3 uur per dag omdat ze buiten de M25 wonen in grote "family homes". E.g. Tunbridge Wells en Chelmsford.
Das wel lekker danquote:Op zondag 24 januari 2016 20:25 schreef XL het volgende:
Mijn collega's uit Tunbridge Wells hebben vaak kortere reistijd dan mijn collega's uit London. 42 min, we zitten direkt aan London Bridge
Ik pendel vanuit Düsseldorf, ga ook niet zo vaak naar kantoor. Heb 2 uur enkele reis via London City Airport.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:30 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Das wel lekker dan. Hoewel de treinen richting London niet bepaald betrouwbaar zijn van wat ik hoor. Mijn werk zit bij St. Pauls, dus dat is minder goed te doen. Mijn collega uit Tunbridge Wells gaat via Bank - Waterloo en dan op de trein.
Waar woon jij dan? (Ik neem aan dat je werk bij London Bridge zit).
Ik zal volgende keer zwaaien. Kom daar regelmatig langs... London City is wat dat betreft een perfect vliegveld.. goede verbinding vanaf rotterdam.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De docklands zijn een heel groot gebied; hoe meer naar het Oosten, hoe goedkoper en de Newham docklands zijn relatief goedkoop. De Newham docklands zijn vrij duur vergeleken met de rest van Newham, maar Newham is een van de cheapste boroughs van London.
[ afbeelding ]
Hebben een flat naast Canning Town tube station, die heeft zowel tube als DLR. Canning town is momenteel nog redelijk betaalbaar.
Nicequote:Op zondag 24 januari 2016 20:50 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zal volgende keer zwaaien. Kom daar regelmatig langs... London City is wat dat betreft een perfect vliegveld.. goede verbinding vanaf rotterdam.
Leuk vliegveldje ook.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zal volgende keer zwaaien. Kom daar regelmatig langs... London City is wat dat betreft een perfect vliegveld.. goede verbinding vanaf rotterdam.
Islington, daar zat ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De docklands zijn een heel groot gebied; hoe meer naar het Oosten, hoe goedkoper en de Newham docklands zijn relatief goedkoop. De Newham docklands zijn vrij duur vergeleken met de rest van Newham, maar Newham is een van de cheapste boroughs van London.
[ afbeelding ]
Hebben een flat naast Canning Town tube station, die heeft zowel tube als DLR. Canning town is momenteel nog redelijk betaalbaar.
Yup, werk. Conferenties en symposia vooral, die zijn vaak in de city, dus dan vlieg ik altijd op city. Afgelopen jaren kwam ik er toch zeker 4x per jaar. Dus de DLR is een bekend ritje voor me. Zoals al gezegd, kan daar enorm van genieten. Londen voelt heel gek, bijna als thuis, ondanks dat ik er slechts een keer of 20 ben geweest ofzo.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Nice. Die DLR tocht is momenteel wel leuk omdat de docklands en Canning Town enorm in opbouw zijn; Hoola Tower, Royal Gateway, City Island, Hallsville Quarter bijv. Rond Royal Albert Dock zou ook een 3e business district komen. Wat brengt je naar Londen, werk?
Vanaf de meeste plekken in Nederland ben je sneller in London City dan in hartje amsterdam...EN inderdaad fijn vliegveldje. Overigens is Rotterdam ook prettig.quote:
Yeah, Newham afgelopen jaar 20% gestegen. Denk dat Newham een van de weinige nog betaalbare boroughs is, Islington is bijv het dubbele qua prijs.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:32 schreef eriksd het volgende:
Islington, daar zat ik.
Jouw buurt is toch wel erg aan het stijgen qua prijs?
Werk je in academia? Mbt DLR, vind ik die rit door Canary Wharf nog het leukste, het is bijna alsof je een soort van achtbaan recht langs die kantoorpanden neemt. Heeft ook nog wel een leuke bestemming, Curry Sark is leuke buurt.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, werk. Conferenties en symposia vooral, die zijn vaak in de city, dus dan vlieg ik altijd op city. Afgelopen jaren kwam ik er toch zeker 4x per jaar. Dus de DLR is een bekend ritje voor me. Zoals al gezegd, kan daar enorm van genieten. Londen voelt heel gek, bijna als thuis, ondanks dat ik er slechts een keer of 20 ben geweest ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |