SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Nouja dan wordt ze iig niet dik..quote:
Wow, hoe heb je dat gedaan? Knap hoor!quote:Op donderdag 17 december 2015 21:54 schreef Saarah het volgende:
Ik zag dat jullie in een vorig topic grafiekjes postten. Ik wil het mijne ook wel eventjes delen![]()
[ afbeelding ]
Heb ik zeker aan heel raar kind, die lurkte het spuitje leeg als een mallequote:Op donderdag 17 december 2015 22:39 schreef Vanyel het volgende:
Nog even een meeleef voor de AB met pipet. Hels karwei om er zonder traumas in te krijgen.
welkom!quote:Op donderdag 17 december 2015 20:55 schreef File_3882 het volgende:
Hoi,
Ik lees al een tijdje mee, ben nieuw op Fok. Ik wil graag meeposten. Ben sinds mei 2015 van 83,5 kg naar 66 kg gegaan. Wil nog 6 kg eraf. Gaat wel wat langzamer nu, maar dat geeft niet.
Ik ben niet echt van het sporten enzo. Ik probeer wel mijn lijstjes te posten. Niet dat die zo boeiend zijn maar kan zeker wel tips gebruiken.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb ik zeker aan heel raar kind, die lurkte het spuitje leeg als een malle
Aanpassing gezien je gewichtquote:Op vrijdag 18 december 2015 10:44 schreef Lonaa het volgende:
There it is, 90,4.
Lijstje vandaag:
O: taart
L: Rosbief, pompoen, geitenkaas
T: Druiven
D: Beenham, saus, zoete aardappel, pompoen
T: Wijn.
Geef het aan het lokale Leger des Heils of de voedselbank!quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:46 schreef Isabeau het volgende:
Kerstpakket van schoonfamilie gekregen en ik weet dat schoonzus geen suiker wil eten. En dat had ze vast elders gekregen, want alles met suiker (veel bonbons, koekjes etc allemaal van Mark & Spencers) allemaal naar ons doorgestuurdAlthans we kunnen ons niet voorstellen dat ze denken dat wij kersenbonbons etc lekker vinden.Maar wat moet ik er nu mee
Wij willen het ook niet!
Leger des Heils wip ik wel even langs. Kunnen ze het uitdelen bij de koffie (daar is elke dag koffiedrinken).quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
Geef het aan het lokale Leger des Heils of de voedselbank!
quote:Op vrijdag 18 december 2015 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leger des Heils wip ik wel even langs. Kunnen ze het uitdelen bij de koffie (daar is elke dag koffiedrinken).
Zo dan maarquote:Op vrijdag 18 december 2015 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou het eerder zo doen dan:
O: taart
T: Druiven
T: Wijn.
T: multivitaminepil
Die geven overigens ook heel mooie kerstpakketten wegquote:
GFTquote:
kersenbonbons! Alcohol hequote:
Ik heb vaak het idee dat veel medewerkers bij goede doelen organisaties met alle positiviteit, goed hart en enthousiaste inzet aan de slag zijn. En dan heb je wat graaiers in de top of tussen het management en tsja... dat komt in het nieuws en dat zorgt voor een slechte naam en dan wil je zo'n organisatie liever niet meer steunen terwijl ze an sich ook goed werk doen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die zaak die laatst in het nieuws was over die verdwenen erfenis richting LdH zorgt toch wel dat ik bij dat soort organisaties mijn wenkbrauwen optrek.
Al doen ze ook heus echt veel goeds.
Adres?quote:
Oh, jij vindt ze ook lekker!quote:
ik ben heul niet dik (meer)!quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ja tuurlijk, stuur de chocolade maar naar dikkerds. :|
Des te slanker lijk ikquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ja tuurlijk, stuur de chocolade maar naar dikkerds. :|
toe. Ga gewoon los. 1 dagje!quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kersenbonbons zijn alleen lekker voor de vuilnisbak.
Oliebollen vind ik heerlijk. Ik ben nu al aan het dubben over hoeveel ik er mezelf toesta de 31e.
Ik denk dat de verandering meer vanuit jezelf moet komen, ik heb mezelf in het verleden vaak genoeg voorgenomen om bijv. logboeken bij te gaan houden voor allerlei activiteiten en dan kocht ik daar mooie boekjes voor, maar dat hield nooit lang stand. Als je doelen iets zijn wat je echt graag wilt en waar je bereid bent veel voor te doen en laten, hoeft niets je daar aan te herinneren. 12 weken knallen klinkt ook niet echt als een lifestyle veranderingquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:37 schreef LadyOracle het volgende:
Kent iemand van jullie de planners van Daily Greatness? Ik zit een beetje te twijfelen. Ik kan natuurlijk volgend jaar op de manier door waarop ik nu bezig ben, maar dan ga ik mijn streefgewicht zeker niet halen in 2016. Ik overweeg een beetje om zo'n fitnessplanner van 12 weken te kopen en er dan wat fanatieker in te gaan. Gewoon even doorbijten en dan ben ik er 'voor altijd' vanaf, dat is ook wel een aantrekkelijk idee natuurlijk. Dan kan ik tenminste volgend jaar met kerst wel gewoon zo'n strak glitterjurkje kopen wat me nu uitlacht vanuit de etalage. Als je iets hebt wat je er iedere dag aan herinnert wat je doelen zijn, dan helpt dat misschien wel.
Misschien zijn er nog wel vergelijkbare systemen?
Nee, maar de lifestyleverandering heb ik allang ondergaan. Ik ben in zeven jaar tijd van een vegeterende, emo-etende suikerjunkie veranderd naar een stabiele healthfreak die in de sportschool woont. Op gewicht blijven kost me geen moeite en zelfs in tijden van extreme stress blijf ik redelijk gezond eten en sporten. Alleen voor afvallen moet ik behoorlijk mijn best doen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat de verandering meer vanuit jezelf moet komen, ik heb mezelf in het verleden vaak genoeg voorgenomen om bijv. logboeken bij te gaan houden voor allerlei activiteiten en dan kocht ik daar mooie boekjes voor, maar dat hield nooit lang stand. Als je doelen iets zijn wat je echt graag wilt en waar je bereid bent veel voor te doen en laten, hoeft niets je daar aan te herinneren. 12 weken knallen klinkt ook niet echt als een lifestyle verandering
Ja dat is waar, als dat geheugensteuntje hetgene is waar je op vastloopt en je denkt dat dit werkt kun je het allicht proberen! Zo'n planner is een stuk goedkoper dan allerlei dieetboeken en shakesquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:48 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, maar de lifestyleverandering heb ik allang ondergaan. Ik ben in zeven jaar tijd van een vegeterende, emo-etende suikerjunkie veranderd naar een stabiele healthfreak die in de sportschool woont. Op gewicht blijven kost me geen moeite en zelfs in tijden van extreme stress blijf ik redelijk gezond eten en sporten. Alleen voor afvallen moet ik behoorlijk mijn best doen.
Natuurlijk moet je iets willen, maar iets wat je helpt om zicht op je doelen en prestaties te houden kan dat wel ondersteunen. Net als dat ik me heel graag aan mijn afspraken wil houden en toch echt een agenda gebruik omdat ik ze anders vergeet. ;-)
Same here! Al zijn de dingen die ik in mijn eentje haal vaak nog wel redelijk gezond (sushi, noodleshrimpsoup of maaltijdsalade of zo), maar dan neem ik wel een lekker toetjequote:Op vrijdag 18 december 2015 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik eet vanavond alleen en heb nog geen idee wat. Ik heb zin in lekkere dingen.Niet per se gezonde dingen
quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
Dank! Schuldgevoel neemt echter nu meteen alweer over, dus ik denk dat ik voor pasta met zalm ga ofzo![]()
Huuuh, 30 seconden lang kauwen? Dat wordt dan toch een beetje alsof je op kots zit te kauwen? Geloof best dat het werkt, maar ik hou het bij een glas water voor het eten en 1x opscheppen ipv 2/3/4x.quote:
Mijn zusje en ik aten vroeger wel eens met een kookwekker, maar dat was juist om ons minder te laten treuzelen met eten wat we niet lekker vondenquote:
Dank je wel.quote:
Das best weinig.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:46 schreef File_3882 het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ik ben blij dat ik geen kerstborrels heb. Maar ik heb wel een turkse moeder. Die is dus zo lief geweest om lahmacun te maken. Dus zo ziet mijn lijstje eruit:
O: 1 volkoren boterham met Kwart avokado
T: 1 Banaan
L: 2 lahmacun en beetje patat
D: salade Van rucola, tomaat, mozarella en basilicum.
Daarna alleen maar thee.
Ooooh, turkse pizza!quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:46 schreef File_3882 het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ik ben blij dat ik geen kerstborrels heb. Maar ik heb wel een turkse moeder. Die is dus zo lief geweest om lahmacun te maken. Dus zo ziet mijn lijstje eruit:
O: 1 volkoren boterham met Kwart avokado
T: 1 Banaan
L: 2 lahmacun en beetje patat
D: salade Van rucola, tomaat, mozarella en basilicum.
Daarna alleen maar thee.
Ik ken het niet maar wat je verteld komt mij best bekend voor. Ik hoop dat het je lukt. Ik weet dat het bij mij werkt, lijstjes bijhouden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 14:37 schreef LadyOracle het volgende:
Kent iemand van jullie de planners van Daily Greatness? Ik zit een beetje te twijfelen. Ik kan natuurlijk volgend jaar op de manier door waarop ik nu bezig ben, maar dan ga ik mijn streefgewicht zeker niet halen in 2016. Ik overweeg een beetje om zo'n fitnessplanner van 12 weken te kopen en er dan wat fanatieker in te gaan. Gewoon even doorbijten en dan ben ik er 'voor altijd' vanaf, dat is ook wel een aantrekkelijk idee natuurlijk. Dan kan ik tenminste volgend jaar met kerst wel gewoon zo'n strak glitterjurkje kopen wat me nu uitlacht vanuit de etalage. Als je iets hebt wat je er iedere dag aan herinnert wat je doelen zijn, dan helpt dat misschien wel.
Misschien zijn er nog wel vergelijkbare systemen?
Zeker vooral als mijn moeder ze maakt. Ze zijn kleiner en veeeeel lekkerder dan die bij een donerzaak. Normaal kon ik er wel 4 op.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ooooh, turkse pizza!Zo lekker! Vult wel altijd mega!
Ja, het is niet veel. Maar ik voel me niet zo lekker de laatste tijd, dus beweeg ook weinig. Dus dan maar zo.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:51 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Das best weinig.
Mijn lijstje was
O op school: paar stukjes wrap met kruidenkaas, paar saucijzenhapjes, bak fruit, 2 marokkaanse loempia's
L met de collega's: sateetjes met een bak sla en 5 kroepoekjes
T appel
D onbekend want uit eten.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Net gehoord dat ik een gigantische reisgrant heb gewonnen voor m'n conferentie in San Francisco eind maart![]()
Dat mag best gevierd worden vanavond![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Net gehoord dat ik een gigantische reisgrant heb gewonnen voor m'n conferentie in San Francisco eind maart![]()
Dat mag best gevierd worden vanavond![]()
Ha, ga je ook naar Viva Las Vega's?quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:55 schreef LadyOracle het volgende:
Mijn verwachte lijstje:
O: havermout met kokosmelk
T: nootjes
L: broodje kousenband
T: twee SUE bites
D: 2 vega bapao (ivm haast en geen tijd om te eten)
T: oliebollen, wafels etc op vegan kerstmarkt
Ik ga morgen wel aan de diarree van alle tarwe, maar fuck it, dat is morgen. Het is vandaag salaris-met-kerstbonusfeest en dat mag gevierd.
Jaquote:Op vrijdag 18 december 2015 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]omg, zo tof!! (neem wat xtra geld mee, schijnt de duurste stad van de VS te zijn
)
In Californie kun je tegenwoordig best veel gezond eten krijgen, allemaal health freaks daarquote:Op vrijdag 18 december 2015 22:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jahet worden een dure 4 dagen, maar daarna een beetje 'on a budget' doortouren. Moeten binnenkort echt knopen door gaan hakken. Iets in mij wil 'n campertje huren, al is het maar zodat je ook gewoon zelf kunt koken en dan dus ook 'normaal' kunt eten
![]()
Ja, maar ben maar heel kort geweest. En uiteindelijk wel wat gekocht maar niks gegeten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:49 schreef Negentiendertig het volgende:
Dat je de hele dag netjes eet, maar dan 's avonds zwicht voor twee kleine chocolaatjes, twee warme chocoladekoekjes, en twee anijsbeschuitjes. Voel me meteen dik
En vandaag had ik voor het eerst Skyr, van Arla. Vond het geslaagd, want niet zo zuur als kwark, maar wel mager en veel eiwitten. Lekker spul!
[..]
Ha, ga je ook naar Viva Las Vega's?
Was 't wat? Wil morgen gaan, maar het is een takkeneind rijden voor mij, dus als het niet zoveel is, ga ik liever wat anders doen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:25 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja, maar ben maar heel kort geweest. En uiteindelijk wel wat gekocht maar niks gegeten.
Ik weet het niet. Ik kon niet op het buitenterrein omdat ze van die houtkorven hadden staan. Ik kreeg het meteen benauwd en mijn inhaler lag thuis, dua ben alleen in de gift area geweest. Zijn wel leuke vegan/eco dingetjes te koop.quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:29 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Was 't wat? Wil morgen gaan, maar het is een takkeneind rijden voor mij, dus als het niet zoveel is, ga ik liever wat anders doen.
Ja, dat wel, maar dat maakt 't ook een stuk duurder meteenquote:Op vrijdag 18 december 2015 22:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
In Californie kun je tegenwoordig best veel gezond eten krijgen, allemaal health freaks daarMaar wel leuk, natuurlijk, zo'n campertje. Al is het maar voor de ervaring.
Ik had helemaal bedacht dat ik een subway broodje en salade ging halen want die zit naast de fitness.. Is dat ding om 19u dicht! Wat zijn dat voor tijden. Toen heb ik uiteindelijk een opwarmmaaltijd glass noodles en garnalen en groenten gehaald, en nog een lekker toetje. Maar was bij elkaar misschien wel iets te weinig kcal na het sporten, toen ik een paar uur op dat feestje stond gisteren kreeg ik toch wel trek en heb ik een paar hapjes genomen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben met m'n luie reet toch voor wat bestellen gegaan. Maar dan weet ik weer dat ik echt normaal niet zoveel eet
een 'mix grill' voor 1 persoon genomen, met een paar patatjes.
Uiteindelijk nét de helft op denk ik (3 stukjes kipkebap (satéstukjes eigenlijk), 1.5 stukje lam van eenzelfde formaat, 3 slierten doner, een handjevol kipdonerstukjes, sla en wat patatjes (1/4 van de portie)De rest is over voor Mr.Mo morgen als antikatervoedsel
Naww kop op en kóm op BE!! Hoppa!quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ja hoi, dik, bluh, alles k*t.
Ik kom wel weer eens terug als ik me langer dan drie dagen in weet te houden.
Love you all, jullie zien er uiteraard allemaal geweldig uit!
Envy to the max!!!
quote:
O niet leuk!quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, te veel gedoe, onrust, gebrek aan structuur, gebrek aan beweging.
Nog 2 weken, dan begint het normale leven, enigzins dan, en dan komt het wel goed.
2 trips in januari, aan de ene kan niet goed, want jet lag en veel uit eten, maar aan de andere kant ook goed, want geen gezin om me heen en dus tijd voor de gym etc
Grappig, terwijl wij geen kerst vieren, heb ik dat gevoel ook. Het gaat zo moeizaam. Heb geen zin om gezond te met al het lekkers wat er te krijgen is.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nog 2 weken, dan begint het normale leven, enigzins dan, en dan komt het wel goed.
2 trips in januari, aan de ene kan niet goed, want jet lag en veel uit eten, maar aan de andere kant ook goed, want geen gezin om me heen en dus tijd voor de gym etc
Herkenbaar, dat eerste. Vier geen kerst, alleen verplicht gourmetten bij de schoonfam, maar jezus. Die feestdagen en twee weken vrij lijken wel een vrijbrief om alles wat los en vast zit op te vreten. Lijstje:quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
quote:
we hebben dezelfde tietenquote:Op zondag 20 december 2015 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom deluna!
Ik heb net een nieuwe bh gekocht in 80E. Ik kan dus officieel niet meer bij mijn favoriete lingeriewinkel shoppen(ik kocht vorige winter nog een 95F, voor de beeldvorming
)
het is niet meer wat het ooit geweest isquote:
nee, niet bepaaldquote:Op zondag 20 december 2015 17:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het is niet meer wat het ooit geweest is
Echt he, eerste wat er bij mij weg ging. En dan zeggen ze dat je niet plaatselijk kan afvallen.quote:Op zondag 20 december 2015 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je mag wel wat doneren aan mijn boobs. Die smelten als sneeuw voor de zon weg.
ik zit net te vertellen hoe er niks meer overblijft en dan wil je nóg meer van me afpakken?quote:Op zondag 20 december 2015 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je mag wel wat doneren aan mijn boobs. Die smelten als sneeuw voor de zon weg.
nope... Ik volleybal eens per week, ongeveer om de week een wedstrijd. En ik probeer 2/3 keer per week in de sportschool te hangen.quote:Op zondag 20 december 2015 17:50 schreef File_3882 het volgende:
[..]
Echt he, eerste wat er bij mij weg ging. En dan zeggen ze dat je niet plaatselijk kan afvallen.
Mijn buik die weigert gewoon om weg te gaan. :p
Vandaag weer een stukje chocolade gegeten. En bank hangen. Hebben jullie ook zo een goeie band met jullie bank?
3 handjes ook goed 🙄.quote:Op zondag 20 december 2015 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
December is dan ook voor velen een maand van damage control, er zitten er maar weinig in the zone nu
Maar het is ook een goede test: kunnen we het met mate? (Zoals slanke mensen zeg maar)
Dus een handje kruidnoten is prima. Een schaal kruidnoten niet
So true, daarom ben ik niet al te streng. Met twee weken purgeren begin januari ben ik die decemberkilo's gegarandeerd weer kwijt!quote:Op zondag 20 december 2015 21:13 schreef La_Tramposa het volgende:
De meeste kgs km je aan tussen oud en nieuw en kerst he
Wat is purgeren? Ik probeer er altijd maar van te genieten op de avonden dat het eten een sociaal ding is, met familie, maar ik ga niet voor mezelf allerlei kerstlekkernijen halen en de decembermaand als een soort vrijbrief te zien om wekenlang thuis alles te eten wat los en vast zit. Gewoon normaal blijven doen, net als altijdquote:Op zondag 20 december 2015 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
So true, daarom ben ik niet al te streng. Met twee weken purgeren begin januari ben ik die decemberkilo's gegarandeerd weer kwijt!
na 8 maanden is dit pas mn eerste mindere periode dus moet ook niet te streng zijn voor me zelf.quote:Op zondag 20 december 2015 21:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben dan nog niet zo lang bezig, maar tot nu toe gaat het wel. Ik pak bijvoorbeeld bewust maar 2 koekjes en ik weet er ook gewoon van af te blijven.
iets wat ik alleen doe als ik teveel gezopen hebquote:
kotsen!quote:Op zondag 20 december 2015 21:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat is purgeren? Ik probeer er altijd maar van te genieten op de avonden dat het eten een sociaal ding is, met familie, maar ik ga niet voor mezelf allerlei kerstlekkernijen halen en de decembermaand als een soort vrijbrief te zien om wekenlang thuis alles te eten wat los en vast zit. Gewoon normaal blijven doen, net als altijd
Je kan ook niet constant op topniveau blijven afvallen. Ik weet in ieder geval dat dat bij mij niet werkt omdat ik dan vreetbuien krijgquote:Op zondag 20 december 2015 21:17 schreef foetre het volgende:
[..]
na 8 maanden is dit pas mn eerste mindere periode dus moet ook niet te streng zijn voor me zelf.
Damage control...tsja. Hier lukt het in the zone blijven redelijk ok.quote:Op zondag 20 december 2015 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
December is dan ook voor velen een maand van damage control, er zitten er maar weinig in the zone nu
Maar het is ook een goede test: kunnen we het met mate? (Zoals slanke mensen zeg maar)
Voor nu ben ik gelukkig met stabiel gewichtquote:Op zondag 20 december 2015 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, gelukkig geldt het niet voor iedereen dan
En wat spannend en leuk! Fundalinkje in dm?
Nou, die test is wel duidelijk hierquote:Op zondag 20 december 2015 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wat goed. Daarom gaat het bij mij zo langzaam blijkbaarquote:Op zondag 20 december 2015 20:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nope... Ik volleybal eens per week, ongeveer om de week een wedstrijd. En ik probeer 2/3 keer per week in de sportschool te hangen.
Apart, want ik heb wel onderzoeken gelezen (voor studie) waar dat toch wel een positief effect heeft, maar dat zit hem dan meer in sterke spieren/hart enzo. Uiteraard blijven dan de risico's die voor overgewicht gelden en kun je beter fit zijn en een gezond gewicht hebben.quote:Op maandag 21 december 2015 11:53 schreef Sarabi het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)positief-effect.html
Nou, ik had vrijdag Bierfestival en zaterdag enorme dorst. Dus ik heb gisteren alleen overdag al drie glazen water op, een glas haverchocolademelk, 750 ml water in de sportschool, een eiwitshake, een halve liter sojayoghurt, een grote smoothie en een warme chocolademelk. En dat was dan tot en uur of vier. 's Avonds nog meer water, een paar koppen thee en een glas sinaasappelsap, maar dat weet ik allemaal niet precies meer.quote:
Ja, ik had natuurlijk zoute meuk op bij het bier. Een kilootje vocht is niet gek dus.quote:Op maandag 21 december 2015 14:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het is wel waar dat er maar ongeveer een halve liter in je blaas pastDus veel drinken zou in principe niet veel uit moeten maken, tenzij je vergeleken met andere dagen veel carbs of zout hebt gegeten, wat vocht vasthoudt.
Aan welke opleiding studeer je af?quote:Op maandag 21 december 2015 16:57 schreef Artoo het volgende:
Lijstje:
O: Brinta-whey pap met banaan
L: 150g sla met 2 gekookte eieren en kwark-mosterd sausje
T: Ricecake
D: Andijvie di mama
T: ?
Ook geen sport vanwege geen tijdAfstudeerdeadlinestruggles.
Psychologie, ik ben bijna klaar met mijn bachelor. Ik hoop in februari met mijn master te kunnen startenquote:Op maandag 21 december 2015 17:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Aan welke opleiding studeer je af?
Ah, succes nog! Ik weet nog hoe blij ik was in juli toen alles klaar was.quote:Op maandag 21 december 2015 17:16 schreef Artoo het volgende:
[..]
Psychologie, ik ben bijna klaar met mijn bachelor. Ik hoop in februari met mijn master te kunnen starten
Ik haalde een 5,3 en toen ging er nog over mij vergaderd worden of ik nog een kans kreeg voor de zomervakantie. En zo geschieddequote:Op maandag 21 december 2015 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Klaar zijn met je scriptie is episch. Alleen de weken ervoorHuuu..
prachtlijntjequote:Op maandag 21 december 2015 14:55 schreef Cathmar het volgende:
Kom ik toch even een grafiekje delen. Als dit mijn eindscore voor dit jaar blijft ben ik tevreden.
[ link | afbeelding ]
Kwam de stress vanuit jezelf of van anderen? Als ik in het traject was begeleid door de professor die het eindgesprek leidde, was het voor mij een prachtige tijd geweest. Helaas werd ik begeleid door iemand die niet in staat was voorbij zijn eigen mening en visie te kijken en heeft dat buitengewoon veel stress opgeleverdquote:Op maandag 21 december 2015 17:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik haalde een 5,3 en toen ging er nog over mij vergaderd worden of ik nog een kans kreeg voor de zomervakantie. En zo geschiedde
Dat was niet gebeurd als ik niet zo'n goede inzet had gehad, want dat was de reden. Maar ik vond het de meest stressvolle periode van mijn hele leven en ik at dan ook alles wat los en vast zat
Deels van mezelf (ik stress wel gauw voor zulke praktijkopdachten), maar ook deels van de opdracht zelf. Voor het onderzoek had ik veel input nodig van andere organisaties en dat gaat nooit zo snel als je gepland hebt.quote:Op maandag 21 december 2015 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kwam de stress vanuit jezelf of van anderen? Als ik in het traject was begeleid door de professor die het eindgesprek leidde, was het voor mij een prachtige tijd geweest. Helaas werd ik begeleid door iemand die niet in staat was voorbij zijn eigen mening en visie te kijken en heeft dat buitengewoon veel stress opgeleverd
*boks*quote:Op maandag 21 december 2015 17:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Gelukkig ben ik niet echt een stress-eter of juist stress-niet eter, anders zou dit PhD project slechte gevolgen hebben voor mijn lichaamsgewichtNu heeft het alleen maar effect op mijn algehele (gemoeds en lichamelijke) toestand, mijn slaap en mijn huid
ik had ook zoiets over en nam chocoladequote:Op maandag 21 december 2015 19:28 schreef DeLuna het volgende:
Lijstje!
O: Griekse yoghurt met granola en bosbessen/frambozen
L: twee flerkorn knäckebröds met slankie en kaas en twee boterhammen met kipfilet en 1 met hazelnoot chocopasta
D: Italiaanse groenteschotel, potato wedges en een boomstam
Totaal: 1479 kcal
T: ik heb nog 314kcal over, die niet allemaal op hoeven, dus nog even kijken wat het wordt
Goed plan, dat is er genoeg vanwege de kerstpakkettenquote:Op maandag 21 december 2015 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had ook zoiets over en nam chocolade
O: boerenyoghurt met banaan, kiwi en muesli
L: twee boterhammen kipfilet, 1 boterham kaas
T: een nijntjekoek (ik werd gevoerd), vijf dropjes en een halve appel
D: nasi goreng
T: 60 gram chocolade
Totaal 1740!
Bierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op maandag 21 december 2015 19:28 schreef DeLuna het volgende:
T: ik heb nog 314kcal over, die niet allemaal op hoeven, dus nog even kijken wat het wordt
Je faalt wel in het leven als je geen bier in huis hebt hoor!quote:Op maandag 21 december 2015 21:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat hebben we nog niet eens in huis
In dit geval heb ik ook niet gestudeerdquote:Op maandag 21 december 2015 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb maar HAVO gedaan, dus ik mocht niet eens gaan studeren.
Ik snap echt niet hoe jij normale maaltijden kunt eten en dan ook nog 2 koekjes voor 1250 kcalquote:Op maandag 21 december 2015 20:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Cathmar, mooie grafiek!![]()
Studietroubles zijn stom. Afstuderen vond ik echt zwaar, ik was echt blij dat het erop zat.
Er komen twee mini-stroopwafeltjes bij op m'n lijstje. Maakt ca 1250 vandaag. Prima.
Ik voer alles in in MFP. Zo gedetailleerd als mogelijk en weeg alles af, sowieso voor ontbijt en avondeten.quote:Op maandag 21 december 2015 21:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij normale maaltijden kunt eten en dan ook nog 2 koekjes voor 1250 kcalMijn ontbijt en lunch zijn dat zo'n beetje samen al!
Hmm, je ontbijt klinkt prima, bij mij is het vaak wat meer omdat er ook nog wat muesli, chia of lijnzaad ingaat en soms wat notenpasta.quote:Op dinsdag 22 december 2015 01:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik voer alles in in MFP. Zo gedetailleerd als mogelijk en weeg alles af, sowieso voor ontbijt en avondeten.
M'n overnight oats komen neer op 350 (250 ml melk, 50 gr havermout, 50 gr diepvriesfruit, 15 gr rozijnen, 3 gr honing). Dat eet ik alleen op de dagen dat ik moet werken. Op de andere dagen kwark en das een ontbijt van 235.
Lunch is 2 bth, dun met boter en mager beleg en hangt afhankelijk van het beleg rond de 200.
Dan een tussendoortje, meestal fruit, voor zo'n 50-80 kcal.
En dan avondeten. Ik kies maaltijden van tussen de 500-600 kcal ongeveer. En dan eet ik echt gewoon een normale portie.
De koekjes zijn 36 per stuk, gister had ik er twee. En die neem ik normaal niet, was een extraatje.
Gister was dus bijv: 375 + 190 + 80 + 525 + 72, = 1242.
En qua drinken, alleen koffie en thee. Geen sapjes, geen alcohol, dat scheelt. De koffie (met melk) voer ik dan weer niet in, dus werkelijke totale kcals zullen nog iets hoger liggen, maar niet heel veel.
En nu ga ik weer proberen te slapen.
Iets, maar niet schokkend hoor. Gister was de lunch 190 en nu 215. Dus daar win je de oorlog niet meequote:Op dinsdag 22 december 2015 08:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Is speltbrood minder kcal dan volkorenbrood? Ik check nooit zo precies de voedingswaarden op de verpakking, op fatsecret is het allemaal ongeveer gelijk..
Ohja. Wij bakken vaak zelf brood en daar gaat elke keer net wat anders in dus ik ben sowieso niet echt van alles op de gram bijhouden. Alles helemaal precies afwegen doe ik ook meestal niet, alleen af en toe om mijn besef van hoeveelheden weer een beetje te updaten. Ik denk dat ik mijn kcal af en toe een beetje overschat en af en een beetje onderschat, middelt zich wel uitquote:Op dinsdag 22 december 2015 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Iets, maar niet schokkend hoor. Gister was de lunch 190 en nu 215. Dus daar win je de oorlog niet mee.
Ik ga je alsnog geen gelijk geven XM, ik blijf erbij dat je meer kunt en zou moeten eten. Je pleegt echt roofbouw op je lijf zo.quote:Op dinsdag 22 december 2015 08:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik ervaar het niet als geselen hoor. Ik red me er prima mee en heb geen honger. Ja, wel trek in avondeten als ik thuiskom, maar niet dat ik echt op apegapen lig. Ik sport ook niet he, dus dat maakt ook wel flink uit.
En ik zit nu een week te schommelen tussen 80,3 en 80,1. Ben natuurlijk verwend met snel gewichtsverlies, dus dit is even wennen. Maar je ziet, het stabiliseert zich, ik ga niet meer zo hard. Dus daarom houd ik het ook op dit kcalniveau. Geen zin om aan te komen.
Planning vandaag:
O: overnights dus
L: 2 bth, 1x kipfilet, 1x pompoenhoumous. Toevallig geen speltbrood, dus gelijk meer kcals.
T: 2 mandarijntjes
D: couscoussalade met kip en puntpaprika
Ja, ik denk ook dat er nog wel ergens iets bijkomt. Ben pas helemaal doorgemeten bij een sporttest, met zo'n scanner om lichaamsvet en botten en alles te berekenen. En daar kwam uit dat ik op rustige dagen 2300 kcal nodig heb en op intensieve dagen 2550. Dus zelfs als ik wil afvallen moet ik eigenlijk nog wel boven de 2000 zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, gezien jouw activiteiten van vandaag, vind ik dát dan weer weinig. Ik zit de hele dag op mn dikke aars achter m'n bureau en m'n lichaamsbeweging is kind naar de creche brengen op de fiets, naar het werk fietsen, in de pauze even een ommetje en eind van de dag kind weer halen.
Ik vind het wel meevallen. Als je het over een week verdeeld is het nog geen 1,5 glas per dag. En dat is wat echt een groot deel van de mensen makkelijk drinkt (mijn ouders bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:51 schreef LadyOracle het volgende:
Tien per week is best veel, zeg. Wow.
Weet je waar ik laatst van schrok? Zoute popcorn is per 100 gram veel calorierijker dan zoetequote:Op dinsdag 22 december 2015 14:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik blijf keurig op niveau qua gewicht ondanks alle extraatjesStraks naar de bios, dat kan niet zonder zoute popcorn
vocht: kom d'r maar in!!
Zit bij zoete dan niet én suiker, én boter??quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je waar ik laatst van schrok? Zoute popcorn is per 100 gram veel calorierijker dan zoete
Er zit natuurlijk veel boter bij in plaats van suiker... en dat is meer kcals / 100gr.
Pluspuntje: in 100 gram zoute gaat meer popcorn dan in 100 gram zoete, qua volume.
De dingen die je allemaal leert...
Absoluut kan ik beter twee kroegavondjes skippen, die van vrijdag was ook niet gepland. Ik zat heel keurig op de bank te kleuren, tot m'n huisgenootje me meesleepte. En het vlees is zwak dan he.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, er waren tijden dat ik warm draaide met 10 bierStudentenleven
Maar Zeester, als je weet dat je zaterdag een feestje hebt, kun je dan niet beter 1-2 kroegavondjes skippen? Dat geeft je wat meer ruimte, hoef je je ook minder rot te voelen
Mijn lijstje:
O: Boerenyoghurt met banaan, kiwi en muesli
T: Appel, boterham kipfilet
L: 2 boterhammen kipfilet
T: 100 gram gerookte kip, bakje wortels
D: Spruitjes met aardappelpuree en een runderhamburger
Kippig dagje vandaag. Ontzettende kipcraving
In diezelfde categorie hebben frosties (gesuikerde cornflakes) en gewone cornflakes ook precies dezelfde calorie content. Heb me ook heel vaak afgevraagd hoe dat kan (en vervolgens de frosties meegenomen want veel lekkerder (ff note: dit was voor ik aan de lijn deed hoor, nu geen frosties meerquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
Niet in de voorverpakte iig. Geen idee hoe dat met verse zit.
#teamzoetepopcorn
Nou ja, als graan (of maiszetmeel) ongeveer 350 kcal/100 gram is, en suiker is 400 kcal/100 gram, dan ontloopt dat elkaar weinig. Dan kun je nog wat creatieve bindmiddelen er in mengen om op dezelfde calorieverhouding uit te komenquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:10 schreef Zeester het volgende:
[..]
In diezelfde categorie hebben frosties (gesuikerde cornflakes) en gewone cornflakes ook precies dezelfde calorie content. Heb me ook heel vaak afgevraagd hoe dat kan (en vervolgens de frosties meegenomen want veel lekkerder (ff note: dit was voor ik aan de lijn deed hoor, nu geen frosties meer))
quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:14 schreef Lonaa het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Alle bovenstaande dingen ga ik niet allemaal doen + drinken.Iets met schiften en zulks
Tien per week veel?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:51 schreef LadyOracle het volgende:
Tien per week is best veel, zeg. Wow.
Dat sowieso (is met alles).quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ja, kijk. Als je nooit tot zelden drinkt is tien per week best veel.
Als je elke avond een fles wijn leegtikt is het best weinig.
Het is een beetje afhankelijk van je referentiekader
Een beetje normaal zou ik zeggen 2-3 glazen per week.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat sowieso (is met alles).
Maar wat is een beetje normaal?
Ze zeggen dat je als vrouw met 12 consumpties per week al een probleem drinker bent (dus elke avond 2 glaasjes, en een avond geen). Dus minder dan dat is 'normaal' drinkgedrag.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat sowieso (is met alles).
Maar wat is een beetje normaal?
quote:Vuistregels
Wilt u verantwoord drinken, dan kunt u het beste de volgende vuistregels hanteren:
Voor mannen:
Maximaal twee standaardglazen per dag en bij voorkeur tenminste één dag per week niet drinken.
Voor vrouwen:
Maximaal één standaardglas per dag en bij voorkeur tenminste één dag per week niet drinken.
Wanneer u deze richtlijnen aanhoudt, zult u, als u normaal gezond bent, ook op termijn geen schadelijke lichamelijke gevolgen ondervinden.
Ja, dat ook. Hoewel ik mn wijntjes echt wel heb gemist tijdens de zwangerschapquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben er overigens pas zwanger achter gekomen dat ik ook leuke avonden kon hebben zonder veel alcohol. Toen was het ook geen keuze, dus ging ik ook niet constant in de "argh eigenlijk wil ik zuipen"-modus. Daarvoor kon ik het echt echt niet. Was alleen maar chagrijnig als ik een avondje zonder drank mee deed. Ik herken dus heel veel. Maar ik weet ook dat je daar overheen kunt komen.
Mannen mogen ook altijd meerquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:25 schreef Stormqueen het volgende:
Oh kijk, er zijn richtlijnen voor:
[..]
Nou ja, dikke vrouwen mogen ook meer. Dus als je verantwoord meer wil zuipen moet je dik blijvenquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mannen mogen ook altijd meer
Maar wel een redelijke hoeveelheid
Haha! Nee, gelukkig niet. Eigenlijk alleen bij zondigen. Ik kan daar eigenlijk niet écht meer van genieten, daarom doe ik het ook zo weinig denk ik.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Dat stemmetje is er bij jou ook als je lucht inademt volgens mij XM!
Klinkt als een ideequote:Op dinsdag 22 december 2015 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja, dikke vrouwen mogen ook meer. Dus als je verantwoord meer wil zuipen moet je dik blijven
ik denk dat het voor jou zo veel fijner zou zijn als je dat woord uit je vocabulaire schrapt. Jij spreekt van zondigen als je anderhalve kruidnoot eet. Als dat al zondig gedrag is, dan kún je niet anders dan falen, en daarmee jezelf teleurstellen, en trap je jezelf dús constant omlaag.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Haha! Nee, gelukkig niet. Eigenlijk alleen bij zondigen. Ik kan daar eigenlijk niet écht meer van genieten, daarom doe ik het ook zo weinig denk ik.
Ik probeer 'leuke dingen' ook los te koppelen van zondigen. Want dan verlies je altijd. Vandaar dus ook de vuistregel van de 10 drankjes. Want anders ga ik ze toch drinken en me kut voelen over elk drankje, of ga ik het niet doen en balen over het niet doen. Die 10 drankjes, die mogen gewoon schuldgevoel vrij. Die ruimte bestaat ook heus.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Haha! Nee, gelukkig niet. Eigenlijk alleen bij zondigen. Ik kan daar eigenlijk niet écht meer van genieten, daarom doe ik het ook zo weinig denk ik.
Mja, semantiek. Dan kan ik niet meer echt genieten van genieten. Same thing, no difference. En ik heb gisteren die 2 stroopwafeltjes gegeten, lekker, maar toch knaagt het dan. Maar blijkbaar niet erg genoeg om het te latenquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk dat het voor jou zo veel fijner zou zijn als je dat woord uit je vocabulaire schrapt. Jij spreekt van zondigen als je anderhalve kruidnoot eet. Als dat al zondig gedrag is, dan kún je niet anders dan falen, en daarmee jezelf teleurstellen, en trap je jezelf dús constant omlaag.
Waardoor je je nog rotter voelt over jezelf, en de neerwaartse spiraal alleen maar harder omlaag gaat.
Dus noem het nou gewoon "genieten". Zondigen doe je als je echt hele verschrikkelijke dingen doet. Zoals puppies eten.
Die twee kleine stroopwafeltjes neem je toch omdat je daar nog ruimte voor hebt binnen je kcal? Zelfs al kom je er iets boven betekent het niet meteen dat je nooit meer zult afvallen ofzo.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, semantiek. Dan kan ik niet meer echt genieten van genieten. Same thing, no difference. En ik heb gisteren die 2 stroopwafeltjes gegeten, lekker, maar toch knaagt het dan. Maar blijkbaar niet erg genoeg om het te laten.
Ik ken 2 verschillende groepen. Een groep die elke avond 1 a 2 drankjes doet tijdens het eten/in de loop van de avond.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:28 schreef Zeester het volgende:
Ik vind 2-3 echt heel weinig. Ik denk dat ik niemand ken die 'volwassen' is (alsin, mensen van mijn ouders generatie, die gewoon een heel stabiel en rustig leven en niet meer persé elke avond naar de kroeg willen) die niet elke avond minstens 1 glaasje drinkt.
Ik wil net zeggen, als jij niemand kent die niet elke dag alcohol consumeert dan ligt dat een beetje aan je omgeving en is dat niet geheel representatief voor de mensheid gemiddeldquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:28 schreef Zeester het volgende:
Ik vind 2-3 echt heel weinig. Ik denk dat ik niemand ken die 'volwassen' is (alsin, mensen van mijn ouders generatie, die gewoon een heel stabiel en rustig leven en niet meer persé elke avond naar de kroeg willen) die niet elke avond minstens 1 glaasje drinkt.
Nou hadden we het er op familieweekend vorige week ook wel over dat stevig drinken wel echt een familietrekje is (zonder dat iemand er ooit echt mee in de problemen is gekomen ofzo hoor) dus ik zal wel een mislukt referentiekader hebben. Mijn opa was behoorlijk ernstig ziek aan t einde van zijn leven maar onderhandelde met de dokter net zolang over zijn medicijngebruik dat hij er 4 wijntjes bij mocht. En nam er dan 5.
Klopt ook. Maar toch dacht ik vanochtend bij gelijkgebleven gewicht wel van, misschien toch die stroopwafeltjes niet moeten nemen. Terwijl ik ook wel wéét dat dat niet de oorzaak is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die twee kleine stroopwafeltjes neem je toch omdat je daar nog ruimte voor hebt binnen je kcal? Zelfs al kom je er iets boven betekent het niet meteen dat je nooit meer zult afvallen ofzo.
Voor hetzelfde geld had je ze niet genomen en dan was het +0,2 vanochtend, dat weet je toch niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar toch dacht ik vanochtend bij gelijkgebleven gewicht wel van, misschien toch die stroopwafeltjes niet moeten nemen. Terwijl ik ook wel wéét dat dat niet de oorzaak is.
Nou ja, het gaat natuurlijk niet om het woord he, maar de betekenis die jij uiteindelijk aan dat woord verbindtquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, semantiek. Dan kan ik niet meer echt genieten van genieten. Same thing, no difference. En ik heb gisteren die 2 stroopwafeltjes gegeten, lekker, maar toch knaagt het dan. Maar blijkbaar niet erg genoeg om het te laten.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat natuurlijk niet om het woord he, maar de betekenis die jij uiteindelijk aan dat woord verbindt
Ik vind het gewoon zo zonde dat je jezelf steeds zo moet straffenterwijl je helemaal niks verkeerd doet. Je bent juist hartstikke knap en slim en creatief!
klopt... Mijn referentiekader ligt ergens in het midden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ja, kijk. Als je nooit tot zelden drinkt is tien per week best veel.
Als je elke avond een fles wijn leegtikt is het best weinig.
Het is een beetje afhankelijk van je referentiekader
en je vindt dat niet een beetje verontrustend?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Als die knop om is, is 'ie ook goed om. Wat lijnen betreft is het bij mij redelijk alles of niets, zwart of wit. Ik weet dat van mezelf, ben me er van bewust, maar kan dat stemmetje ook niet uitzetten. Het hoort erbij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en je vindt dat niet een beetje verontrustend?
ok, maar hoe zie je de rest van je leven dan? Wisselend zwart-wit?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Als die knop om is, is 'ie ook goed om. Wat lijnen betreft is het bij mij redelijk alles of niets, zwart of wit. Ik weet dat van mezelf, ben me er van bewust, maar kan dat stemmetje ook niet uitzetten. Het hoort erbij.
Ik vind t gewoon lekker ruikenquote:Op dinsdag 22 december 2015 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Dat laatste klinkt dan wel weer enigszins disturbing
Bar in je kelder
Nee lieve schat, dat heet een eetstoornis. Maar goed, dat weet je al wellicht.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Als die knop om is, is 'ie ook goed om. Wat lijnen betreft is het bij mij redelijk alles of niets, zwart of wit. Ik weet dat van mezelf, ben me er van bewust, maar kan dat stemmetje ook niet uitzetten. Het hoort erbij.
Dat klinkt als een leuk dagje! Hoe heb je dat abdijbrood gebakken, broodmachine? En wat zijn de ingredienten?quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:48 schreef mrspoeZ het volgende:
O zelfgebakken abdijbrood met 35+ Old Amsterdam en roomboter![]()
L cracker met smeerkaas
T koffie met een likeurtje op het terras (mensen kijken!)
D gegrilde groenten met kip
T minisoepstengeltjes (hoe heten die dingen?) met slankie komijn
Is nog niet bepaald genoeg, maar het is ook nog maar tien voor zes.
Ja, dat is meestal met zelfgebakken broodquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Nee, gewoon in de oven. Het was een mix van de molen in het dorp hier een stukje verderop, dus kant en klaar, en dan met wat extra noten en gedroogd fruit. Gisteravond gekneed en in de oven gezet om te rijzen, vanmorgen afgebakken. Erg zwaar wel, drie plakjes van 8x4 cm hebben me de hele middag wandelend gehouden (ruim 8000 stappen).
Leuk! Is ze in het echt net zo mooi als op de foto's?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zag kwak vandaag!![]()
Ik stapte in de lift, zij eruit en toen dacht ik 'hey... ik ken haar, dat is dinges!!!' dus ik mijn kinders de lift weer uitgewerkt en haar aangesproken!
![]()
Uiteraard wist ik met mijn gare brein niet op haar nick te komen, maar het magische woord FOK! is altijd goed.
![]()
Is de paus rooms?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:29 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Leuk! Is ze in het echt net zo mooi als op de foto's?
Haha ik dacht dus dat ik mijn autosleutels in de lift had laten vallen ofzo toen je aan kwam snellen. Keek ik erg verschrikt?quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zag kwak vandaag!![]()
Ik stapte in de lift, zij eruit en toen dacht ik 'hey... ik ken haar, dat is dinges!!!' dus ik mijn kinders de lift weer uitgewerkt en haar aangesproken!
![]()
Uiteraard wist ik met mijn gare brein niet op haar nick te komen, maar het magische woord FOK! is altijd goed.
![]()
Lol! Met mn wallen en mijn vette haar!quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is de paus rooms?
Ze is mooi inderdaad
XM ook trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |