M'n zus heeft in haar nieuwe huis ook hoge plinten, maar dan met afschuwelijke hoek- en eindstukjes. Dat is echt niet mooi. Ik denk dat wanneer je voorgelakte MDF plinten koopt dat het veel strakker is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:43 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog een goed adres voor plinten trouwens? Ik weet niet zo goed of we gewoon willen plakken of met van die clipjes aan de slag gaan... Het moeten iig hoge witte plinten worden. Vriendlief wil iets met een sierrandje, ik wilde gewoon afgeronde hoekjes. Keuzes, keuzes![]()
En in de tussentijd breek ik m'n hoofd over m'n nieuwe telefoon... iPhone 6 plus of 6S: wat een dilemma!
Dat ziet er heel netjes uitquote:Op woensdag 3 februari 2016 10:47 schreef Volvoman het volgende:
[..]
M'n zus heeft in haar nieuwe huis ook hoge plinten, maar dan met afschuwelijke hoek- en eindstukjes. Dat is echt niet mooi. Ik denk dat wanneer je voorgelakte MDF plinten koopt dat het veel strakker is.
Dit filmpje kwam ik laatst tegen, ziet er ook wel eenvoudig uit.
Ja! Bij gekophout komen die van mij vandaan, en je kunt er ook mooie eindstukken bestellen. De kraalplint is misschien een mooie tussenvorm?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:43 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog een goed adres voor plinten trouwens? Ik weet niet zo goed of we gewoon willen plakken of met van die clipjes aan de slag gaan... Het moeten iig hoge witte plinten worden. Vriendlief wil iets met een sierrandje, ik wilde gewoon afgeronde hoekjes. Keuzes, keuzes![]()
En in de tussentijd breek ik m'n hoofd over m'n nieuwe telefoon... iPhone 6 plus of 6S: wat een dilemma!
Ja, die kraalprint van de plintenfabriek (¤ 2,34 per meter in afgelakt 9010) is inderdaad een mooie tussenvorm.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:01 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ja! Bij gekophout komen die van mij vandaan, en je kunt er ook mooie eindstukken bestellen. De kraalplint is misschien een mooie tussenvorm?
Ik heb beide websites vergeleken en bij mij was gekophout incl bezorgen goedkoper. Maar ik zat vast aan 70x15mm, die is bij plintenfabriek weer veel duurder gelakt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, die kraalprint van de plintenfabriek (¤ 2,34 per meter in afgelakt 9010) is inderdaad een mooie tussenvorm.
Ik ga nog even op jouw website kijken
Edit: Gedaan, wat zijn die duur zeg... afgelakte kraalprint kost ruim ¤ 4 per meter![]()
Ah, dat scheelt ja. Ik wil 12 x ongeveer 70, denk ik. Even rondom opmeten, maar de vloer ligt er keurig in en 15 mm zou dus niet nodig moeten zijn. Bovendien heb ik best veel nodig (slaapkamer ook) en scheelt dat bij de plintenfabriek uiteindelijk. Die rekenen voor kleine bestellingen extra kosten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:05 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik heb beide websites vergeleken en bij mij was gekophout incl bezorgen goedkoper. Maar ik zat vast aan 70x15mm, die is bij plintenfabriek weer veel duurder gelakt.
Heb je ondertussen al foto's bij daglicht?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:54 schreef Tink89 het volgende:
Nog even ter vergelijk. Voor:
[ afbeelding ]
En opgeruimd en wel ziet m'n woonkamer er dan zo uit. Ik ben er zo blij mee! Alleen die foto's bij lamplicht, pfft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En speciaal voor Lucky: het lusje op de binnenkant van de kastdeur.
[ afbeelding ]
volgens mij met montagekit ofzoiets. dat zou ik moeten navragen.quote:Op maandag 8 februari 2016 07:18 schreef Tink89 het volgende:
Txs Elleska, hoe hebben jullie de rest dan vastgezet?
Dit is eigenlijk wel waar, ik moet onze plinten nog aan de overgang met de muur afkitten met acrylaatkit (want soms golven de muren te erg) en wil er toch nog een laatste laag lak overheen doen omdat je in hoeken/overgangen toch best duidelijk een naad ziet, ondanks netjes in verstek zagen enzo (kan er vanavond wel een foto van maken als je wil?). Dan zijn gegrondverfde plinten goedkoper.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof niet meer zo in voorgelakte plinten. Volgens nij kan je ze beter ongeverfd kopen. Dan zie je niet elk zaagrandje zitten. En schilderskit voor afwerking verkleurt dus dat moet je eigenlijk ook verven.
Ik heb geen ervaring met kliksystemen. De plinten die wij hebben zijn met montagekit bevestigd op grondhout.
Graag! Die fotoquote:Op maandag 8 februari 2016 13:57 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel waar, ik moet onze plinten nog aan de overgang met de muur afkitten met acrylaatkit (want soms golven de muren te erg) en wil er toch nog een laatste laag lak overheen doen omdat je in hoeken/overgangen toch best duidelijk een naad ziet, ondanks netjes in verstek zagen enzo (kan er vanavond wel een foto van maken als je wil?). Dan zijn gegrondverfde plinten goedkoper.
Ik ken het probleemquote:Op maandag 8 februari 2016 15:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Graag! Die foto
Ik ben vanavond niet voor het donker thuis en morgen ook niet en woensdag ook niet en... njah. Rammel de volgende keer effe op vrijdag voor die foto'sDan ga ik eraan denken. Beloofd
Txs! Waarom die onderste niet verstek gezaagd? Dan zie je al veel minder van je zaagrandje...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef Chicolade het volgende:
Astu! Zoals je ziet hebben we echt heel netjes de plinten verstek gezaagd in de hoeken, en ook steeds afgesteld op de hoek omdat niets 90 graden is, maar je blijft het duidelijk zien omdat er schaduw valt/kleine stukjes mdf chippen tijdens het afkorten. En je kunt niet alle naden achter meubels verstoppen, soms lopen ze gewoon op een lange muur waar je langs wil lopen. Ik wil hier een heel dun laagje acrylaatkit tussen smeren en dan het geheel nog eens aflakken. Ooit. Als ik er zin in heb ofzo
. Maar achteraf had ik dus beter plinten kunnen halen die alleen gegrond zijn, maar ik had gehoopt niet te hoeven kitten/lakken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou je op een recht stuk muur het verstek gaan zagenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs! Waarom die onderste niet verstek gezaagd? Dan zie je al veel minder van je zaagrandje...
Eerst voorstrijk en dan schilderen.quote:En verder zijn we er nog niet uit. Voor de housewarming eerst nog even de keuken schilderen, afwerklijstjes op de slaapkamer maken en lampen ophangen links en rechts. Plinten gaan we, denk ik, maar uitstellen. Kan sowieso pas als de keuken weer droog is.
Technisch vraagje:
De muur in de keuken blijft stof afgeven (gestuct en geschuurd). Daar kunnen we vast niet zo overheen schilderen, of wel?
Je was in elk geval gewaarschuwdquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef Chicolade het volgende:
Maar achteraf had ik dus beter plinten kunnen halen die alleen gegrond zijn, maar ik had gehoopt niet te hoeven kitten/lakken.
Zie filmpje van de plintenfabriek verder naar boven. Daar doen ze dat ook. Ziet er netjes uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom zou je op een recht stuk muur het verstek gaan zagenDan heb je juist een grotere zaagsnede dan nu.
[..]
Eerst voorstrijk en dan schilderen.
Eerst voorstrijk inderdaad. Hornbach heeft diepgrond (=voorstrijk) die roze is, maar na opdrogen kleurloos is (zodat je ziet waar je bent gebleven). Of de verf halen bij een verfhandel en vragen of ze de voorstrijk kunnen mengen met je gewone verf (dat hebben wij gedaan). Ik heb nog wel een paar liter 'normale' diepgrond liggen die ik niet meer ga gebruiken, maar ik weet niet of ik die snel genoeg bij jou kan krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:56 schreef Tink89 het volgende:
Technisch vraagje:
De muur in de keuken blijft stof afgeven (gestuct en geschuurd). Daar kunnen we vast niet zo overheen schilderen, of wel?
Ik ben gelukkig helemaal niet eigenwijsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:59 schreef Barrah het volgende:
[..]
Je was in elk geval gewaarschuwd![]()
Maar he, je hebt in elk geval plinten. Velen zijn zo ver nog niet gekomen.
Die puntjes op de i komen nog wel!
Ok. Maar die heeft ook wel iets anders gereedschap dan de meeste DHZ-ersquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zie filmpje van de plintenfabriek verder naar boven. Daar doen ze dat ook. Ziet er netjes uit.
En voorstrijken dus... nog goede ervaringen met bepaald spul?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |