sasquatsch | dinsdag 15 december 2015 @ 20:31 |
![]() Nog 305 kilometer en 355 meter en dan zit het Formule 1-seizoen 2015 erop. De wereldkampioenen zijn inmiddels bekend, maar er is nog genoeg te verdienen tijdens de laatste race op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi. Wie wordt bijvoorbeeld de beste Fin. Valtteri Bottas heeft op dit moment één punt voorsprong op Kimi Räikkönen. Ook om plaats 10 in het kampioenschap wordt nog volop gestreden. Nico Hülkenberg heeft maar drie punten voorsprong op zijn achtervolgers Romain Grosjean en Max Verstappen. Bij de constructeurs staat het allemaal al redelijk vast. Alleen Lotus en Scuderia Toro Rosso zijn nog in gevecht voor de zesde plaats in de stand. Lotus heeft op dit moment negen punten voorsprong op het team van Max Verstappen en Carlos Sainz jr. Traditioneel begint de race bij daglicht en eindigt het onder kunstlicht. Het circuit is een mix van snelle bochten, een technisch gedeelte en lange rechte stukken. Wie pakt de laatste overwinning van 2015, hoe gaat de eindstand eruit zien? Kan Max Verstappen de tiende plaats pakken? We zullen het allemaal weten rond de klok van 16.00 uur als de finishvlag gezwaaid is op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi. ![]() ![]() FIA Informatie Grand Prix van Abu Dhabi ![]() ![]() ![]() ![]() Constructeursstand ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer | |
Geralt | dinsdag 15 december 2015 @ 21:54 |
Ik ga die 200 euro ook niet uitgeven. Het is dan wel een gelimiteerde oplage, maar ik denk dat in de lange tijd (zegmaar als Max alle wereldrecords verbroken heeft ![]() Althans dan houdt ik mezelf dan maar voor om niet die 1:18 te kopen. Ik wil die graag hebben, maar 200 euro vind ik echt veel te gortig. Aan de andere kant, ik zie nu op die 1:43 modellen van Max al tot boven de 200 euro geboden worden op MP ![]() | |
Nattekat | dinsdag 15 december 2015 @ 21:55 |
De auto waar hij zijn eerste kampioenschap mee wint staat bij mij op het verlanglijstje ![]() | |
Fopje | dinsdag 15 december 2015 @ 22:42 |
Ik heb de 1ste en de 2e editie ook dus ik kan hem gewoon niet weigeren ![]() Er staan er nu 6 in de kamer ![]() | |
flipsen | dinsdag 15 december 2015 @ 22:50 |
Goeie actuele OP ook ![]() | |
Mano_ | dinsdag 15 december 2015 @ 22:51 |
De kleine verpatsen voor 200 en daar de 1:18 van terugkopen --> profit ![]() | |
Geralt | dinsdag 15 december 2015 @ 22:52 |
6??? Welke 6?? | |
Fopje | dinsdag 15 december 2015 @ 23:02 |
In bezit: 1:43 Australië (STR10) Minichamps 1:43 Australië (STR10) limited edition 1 Minichamps 1:43 Maleisië (STR10) Spark Models 1:43 Maleisië (STR10) limited edition 2 Minichamps 1:43 Adria 2014 (STR7) 1st F1 test voor superlicentie (Ombouwmodel) 1:43 Japan, USA en Brazilië 2014 (STR9) Friday Practice (Ombouwmodel) Moet nog binnenkomen: 1:43 Abu Dhabi 2014 (STR9) (Ombouwmodel) Met die spielberg stickers ipv Red Bull 1:18 Minichamps limited edition 3. 1:18 Spark models (pre order, zou in Februari 2016 moeten verschijnen) | |
Geralt | dinsdag 15 december 2015 @ 23:04 |
Is die limited editie van hogere kwaliteit dan de niet limited editie? Of is dat van hetzelfde laken een pak alleen dan zonder papiertje erbij? ![]() | |
Fopje | dinsdag 15 december 2015 @ 23:20 |
Het model is precies hetzelfde. Alleen de inlay is anders en inderdaad het certificaatje wat bij de limited versie zit. | |
4-elements | dinsdag 15 december 2015 @ 23:50 |
Wat een belachelijke prijzen tegenwoordig voor die schaalmodellen. Nog niet eens zo lang geleden betaalde je 35 euro voor 1:43, nu al 65 euro! | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 00:40 |
Vroeger in de jaren 90 had je ergens in Amsterdam West zon winkeltje totaal op F1 gericht waar ik heel vaak kwam. Al die autootjes uitgestald voor je neus. Geweldig. Zie je nu niet meer. Ik zou geen winkel meer weten. Toch jammer. | |
Geralt | woensdag 16 december 2015 @ 05:40 |
In Sittard zit een grote; Armand Modelcarshop of iets. Heeft niet alleen F1, maar zo een beetje alles op modelgebied. En als ie het niet heeft kan ie er wel aankomen. Als het bestaat. ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 07:07 |
Ah okee. Voor mij helaas 3 uur rijden ;-) | |
nils7 | woensdag 16 december 2015 @ 08:28 |
Gpworld in Rijsbergen. Volgens mij zit er in Beverwijk ook 1, das dichterbij voor je. Heb hem maar wel besteld maar nog niet tegen de vrouw gezegd... hij staat maar plots onder de kerstboom. 200 euro rechtlullen is lastig. Had de Spark versie besteld toen ik hoorde dat die van Minichamps niet zou komen. Heb die maar niet geannuleerd zodat ik die los kan schroeven van de plaat. Mij ontbreekt de 1:43 edition1 da's wel jammer want edition 2 heb ik wel maar ik ben eigenlijk van de 1:18's. Daarnaast ben ik wel van de originele edities en niet die ombouw kits. [ Bericht 5% gewijzigd door nils7 op 16-12-2015 08:34:54 ] | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 09:01 |
Beverwijk? Zal ns googlen. | |
Automatic_Rock | woensdag 16 december 2015 @ 09:41 |
Herkenbaar ![]() | |
nils7 | woensdag 16 december 2015 @ 09:48 |
Ja heb al moeten lullen voor een PS4 (+ 3 spellen en een extra controller), ik doe maar net of dit die ene was die ik al besteld had (die wist ze wel) ![]() | |
Afhaalchinees | woensdag 16 december 2015 @ 10:01 |
![]() Wat een gedoe | |
Ferry_76 | woensdag 16 december 2015 @ 12:18 |
Zandvoort: http://www.poleposition.nl/ Rijsbergen: http://www.gpworld.nl/ ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 12:23 |
Thanks! | |
Sinister-D- | woensdag 16 december 2015 @ 12:35 |
leef je uit ![]() | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 12:36 |
Ik kan hem wel veranderen naar: is het al 2016? Misschien met een leuke foto erin, maar daar houdt het echt op ![]() | |
Fiorano | woensdag 16 december 2015 @ 15:01 |
Geinige Red Bull quiz: http://www.redbull.com/uk(...)5439274/f1-quiz-2015 I am a Pedro Diniz | |
Bluurgh | woensdag 16 december 2015 @ 15:11 |
16/20 · Scored 80% Result: Rubens Barrichello Good job. You didn't nail everything, but good job ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 16:09 |
Hier nog een Rubens. Geinig kwisje. | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 17:23 |
16, maar dat had wel een of twee hoger kunnen zijn als ik iets beter na had gedacht | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 17:25 |
Hoe veel mensen hebben er voor RB/TR gereden in totaal... hoe de fuck moet ik dat weten dan ![]() Zat er wel ver naast ![]() | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 17:33 |
11/20 ![]() Die nadenkvragen over afgelopen seizoen gingen wel lekker, maar zo'n beetje alles wat gegokt moest worden fout ![]() | |
Max23 | woensdag 16 december 2015 @ 17:45 |
13/20 ook een Rubens | |
flipsen | woensdag 16 december 2015 @ 17:48 |
Ook wel een instinkertje: hoeveel banden heeft RBR gebruik in races dit seizoen... Dat laatste had ik even overheen gelezen ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 17:49 |
ja, ik dacht dus ook in GP-weekenden ![]() | |
motorbloempje | woensdag 16 december 2015 @ 17:51 |
Ik begin er maar niet eens aan. Ik ben echt heel slecht in dat soort feitjes ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 17:54 |
Uit mijn hoofd kwam ik al tot het lijstje: - Coulthard - Webber - Doornbos - Vettel - Ricciardo - Kvyat - Verstappen - Sainz - Bourdais - Alguesuari - Vergne Maar ik was deze nog vergeten: - Buemi - Speed - Liuzzi - Klien | |
motorbloempje | woensdag 16 december 2015 @ 17:59 |
Oh, meevaller ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 18:05 |
Ik deed gewoon 3x2 + alles wat nu actief is + Webber en Coulthard. Was blijkbaar 4x2. | |
motorbloempje | woensdag 16 december 2015 @ 18:06 |
Die rekenvragen zijn gewoon een beetje gokken op gemiddelden (zoals lengte van die rijders) en dat even optellen, evenals die met de hoeveel km's er in totaal afgelegd zijn. | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 19:29 |
Die lengte van de rijders ging ook nog wel, maar hoeveel F1 wagens er op Silverstone passen was wat lastiger. | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 19:36 |
kleine 5 meter lang en Silverstone is ruim 5 km lang. You do the math | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 19:37 |
Naah, gokken werkt prima. | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 19:37 |
Dat was één van de makkelijkere vragen. | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 19:49 |
Hoezo? Niet moeilijker of makkelijker dan hoeveel STR en RBR rijders er door de jaren heen zijn geweest. De lengte van Silverstone en een F1 wagen kan je googelen maar het aantal rijders ook. Maar goed, zoveel moeite heb ik niet gedaan voor de vragen. Gewoon lezen en binnen een seconde of 3 drukken. | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 19:52 |
Lengte F1-auto, pakweg 4 à 5 meter. Silverstone, pakweg 5 kilometer. Was maar één antwoord die überhaupt in de buurt kwam ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 19:55 |
Als je de lengte van Silverstone weet wel ja. Maar die wist ik niet uit mijn hoofd. | |
Nattekat | woensdag 16 december 2015 @ 19:58 |
De gemiddelde lengte van een circuit is doorgaans wel 5km. Spa is met 7 een uitschieter, maar verder zou ik het ook niet weten ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 20:46 |
Wie was je als je alles goed had? Dietrich Mateschitz zeker? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 20:49 |
Ayton Senna | |
WEST | woensdag 16 december 2015 @ 20:58 |
18/20 · Gescoord 90% Resultaat: Ayrton Senna ![]() ![]() | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 20:59 |
Terwijl dat natuurlijk Max Verstappen had moeten zijn. | |
TheFreshPrince | woensdag 16 december 2015 @ 21:00 |
Dat is alleen bij 100% | |
Wertha | woensdag 16 december 2015 @ 21:00 |
Rubens here. | |
WEST | woensdag 16 december 2015 @ 21:01 |
Sommige vragen waren logisch nadenken een paar was puur gokken. | |
JimmyManna | woensdag 16 december 2015 @ 21:04 |
klinkt logisch. | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2015 @ 21:08 |
Je hebt alle antwoorden hier al afgekeken ![]() | |
WEST | woensdag 16 december 2015 @ 21:09 |
Nee hoor. ![]() | |
franklop | woensdag 16 december 2015 @ 21:16 |
Resultaat: Rubens Barrichello | |
sasquatsch | woensdag 16 december 2015 @ 22:09 |
Ook een Rubens hier. | |
4-elements | woensdag 16 december 2015 @ 22:13 |
16/20 · Scored 80% Result: Rubens Barrichello | |
nils7 | woensdag 16 december 2015 @ 22:40 |
Ik ook hahah | |
Automatic_Rock | donderdag 17 december 2015 @ 09:01 |
Hier nog een 16/20 Rubens | |
Spockjuh_ | donderdag 17 december 2015 @ 09:14 |
dat kan beter... 11/20 · Gescoord 55% Resultaat: Pedro Diniz | |
motorbloempje | donderdag 17 december 2015 @ 09:39 |
Ik scoorde beter dan Mr.Mo ![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 17 december 2015 @ 14:07 |
Soms denk ik echt... hoe de fuck komen ze aan mijn email ![]() | |
twiFight | donderdag 17 december 2015 @ 14:13 |
Prijsvragen/winacties meestal. De gemiddelde nederlander komt al bijna klaar als ze ergens hun email in mogen vullen om 0,001% kans te maken op een waardebon van 20 euro. | |
Nattekat | donderdag 17 december 2015 @ 14:17 |
Ik win eigenlijk best wel vaak wat als ik ergens aan meedoe ![]() | |
twiFight | donderdag 17 december 2015 @ 14:19 |
Ik zou zeggen: ga er voor ![]() | |
Nattekat | donderdag 17 december 2015 @ 14:22 |
![]() Was die vlagactie van de Jumbo helemaal vergeten. 'Hoe veel blikjes energiedrank heb je de vorige keer in de supermarkt gekocht?' Ehmm... dat was voor Spa, nu kom ik vast over als een verslaafde ![]() | |
nils7 | donderdag 17 december 2015 @ 14:51 |
En meteen een receptje voor Metformine natuurlijk #INSTANTDIABETES | |
Nattekat | donderdag 17 december 2015 @ 14:52 |
Daar hebben we Adblocker voor. | |
Jolige_Joffer | donderdag 17 december 2015 @ 17:14 |
20/20 · Gescoord 100% Resultaat: Ayrton Senna Na 2x proberen :-) Eerste keer 16/20 dus Rubens | |
Fer | donderdag 17 december 2015 @ 20:26 |
Paar dingen moet je toch wel wten als fan. Een wagen is net zo lang als een straatauto, 4,5 meter ongeveer. Meeste circuits zijn tussen de 4 en 5 km, behalve Spa, die is bijna 7. Gemiddelde race is 300km, behalve Monaco. Courreurs zijn doorgaans niet zo groot, 1,65-1,70m behalve Hulkenberg en Webber. Coulthard, Wurz en Button zijn ook langer. 20 races, 20 rijders + Rossi, weet niet of K-Mag nog ergens meetelde. | |
WEST | zaterdag 19 december 2015 @ 12:58 |
Voor iemand die nog hoop had dat de Grand Prix in Valencia nog terugkeert op de kalender![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 december 2015 @ 13:04 |
Bestaat dat nog? | |
Wertha | zaterdag 19 december 2015 @ 15:34 |
Ik mis de GP van Valencia totaal niet. Net zo weinig uitstraling als Sochi. | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2015 @ 17:53 |
dit | |
motorbloempje | zaterdag 19 december 2015 @ 17:58 |
Woodcote Blok A1 ![]() ![]() WE GAAN ERHEEN! ![]() ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 19 december 2015 @ 19:31 |
Gp Engeland? Geweldig, nog nooit geweest maar lijkt me top. Veel plezier alvast | |
Rossdale | zaterdag 19 december 2015 @ 20:12 |
Have fun! Mooie plek, heb ik jaren geleden ook gezeten! In 2008 geloof ik 5 keer massa zien spinnen in de regen ![]() | |
motorbloempje | zondag 20 december 2015 @ 15:00 |
![]() Cadeau voor m'n pa die 60 wordt, en we vinden 't zelf ook niet erg om te gaan. Is ook maar 2 uurtjes rijden! ![]() ![]() | |
JimmyManna | zondag 20 december 2015 @ 15:47 |
Ik zie groen... Echt top. Al ze ergens een echte Autosport cultuur hebben is hwt daar wel. | |
nils7 | zondag 20 december 2015 @ 16:52 |
Vervelend cadeau hahaha ![]() | |
nils7 | maandag 21 december 2015 @ 11:00 |
Voor iemand die een 1:1 op wil: http://www.johnpye.co.uk/(...)sale-private-treaty/ | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 11:01 |
Heb er ook echt heel veel zin in ![]() ![]() | |
borisz | maandag 21 december 2015 @ 12:12 |
Zoals verwacht. Geen F1 meer op de Beeb http://www.bbc.com/news/u(...)inkname=news_central | |
Droopie | maandag 21 december 2015 @ 12:19 |
Geen f1 op de bbc is wel erg klote. Hopelijk kan ik met het open Ziggo kanaal wel alle wedstrijden kijken. Commercieel gezien kan ik mij dat echter niet voorstellen | |
twiFight | maandag 21 december 2015 @ 15:13 |
Dat wordt dus ziggo sport en een ace stream voor de rest. | |
Rossdale | maandag 21 december 2015 @ 15:15 |
Mja dat wordt inderdaad of Ziggo Sport live, of 's avonds de SkyF1 kuiken/kijken ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 15:15 |
![]() ![]() Streamen it is ![]() | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 15:18 |
45 voor een compleet pakket valt nog mee ![]() Bij Ziggo kost het kleinste digitale pakket + Sport Totaal al 40¤ Noot aan zelf: De pond is meer waard dan de Euro ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 15:18 |
Ja, maar we kijken echt alleen F1 ![]() ![]() De rest eigenlijk niet ![]() | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 15:19 |
Zie edit ![]() Oplichtersbende, aangezien 40¤ overeenkomt met 30 Pond Duurste pakket + Sport Totaal haalt dat niet eens. | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 15:20 |
Nou ja, nu moet je je ook wel bedenken dat wij een 'conform' salaris hebben hè? Dus leven wij hier als het ware 1 euro = 1 pond. ![]() | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 15:21 |
Ah... dan valt het mee, gewoon doen. Maar je kijkt nooit tv ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 15:22 |
Zelden. We torrenten alles aan series enzo. En verder is veel wat we kijken freeview (BBC voornamelijk) ![]() | |
Meike26 | maandag 21 december 2015 @ 20:26 |
Heb gelezen dat F1 waarschijnlijk naar Channel4 gaat, is dat een beetje het zelfde als BBC of meer zoals Sky? En is Channel4 dan, als het indd geen pay-tv is, wel te ontvangen in NL ? | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 20:29 |
Hebben we niet | |
Meike26 | maandag 21 december 2015 @ 20:58 |
Heb net gezien dat er apps zijn zoals Filmon om 'gratis' F1 te kijken in sd kwaliteit. Met $ 15,- p.m. kan je alle kanalen live kijken in hd en zonder ad's. | |
sasquatsch | maandag 21 december 2015 @ 21:23 |
Channel 4 is in Nederland alleen te ontvangen met schotel volgens mij. | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 21:40 |
Ah, Channel 4. Om de 3 minuten reclame ![]() | |
Meike26 | maandag 21 december 2015 @ 21:43 |
Moet het even opzoeken, maar Channel4 heeft gezegd dat ze de races niet gaan onderbreken met reclames... (Dus waarschijnlijk van die grote banners/promo's in beeld voor andere Channel4 programma's. | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 21:44 |
Ja, klopt, dat weet ik. Maar je hebt ook nog de voorbeschouwingen etc. ![]() | |
Meike26 | maandag 21 december 2015 @ 22:19 |
Dus het ziet er niet goed uit voor F1 kijkend Engeland ? En 1% daarbuiten.. ? ![]() | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 22:24 |
F1 kijkend Engeland heeft een Sky Abo of had allang een alternatief voor 50% van de races ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 22:24 |
Niet echt... Ach ja... ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 21 december 2015 @ 22:26 |
'Een alternatief' ![]() En jij bent niet gemiddeld zonder tv abo ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 december 2015 @ 22:30 |
Ach, we keken de races ook al op Sky hoor ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 21 december 2015 @ 22:38 |
Gewoon kijken in het plaatselijke café, stuk goedkoper dan zo'n abonnement | |
Meike26 | dinsdag 22 december 2015 @ 20:10 |
Ik woon al 10 jaar in dit dorp...maar nog steeds niet ingeburgerd in het café.. Ik vind het eng.. ![]() | |
WEST | woensdag 23 december 2015 @ 15:13 |
Dan wordt het toch eens tijd om over die angst heen te stappen. | |
motorbloempje | woensdag 23 december 2015 @ 15:15 |
Ik zal eens uitzoeken welke pubs het hier uitzenden, al zenden de meesten voetbal uit ![]() | |
Fopje | vrijdag 25 december 2015 @ 15:21 |
Kans om naar de F1 van Spanje te gaan volgend jaar. Iemand daar ervaringen mee? Is dat een beetje leuk daar? Spa gaat niet meer lukken ![]() | |
Nattekat | vrijdag 25 december 2015 @ 15:28 |
Spanje wel, Spa niet? Hoe? ![]() Ik weet wel dat het daar enorm warm kan worden. | |
Fopje | vrijdag 25 december 2015 @ 16:03 |
Qua datum ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 25 december 2015 @ 17:37 |
Wel ervaring met Spanje en ook met GP's bezoeken maar helaas niet met een combi ervan... ;-) | |
Rossdale | vrijdag 25 december 2015 @ 18:49 |
Ik heb ervaring met beiden, je wordt ver weg in een hotel gedumpt maar het circuit etc is gewoon prima. Genoeg te doen, vooral einde rechte stuk een mooi uitzicht op een flink stuk van de baan ![]() | |
nils7 | maandag 28 december 2015 @ 14:30 |
![]() | |
Fopje | maandag 28 december 2015 @ 16:31 |
Had jij een zit plaats of een staplaats? | |
Coelho | maandag 28 december 2015 @ 17:31 |
Je kunt natuurlijk ook zelf een hotel zoeken en met het OV naar het circuit gaan. Volgens mij niet zo heel ver meer lopen. | |
Rossdale | maandag 28 december 2015 @ 18:40 |
Zitplaats op een van de tribunes daar. Staan er meerdere dacht ik | |
Nattekat | donderdag 31 december 2015 @ 00:52 |
Zitten vast wel fans van Dakar hier SPT / Dakar Rally 2016 - Nog 3 dagen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 31 december 2015 @ 11:59 |
Dakar zit al sinds jaar en dag in PTA. Dus dit topic is dubbel. PTA / Le Dakar 2016 #36: Het duurt niet lang meer | |
Nattekat | donderdag 31 december 2015 @ 12:03 |
-lama- | |
lobotm | donderdag 31 december 2015 @ 13:39 |
Waarom zit Dakar rally niet gewoon onder sport lol daar hoort het thuis haha .. | |
Nattekat | donderdag 31 december 2015 @ 13:45 |
Nu wel. En gelijk heb je ![]() Dus even het nieuwe topic TVP'en en het wordt nog gezellig ook. | |
Geralt | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:44 |
Gezien mijn plan om van alle WC's sinds 1950 een 1:43 schaalmodel te verzamelen had ik eens een lijstje in elkaar gestoken waarin ik bij kan houden in welk jaar welke modellen er allemaal uitgekomen zijn van de WC van dat jaar en welke uitvoeringen enzo. Ik dacht alle WC's wel te kennen, maar de naam Danny Hulme zegt me totaal helemaal compleet niets!? ![]() Alle overige Wereldkampioenen ken ik wel (niet persoonlijk natuurlijk ![]() ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:13 |
Tja The Bear. Stoere vent. De grote vriend van Bruce McLaren, samen vooral succesvol in de Can-Am serie. De enige champ uit New Zeeland. Niet zo'n heel bekende kampioen inderdaad, maar toch een kampioen ;-) | |
Geralt | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:14 |
Dat was sowieso 10 jaar voor mn tijd zo een beetje, maar alle andere namen waren wel bekend bij mij. En ik dacht ze dus allemaal te kennen bij naam, maar dat bleek niet het geval. Dat verbaasde me nogal eerlijk gezegd ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:35 |
Vandaag gaan we 't mijn pa vertellen ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 1 januari 2016 @ 13:18 |
Kan je zo uit mijn blote hoofd vertellen dat hij wereldkampioen werd in 1967 in een Brabham. ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 1 januari 2016 @ 14:33 |
Ik kan sowieso alle Wereldkampioenen achter elkaar op dreunen. Maar dat zegt meer over mijn afwijking dan over anderen ;-) | |
Geralt | vrijdag 1 januari 2016 @ 14:34 |
Ik volgorde lukt me denk ik niet, maar allemaal op die Hulme na wist is wel ja ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 januari 2016 @ 14:35 |
Dat klopt volgens het lijstje wat ik voor mezelf gemaakt had ![]() | |
nils7 | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:57 |
En en? | |
onlogisch | vrijdag 1 januari 2016 @ 22:27 |
![]() Ik heb 'm. | |
motorbloempje | vrijdag 1 januari 2016 @ 22:33 |
hij was er eeeeerg blij mee, zeer ontroerd zelfs ![]() ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 1 januari 2016 @ 22:42 |
Kan ik me voorstellen! | |
Geralt | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:02 |
https://vimeo.com/148905684 BBC 2015 season review. Voor wie hem gemist had. Ik dus. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:14 |
| |
Geralt | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:15 |
Is er eigenlijk al duidelijkheid over of ze nou halfweg 2016 over schakelen op de 2016 engine? Daar was sprake van destijds toen het nog geruchten waren, maar een bevestiging dat dat inderdaad het geval gaat zijn heb ik nog niet gezien. Iemand? ![]() | |
Geralt | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:15 |
Overigens gaat Max dit jaar wel een podium pakken ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:42 |
Gaat ook niet gebeuren. De overeenkomst is een jaar lang 2015 motoren. Niks meer en niks minder. | |
twiFight | zaterdag 2 januari 2016 @ 22:04 |
Ik snap niet waar die ongefundeerde positiviteit vandaan komt over STR. Ten eerste lopen ze sowieso nog achter op de mercedes motoren en de 2016 ferrari motoren. Het is nog maar afwachten of de 2015 ferrari sneller is dan een 2016 renault of honda en zo ja, hoe lang dat dan duurt. Daarnaast hadden ze een goed chassis, maar betekent dat niet per definitie dat dat nog zo goed is met een ferrari er op gemonteerd ipv een renault. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 02:48 |
Ik deel je zorg. Ben ook niet kapot van de keuze voor een oude motor. Alleen qua betrouwbaarheid is het een vooruitgang, verder moet ik het nog zien. Maar wie is er ongefundeerd positief dan? | |
Geralt | zondag 3 januari 2016 @ 09:18 |
Mij lijkt dat Renault dat gat niet zo 123 gedicht heeft. Die kwamen 80pk te kort naar verluid op de oude Ferrari. Die vinden ze niet over de winter denk ik. Dus als iedereen een beetje sneller gaat dan afgelopen jaar dan zijn er dezelfde of meer mooie dingen mogelijk lijkt me. Vorig jaar moest het met 80pk minder. Ook een Mercedes en/of Ferrari gaan niet ineens 80 pk vinden over de winter waardoor TR er effectief niets op vooruit gaat ten opzichte van afgelopen jaar lijkt me. En als dat chassis in de basis goed is lijkt me dat de motor die erin hangt niet ineens dat chassis wat in de basis erg goed is ineens bagger wordt; puur door een andere motor erin te hangen. Maarja, allemaal koffiedik kijken dit. We zien het wel ![]() | |
Rossdale | zondag 3 januari 2016 @ 09:34 |
Moet die motor maar net passen, anders moet de totale aerodynamica op de schop | |
Meike26 | zondag 3 januari 2016 @ 09:35 |
Het voordeel voor STR is vooral dat ze al een goed chassis hebben en die moeten aanpassen op het pakket uit Italië. Str heeft de afgelopen jaren sowieso een goed chassis gehad, zoals Geralt ook zegt, dan kan het niet zo zijn dat het chassis ineens bagger word, worst case scenario zal dan zijn dat ze een aantal (1 tot 4) races nodig hebben bovenop de testdagen om motor en chassis samen te laten werken ipv tegen. Maar gezien de kennis en kunde bij het team verwacht ik dat niet. Maarja, dat dacht ik ook van Renault met al hun Turbo en v6 kennis van afgelopen decenia ![]() | |
Geralt | zondag 3 januari 2016 @ 09:38 |
Hoeveel dagen moeten we nog wacht? ![]() | |
Geralt | zondag 3 januari 2016 @ 09:39 |
Overigens is de vader van Sainz Jr. op de eerste dag van Dakar al verslagen door een Nederlander ![]() | |
Meike26 | zondag 3 januari 2016 @ 09:42 |
Als het zo doorgaat hebben we in de (nabije) toekomst weer oorlog met Spanje, als ook Alfons word verslagen door een Nederlander (én een belg). ![]() ![]() | |
DeeBee | zondag 3 januari 2016 @ 09:51 |
Een 2015 motor is echter gegarandeerd stilstand qua ontwikkeling, die wordt niks beter meer. Gekoppeld aan het feit dat STR tijdens afgelopen seizoen ook minder ontwikkelde kan dat wel eens een wat matig seizoensverloop geven. Zo werden ze toch flink voorbij gestreefd door RBR de laatste races... Volkomen logisch gezien de (financiele) positie van het team, maar ik denk dat het erg moeilijk gaat worden om afgelopen seizoen te overtreffen qua prestaties. De punten aantallen afgelopen jaar waren niet voor niks zo'n beetje records voor STR, gewoon een van hun beste seizoenen ooit, dus dat is niet ineens een gegarandeerd basisniveau waar nog wel weer even een schep bovenop kan zoals sommigen dan redeneren. | |
Meike26 | zondag 3 januari 2016 @ 10:01 |
Nee, zeer zeker dat je er naast zit. Ze winnen aan vermogen en ze winnen aan betrouwbaarheid. 70 tot 80 pk winst op een gemiddeld chassis echt wel een klap beter dan vorig jaar. Ik vergelijk het nog maar eens met Sauber, die hadden dit jaar de zelfde motor als Ferrari, geen ontwikkeling (want geen geld) en Nasr en Ericson waren toch regelmatig rond p8/p9 te vinden. Dat chassis van Sauber versus STR is Wibra versus Bijenkorf. Dit moet en zal echt wel een beter jaar worden dan wat je hier nu schetst en ook beter dan wat ze vorig jaar hebben gehad. De ontwikkeling van STR, zoals aero en chassis stond bovendien op een laag pitje om als eerst die tractor achterin betrouwbaar en snel te maken, dat heeft ze 3/4 van het seizoen gekost. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 3 januari 2016 @ 10:02 |
Minder zou ook wel grof zijn. Halverwege op de 2014 motor overstappen ofzo | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:03 |
![]() | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:14 |
Ik dacht dat het verschil rond de 60 pk was, dat ik ergens had gelezen. Ik denk ook niet dat ze dat in de winter vinden, maar ik denk wel dat ze dat vinden in de winter én gedurende het seizoen. In plaats van 25 tokens krijgt iedereen er 32, met als reden dat Renault en Honda meer kans hebben hun gat te dichten. En met 32 tokens kan je echt wel meer dan dat aantal pk's vinden in mijn ogen, als je komt van een achterstand zoals Honda en Renault die hebben. Mercedes en Ferrari zullen niet zo'n pk-winst vinden, dat geloof ik inderdaad niet. Aan het begin van het jaar zal STR dus ook zeker meedoen, maar het zal steeds verder naar achteren worden gedrukt op de grid. Zorgen baart het mij vooral dat Manor en Haas, twee teams die eigenlijk áchter STR horen te staan komend jaar, gewoon 2016 motoren krijgen. Ik begrijp de keuze voor 2015-motoren dan ook niet. Een spec achterstand had ik nog begrepen, maar het hele jaar nul komma nul doorontwikkeling is killing in mijn ogen. | |
Tarado | zondag 3 januari 2016 @ 10:16 |
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze halverwege het jaar de 2016 specs krijgen waar de andere klanten teams nu mee beginnen, maw een achterstand van een maand of 6. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:17 |
Precies dit. Niet dat ik daarom een puntloos jaar of zo vrees, ze zullen best een paar leuke races meemaken, maar ik vrees dat zeker de 2e helft van het jaar uiterst moeizaam zou zijn. Traditiegetrouw geen grote updates aan het chassis en sowieso niks aan de motor, en dat in het langste seizoen ooit. Lijkt mij geen geweldige uitgangspositie. | |
Geralt | zondag 3 januari 2016 @ 10:25 |
Dat waren de geruchten voordat het officieel bekend werd dat ze met Ferrari in zee zouden gaan. Daarna nooit meer iets van vernomen. Geen bevestiging en geen ontkenning. Dus dat is voor mij nog altijd onduidelijk. | |
Geralt | zondag 3 januari 2016 @ 10:28 |
Als Max in Melbourne zijn eerste podium scoort zijn we deze discussie (voorlopig) even vergeten. ![]() Als ze inderdaad niet over gaan halfweg naar de 2016 spec dan wordt het 2de helft wel een lange helft inderdaad denk ik. Vooral in het begin van het seizoen liggen de beste kansen voor TR denk ik ![]() | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:30 |
Dat verhaal is ooit naar buiten gebracht, maar daar is door het team nooit iets over gezegd. In alle persverklaringen is daar niks van terug te vinden. Gewoon een vaag gerucht dus. | |
DeeBee | zondag 3 januari 2016 @ 10:31 |
Betrouwbaarheid...Max is 4x uitgevallen, waarvan 2x door een driver error. Sainz wat vaker en ze hebben veel wissels moeten doen, maar deze aantallen zijn niet eens zo heel gek. Daarnaast is het een leuk voorbeeld, maar dat was dus een current year-spec motor waarmee ze het goed deden en niet een last year-spec. Die krijgt STR nu en die kan beter blijken dan de 2016 Renault en Honda, maar is gegarandeerd slechter dan elke andere motor op de grid. Oftewel, je hebt een motor die aan het begin van het seizoen (misschien) beter is dan 6 andere auto's op de grid en gegarandeerd slechter dan 14 auto's. Mensen zijn gewoon heel goed om de uitschieters als basisniveau te zien en dat is compleet onrealistisch om te verwachten. Rond plek 10 zullen ze zelfs ontzettend hard moeten knokken... Ik ben net zo fan van Max als jullie, maar de verwachtingen zijn gewoon onrealistisch zoals ze hier voorbij komen. Ik hoop dat Max wederom positief kan opvallen volgend jaar, maar ik voorzie vooral een seizoen wat als een nachtkaars uit zal gaan ivm gebrek aan ontwikkeling van de auto en motor... | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:33 |
Dat laatste zeker. Verder is het ook niet zo dat ik het inktzwart inzie, maar ik denk dat je zeker vanaf de zomer achteruitstand zal zien tov andere teams. Maar hopelijk zit ik volslagen mis. | |
Meike26 | zondag 3 januari 2016 @ 10:33 |
Anderzijds zijn de meeste circuits in de 2e helft van het jaar wel wat gunstiger voor het chassis/protocol dat STR al jaren heeft, meer snelheid en grip in bochten en wat meer laten liggen op hoge snelheid. Alleen Monza en Austin, maar daar deed STR het nu ook al goed. Ik blijf vooralsnog positief, ik verwacht sowieso meer punten dit jaar, 1 of 2 podium plekken en hopelijk ook vaak een strijd tussen STR en ForceIndia. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:36 |
Ik verwacht echt veel minder punten. 30 voor Max lijkt mij maximaal. Podiumplekken zijn volslagen onhaalbaar onder normale omstandigheden (dus zonder regen). | |
DeeBee | zondag 3 januari 2016 @ 10:39 |
Podiumplekken verwachten, hou op zeg. Er waren dit jaar 7 (!) podiumplekken van de 57 die niet naar Ferrari of Mercedes gingen en er is geen enkele reden om te verwachten dat volgend jaar veel anders zal zijn vanwege de budgetten en voorsprong van beide teams. Williams en Force India zijn in de basis ook sterker dan STR, dus dan moet er al een ontzettende bak geluk (zeg een startcrash of 8 uitvallers of regen) aan te pas komen om het podium te bereiken. De laatste 5 jaar is STR 7,8,9 geweest in het kampioenschap, ze worden niet ineens 3 of 4 vanwege een B-spec Ferrari motor en omdat er een Nederlander rijdt... | |
Meike26 | zondag 3 januari 2016 @ 10:45 |
Doemdenkers ![]() Max heeft het zelf ook als doel gesteld. En het is bijzonder mannetje en wel realistisch. P2 vind hij ook te hoog gegrepen, maar een geluksmomentje en p3 zou wel moeten lukken gedurende het jaar. Max zelf is er ook uitermate tevreden over daf hij Ferrari torretje heeft volgend jaar. Ik denk dat hij zelf ook wel weet dat zijn meesten kansen in 1e helft van seizoen liggen + eventueel weer Hongarije waar hij in het voordeel is. Maar we zullen het zien wie er gelijk heeft gekregen eind van het jaar ![]() ![]() | |
DeeBee | zondag 3 januari 2016 @ 10:50 |
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, daar niet van hoor. Maar ik vind dat rare uitspraken, ook van Max zelf. Daarmee creeër je alleen maar dat het straks een 'tegenvallend' seizoen wordt als hij bijv. zichzelf wel zou kunnen evenaren ivm dit seizoen. Ik denk niet dat Max erover in hoeft te zitten dat hij minder interessant is na komend seizoen, ik denk dat wij echter wel zullen beseffen hoe bijzonder dit seizoen al was. En dat het in een STR niet een 'normaal' seizoen was, maar al een 'heel erg bijzonder' seizoen. | |
VXXLL | zondag 3 januari 2016 @ 10:52 |
Dit roep ik al maanden ![]() ![]() | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:58 |
Sainz denkt daar overigens heel anders over. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 10:59 |
Hoe weet je dat dan? Het enige dat je weet is dat iedereen 32 tokens heeft voor diens motor en Toro Rosso 0. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 11:16 |
Ze hebben meer tokens dan vorig jaar en gezien het feit dat Renault nu een eigen team is, zullen ze volle gas vooruit zetten lijkt me. Het gesteggel en de moeizame verhouding met Red Bull is wat dat betreft komend jaar veel minder. Renault stapt er niet in als ze denken niks te kunnen klaarspelen en uiteindelijk noem jij ze prutsers, maar is het één van de meest succesvolste fabrikanten in de F1 ever. Die kunnen heus motoren bouwen en auto's ook. Gezien het verschil tussen Ferrari en Merc, kan Ferrari echt nog wel wat stappen maken. Daarbij verwacht Honda zelfs 2 sec te vinden. Nogmaals, ik zie het niet heel zwart in ofzo, maar een seizoen zoals afgelopen jaar... mwah, wordt erg lastig vrees ik, zeker tweede seizoenshelft. | |
opreis | zondag 3 januari 2016 @ 11:19 |
Maar ik vind die quote van nieuwe een beetje verwarrend "Adrian Newey over 2016: Toro Rosso, our sister team by having a 2015 Ferrari, will be considerably ahead of this year's Renault power unit. " Aangezien het over 2016 gaat zou je het toch kunnen lezen als dat de Ferrari van 2015 boven de renault van 2016 staat? En verder hangt het natuurlijk allemaal af van wat de concurrentie doet deze winter. Maar je mag verwachten dat Mercedes en Ferrari er sws voor staan. Verder denk ik ook dat Williams en Force India er gewoon weer boven staan als je kijkt naar de afgelopen jaren, die mercedes motor is gewoon de beste motor en die teams hebben hun zaakjes meestal wel op orde. Of ze boven Red Bull kunnen eindigen is mede afhankelijk van hoe die quote van Newey geinterpreteerd moet worden. Lotus gaat weer terug naar de renault motor (die dus misschien minder is dan de 2015 ferrari) plus dat ze 2 koekenbakkers hebben als coureurs, daar moet de STR dus eigenlijk wel van profiteren. Sauber heeft dan wel een betere motor maar die hebben geen geweldige line up en ook geen financiele middelen. Zelfde met Manor. En in mijn ogen zijn Haas en Mclaren een groot vraagteken. Kortom, -sowieso achter de Ferrari, Mercedes, Williams en Force India -sowieso sneller dan Manor, Sauber en Lotus -twijfel gevallen zijn Red Bull, Mclaren en Haas ergens tussen P5 en P8 bij de constructeurs denk ik | |
opreis | zondag 3 januari 2016 @ 11:21 |
Je zou Renault kunnen vervangen door Mclaren/honda, en die hebben me toch een partij lopen prutsen dit jaar | |
sasquatsch | zondag 3 januari 2016 @ 11:23 |
Ze hebben niet meer tokens dan vorig jaar, ze hebben evenveel tokens als vorig jaar. Maar Renault heeft nu Mario Illien en daar verwacht ik wel wat van. Dus ik ben bang dat STR net als vorig jaar de op een na slechtste motor van het veld krijgt. Is het niet aan het begin van het seizoen dan wel aan het eind. Relatief gezien zullen ze er wel dichter bij zitten, maar alleen met heel veel geluk zullen resultaten zoals Hongarije en de VS mogelijk zijn en waarschijnlijk zal dat ook afhangen van het weer. | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 11:29 |
Klopt, ik zei het verkeerd inderdaad. Ze hebben er meer als dat aanvankelijk was afgesproken voor 2016. Ze zouden er 25 krijgen maar nu 32, gelijk aan 2015 inderdaad. | |
Rossdale | zondag 3 januari 2016 @ 11:38 |
Gewoon weer een seizoen lang heerlijke knokpartijen van Max ipv de top 5-optocht. Perfect toch? ![]() | |
JimmyManna | zondag 3 januari 2016 @ 12:03 |
Dat is ook weer zo. Plaats hem in een Mercedes en hij rijdt kilometers voor de rest uit, en daar is ook niks aan ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 12:04 |
Dit ![]() | |
Nattekat | zondag 3 januari 2016 @ 18:46 |
![]() Prijsvraag: welk circuit zit hier verstopt? ![]() | |
twiFight | zondag 3 januari 2016 @ 18:47 |
Weet iemand trouwens of ze alleen de 2015 ICE krijgen, of de hele 2015 powertrain? Want jullie hebben het nu wel steeds over de PKs van de ICE, maar dat is natuurlijk maar een klein - belangrijk, maar klein - onderdeel van de powertrain. | |
Nattekat | zondag 3 januari 2016 @ 18:48 |
De complete set. Het hoort bij elkaar. | |
ElmarO | zondag 3 januari 2016 @ 18:48 |
Sochi? | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2016 @ 19:14 |
lijkt me ook. Beetje te herkennen aan de achtergrond met de architectuur en de bocht naar rechts op het rechte stuk van start/finish | |
The_Goeiste | zondag 3 januari 2016 @ 19:29 |
F1 Winterbandentest van Pirelli in Sochi? | |
Beach | zondag 3 januari 2016 @ 19:29 |
Bahrein | |
sasquatsch | zondag 3 januari 2016 @ 19:29 |
Klopt. Zag het al op Twitter langskomen. | |
Nattekat | zondag 3 januari 2016 @ 19:39 |
![]() | |
rubbereend | zondag 3 januari 2016 @ 19:51 |
er ligt meer sneeuw dan tijdens de Spelen. Sowieso ligt er daar meestal geen sneeuw aan de kust ![]() | |
Beach | maandag 4 januari 2016 @ 18:13 |
http://www.skysports.com/(...)t-2016-australian-gp | |
tralalala | maandag 4 januari 2016 @ 19:46 |
"In 2016 kan Max koersen winnen" Niet toevallig een verdwaalde Belg hier met het hele stuk? ![]() | |
JimmyManna | maandag 4 januari 2016 @ 19:58 |
'Koersen'... gaat hij Luik-Bastenaken-Luik doen... ![]() Het woord koersen associeer ik eigenlijk niet met F1. | |
Wertha | maandag 4 januari 2016 @ 20:09 |
Demarrage van Verstappen! Amai, het is koers nu! Tot er een stel verdwaalde Nederlandse commentatoren op de zender weten in te breken: AAAH, op de MACHT! ![]() | |
twiFight | maandag 4 januari 2016 @ 22:49 |
Ook in het Nederlands zou het woord koers gewoon kloppen hoor. Maar ja, wij kiezen liever voor geen identiteit en spreken alleen andere talen. | |
JimmyManna | maandag 4 januari 2016 @ 23:48 |
Nou ja, hier wordt koers vertaald als snelheidswedstrijd, vnml paarden en wielrennen. http://www.woorden-boek.nl/woord/koers Misschien dat je taaltechnisch een punt hebt, maar het is hier niet gebruikelijk om koers te gebruiken wanneer je het over een autorace hebt. Maar goed, verder niet belangrijk want we weten wat er wordt bedoeld; -) | |
Fir3fly | maandag 4 januari 2016 @ 23:50 |
![]() Vlaams is dom. We hebben ook gewoon wedstrijd. | |
twiFight | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:18 |
Hier een Ted's Notebook over het bandenregelement van 2016. Niet zo zeer nieuws (daarom ook in dit topic en niet in het nieuws topic) maar wel een handige uiteenzetting. Ik ben denk ik een van de weinigen die wel blij is met dit soort regels. Ik vind F1 vnl. een teamsport en niet een rijderssport. Bandenregelementen (alhoewel lang niet allemaal succesvol) zorgen voor een extra strategische factor in de race, een factor die de teams op orde moeten hebben. Tevens zou dit Ferrari kunnen helpen en Mercedes juist kunnen hinderen. Ferrari had in 2015 hun bandenmanagement wat beter voor elkaar. Daarentegen vrees ik wel voor een team als Williams, die nog altijd hopeloos lijken op dit vlak. Los daarvan hoop ik wel dat Pirelli wat meer consistentie kan krijgen in de levensduur en temperature operating window. Ik weet dat lang niet alles ze aan te rekenen is i.v.m. opdrachten van de FIA en beperkt testen, maar banden zijn nu soms een beetje een loterij. | |
opreis | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:31 |
Ik denk juist dat het gat alleen maar groter gaat worden nu. Ted had het over een voordeel wanneer je Q3 zou kunnen halen met een setje zachte banden (ipv super zachte). Volgens mij zouden de afgelopen 2 jaar alleen de Merc's daar consequent toe instaat zijn geweest, misschien dat ferrari het ook kan maar die zaten er toch consequent een halve seconde achter. Dan krijg je dus dat de merc's een top 10 tijd neerzetten in Q2 op de zachte band waar de andere teams een super zachte nodig hebben, vervolgens pole pakken in Q3 op een setje super zachte banden waar ze vervolgens niet meer op hoeven te rijden en daardoor waarschijnlijk ook nog eens een pitstop minder nodig hebben. Deze regel kan wat mij betreft meer fout dan goed doen voor de kop van het veld, misschien dat het wel wat spannender wordt tussen p5 en p 16 ofzo. | |
Weltschmerz | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:37 |
Terwijl ze het dan weer niet hebben over een coureur maar over een autorenner of piloot. | |
twiFight | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:35 |
Mee eens voor wat betreft het "alleen Mercedes kan op de hardere band de volgende quali fase halen". Ook maak ik mij zorgen over dat P11-P14 uiteindelijk voordeel kunnen halen op P7-P10 omdat ze zelf mogen kiezen op welke band ze starten. Zoals ik al zei is de ene (banden)regel succesvoller dan de andere. Dat moet gaan blijken. Maar ik juich een groter strategisch (team)element wel toe.v Zo lang er maar meerdere strategien zijn die kunnen gaan werken en die voldoende variabel zijn i.v.m. wagenontwerp. Vorige jaren zag je vooral dat elk team de berekeningen maakte en met dezelfde optimale strategie kwam, waarbij hooguit een of twee teams wat anders probeerden. | |
Mexicanobakker | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:51 |
Piloot vind ik wel een mooi woord in die context. Autorenner ![]() Koersen vind ik ook niet mooi, noem het gewoon races of wedstrijden. Koersen zal taaltechnisch wel kloppen, maar ach. | |
Nattekat | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:25 |
![]() Deel 2: raad het circuit de schaatsbaan ![]() | |
heywoodu | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:26 |
Novosibirsk? | |
sasquatsch | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:27 |
Assen. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:30 |
Te makkelijk ![]() | |
Geralt | donderdag 7 januari 2016 @ 12:53 |
Zo de volgende 2 schaalmodellen zijn onderweg.![]() ![]() Zodra die binnen zijn heb ik de wereldkampioenen van '96, '09, '10 en '11 en hoef ik er nog maar 61 ![]() | |
Geralt | donderdag 7 januari 2016 @ 12:56 |
Elke maand 2 heb ik me voorgehouden. Dan zou ik rond augustus 2018 zoiets de collectie compleet hebben ![]() Al denk ik wel dat zeker de laatste wat lastiger te vinden zullen zijn voor een leuke prijs. Als het echt serieuze vormen aan begint te nemen open ik tegen die tijd wel een topic erover. Excuus voor de lichte offtopic ![]() PS: die Vettel van 400 stuks ben ik wel blij mee dat ik die kon vinden. Tot nu toe alleen nog gelimiteerde oplages ![]() | |
motorbloempje | donderdag 7 januari 2016 @ 12:56 |
Offtopic, geen F1. | |
opreis | donderdag 7 januari 2016 @ 14:07 |
Dure hobby! Maar vrij onschuldige dus ik wens je er alle plezier mee | |
motorbloempje | donderdag 7 januari 2016 @ 14:28 |
Hé, die hebben wij volgens mij ook! | |
rubbereend | donderdag 7 januari 2016 @ 14:41 |
welke schaal is het? | |
sasquatsch | donderdag 7 januari 2016 @ 15:18 |
Ik heb wel een stuk of 10 modellen uit de jaren '80 en '90. Waaronder Verstappen in een Benetton 193B. | |
Geralt | donderdag 7 januari 2016 @ 23:42 |
1:43 ![]() | |
nils7 | vrijdag 8 januari 2016 @ 09:48 |
Misschien wel een goed idee om te doen, wilde het 1:18 maar is wel veel geld voor 4 Red Bulls op een rij... ![]() | |
Beach | vrijdag 8 januari 2016 @ 11:30 |
Wie heeft er 1:1 hier? | |
rubbereend | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:08 |
tof, daar heb ik de Tyrell 019 in ![]() ![]() De Ferrari F 92A, de mooiste F1-wagen ooit ![]() De B194 maar dan met Schumacher En een Sauber, ik ben t typenummer even kwijt | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 17:47 |
Ik heb nog ergens de Lotussen van Piquet van 1988 en 1989, een Benetton van Boutsen (ook 1988) en een Williams (Boutsen of Patrese) van 1989 of 1990. | |
Jolige_Joffer | vrijdag 8 januari 2016 @ 18:33 |
1:5 ![]() ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 8 januari 2016 @ 19:31 |
Tof ![]() | |
LWD-Godius | dinsdag 12 januari 2016 @ 15:03 |
Red Bull met een showcar in Oostenrijk inclusief nieuwe sponsor Tag-Heuer:![]() | |
motorbloempje | dinsdag 12 januari 2016 @ 15:05 |
Nog maar 2 maanden en een beetje! ![]() | |
Rossdale | dinsdag 12 januari 2016 @ 15:16 |
Donderdag gaat Max inderdaad iets doen tijdens de Hahnenkammrennen in Oostenrijk, helaas reis ik daar komende vrijdag pas heen ![]() ![]() Hopelijk wordt het nog eens uitgesteld! | |
opreis | dinsdag 12 januari 2016 @ 15:44 |
"maar". Het voelt nu al als een eeuwigheid, en ben best wel hyped al door die ferrari motor ookal zegt het natuurlijk niks | |
JimmyManna | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:43 |
Oude Ferrari-motor ![]() | |
opreis | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:52 |
Ik ben ervan op de hoogte dat het de oude is. Maar Max heeft aangeven dat ze daardoor een seconde sneller zouden zijn. Ik weet dat het een hoop data betreft en dat er een hoop haken en ogen aan zitten. Maar heeft iemand uitgerekend hoeveel sneller de teams waren in 2014 t.o.v 2015? Lijkt me wel interessant om te zien wat voor sprongen de teams hebben gemaakt het afgelopen jaar | |
Fir3fly | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:54 |
Nauwelijks sneller. Een paar tienden op z'n hoogst, soms langzamer vanwege slechtere weersomstandigheden. | |
opreis | dinsdag 12 januari 2016 @ 20:11 |
In dat geval neem Alonso z'n uitspraak over 2,5 seconde per ronde sneller met 5 kruiwagens zout ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:05 |
Dat lijkt me ook wat overdreven, maar als één team in staat moet zijn flink wat tijd te vinden is dat McLaren-Honda. Maar vergeet ook Renault niet. Het Lotus-chassis was vorig jaar best ok, maar door geldgebrek kon het niet doorontwikkeld worden, Renault zal dat budget ongetwijfeld wel hebben. | |
JimmyManna | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:06 |
Overigens begrijp ik uit dit stuk dat Toro Rosso de motor wel zouden mogen ontwikkelen. Wat mij vreemd lijkt, want dan is het dus geen 2015-motor meer... http://www.scuderiatororosso.com/en_INT/article/whats-new-2016 | |
sasquatsch | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:35 |
Zo lees ik dat niet. De motor mag verder ontwikkeld worden aangezien de huidige motor de 2015 is. Alleen zal Toro Rosso die verder ontwikkelde motor niet gebruiken, maar de andere teams met Ferrari motor wel. | |
Waffle | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:38 |
Hoe komt dat eigenlijk met die nieuwe regel van die wastegate? Wordt dat gewoon op de 2015 motor aangepast? | |
opreis | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:44 |
Dat er bij Mclaren nog een hoop gewonnen kan worden geloof ik ook wel, maar het is geen garantie dat het ze over de winter lukt wat ze gedurende het afgelopen jaar niet gelukt is. Ik hoop het natuurlijk van harte dat het ze wel lukt, het is zonde dat Button en Alonso achteraan moeten rijden. Lotus verwacht ik dus een stuk minder van, ze gaan van de superieure mercedes motor weer terug naar een renault (vergelijk even 2014 met 2015 voor wat dat kan betekenen). En dan verliezen ze ook nog Grojean. | |
sasquatsch | dinsdag 12 januari 2016 @ 21:48 |
Bij Honda is het probleem dat de compressor te klein was. Dat is niet even in het seizoen aan te passen, maar wel voor volgend seizoen. Daarmee kunnen ze dus wel wat winnen. Of het 2 seconde zal zijn waag ik te betwijfelen. | |
JimmyManna | dinsdag 12 januari 2016 @ 22:07 |
Dat zou ik ook denken, maar waarom zou Toro Rosso daar dan melding van maken op hun eigen website, terwijl ze er zelf geen gebruik van mogen maken? Vind ik raar. Maar goed, ik kan het me niet voorstellen hoor, dat zij zullen ontwikkelen, dat lijkt mij uitgesloten. Dus je zal wel gelijk hebben, maar nogmaals: vreemd dat zij dat dan op hun site zetten. | |
JimmyManna | dinsdag 12 januari 2016 @ 22:11 |
Het rijdersduo van Renault is inderdaad niet het sterkste duo, nee. Dat kan nooit lang zo blijven. Overigens las ik vanmiddag in The Telegraph dat Kevin Magnussen kandidaat zou zijn om daar derde rijder te worden en ze fluisteren dat hij mogelijk zelfs Maldonado zal vervangen, omdat de beloofde miljoenen uit Venezuela door de beroerde situatie in dat land onder druk zouden staan. Hier dus: http://www.telegraph.co.u(...)ado-next-season.html Vooralsnog niet direct realistisch misschien, maar Daniel Johnson is wel een goed ingelichte F1-journoo (was o.m. de man met de Button-blijft-bij-McLaren-scoop vorig jaar terwijl iedereen nog dacht dat het Magnussen zou worden). | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 08:27 |
Het is gewoon een uiteenzetting van de nieuwe dingen binnen de F1 volgend jaar. Niet specifiek voor hen volgens mij | |
sasquatsch | woensdag 13 januari 2016 @ 14:31 |
Volgens Omnicorse.it is Renault zelfs naar Venezuela om te kijken of ze de miljoenen los kunnen krijgen. Zo niet zou Magnussen inderdaad wel eens in kunnen vallen. | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 14:36 |
Ik zou het hem gunnen ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 13 januari 2016 @ 16:53 |
Maldonado en Palmer is (op Manor na waarschijnlijk) op papier het zwakste duo op de grid. Alhoewel ik van Ericsson/Nasr ook geen hoge pet opheb. | |
Beach | woensdag 13 januari 2016 @ 17:06 |
Maldonado is een erg snelle coureur die afgelopen seizoen het crash imago van zich afgeworpen heeft en verdient imo zijn stoeltje. | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 17:10 |
Na jaren aanklooien legde hij het afgelopen jaar na een voor hem redelijk goed jaar alsnog af tegen zijn teamgenoot. Wegwezen met die vent, heeft al meer dan genoeg tijd gekregen om tergeefs zijn potentiaal te tonen. Ik heb veel liever een jong talent als Magnussen | |
Beach | woensdag 13 januari 2016 @ 17:13 |
Pastor heeft een gp gewonnen; hoeveel heeft Kmag er ook alweer gewonnen? | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 17:38 |
KMag was tweede in zijn debuutrace in een auto die geen podium waardig was. Pastor heeft een GP gewonnen na meer dan een jaar in een auto die niet podiumwaardig was. Overigens haalde dat jaar Bruno Senna ( ![]() | |
Geralt | woensdag 13 januari 2016 @ 18:08 |
Ik zie liever die bels instappen als ik eerlijk ben ![]() | |
motorbloempje | woensdag 13 januari 2016 @ 18:14 |
Aftellen!![]() Even zien of ik een simpeler kan vinden ![]() | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 18:34 |
Liever Button en Alonso naar de WEC en magnussen en vandoorne in de Mclaren. Maarja never gonna happen ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 18:34 |
Dat is onzin, Maldonado heeft in dat seizoen een paar aardige GP's gereden. Hij is wel iets minder dan Grosjean, maar da's ook een vrij aardige coureur. Helaas kan er soms een steekje loszitten bij Pastor. Maldonado tolereer ik als F1 coureur, hij is wel waardig, maar ik zou hem niet missen behalve de lach en de traan als ie weer eens van de baan raakt | |
sasquatsch | woensdag 13 januari 2016 @ 18:38 |
Helaas zit dat steekje iets te vaak los. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 18:40 |
Hij is helemaal niet erg snel, tenzij Grosjean buitencategorie was. | |
Waffle | woensdag 13 januari 2016 @ 18:44 |
Grosjean is ook wel een hele goede coureur. Denk dat hij toch wel één van de betere is. | |
wimderon | woensdag 13 januari 2016 @ 18:48 |
En daarna werd hij ernstig om z'n oren gereden door Button. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 19:06 |
Gewoon een prima F1 coureur maar niet een absolute topper. Hij is zoals de gemiddelde F1 rijder moet zijn, zoals ook bv Hulkenberg of Bottas. En van dat nivo is Maldonado echt niet. Bij lange na niet. Waarbij ik wel toe moet voegen dat hij ook weer geen trage vent is, zeker niet, maar geen rijder die iets aan de sport toevoegt. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 19:19 |
Grosjean is gewoon een van de coureurs net onder de absolute top. Was niet veel minder dan Raikkonen. Alleen Alonso, Hamilton en Vettel zijn duidelijk beter. | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 19:28 |
Ik dacht dat hij iets van 30 miljoen dollar toevoegde. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 20:11 |
Button en Rosberg ook. Grosjean is mij nog niet stabiel genoeg om zich met de top te meten, heeft ook te lange mindere perioden gehad. Verder uitstekende coureur overigens. Nivo Coulthard, Berger, Barrichello, Massa in zijn goede jaren, dat soort jongens. Uitstekend. Zo zou de 'normale' F1-rijder in mijn ogen moeten zijn. Maar dat vind ik. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 20:12 |
Goed punt. Want dat heeft Lotus (mede) lange tijd in leven gehouden. | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 20:14 |
Daarom idd. Was ook een vrij simpele keus voor Lotus denk. Een redelijke coureur (die ook een GP heeft gewonnen) die 30 miljoen meeneemt, of betalen voor een vergelijkbare coureur. Ik zou het ook wel weten als ik hen was. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 20:14 |
Button is alleen beter in wisselend weer, anders vergelijkbaar denk ik. (al heeft die best goede jaren gehad als teamgenoot van Hamilton en Alonso, maar in z'n jonge jaren heeft ie ook wat vrij matige jaren gehad) Rosberg durf ik niet zo goed te zeggen. Weinig vergelijkingsmateriaal | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 20:25 |
Button had in zijn eerdere jaren dramatische wagens, maar wanneer de wagen goed was, presteerde hij altijd goed, heel stabiel. Ook in de BAR werd hij een keer 3e in het WK, toen liet hij al zien dat hij echt goed kon sturen. Ook heeft hij altijd tegen iedere teamgenoot op gekund, of het nou Barrichello, Hamilton of Alonso is. Dat zie ik Grosjean (nog) niet doen. Button is ontzettend foutloos ook in zijn presteren, veel meer dan Grosjean. Op dit moment zie ik Grosjean echt nog niet op dat nivo, die kan echt niet tegen Hamilton of Alonso op in gelijk materiaal, zoals je zelf overigens al aangeeft. Hij mist net die rauwe snelheid over een ronde, maar compenseert dat met raceintelligentie, betrouwbaarheid en hij is racend ook echt heel goed. Zo allround is Grosjean niet, alleen in rauwe snelheid schat ik hem ongeveer wel gelijk in. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 20:32 |
Zijn eerste 3 seizoenen waren matig en hij wist niet te winnen in die BAR (met als teamgenoot Sato die er simpel gezegd weinig van kon) die zoveel podiums pakte. Wel erg degelijk, maar hij heeft buiten wisselende omstandigheden echt niet de pace. Toen het echt om het kampioenschap ging in 2010 en 2012 zag je ook dat Button tekort kwam tegen Hamilton. Button is wel iets beter dan Grosjean denk ik, maar vrij marginaal. Hij heeft uiteindelijk alles uit zijn carrière gehaald. Te zeggen dat Magnussen er niets van kan omdat hij in de laatste 4 races van 2014 er een paar drama races van maakte terwijl Button er vier goeie races van maakte was ook wat gemakkelijk, in die zin ben ik het ook niet eens met wimderon, al denk ik niet dat Magnussen een topper is van het niveau van de eerder genoemde drie. | |
#ANONIEM | woensdag 13 januari 2016 @ 20:36 |
Rosberg is beter dan Button. Hij zit dichter in de buurt bij Hamilton in de kwalificatie en vaker voor Hamilton in de race dan Button voor Hamilton zat. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 20:37 |
Rosberg rijdt vaak wel betere kwalificaties dan races. Beetje Trulli-mode. Waarom kunnen die jongens in de race niet wat ze in de kwalificatie kunnen? We hebben nu eigenlijk niemand meer a la Coulthard, die nooit echt goede kwalificaties reden maar wel goeie races kon rijden. Dat valt toch wel op. | |
twiFight | woensdag 13 januari 2016 @ 20:58 |
Wil er nog iemand stemmen op (de inspiratie voor) Buttons helmdesign voor 2016? Twitter account benodigd
| |
Beach | woensdag 13 januari 2016 @ 20:59 |
Max toch | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 21:01 |
Mwah ik krijg meer het idee dat Sainz ook Trullimode doet, maar Max reed toch aardig wat prima kwalificaties. Al hielpen die 2 vierde plaatsen natuurlijk ook al | |
twiFight | woensdag 13 januari 2016 @ 21:02 |
Ook wel wat mindere. Maar in de races is hij meestal wel beter. | |
wimderon | woensdag 13 januari 2016 @ 21:19 |
Dat Rosberg in de race vaker voor Hamilton eindigde eindigde dan Button lijkt me, zonder de statistieken er op na te slaan, sterk. Ook als je 'regen'races weglaat, verwacht ik. | |
Meike26 | woensdag 13 januari 2016 @ 21:27 |
Nee, niet mee eens. Rosberg en Button zijn niet te vergelijken wat dat betreft. Of juist wel.. Ik denk dat ze op bepaalde vlakken erg van elkaar verschillen en ook overeenkomen, eind van de lijn zitten ze qua raw speed erg dicht bij elkaar. Ik durf Rosberg noch Button uit te roepen als de betere van die 2. Een voordeel heeft Button wel tov Rosberg, hij kan beter met druk omgaan... | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 21:43 |
Als je serieus verwacht dat Button in 2004 een race had moeten winnen, dan mag je van Grosjean verwachten dat hij dat in de topjaren van Lotus ook had gedaan. Wat kwam hij tekort dan? Hij deed het in drie seizoenen vergelijkbaar, pakt zelfs bij elkaar meer punten dan Hamilton. De man heeft bij drie verschillende teams races gewonnen. Dan ben je echt geen jan doedel. Button mist wat rauwe snelheid, dat klopt wel, maar hij heeft altijd prima teamgenoten gehad (zelfs drie wereldkampioenen) en die kregen hem er nooit onder. Daar zat nooit veel tussen. Dan kan je in mijn ogen alleen maar stellen dat die man gewoon met de allerbesten mee kan, dat heeft hij immers in zoveel jaar al bewezen. En nogmaals: helemaal niet om Grosjean te dissen hoor. Prima rijder, leuke vent ook. Maar is geen stabiele (bijna-) alleskunner als Button. Ik zei niks over Magnussen. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 21:46 |
Rosberg is op zaterdagen beter dan Button. Rosberg heeft meer natuurlijke snelheid. Button kan echter gewoon beter racen, is beter in de duels. is veel slimmer, beter in de regen en kan beter met druk omgaan zoals iemand boven me al zei. Ze zijn vooral anders in mijn ogen. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 21:48 |
Dat laatst geldt dus juist voor Button vind ik. Max vind ik overigens ook beter op zondag dan op zaterdag. | |
Rossdale | woensdag 13 januari 2016 @ 21:50 |
Volledig met je eens ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 21:51 |
Had hij in 2013 wel gemogen inderdaad, daar ben ik het wel mee eens. Button is overigens inderdaad wel beter in de race dan in de kwalificatie. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 22:02 |
Verder moet ik er overigens wel bij aantekenen dat ik het ook positief bedoel over Grosjean. Als we het hebben over 'wat is F1-waardig' dan zou je het theoretisch (want F1=de koningsklasse) hebben over de beste 20 rijders van de wereld. Daar hoort Grosjean m.i. dus gewoon bij. En jongens als Perez, Bottas of Hulkenberg en dat soort lui ook allemaal. In mijn ogen moet het mogelijk zijn om toch zeker 12 á 13 rijders van dat nivo te hebben. Dat moet in principe de maat zijn. Daar kunnen er dan 3-5 net even bovenuit steken (de kampioenen en veelvoudige racewinnaars) en dan nog een paar talentjes van wie we nog moeten zien hoe goed ze zijn. En als dat de maat is (en het is slechts mijn mening) is Maldonado dus niet goed genoeg voor de F1, want hij is aantoonbaar minder dan het nivo-Grosjean en hij is ook geen talent meer van wie we het nog niet weten. Maar het zou kunnen dat ik door Grosjean/Hulk/etc als maatstaf te nemen de lat misschien te hoog leg. Misschien zijn er daar al geen 12-15 van te vinden, maar ik denk zelf van wel. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 22:12 |
Als we ons beperken tot 20 rijders, waarvan we de 20 beste, actieve rijders moeten nemen die in een open-wheel klasse (in Europa) deelnemen, dan denk ik dat de meeste F1-rijders daar toch wel in vallen. (uitgezonderd het Sauber en Manorduo en Gutierrez als we die meenemen) Wat mij betreft zou dat zo'n lijstje zijn: Ik kan niet veel in de lagere klassen/FE vinden wat beter is dan de onderkant van dit lijstje, moet ik zeggen. Misschien Nelson Piquet jr, Di Grassi ofzo (of Ocon als ie eens zo'n rijtje overwinningen neerzet ipv 2e plaatsen), maar dat is het ook wel weer. Ik denk dat Maldonado de beste 20 net haalt, op basis van zijn goede dagen. Als hij die goede dagen niet zou hebben zou hij er wel buiten vallen. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 22:19 |
Dan is mijn maatstaf dus te hoog, want er rijden dan dus jongens onder Grosjean-nivo rond in de F1. Maar ook Alguersuari komt in aanmerking. Massa uiteraard. Hunter-Reay, Will Power, Piquet, Wehrlein etc. etc. Dan zullen er best eens wat tegenvallen hoor, de perfecte grid krijg je natuurlijk niet voor elkaar. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 januari 2016 @ 22:21 |
Alguersuari zal geen F1 meer willen rijden denk ik. En Indy mannen neem ik niet mee, daar zijn er 5/6 beter van wat er onderin staat. Wehrlein durf ik niet te zeggen, zo goed bleek Di Resta ook niet.. | |
Funzel | woensdag 13 januari 2016 @ 22:22 |
Ik hoop toch dat K-Mag in die wagen van Maldonado mag stappen. Niks tegen Maldonado, maar die heeft z'n kansen inmiddels wel gehad. | |
JimmyManna | woensdag 13 januari 2016 @ 22:58 |
Nu wil Alguersuari niet meer, nee. Maar destijds toen hij weg mocht, vond ik al dat hij moest blijven en dan was hij - denk ik - nu nog wel actief geweest. Eeuwig zonde, vond het een prima rijder en wel een puur karakter ook. Leuke vent. | |
Rossdale | donderdag 14 januari 2016 @ 08:08 |
Lekker beetje DJ'en in de pitbox ![]() | |
Meike26 | donderdag 14 januari 2016 @ 09:05 |
Alguesari heeft zijn hele racecarriere opzij gezet indd.. Die is nu puur met DJ'en bezig geloof ik. | |
sasquatsch | donderdag 14 januari 2016 @ 10:01 |
Je vergeet Frijns. ![]() Die valt wat mij betreft ook in dat rijtje. | |
nils7 | donderdag 14 januari 2016 @ 10:23 |
Die is zeker snel ja. Hij moet naar de States gaan. | |
Meike26 | donderdag 14 januari 2016 @ 10:35 |
Eerst eens de Formula E afwachten, hij heeft al wat laten zien, hopelijk kan hij de rest van het seizoen opnieuw imponeren.. Amerika lijkt me ook wel wat voor hem, of de Super Formula in Japan. | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:07 |
![]() Een derde ![]() Raad het circuit ![]() | |
rubbereend | donderdag 14 januari 2016 @ 15:09 |
Oostenrijk? | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:10 |
Helaas. | |
Beach | donderdag 14 januari 2016 @ 15:10 |
laguna seca | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:15 |
Nope. Lijkt er wel heel erg op merk ik nu ![]() | |
Atreidez | donderdag 14 januari 2016 @ 15:21 |
Kitzbuhel? ![]() | |
Spooky4u | donderdag 14 januari 2016 @ 15:23 |
de bobsleebaan in sochi? | |
sportfreak | donderdag 14 januari 2016 @ 15:24 |
Nurburgring? | |
Spockjuh_ | donderdag 14 januari 2016 @ 15:25 |
Spa, makkie ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 januari 2016 @ 15:26 |
Dit | |
rubbereend | donderdag 14 januari 2016 @ 15:26 |
oja ![]() | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:28 |
Dacht ik ook, maar toch duurde het drie gokken ![]() | |
Spockjuh_ | donderdag 14 januari 2016 @ 15:30 |
ja? huisje boven rouge is vrij herkenbaar. en heb daar al een paar keer mogen rondrijden, dat helpt ook ![]() | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 15:34 |
Los van het feit dat er Spa staat linksboven op een reclamebord; rood+geel moet voor iedere F1-liefhebber maar met één circuit geassocieerd worden ![]() Ik herkende het omdat ik onderaan de foto heb gelopen een paar keer in augustus ![]() | |
Nattekat | donderdag 14 januari 2016 @ 16:57 |
Vol |