abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:27:23 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_158265327
Morgen vanaf 14.00 uur moet het Kabinet (althans de minister van Veiligheid en Justitie en de Minister President) verantwoording afleggen in een debat over de snoeiharde conclusies van de Commissie Oosting over de zogenaamde Teeven deal.

In zijn tijd als OvJ maakte Teeven om de een of andere reden een deal met crimineel Cees H. om een totaalbedrag van 4,7 miljoen gulden aan Cees H. terug te geven zonder dit aan de Fiscus te melden.

Eerder stapte minister Opstelten (en daarmee ook zijn stas Teeven) op over de deal toen bleek dat er aanmerkelijk meer geld mee gemoeid was dan eerder werd toegegeven.

Afgelopen vrijdag stapte Kamervoorzitter van Miltenburg op omdat ze zich niet wilde verweren (of volgens VVD kringen, niet voor zichzelf instond) in een 'ondervraging' door haar eigen Tweede Kamer die voor vandaag gepland was.

Laatste nieuws en leesvoer: http://www.volkskrant.nl/(...)-de-beugel~a4208215/

http://www.volkskrant.nl/(...)precies-in~a4208851/

http://www.nrc.nl/next/20(...)l-verdedigen-1570788

Live stream voor morgen: http://www.npo.nl/live/npo-politiek

interessante punten:

* Van der Steur en Dijkhoff hebben als Kamerleden meegewerkt aan het opwerpen van rookgordijnen in de persverklaring die uiteindelijk het einde inluidde van Opstelten (en Teeven)

* Er zit behoorlijk wat licht tussen de opvatting van Zijlstra (foute deal) en die van Rutte (goede deal). Van der Steur schaart zich nu achter Zijlstra... Koningsdrama in de maak?

Game on..

[ Bericht 5% gewijzigd door SureD1 op 16-12-2015 12:35:48 ]
pi_158265666
Mooi. :).
I´m back.
pi_158270174
Dit kabinet moet ooit eens vallen, het zal toch wel in de top 3 van kabinetten staan met het grootste aantal schandaaltjes en smerige zaakjes
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158271198
Een debat gaat naar mijn idee niets voorstellen om dat het VVD Boys&Some Girls netwerk allang in actie is. Het vertrek van de inmiddels oud-kamervoorzitter heeft naar mijn idee met het die functie niet te willen belasten met een discusssie over haar functioneren geen ziér te maken. Hier wordt alles in het werk gesteld, in stelling gebracht, wat maar is te verzinnen aangevoerd om het belang van de "dealkwestie" te dienen. Er zal strakjes naar "rechtschapen zielen", kritische kamerleden en journalisten met het zelfde comfort worden geluisterd als naar de mensen uit de diverse leegbezuinigde, door de Haagse Staat voortdurend met bezuinigingsaanslagen getroffen werkvelden. En de antwoorden zullen van het zelfde gehalte zijn als die van hun hoegenaamd "opgestapte" voorgangers.Voorop staat belang van de voortgang van het door de Haagse Staat ingezette beleid ten behoeve van de banken, grootgrutters, "zorg"verzekeraars noem maar op, kies maar uit.
Nochtans werkzaam in de zorg. Absoluut teleurgesteld in de samenleving. Opperboos op de heren en dames beleidmakers en politici
pi_158271300
Het is sowieso al bizar dat zo veel hoge VVD'ers hier hun handen vuil aan maakten, hadden ze van tevoren niet kunnen bedenken dat ze daar alleen maar gezeik mee zouden krijgen.
pi_158276695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:50 schreef vipergts het volgende:
Dit kabinet moet ooit eens vallen, het zal toch wel in de top 3 van kabinetten staan met het grootste aantal schandaaltjes en smerige zaakjes
Wel verreweg het beste kabinet sinds WO2.

Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_158277152
Ik verheug mij nu al op het debat .
Zal Rutte zijn zakdoekjes al klaar hebben liggen ?
  woensdag 16 december 2015 @ 09:41:59 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_158277717
Oud-hoofdofficier Vrakking bemoeit zich er nu ook mee. Teeven heeft een geweldige deal gesloten en Oosting is een prutser; dat is zo ongeveer de boodschap.

Maar uiteindelijk gaat deze kwestie natuurlijk gewoon over het onjuist informeren van de Kamer. Waarom niet met dat bedrag over de brug komen als het toch een prima deal was?

Jammer dat ik niet kan kijken vanmiddag. ;(
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 16 december 2015 @ 10:02:25 #9
192592 SureD1
pi_158277988
Politico.eu wijdt zo'n beetje het hele Brussels Playbook van vandaag aan Nederland en de verschillende crises:

http://www.politico.eu/ne(...)ouhaha-brexit-polls/

Die aanval van Vrakking is ook weer tekenend... Heeft die politieke affiliaties?
  woensdag 16 december 2015 @ 10:06:45 #10
192592 SureD1
pi_158278052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:15 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wel verreweg het beste kabinet sinds WO2.

[ afbeelding ]
Oh de geschiedenisboekjes haalt Rutte wel, of het op de manier is die hij voor ogen heeft betwijfel ik...
pi_158278112
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Oh de geschiedenisboekjes haalt Rutte wel, of het op de manier is die hij voor ogen heeft betwijfel ik...
Hoe kan iets het beste kabinet zijn als zoveel informatie wordt achergehouden en o.a. het CBS het werk onmogelijk wordt gemaakt? Elke basis waarop dat beoordeeld zou kunnen worden verdwijnt nou net.

Hier een slecht stukje duiding door de NOS:
http://nos.nl/artikel/207(...)mmissie-oosting.html

Dat doen ze nou nooit met linkse politici
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_158278149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe kan iets het beste kabinet zijn als zoveel informatie wordt achergehouden en o.a. het CBS het werk onmogelijk wordt gemaakt? Elke basis waarop dat beoordeeld zou kunnen worden verdwijnt nou net.

Hier een slecht stukje duiding door de NOS:
http://nos.nl/artikel/207(...)mmissie-oosting.html

Dat doen ze nou nooit met linkse politici

Wat hebben die er nou weer mee te maken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158278304
Vanmiddag om 14.00u dat debat.

Voor de vorm uiteraard, want iets veranderen zal er niet.

Een minister-President die de kamer verkeerd heeft geïnformeerd is een politieke doodzonde, maar hij gaat er eenvoudig mee weg komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 16 december 2015 @ 10:30:26 #14
192592 SureD1
pi_158278383
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat hebben die er nou weer mee te maken?
Ik zie ook niet wat er 'slecht' is aan die duiding...
pi_158279155
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Vanmiddag om 14.00u dat debat.

Voor de vorm uiteraard, want iets veranderen zal er niet.

Een minister-President die de kamer verkeerd heeft geïnformeerd is een politieke doodzonde, maar hij gaat er eenvoudig mee weg komen.
Dat komt doordat niemand nu verkiezingen wil omdat de PVV hoog staat in de peilingen
  woensdag 16 december 2015 @ 12:07:45 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158279977
Markie speelt al jaren alleen maar woordspelletjes waarmee hij zich in de beste positie manoeuvreert om de waarheid te omzeilen, het zal dit debat niet anders zijn. Het is een muur waar de oppositie zo hard mogelijk tegenaan probeert te trappen, maar niks uit zal komen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 16 december 2015 @ 12:09:23 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158280013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Markie speelt al jaren alleen maar woordspelletjes waarmee hij zich in de beste positie manoeuvreert om de waarheid te omzeilen, het zal dit debat niet anders zijn. Het is een muur waar de oppositie zo hard mogelijk tegenaan probeert te trappen, maar niks uit zal komen.
Zolang de PvdA hem in het zadel houdt, zal er niks aan veranderen, nee
Laffe huichelaar
  woensdag 16 december 2015 @ 12:11:34 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158280057
Er zijn twee opties: onze Mark wist dondersgoed wat Teeven in de deal afgesproken had, maar deed samen met Opstelten of zijn neus bloedde en hield zich van de domme óf hij heeft geen idee wat er zich in zijn eigen partij en zijn eigen kabinet afspeelt en heeft zich jaren laten voorliegen.

In het eerste geval heeft hij bewust informatie aan de Kamer onthouden omdat het de VVD beter uitkwam en in het tweede geval is hij kinderlijk naief, grenzend aan het zwakzinnige.

Hoe dan ook snap ik neit dat zo'n man nog onze MP kan zijn en blijven.
Laffe huichelaar
  woensdag 16 december 2015 @ 12:15:09 #19
192592 SureD1
pi_158280134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:11 schreef timmmmm het volgende:
Er zijn twee opties: onze Mark wist dondersgoed wat Teeven in de deal afgesproken had, maar deed samen met Opstelten of zijn neus bloedde en hield zich van de domme óf hij heeft geen idee wat er zich in zijn eigen partij en zijn eigen kabinet afspeelt en heeft zich jaren laten voorliegen.

In het eerste geval heeft hij bewust informatie aan de Kamer onthouden omdat het de VVD beter uitkwam en in het tweede geval is hij kinderlijk naief, grenzend aan het zwakzinnige.

Hoe dan ook snap ik neit dat zo'n man nog onze MP kan zijn en blijven.
Dit, maar ik ben inderdaad bang dat de VVD en de PvdA elkaar in een soort omarming des doods naar de eindstreep brengen.
  woensdag 16 december 2015 @ 12:18:02 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158280188
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dit, maar ik ben inderdaad bang dat de VVD en de PvdA elkaar in een soort omarming des doods naar de eindstreep brengen.
Aan de ene kant snap ik de PvdA wel, als er nu verkiezingen gaan komen met de PVV zo hoog in de peilingen en zij zo laag is dat desastreus voor wat zij voor ogen hebben met het land.

Maar aan de ander kant; hoeveel van dit soort schandalen kan je je in mee laten slepen voor je zegt genoeg is genoeg? Op deze manier trekt de PvdA zichzelf de afgrond in. De VVD komt hier nog wel uit, want ze hebben de tijden mee, maar de PvdA maakt zichzelf op deze manier kapot denk ik zo.

Niet dat ik daar rouwig om ben, want ik vind het momenteel een vréselijke partij, maar dat terzijde
Laffe huichelaar
  woensdag 16 december 2015 @ 12:36:40 #21
192592 SureD1
pi_158280551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik de PvdA wel, als er nu verkiezingen gaan komen met de PVV zo hoog in de peilingen en zij zo laag is dat desastreus voor wat zij voor ogen hebben met het land.

Maar aan de ander kant; hoeveel van dit soort schandalen kan je je in mee laten slepen voor je zegt genoeg is genoeg? Op deze manier trekt de PvdA zichzelf de afgrond in. De VVD komt hier nog wel uit, want ze hebben de tijden mee, maar de PvdA maakt zichzelf op deze manier kapot denk ik zo.

Niet dat ik daar rouwig om ben, want ik vind het momenteel een vréselijke partij, maar dat terzijde
Eensch...

Tevens: leesvoer (ook toegevoegd aan OP)

http://www.nrc.nl/next/20(...)l-verdedigen-1570788

http://www.volkskrant.nl/(...)precies-in~a4208851/
  woensdag 16 december 2015 @ 13:13:41 #22
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158281249
Nog drie kwartier en ze gaan los. Ben benieuwd of D66 er een motie van wantrouwen aan hangt.
  woensdag 16 december 2015 @ 13:34:39 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158281695
Daaw Pechtold is jarig vandaag O+
  woensdag 16 december 2015 @ 13:41:52 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158281848
Hoofdelijke stemming :O

De publieke tribune is goed gevuld vandaag.
pi_158281932
Het zou toch pas om 14.00 beginnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')