abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158409910
Ik heb toch nog een handkolf besteld, om te kijken of ik zo iemand ben die meer effect heeft van een handkolf. Vandaag schoot kolven ook niet op, terwijl het er met de hand nog uitspoot.

En anders bouw ik af, ze krijgt nog 2 voedingen van mij meestal, rest moeten we aanvullen. En bij de voedingen van mij merk ik ook vaak dat ze niet echt voldoende heeft.

Morgen is ze vijf maanden en ze heeft toch iedere dag borstvoeding gehad, waarvan 3 maanden volledig.
pi_158411623
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ik douche meestal met haar maar kan wel eens een uitzondering maken. O+
Of pannenkoekjes van bakken en die vervolgens invriezen voor als snelle snack ofzo?
:)
  maandag 21 december 2015 @ 15:55:04 #228
409579 LuDann
All the way
pi_158411976
Ik hoop dat het met de handkolf wil lukken IMA maar zo niet, dan is 5 maanden borstvoeding heel erg mooi toch. O+ Dat heb je haar maar mooi meegegeven.

Pannekoekjes voor haar bedoel je, mignonne? Dat is wel een goed idee! Ik vind het echt een heel raar idee dat ze over anderhalve maand al dingen mag gaan eten. De kinderarts in het ziekenhuis zei laatst ook toen we naar huis gingen met ORS 'niet met limonade mengen hoor!' toen dacht ik ook echt 'limonade? :? ' Ik kon me echt niet voorstellen dat ik mijn baby nu al limonade zou geven. :')

Kunnen die dan wel een paar maanden in de vriezer? Want ik neem aan dat ze pannekoeken niet meteen met 6 maanden mag?
pi_158412305
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:55 schreef LuDann het volgende:
Ik hoop dat het met de handkolf wil lukken IMA maar zo niet, dan is 5 maanden borstvoeding heel erg mooi toch. O+ Dat heb je haar maar mooi meegegeven.

Pannekoekjes voor haar bedoel je, mignonne? Dat is wel een goed idee! Ik vind het echt een heel raar idee dat ze over anderhalve maand al dingen mag gaan eten. De kinderarts in het ziekenhuis zei laatst ook toen we naar huis gingen met ORS 'niet met limonade mengen hoor!' toen dacht ik ook echt 'limonade? :? ' Ik kon me echt niet voorstellen dat ik mijn baby nu al limonade zou geven. :')

Kunnen die dan wel een paar maanden in de vriezer? Want ik neem aan dat ze pannekoeken niet meteen met 6 maanden mag?
Waarom niet? Ze mogen ook een broodkorst dan dus ik zou niet weten waarom een pannenkoekje niet al mag :)

Je kunt overwegen ze niet met tarwebloem te maken maar met bijvoorbeeld 50/50 rijstmeel en tapiocameel (toko, 1.40 per zak) of desnoods enkel rijstmeel. Dat is lichter verteerbaar dan tarwebloem. Wij maken de glutenvrije pannenkoeken zo en die laten zich prima invriezen.

Qua formaat zou ik kleintjes maken voor in t begin, niet van die hollandse koekenpansize zeg maar :P
  maandag 21 december 2015 @ 16:21:10 #230
409579 LuDann
All the way
pi_158412546
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 16:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze mogen ook een broodkorst dan dus ik zou niet weten waarom een pannenkoekje niet al mag :)

Je kunt overwegen ze niet met tarwebloem te maken maar met bijvoorbeeld 50/50 rijstmeel en tapiocameel (toko, 1.40 per zak) of desnoods enkel rijstmeel. Dat is lichter verteerbaar dan tarwebloem. Wij maken de glutenvrije pannenkoeken zo en die laten zich prima invriezen.

Qua formaat zou ik kleintjes maken voor in t begin, niet van die hollandse koekenpansize zeg maar :P
Ik weet niet, pannekoek klinkt nogal heftig. Maar dat komt denk ik meer omdat ik nooit anders dan de kant en klaar variant gemaakt heb. Die zit boordevol suiker en zooi. Ik zal eens opzoeken hoe je het zelf kan maken. Dank je wel voor de tip!
pi_158412621
Is gewoon meel (evt. glutenvrij), melk en ei :)
Vast extra lekker met zelfgekolfde melk!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158412953
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:24 schreef SaskiaR het volgende:
Is gewoon meel (evt. glutenvrij), melk en ei :)
Vast extra lekker met zelfgekolfde melk!
haha dat dus idd.

Ik bedoelde idd een kale pannenkoek ja. De spek en stroop zou k nog even achterwege laten :P
  maandag 21 december 2015 @ 17:08:02 #233
409579 LuDann
All the way
pi_158413774
Geen laag chocopasta, poedersuiker en slagroom nee? :P Mijn moeder maakte het vroeger met sinasappelsap omdat mijn broertje niet zo goed op melk reageerde. :)

Iemand zei hier laatst over dat een oorontsteking ook een reden van borstweigeren kan zijn? Ze is vandaag bij mijn moeder en die zegt dat ze aan haar oortje trekt en vooral tijdens de voeding pijn lijkt te hebben. Ze kwijlt ook nogal (de LK dacht aan een tandje) en is wat verkouden. Morgenochtend een afspraak bij de huisarts, maar ben benieuwd of dit iemand wat zegt.
pi_158415104
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb toch nog een handkolf besteld, om te kijken of ik zo iemand ben die meer effect heeft van een handkolf. Vandaag schoot kolven ook niet op, terwijl het er met de hand nog uitspoot.

En anders bouw ik af, ze krijgt nog 2 voedingen van mij meestal, rest moeten we aanvullen. En bij de voedingen van mij merk ik ook vaak dat ze niet echt voldoende heeft.

Morgen is ze vijf maanden en ze heeft toch iedere dag borstvoeding gehad, waarvan 3 maanden volledig.
Even goed de handleiding van de handkolf lezen. Ik heb iets verkeerd gedaan en toen had ik bijna een week pijn bij het aanhappen :')
pi_158415255
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 18:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Even goed de handleiding van de handkolf lezen. Ik heb iets verkeerd gedaan en toen had ik bijna een week pijn bij het aanhappen :')
Hahaha, goede tip :D
pi_158415266
Ging t drinken nu verder goed LuDann? Oorontsteking is niet fijn, maar wel fijn als er een simpele oplossing voor de problemen is. Hopelijk gaat haar gewicht met alle slagroom flink stijgen!

Ima wat balen van het weinige kolfen
En dat allemaal na de problemen met je kolfapparaat?
Maar je mag trots zijn op wat je tot nu toe hebt gegeven!

Wel zo makkelijk, G drinkt bij man voorbeeldig uit de fles maar loopt bij mij net zo te etteren als aan de borst zijn we achter. Aangezien ik het meeste tijd met hem spendeer is t wel handig dat ik m zelf eten kan geven :')
Hij is ondanks het slechte drinken een halve kilo aangekomen (over zes weken genomen gemiddeld 250 gram per week)
Dus ergens doen we toch iets goed
pi_158417510
Zijn er hier trouwens meer baby's die knoeien tijdens het drinken? G zijn hele gezicht zit altijd onder de melk, loopt er tijdens t drinken al aan alle kanten langs. Komt denk ik door t verbreken van t vacuüm, hij smakt en klikt ook tijdens het drinken
pi_158418178
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb ook geen consult gehad met een LK voor de spruw, maar net als jij gratis telefonisch overleg. Daarna ben ik met dit artikel

http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf

naar de huisarts gegaan en heb ik gezegd dat de LK ook dacht aan inwendige spruw. Toen heeft de huisarts het voorgeschreven. Ook bij de apotheek wilden ze dit artikel zien omdat ze het medicijn eerst niet wilden meegeven. Heeft je dochtertje ook symptomen? Heftige luieruitslag bijvoorbeeld?
Bedankt voor je hulp O+ Gelukkig blijft zij vooralsnog redelijk gespaard, ze heeft alleen een wit tongetje (gisteren en de dag ervoor heel erg, merkte het toen ook bij 't drinken, vandaag gelukkig wat minder) Ik heb daarbij vandaag iets minder pijnlijke tepels, dus heb haar alweer twee keer aan de borst gehad O+ Zo fijn om weer even zo'n momentje met haar te hebben. Ook heb ik per mail wat tips gekregen van een LK die ik eerder telefonisch had gesproken. Ondertussen was, steriliseer en kook ik nog steeds tot ik een ons weeg, maar alles om die stomme schimmel uit de weg te ruimen. Ik wil nu verbetering blijven zien, is dat woensdag nog niet zo, dan ga ik weer terug naar de ha (en neem ik dat artikel mee)

Balen van die oorontsteking(sklachten) :( Het zit je niet mee!
pi_158420400
Pannenkoeken van moedermelk :D
Kun je de melk niet verkopen als fitness-superfood? Zijn serieus volwassen spierbundelgekkies die het drinken! Ka-ching! :7 ;)

Best gek he, ik ben met bv begonnen, en heb toen gezegd: "ja euh, ik doe het alleen zolang het nog leuk is hoor." En nu vinnik het eigenlijk helemaal niet zo leuk meer. (Elke anderhalf/twee uur ipv om de drie uur eerst, ventje, wat doe je momenteel, klein groeimonster...) Maar stoppen, dat is dan weer geen optie in mijn hoofd. De teller van kunstvoeding staat sinds we uit het ziekebhuis zijn op nul. Watskebeurt?!

Maar ik ben wel een beetje moe...
:')

Succes met het afbouwen en bij de LK! Vind het zo knap dat sommigen hier zoveel troubles hebben, en toch doorzetten! Hulde!
pi_158420569
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Zijn er hier trouwens meer baby's die knoeien tijdens het drinken? G zijn hele gezicht zit altijd onder de melk, loopt er tijdens t drinken al aan alle kanten langs. Komt denk ik door t verbreken van t vacuüm, hij smakt en klikt ook tijdens het drinken
Die van mij heeft ook geen drinkmanieren. Loopt hem ook langs zijn mondhoeken vaak. En als ie klaar is douwt ie zijn gezicht in mijn borst en veegt dan schuddend met zijn hoofd de melk die erop zit, zo, hoppa, over zijn hele snoet. Lekker ding O+
  maandag 21 december 2015 @ 21:05:26 #241
409579 LuDann
All the way
pi_158421032
Ik denk dat ze nu een oorontsteking heeft Cassandra, maar dat is niet de oorzaak van haar borstweigeren want dat speelt al langer. Ik denk alleen dat het niet meehelpt.

Het is even houdingen zoeken maar borstvoeden is wel weer heel gezellig nu. Kiek dan. O+ Liggen is voor baby's, staan is de bom. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Niet quoten, straks weer weg)

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 21-12-2015 23:00:01 ]
pi_158421259
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Die van mij knoeit ook regelmatig, met name bij de tsr van de 2e borst. Die krijgt 'ie dan niet goed meer weggedronken en dan laat 'ie ook los. Ik stop nu een hydrofiel tussen mezelf en baby, dan blijven mn kleren in ieder geval schoon..
pi_158421876
Ooh hoe lief LuDann! Wat grappig dat ze dat zo zelf wil uitvinden.
pi_158421966
Ziet er schattig uit, LuDann! Fijn dat het helpt.
pi_158422794
Voor eventuele geïnteresseerden, ik heb mijn kolf & pump ease te koop staan.
Link naar advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/7924040.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Skoap op 21-12-2015 21:48:57 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158423067
Lieve foto! En toffe soks :D
  maandag 21 december 2015 @ 22:09:00 #247
409579 LuDann
All the way
pi_158424056
Ja lief he, ik vind het zo grappig ook hoe ze het perse zo wil. Want zitten is dus al huilen, ze wil perse staan. En dan gaat ze helemaal blij hupsen als ik mijn shirt omlaag doe. O+

@ Wup: moet ergens mijn wilde kant kwijt he. :+
  maandag 21 december 2015 @ 22:11:10 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158424167
Ohh Ludann je hummel O+

En Blue wat klinkt dat lief dat hij er zo om roept O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 december 2015 @ 22:35:09 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158425231
ludann,
Ro had/heeft ook een oorontsteking en wilde niet aan de linkerborst.Het in slaap komen gaat daardoor ook even wat lastiger.
Jouw staande methode van drinken is dan echt een super houding of gewoon de andere tet aanbieden natuurlijk.

En even jompelen hoor..
Een tijdje terug zag ik het niet meer zitten met mijn borstvoeding. Ik kreeg niet voldoende gekolfd op het werk. Nu heb ik 2 weken ziek thuis gezeten en heb ik daarvan een paar dagen gebruikt om goed te kolven en aan te leggen. Nu drinkt Ro weer goed en heb ik ipv 2 weer 16 flesjes van ±100/130 ml in de vriezer. Happy hormones! <3
pi_158425621
Wat fijn, faptist!

Ik kreeg vandaag de vraag hoe lang ik nog bv wil geven. Geen idee... voorlopig nog wel? Ik heb niet echt een datum in mijn hoofd ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')