abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2015 @ 11:27:44 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158563113
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

wij landden die dag en kwamen vast met de taxi in de wegafzettingen van bike for dad. Nu bijna drie weken later zie ik nog overal in het land die shirtjes opduiken, ze zijn er maar wat trots op _O-
De hele maand wordt geel gedragen in naam van de koning dus ik denk dat mensen hun bike for dad shirtjes maar recyclen :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158563281
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 11:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De hele maand wordt geel gedragen in naam van de koning dus ik denk dat mensen hun bike for dad shirtjes maar recyclen :P
Oh naast die shirtjes was het me niet opgevallen nog, zal zo buiten eens spotten :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  One tough cookie zondag 27 december 2015 @ 14:44:18 #53
169210 liesje1979
pi_158568206
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 08:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat is je plan nu liesje :D?
Dag 1. Vliegen.
Dag 2. Aankomst Bangkok.
Dag 3. Bangkok.
Dag 4. Bangkok, vertrek Ayuhttaya

Dag 5. Ayuhttaya
Dag 6. Vetrek naar Sukhothai

Dag 7. Sukhotai NP
Dag 8. Vertrek naar Chiang Mai

Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai.
Dag 11 Chiang Mai vertrek Pai

Dag 12 Pai
Dag 13. Pai
Dag 14 Pai vertrek Chiang Mai, vliegen naar het zuiden, ws Krabi

Dag 15 Chilling
Dag 16 Chilling
Dag 17 Chilling
Dag 18 Chilling
Dag 19
Dag 20

Dag 21 Chilling vertrek naar Bangkok
Dag 22 Bangkok
Dag 23 Bangkok vertrek naar Nederland.

Lol dit ongeveer. :D Maar ik besef me heel goed dat dit allemaal wat ambitieus is hoor. :') Hoewel ik op zich wel gewend ben vrij "snel" te reizen denk ik dat ik dit tempo misschien wel niet vol ga houden 3 weken. Maar ik kan ook vrij makkelijk iets wegstrepen mocht het nodig zijn, alleen dat wil ik liever niet want dit lijkt me allemaal zo leuk. :')
En ik heb nog 2 dagen leeg die ik waarschijnlijk in het zuiden ga spenderen. Ik neig nog steeds naar Lanta, maar ben er nog niet helemaal over uit.
pi_158568432
Valt toch wel mee met snel en veel :)? Wij hebben t ongeveer op dat tempo gedaan. Zolang je niet elke dag volprakt van begin tot eind is t wel goed te doen.

Kijk ook eens naar ko yum of ko lipe trouwens, misschien is dat ook wel wat voor je
pi_158577652
Ik heb op Sukhotai na dezelfde route gedaan :)

Goed te doen hoor.
  zondag 27 december 2015 @ 22:20:40 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158585367
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

wij zijn vanuit cambodja naar surat thani gevlogen,

Toch geen directe vlucht neem ik aan. Of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij heeft Surat Thani maar 2 internationale vluchten per dag, 1 naar KL en 1 naar Wuhan in China.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158593444
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 22:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch geen directe vlucht neem ik aan. Of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij heeft Surat Thani maar 2 internationale vluchten per dag, 1 naar KL en 1 naar Wuhan in China.
overstapje op bangkok ;)
  donderdag 31 december 2015 @ 14:44:06 #58
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_158712872
Ik sta op het punt om nuchter naar de Full Moon Party gaan, may god have mercy on my soul 8)7

PS. Ik moet zeggen dat het publiek/muziek me tot nu toe reuze meevalt...had veel erger verwacht.
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_158772491
Ayutthaya én Sukothai... ben je niet bang om "tempelmoe"te worden?
Bus of minibus van Bangkok naar Ayutthaya is trouwens sneller dan de trein.
En geen tijd voor Kanchanaburi zo te zien.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:34:23 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158776732
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:57 schreef gijsman het volgende:
Ayutthaya én Sukothai... ben je niet bang om "tempelmoe"te worden?
Bus of minibus van Bangkok naar Ayutthaya is trouwens sneller dan de trein.
En geen tijd voor Kanchanaburi zo te zien.
Ach, het is een beetje kopieer gedrag van de Djosers, SRC en andere reisorganisaties die voor de gidsen nog wat lokale inkomsten genereren door de ene na de andere tempel te bezoeken. De ouwe stenen en de heilige boom van Ayutthaya moet je toch gezien hebben en de overblijfselen in Sukothai ook natuurlijk. Verder valt er in beide steden dan ook geen ene reet te beleven.

Voor een eerste x Thailand en tempel bezoek, prachtig hoor. Maar ga in Bangkok naar Wat Phrea en in Chiang Mai dan ook nog naar Doi Suthep, omdat het uitzicht zo mooi is, en je hebt alle tempels wel gezien dacht ik zo. De rest is allemaal wat minder of onder constructie. Maar de Thais zien ze graag komen die kudde's toeristen.

Maar kom je er na een eerste x ooit terug, ga dan naar Mae Sot, Mae Hong Son, en Fang. Huur een scooter en ondek de omgeving. Of huur een auto voor 25 euro per dag en maak een rondreis door N-O Thailand. Dan zie je wat van het echte Thailand, iets anders dan Khao San Road, maar dan heb je ook wat.

En wil je echt back to the fifthies, Koop een ticket naar Phnom Penh, neem de bus naar Sihanoukville om te chillen en op het gemak in 2 of drie dagen per bus weer terug naar Bangkok. Kun je ook onderweg nog naar Koh Chang. En daarna lekker vliegen naar Phuket voor het echte nachtleven met uiteraard een dagtrip naar Koh Phi Phi, want je mot thuis toch kunnen vertellen dat je op het strand van The Beach geweest bent. Bijvoorbeeld dan.

Waarmee ik maar wil zeggen, er is zoveel meer dan de door toeristen reeds platgewalste en gebaande paden. Maar veel plezier iedereen. Mijn koffer is al weer half gepakt, en eind van de week de kou maar weer eens snel ontvluchten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:34:46 #61
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158776740
-dubbel-
pi_158778094
Nog een idee is om de nacht in Ayutthaya te skippen door s'ochtends daarheen te gaan en s'avonds weer weg.
In Pai zie je trouwens alleen maar backpackers.
Een aanrader is om vanuit chiangmai een scooter of brommer te huren en de "Mae hong son" loop te doen.
Mooie omgeving en je komt ook in Pai.
Ko lanta is geloof ik nog niet platgelopen door toeristen.
pi_158815109
oke.. ik ga met dochter in december van dit jaar 3 weken naar thailand.. Dit is tot nu toe wat we hebben gevonden en wat we denken dat leuk is.. We denken eraan om de bouwstenen te boeken bij riksja travel Ik wil niet te lang in chiang mai zijn en ook niet te lang in Bangkok (bij aankomst dag of 2/3 en bij vertrek nog een dag ofzo.. We willen , denken we nu, eindigen met relaxen maar niet op een party eiland..

Bij Riksja hebben we dit uitgezocht https://www.thailandonlin(...)=737&g_id%5B%5D=7699

Kijken jullie even mee ? En ik sta open voor alle tips.. Ik neig erg sterk naar dingen boeken in NL (vanwege dochter) maar hoor van alle kanten dat het zooo makkelijk is om daar alles te regelen..

Ik vind dat best beetje spannend zeker omdat december hoogseizoen is..

Wat willen we er in iig in :

Bangkok/ chiang mai
Erawan watervallen
Birma spoorlijn /Rivier Kwai
sukhothai of ayutthaya (twijfel ik zelf beetje over.. sukhothai lijkt me mooier)
Jungle trek/ vlot varen
Olifanten (http://www.elephantnature(...)park-overnight-visit

Dus cultuur en natuur en als laatste beetje relaxen En niet als een mak schaap achter de grote meute aanlopen.. Wij zijn op zich wel avontuurlijk maar zien door de reisgidsen het bos niet meer. We willen higlights maar ook zeker wel wat aparts..

We willen tussen plaatsen best met trein reizen of met vliegtuig.. Dat maakt ons niet zo veel uit.. Als het maar veilig en betaalbaar is.

Hotels hoeven zeker niet luxe te zijn, schoon is belangrijkst. Mogen ook guesthouses zijn, geen hostels (althans niet op slaapzalen)

welke route raden jullie aan ? wat moeten we absoluut zien en wat skippen

Budget is 3000 euro (puur voor ticket en aktiviteiten, alles wat we daar nog uitgeven is niet in dit bedrag). Ticket boek ik zo laat mogelijk (ik hou prijzen in de gaten). KLM rechtstreeks is op dit moment 660 pp Kan vast goedkoper..

December is op dit moment redelijk vast ivm school dochter. We kunnen eventueel ook in zomervakantie maar dan is het weer minder begrijp ik..

Roept u maar..

[ Bericht 4% gewijzigd door poldervrouwtje op 04-01-2016 12:55:46 (aanvulling) ]
pi_158818821
Dus, voor mij staat het woensdagnacht op het punt te beginnen. Met een tussenstop in dubai land ik de 11e in Bangkok. Afijn maandje of 6, 7, 8, of 9 de tijd om Azie een beetje te verkennen.

Had ik nog wel een vraagje mbt het opnemen / inwisselen van Bath. Omdat ik +- 60 dagen in thailand verblijf, is het dan verstandig om een euro of 500 mee te nemen om in te wisselen? Ik lees her en der dat dit namelijk voordeliger is dan pinnen. Iemand tips hiervoor?
pi_158825586
Wat vinden jullie van Pattaya om een aantal dagen te verblijven?
pi_158826748
quote:
17s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:21 schreef Voltreffer het volgende:
Dus, voor mij staat het woensdagnacht op het punt te beginnen. Met een tussenstop in dubai land ik de 11e in Bangkok. Afijn maandje of 6, 7, 8, of 9 de tijd om Azie een beetje te verkennen.

Had ik nog wel een vraagje mbt het opnemen / inwisselen van Bath. Omdat ik +- 60 dagen in thailand verblijf, is het dan verstandig om een euro of 500 mee te nemen om in te wisselen? Ik lees her en der dat dit namelijk voordeliger is dan pinnen. Iemand tips hiervoor?
Zelf gezien dat het inderdaad (veel) goedkoper is om daar te wisselen! Scheelt behoorlijk wat qua koers. Denk zo 3 bath per euro. Geldt overigens ook voor Maleisië, Indonesië en vast nog wat landen.
  maandag 4 januari 2016 @ 20:32:56 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158827732
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:10 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Zelf gezien dat het inderdaad (veel) goedkoper is om daar te wisselen! Scheelt behoorlijk wat qua koers. Denk zo 3 bath per euro. Geldt overigens ook voor Maleisië, Indonesië en vast nog wat landen.
Ik wilde eerst zeggen dat 3 THB per euro wat overdreven was, maar het komt toch wel in de buurt van de waarheid..

Als voorbeeld voor het wisselen ten opzichte van pinnen in Thailand het volgende rekenmodel wanneer de middenkoers 39 THB voor een euro is.

Contant wisselen
100 euro krijg je 3900 THB voor wanneer je maar wisselt bij een Super Rich exchange of soortgelijke in Bangkok.
Oftewel 1 euro is 39 THB.

Pinnen.
180 THB (¤4,62) Pinkosten, en afhankelijk van je NL bank ook nog ¤2,25 opnamekosten, blijft er van die 100 euro nog ¤ 93,13 over. Daarnaast berekend een bank ook nog eens 1% koersopslag zodat van de middenkoers nog 38,61 THB overblijft. Dit moet maal het overgebleven bedrag van ¤ 93,13 en je krijgt in totaal nog ¤ 3596 THB over.
Oftewel 1 euro is 35,96 THB

Dat is inderdaad wel een verschil, nu is het natuurlijk wel zo dat je bij een hoger bedrag van opname met pinnen natuurlijk het verschil wat minder is, maar nog steeds relatief groot. Daarnaast heb ik ook een Rabobank rekening waar ik geen opnamekosten betaal, maar de kans dat ik in Thailand bij een reguliere bank pin is nihil, wel pin ik bij de Citybank, daar betaal je geen opnamekosten en betaal je alleen de koersopslag.

In landen zoals Maleisie en Indonesie speelt dit iets minder omdat je daar kunt pinnen bij banken die geen opnamekosten berekenen waardoor je alleen de opslag betaald en eventuele opnamekosten van de NL bank.

Er is ook weer een risico op diefstal en dergelijke waardoor teveel contant geld op zak mee hebben ook niet handig is. Maar 500 euro contant lijkt mij prima.

Een nog erger voorbeeld is de Oekraïne, daar is de pinkoers 1 euro is 23,6 UAH, (En dan zijn bankkosten en opnamekosten van de NL bank nog niet meegerekend) terwijl je bij de vele wisselkantoortjes voor dezelfde 1 euro 27,3 krijgt. Maar dat komt weer voor bij landen waar de officiële wisselkoers niet strookt met de werkelijkheid. Terugwisselen van UAH naar Euro is trouwens onmogelijk bij banken en bij wisselkantoortjes liever ook niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:31:07 #68
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158829989
Was het nog maar zo'n feest bij de CitiBank. Na Aeon zijn ze als laatste overstag gegaan en moet je bij de CitiBank ATM in Terminal 21 tegenwoordig ook 180 Bt aftikken.

Maar het is allemaal niet zo erg als je voorrekent hoor.

20.000 Bt opnemen kost dus (20.180 / 38,61) + 2,25 = 524,91 = 38,10 Bt voor 1 euro ipv de voorgerekende 35,96 Bt. Scheelt maar een beetje.

Nog goedkoper is je verwachte opname voor vertrek op je Visa credit card storten. tenslotte is dat ding voor het gemak, niet voor het krediet. ;) Bij een Gold card is de opslag 0,5% en geen opname kosten zolang er na opname nog een tegoed op die rekening staat. En dan is het ineens 38,46 Bt in hetzelfde voorbeeld. Voor het verschil zou ik geen cash meenemen, zeker niet naar Thailand. Vietnam is een ander verhaal, waar je maximaal ongeveer 80 euro per dag per kaart kunt pinnen.

En bij Superrich krijg je echt de midrate? Wow, nooit geweten. Ik zal er volgende week eens op letten.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:45:54 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158830629
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:38 schreef Vleuver het volgende:
Wat vinden jullie van Pattaya om een aantal dagen te verblijven?
Ligt er aan wat je er zoekt. Er zijn er die er iedere drie maanden een paar weken van de geneugten daar genieten. Anderen lopen er gillend weg. Ik vind het prima voor een paar dagen met dan wel minstens 1 daagje strand op Koh Larm of het strand tussen Satthahip en Ban Chang. Ligt je hotel in Naklua (Noord Pattaya) dan merk je niets, maar dan ook helemaal niets van de gekte op Beachroad of in Walkingstreet. En wil je het een keer zien, Bahtbusje brengt je er voor 20 Bt single trip. Is ook nog best een hele aardige loungebar in Walkingstreet ook en tegenwoordig ook een Icebar, kun je afkoelen wanneer je over je theewater raakt.

Maar zoals ik begon, ligt er aan wat je zoekt. Tempels en musea zul je er niet gemakkelijk vinden. Een floating market hebben ze daar tegenwoordig wel, veel, al wordt het al wat minder, Russen overigens ook.
pi_158835134
Mijn bank rekent ook nog opslag als ik baht pin en dat tikt toch behoorlijk aan. Wanneer ik euro's pin heb ik dit echter niet en dat zorgde bij mij ook voor een fors verschil nog. Daarnaast de 180 baht. Ik kwam uiteindelijk op een verschil uit van rond de 3 baht per euro. Dit kwam deels ook doordat de straatkoers hoger lag dan de daadwerkelijk beurskoers.

Wanneer je inderdaad via creditcard doet kan het weleens veel minder schelen, helaas kon ik hier zelf geen gebruik van maken. Verschil was iets van 35.2 tegenover 38.1 dacht ik, kan het wel nazoeken mocht je dit graag willen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 07:31:31 #71
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_158839346
Morgen vertrekken *O*, gaan wel eerst naar Myanmar en dan pas terug Thailand in, maar goed. Wel eerst 5 dagen Bangkok om een visum te regelen voor Myanmar. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:19:41 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158839715
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 00:09 schreef gijsman het volgende:
Nog een idee is om de nacht in Ayutthaya te skippen door s'ochtends daarheen te gaan en s'avonds weer weg.
Ayutthaya is alleen maar leuk bij zonsondergang of zonsopgang. De rest van de dag is het licht te "hard" en zie je dus het rood van de bakstenen niet goed genoeg bovendien is het tyfusheet tot op het punt dat het zweet in straaltjes langs je lichaam giet.

Gewoon lekker rond 16:00 aankomen en rondlopen/rijden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158843687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 07:31 schreef EDMAN- het volgende:
Morgen vertrekken *O*, gaan wel eerst naar Myanmar en dan pas terug Thailand in, maar goed. Wel eerst 5 dagen Bangkok om een visum te regelen voor Myanmar. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen
Ik vlieg 11 januari naar bkk om dan donderdag door te gaan naar Myanmar :)

Hoe lang gaan je naar Myanmar en wat wil je gaan doen daar?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:44:03 #74
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_158850356
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:19 schreef jdel het volgende:

[..]

Ik vlieg 11 januari naar bkk om dan donderdag door te gaan naar Myanmar :)

Hoe lang gaan je naar Myanmar en wat wil je gaan doen daar?
We hadden 2 weken gepland, maar door de vele goede verhalen de laatste weken gaan we misschien langer. We zitten niet echt aan een tijd vast, dat is wel lekker. Mijn vriendin heeft het volgens mij opgeschreven wat we van plan zijn ;), maar volgens mij gingen we via het spoor het land doorkruisen.

We gaan redelijk op de bonnefooi dus we zien het wel. Jij dan?
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_158853953
Ik ga maar voor de middenweg dus. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')