De hele maand wordt geel gedragen in naam van de koning dus ik denk dat mensen hun bike for dad shirtjes maar recyclenquote:Op zondag 27 december 2015 09:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij landden die dag en kwamen vast met de taxi in de wegafzettingen van bike for dad. Nu bijna drie weken later zie ik nog overal in het land die shirtjes opduiken, ze zijn er maar wat trots op
Oh naast die shirtjes was het me niet opgevallen nog, zal zo buiten eens spottenquote:Op zondag 27 december 2015 11:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De hele maand wordt geel gedragen in naam van de koning dus ik denk dat mensen hun bike for dad shirtjes maar recyclen
Dag 1. Vliegen.quote:
Toch geen directe vlucht neem ik aan. Of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij heeft Surat Thani maar 2 internationale vluchten per dag, 1 naar KL en 1 naar Wuhan in China.quote:Op zondag 27 december 2015 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij zijn vanuit cambodja naar surat thani gevlogen,
overstapje op bangkokquote:Op zondag 27 december 2015 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch geen directe vlucht neem ik aan. Of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij heeft Surat Thani maar 2 internationale vluchten per dag, 1 naar KL en 1 naar Wuhan in China.
Ach, het is een beetje kopieer gedrag van de Djosers, SRC en andere reisorganisaties die voor de gidsen nog wat lokale inkomsten genereren door de ene na de andere tempel te bezoeken. De ouwe stenen en de heilige boom van Ayutthaya moet je toch gezien hebben en de overblijfselen in Sukothai ook natuurlijk. Verder valt er in beide steden dan ook geen ene reet te beleven.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:57 schreef gijsman het volgende:
Ayutthaya én Sukothai... ben je niet bang om "tempelmoe"te worden?
Bus of minibus van Bangkok naar Ayutthaya is trouwens sneller dan de trein.
En geen tijd voor Kanchanaburi zo te zien.
Zelf gezien dat het inderdaad (veel) goedkoper is om daar te wisselen! Scheelt behoorlijk wat qua koers. Denk zo 3 bath per euro. Geldt overigens ook voor Maleisië, Indonesië en vast nog wat landen.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:21 schreef Voltreffer het volgende:
Dus, voor mij staat het woensdagnacht op het punt te beginnen. Met een tussenstop in dubai land ik de 11e in Bangkok. Afijn maandje of 6, 7, 8, of 9 de tijd om Azie een beetje te verkennen.
Had ik nog wel een vraagje mbt het opnemen / inwisselen van Bath. Omdat ik +- 60 dagen in thailand verblijf, is het dan verstandig om een euro of 500 mee te nemen om in te wisselen? Ik lees her en der dat dit namelijk voordeliger is dan pinnen. Iemand tips hiervoor?
Ik wilde eerst zeggen dat 3 THB per euro wat overdreven was, maar het komt toch wel in de buurt van de waarheid..quote:Op maandag 4 januari 2016 20:10 schreef mattie010 het volgende:
[..]
Zelf gezien dat het inderdaad (veel) goedkoper is om daar te wisselen! Scheelt behoorlijk wat qua koers. Denk zo 3 bath per euro. Geldt overigens ook voor Maleisië, Indonesië en vast nog wat landen.
Ligt er aan wat je er zoekt. Er zijn er die er iedere drie maanden een paar weken van de geneugten daar genieten. Anderen lopen er gillend weg. Ik vind het prima voor een paar dagen met dan wel minstens 1 daagje strand op Koh Larm of het strand tussen Satthahip en Ban Chang. Ligt je hotel in Naklua (Noord Pattaya) dan merk je niets, maar dan ook helemaal niets van de gekte op Beachroad of in Walkingstreet. En wil je het een keer zien, Bahtbusje brengt je er voor 20 Bt single trip. Is ook nog best een hele aardige loungebar in Walkingstreet ook en tegenwoordig ook een Icebar, kun je afkoelen wanneer je over je theewater raakt.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:38 schreef Vleuver het volgende:
Wat vinden jullie van Pattaya om een aantal dagen te verblijven?
Ayutthaya is alleen maar leuk bij zonsondergang of zonsopgang. De rest van de dag is het licht te "hard" en zie je dus het rood van de bakstenen niet goed genoeg bovendien is het tyfusheet tot op het punt dat het zweet in straaltjes langs je lichaam giet.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:09 schreef gijsman het volgende:
Nog een idee is om de nacht in Ayutthaya te skippen door s'ochtends daarheen te gaan en s'avonds weer weg.
Ik vlieg 11 januari naar bkk om dan donderdag door te gaan naar Myanmarquote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:31 schreef EDMAN- het volgende:
Morgen vertrekken, gaan wel eerst naar Myanmar en dan pas terug Thailand in, maar goed. Wel eerst 5 dagen Bangkok om een visum te regelen voor Myanmar. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen
We hadden 2 weken gepland, maar door de vele goede verhalen de laatste weken gaan we misschien langer. We zitten niet echt aan een tijd vast, dat is wel lekker. Mijn vriendin heeft het volgens mij opgeschreven wat we van plan zijnquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:19 schreef jdel het volgende:
[..]
Ik vlieg 11 januari naar bkk om dan donderdag door te gaan naar Myanmar
Hoe lang gaan je naar Myanmar en wat wil je gaan doen daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |