abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160553633
Het is in drukke gebieden eigenlijk met de stroom meegaan, zo niet dan raast iedereen je voorbij of rijd er een grote bus luid toeterend praktisch achter op je zadel mee.
Of je komt in de spits van Chiang mai ogen te kort.
Het is trouwens een tijdje geleden dat ik ben geweest maar ik kon in Vientiane en Chiangmai destijds (2010) met een oud type bromfietscertificaat gewoon een scooter en in CM een Honda Wave huren.
Of zijn ze strenger geworden?
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:34:03 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160555185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:50 schreef opreis het volgende:

[..]

Je moet een motorrijbewijs hebben om die scooters in thailand te rijden, dus zelfs al heb je een internationaal rijbewijs dan nog mag je er niet mee rijden.
Tevens zijn internationale rijbewijs zo schandalig dat ik er niet aan mee wil doen, dan maar liever een bekeuring of de politie omkopen
Dat laatste ja :D onschuldig lachen, je portemonnee trekken en zeggen dat je t nooit meer zal doen O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_160559235
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:47 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik blijf hier 3 nachten (denk dat ik achteraf misschien zelfs liever 2 in Chiang Mai en 4 hier had willen doen) en dan terug naar Chiang Mai om naar Krabi te vliegen. En van Kabi naar Koh Lanta en daarna nog 2 of 3 nachten in Krabi en dan terugvliegen naar BKK.
Waarom twijfel je over het noorden?
Weet je al waar je in Koh Lanta en Krabi verblijft?
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:18:25 #279
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_160562991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lol meisjes. :D En juist omdat ik me zeker wilde voelen heb ik juist een lesje gevolgd. En de reden dat ik juist in Pai wilde rijden is dat hier geen grote verkeerspleinen zijn. Pai telt 3 kruispunten met stoplichten. Dat wel. :+
Maar goed, heb er inmiddels een paar uur op zitten en het gaat prima! *O*
Bedoelde het niet zo verkeerd als het misschien overkwam hoor ;). Zelf ook in Pai gereden. Idd goede wegen hoor, maar het blijft oppassen geblazen. En zeker goed dat je lessen hebt gevolgd. Wij zijn nu net in Hanoi geweest en durfden het daar echt niet aan, gekkenhuis. En toevallig eergisteren twee toeristen hier keihard onderuit zien gaan, zag er erg slecht uit.
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  One tough cookie donderdag 10 maart 2016 @ 17:25:08 #280
169210 liesje1979
pi_160569610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 03:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet je al waar je in Koh Lanta en Krabi verblijft?
Zit as we speak in JPMansion in Krabi, vind het hier wel chill, is maar voor 1 nachtje. KL heb ik nu eerst 2 nachten jetty's place geboekt, kijk ik daar wel weer verder.
  One tough cookie donderdag 10 maart 2016 @ 17:26:28 #281
169210 liesje1979
pi_160569624
De warmte is hier wel heel anders dan in het noorden. :o
pi_160570837
Ah oké mijn MHS loop tip was dus nutteloos
  One tough cookie donderdag 10 maart 2016 @ 18:37:46 #283
169210 liesje1979
pi_160570906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:34 schreef gijsman het volgende:
Ah oké mijn MHS loop tip was dus nutteloos
Voor mij wel want ik had mijn binnenlandse vluchten al geboekt, dus weinig ruimte voor zoiets. Maar nutteloos toch niet? Ongetwijfeld hebben andere mensen er wel wat aan bij het plannen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 19:08:04 #284
6941 APK
Factual, I think.
pi_160571597
Ben benieuwd of Lanta niet erg rustig is nu.
En zo te zien ga je naar eerst Saladan, daarna zou ik wel iets anders zoeken.
Genoeg mooie plekjes vlak bij de stranden waar je nu volgens mij voor niet al te veel geld heerlijk kunt relaxen!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_160576053
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:37 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Voor mij wel want ik had mijn binnenlandse vluchten al geboekt, dus weinig ruimte voor zoiets. Maar nutteloos toch niet? Ongetwijfeld hebben andere mensen er wel wat aan bij het plannen.
Nah en het is misschien ook iets te pittig met zoveel bochten en heuvels, en natuurlijk iets buiten het begaande pad
  vrijdag 11 maart 2016 @ 01:52:43 #286
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160583189
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:25 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zit as we speak in JPMansion in Krabi, vind het hier wel chill, is maar voor 1 nachtje. KL heb ik nu eerst 2 nachten jetty's place geboekt, kijk ik daar wel weer verder.
Als je in Koh Lanta ben dan moet je een keer naar Galaxy Restaurant & Bar gaan. Ik zat daar vaak met de eigenaar te drinken, een Nederlander met een Thaise vrouw. (Als hij daar nog zit, het is inmiddels al 3 jaar geleden). Een relaxte sfeer met veel jazz muziek. Het eten is daar ook erg goed.
https://www.tripadvisor.c(...)_Krabi_Province.html

Als je terug naar Krabi ga blijf je dan in Krabi-stad? Ao nang beach is misschien ook wel leuk voor je. Daar kan je aapjes kijken, ze komen zelfs op het strand.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:17:12 #287
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160584232
Oh en dit gaat heel raar klinken maar vlakbij je slaapplaats (naar links lopen over t strand) zit een heel goed grieks restaurant :o :D. Je verwacht het er niet maar het is echt heel nice, wordt gerund door Europese mensen.
  One tough cookie vrijdag 11 maart 2016 @ 11:56:30 #288
169210 liesje1979
pi_160587435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 01:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je in Koh Lanta ben dan moet je een keer naar Galaxy Restaurant & Bar gaan. Ik zat daar vaak met de eigenaar te drinken, een Nederlander met een Thaise vrouw. (Als hij daar nog zit, het is inmiddels al 3 jaar geleden). Een relaxte sfeer met veel jazz muziek. Het eten is daar ook erg goed.
https://www.tripadvisor.c(...)_Krabi_Province.html

Als je terug naar Krabi ga blijf je dan in Krabi-stad? Ao nang beach is misschien ook wel leuk voor je. Daar kan je aapjes kijken, ze komen zelfs op het strand.
Weet ik nog niet precies, wil dan naar Railay beacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:17 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en dit gaat heel raar klinken maar vlakbij je slaapplaats (naar links lopen over t strand) zit een heel goed grieks restaurant :o :D. Je verwacht het er niet maar het is echt heel nice, wordt gerund door Europese mensen.
Hoe heet het? :D
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:56:40 #289
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160595495
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:56 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Weet ik nog niet precies, wil dan naar Railay beacht.

[..]

Hoe heet het? :D
heb via tripadvisor even gecheckt :D de enige griek vh eiland dus kan niet missen. Hij heet "greek taverna" :')
pi_160596128
Heeft iemand ervaring met werken in hostels voor eten en een bed? Dus paar uurtjes achter de receptie en dan kosteloos daar zijn.
pi_160596385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:24 schreef opreis het volgende:
Heeft iemand ervaring met werken in hostels voor eten en een bed? Dus paar uurtjes achter de receptie en dan kosteloos daar zijn.
Vergeet schoonmaken niet :p
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:41:22 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160599478
quote:
Grappemaker. Die baas ziet je aankomen. Die verhuurt liever zijn kamers voor een normale prijs en betaalt z'n personeel zoveel onder het minimum loon van 9000 Bt per maand zodat ze inclusief fooien net voldoende overhouden om een paar duizend baht per maand naar huis te sturen en dan werken ze dus minstens 28 dagen per maand a 12 uur per dag. Het verschil met het minimum loon is de vergoeding voor zgn kost en inwoning in een kamertje waar net twee matrassen inpassen en delen met z'n drieen. En dat is nog altijd beter dan thuis in de Isaan de dag voor helemasl niets doorbrengen. Daarnaast, als het een niet Thaise eigenaar is, mag deze in 9 van de 10 gevallen niet eens werken, zelfs niet achter de bar staan. Want het werk wat een Thai kan doen, mag nu eenmaal niet door een buitenlander gedaan worden.

Veel succes, maar niet in Thailand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160601669
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Grappemaker. Die baas ziet je aankomen. Die verhuurt liever zijn kamers voor een normale prijs en betaalt z'n personeel zoveel onder het minimum loon van 9000 Bt per maand zodat ze inclusief fooien net voldoende overhouden om een paar duizend baht per maand naar huis te sturen en dan werken ze dus minstens 28 dagen per maand a 12 uur per dag. Het verschil met het minimum loon is de vergoeding voor zgn kost en inwoning in een kamertje waar net twee matrassen inpassen en delen met z'n drieen. En dat is nog altijd beter dan thuis in de Isaan de dag voor helemasl niets doorbrengen. Daarnaast, als het een niet Thaise eigenaar is, mag deze in 9 van de 10 gevallen niet eens werken, zelfs niet achter de bar staan. Want het werk wat een Thai kan doen, mag nu eenmaal niet door een buitenlander gedaan worden.

Veel succes, maar niet in Thailand.
In backpackershostels kan het wel via verschillende organisaties. Er wordt genoeg zwart gewerkt in Thailand.

En waarom die cynische toon elke keer?
pi_160601796
Wil dus naar Koh Chang en was ik in de veronderstelling dat ik naar dat kleine vliegveld op het vaste land zou kunnen vliegen. Dat kan alleen met Bangkok Airways en die zijn minimaal 150 dus das mij iets te enthousiast...

Dus met de bus vanaf Bangkok naar Koh Chang. Dan weer terug naar Bangkok om een vlucht plus ferry naar Koh Lipe te pakken...

:D

[ Bericht 35% gewijzigd door bitterbal op 11-03-2016 22:03:06 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:29:51 #295
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160602861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In backpackershostels kan het wel via verschillende organisaties. Er wordt genoeg zwart gewerkt in Thailand.

En waarom die cynische toon elke keer?
Ik cynisch? Mwah, wanneer iemand een roze bril op heeft "paar uurtjes achter de receptie etc...." dan ben ik niet te beroerd om de werkelijkheid ff scherp te laten zien. En of het in die backpackers via verschillende organisaties wel kan? namen en rugnummers dan svp want anders dan als vrijwilliger in een Thais weeshuis heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me conform de wet ook niet mogelijk. En wat is zwartwerk in Thailand? Over de eerste 12000 Bt hoeft geen belasting betaald te worden en sociale verzekeringen daar....mwah... Dus wat is dan zwartwerk?

En ja, naar Trat vliegen is rete duur. Ik wilde in januari van Trat naar BKK vliegen maar voor die 170 euro o.i.d. dacht ik laat maar. Wil je een beetje comfortabel en snel, dan niet de bus naar Trat nemen maar bus 638 van Morchit direct naar de Laem Ngop Pier.Dit zijn echt de beste, en nieuwste bussen die je in Thailand kunt treffen, snel met relatief weinig stops en praktisch voor dezelfde prijs als een Government bus van Ekkamai. Maar weet je de weg een beetje rond Survarnabhumi, dan kun je ook de City Link naar BKK nemen, de shuttlebus naar het nabijgelegen busstation en daar of de http://www.bussuvarnabhumikohchang.com/ bus 392 nemen of bus nummer 9908 naar Trat. Deze laatste is echt het allersnelste maar dan moet je in Trat weer een Songtaw naar Laem Ngop zien te regelen en dat is prijzig wanneer deze nog niet vol is en dus niet will vertrekken.Succes/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160602946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik cynisch? Mwah, wanneer iemand een roze bril op heeft "paar uurtjes achter de receptie etc...." dan ben ik niet te beroerd om de werkelijkheid ff scherp te laten zien. En of het in die backpackers via verschillende organisaties wel kan? namen en rugnummers dan svp want anders dan als vrijwilliger in een Thais weeshuis heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me conform de wet ook niet mogelijk. En wat is zwartwerk in Thailand? Over de eerste 12000 Bt hoeft geen belasting betaald te worden en sociale verzekeringen daar....mwah... Dus wat is dan zwartwerk?

En ja, naar Trat vliegen is rete duur. Ik wilde in januari van Trat naar BKK vliegen maar voor die 170 euro o.i.d. dacht ik laat maar. Wil je een beetje comfortabel en snel, dan niet de bus naar Trat nemen maar bus 638 van Morchit direct naar de Laem Ngop Pier.Dit zijn echt de beste, en nieuwste bussen die je in Thailand kunt treffen, snel met relatief weinig stops en praktisch voor dezelfde prijs als een Government bus van Ekkamai. Maar weet je de weg een beetje rond Survarnabhumi, dan kun je ook de City Link naar BKK nemen, de shuttlebus naar het nabijgelegen busstation en daar of de http://www.bussuvarnabhumikohchang.com/ bus 392 nemen of bus nummer 9908 naar Trat. Deze laatste is echt het allersnelste maar dan moet je in Trat weer een Songtaw naar Laem Ngop zien te regelen en dat is prijzig wanneer deze nog niet vol is en dus niet will vertrekken.Succes/
Deze bv
https://www.workaway.info/

Hij vraagt ook om werk in ruil voor eten en een bed. Ik heb het genoeg gezien en genoeg mensen gesproken. Heb ook mensen leren kennen die daadwerkelijk zwart werkte ja. Maar je toon is echt cynisch...
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:50:14 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160603282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:33 schreef Yasmin23 het volgende:
wah, wanneer iemand een roze bril op heeft "paar uurtjes achter de receptie etc...." dan ben ik niet te beroerd om de werkelijkheid ff scherp te laten zien. En of het in die backpackers via verschillende orga
Die organisatie biedt GEEN vrijwilligers werk aan in een commercieel bedrijf in Thailand. Vrijwilligerswerk in Thailand wordt slechts aangeboden voor het assisteren in een weeshuis, en dan moet je naast je vliegreis nog een aardig bedrag voor de gebruikelijke donatie neertellen. Dus tipisch iets voor idealisten.
Dat er zonder werkvergunning door westerlingen in Thailand gewerkt wordt, ja dat is bekend, maar zeker niet in het zicht aan een front desk. Want word je door de BiB's gesnaaid, dan is de baas heel zuur en jij een mooi deportatie stempel in je paspoort. Cynisch he? Maar dat is nu eenmaal de wet, en ja ook die wordt daar met voeten getreden zolang de pensioenpot van de BiB's maar regelmatig van een donatie wordt voorzien. :X
pi_160603332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die organisatie biedt GEEN vrijwilligers werk aan in een commercieel bedrijf in Thailand. Vrijwilligerswerk in Thailand wordt slechts aangeboden voor het assisteren in een weeshuis, en dan moet je naast je vliegreis nog een aardig bedrag voor de gebruikelijke donatie neertellen. Dus tipisch iets voor idealisten.
Dat er zonder werkvergunning door westerlingen in Thailand gewerkt wordt, ja dat is bekend, maar zeker niet in het zicht aan een front desk. Want word je door de BiB's gesnaaid, dan is de baas heel zuur en jij een mooi deportatie stempel in je paspoort. Cynisch he? Maar dat is nu eenmaal de wet, en ja ook die wordt daar met voeten getreden zolang de pensioenpot van de BiB's maar regelmatig van een donatie wordt voorzien. :X
Als je kijkt wat er zoal wordt aangeboden zie je ook werk in hostels voorbij komen in ruil bv voor een bed. Dus weet niet precies nu je punt is. Daar vroeg die namelijk ook om volgens mij.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 00:40:51 #299
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160605649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als je kijkt wat er zoal wordt aangeboden zie je ook werk in hostels voorbij komen in ruil bv voor een bed. Dus weet niet precies nu je punt is. Daar vroeg die namelijk ook om volgens mij.
Ik ga het geeneens uitleggen en het begint hier eigenlijk al veel te veel een slow chat zonder info te worden.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 03:32:48 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_160606653
quote:
Zelf geen ervaring mee, maar vaak genoeg buitenlanders gezien die in hostel werkten.
Meestal kregen ze gratis eten en een bed.
Gewoon ergens een beetje rondhangen waar je het naar je zin hebt en je ogen openhouden als er iets aangepakt moet worden?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')