Tot welke leeftijd vind je dat je een kind mag vermoorden dat geen toekomstperspectief heeft?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moet altijd mogelijk zijn. Een kind moet kunnen opgroeien in een veilige omgeving met toekomstperspectief.
Ik zie abortus absoluut niet als moord. En tot wanneer mogelijk (natuurlijk niet na de geboorte)quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd vind je dat je een kind mag vermoorden dat geen toekomstperspectief heeft?
Hoezo natuurlijk niet? Waar ligt de grens?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik zie abortus absoluut niet als moord. En tot wanneer mogelijk (natuurlijk niet na de geboorte)
Wanneer is het een kind volgens jou?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd vind je dat je een kind mag vermoorden dat geen toekomstperspectief heeft?
Nergens denk ik. We hebben als menselijke soort de grens van het doden van andere wezens en soortgenoten al aardig opgezocht. Abortus is in dat licht denk ik maar een kleinigheid.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoezo natuurlijk niet? Waar ligt de grens?
Als je je icoontje verandert in iets minder sjaggerijnigs word ik ook wat vrolijker in mijn toonquote:Op vrijdag 18 december 2015 09:25 schreef Leandra het volgende:
Wordt het nou toch weer een standaard pro-anti abortus topic?
Jammer is dat, er was zo'n mooie invalshoek in de OP....
Geen idee, ik vraag me af waarom het ineens moord wordt als het kind al uit de buik is maar als het nog in de buik zit mag je er vrij lang een schaar doorheen halenquote:Op vrijdag 18 december 2015 09:23 schreef agter het volgende:
[..]
Wanneer is het een kind volgens jou?
Wat is die invalshoek dan?quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:25 schreef Leandra het volgende:
Wordt het nou toch weer een standaard pro-anti abortus topic?
Jammer is dat, er was zo'n mooie invalshoek in de OP....
Bij de geboorte, of wanneer er bewustzijn bestaat. Op zich wel een interessante vraag. Als je na een aantal maanden geen keuze weet te maken ben je wat mij betreft gewoon te laat. Het is wmb in ieder geval aan niemand om jou die keuze op te leggen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoezo natuurlijk niet? Waar ligt de grens?
Zoals in Belgie, tot twaalf weken, vind ik een redelijke termijn. Op elf weken zijn het puur zenuwen die aangemaakt werden waardoor de foetus zo op en neer springt. Daarna ontwikkelt het zich allemaal zo snel, bij 14 weken zag ik een volwaardig mensje met al z'n botjes dat weg kroop van het drukken van de echokop. Dat vind ik wel redelijk 'bewust', foetus merkt dat er iets tegen hem aan probeert te drukken en kruipt daarom naar een andere hoek.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is die invalshoek dan?
[..]
Bij de geboorte, of wanneer er bewustzijn bestaat. Op zich wel een interessante vraag. Als je na een aantal maanden geen keuze weet te maken ben je wat mij betreft gewoon te laat. Het is wmb in ieder geval aan niemand om jou die keuze op te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 11:25:50 ]
In nNederland mag je ver nadat een foetus bewustzijn heeft nog aborteren. Dus daar wringt de schoen ook een beetjequote:Op vrijdag 18 december 2015 11:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Bij de geboorte, of wanneer er bewustzijn bestaat. Op zich wel een interessante vraag. Als je na een aantal maanden geen keuze weet te maken ben je wat mij betreft gewoon te laat. Het is wmb in ieder geval aan niemand om jou die keuze op te leggen.
Op medische grond ja in ieder geval. Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat als het een gezond kind betreft, kan er ook niet veel over vinden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In nNederland mag je ver nadat een foetus bewustzijn heeft nog aborteren. Dus daar wringt de schoen ook een beetje.
Als dat het issue is: Je hoeft het kind niet te houden he.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Voor, en het zou vaker als optie moeten worden genoemd als mensen bijvoorbeeld zichtbaar in twijfel verkeren in plaats van als een taboe worden beschouwd. Ik zou dan ook nooit in de situatie terecht komen waar ik een kind zou overhouden aan een verkrachting, aangezien ik de ochtend na het gebeuren al voor een MAP zou gaan, voor de zekerheid, en zou blijven checken of dat heeft geholpen, en als niet, dan gaat de stofzuiger d'r in.
Mensen dwingen vanuit een eigen overtuiging om een kind op de wereld te zetten dat ze elke dag herinnert aan een traumatische ervaring vind ik onmenselijk. Als je zelf besluit in zo'n geval het kind te houden, prima, maar als je dat niet wilt, heel begrijpelijk, zou geen mens het recht mogen hebben om je daar van te weerhouden.
Wees blij dat ik de kerstvariant al geactiveerd hebquote:Op vrijdag 18 december 2015 09:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je je icoontje verandert in iets minder sjaggerijnigs word ik ook wat vrolijker in mijn toon
Nah, ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat je het kind niet hoeft te houden, want in feite wil je iemand daarmee verplichten de zwangerschap uit te dragen (en een band te ontwikkelen), en een bevalling te doorstaan, ik vind dat nogal niet wat, en dan alleen omdat een ander vindt dat jij geen abortus mag plegen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als dat het issue is: Je hoeft het kind niet te houden he.
Ieder zijn eigen keuze maar als je omdat het 'ff financieel niet uit komt' een > 12 weken oude foetus laat sterven dan krijg je bij mij hetzelfde respect als mensen die kittens verzuipen.
Wanneer heeft een foetus bewustzijn dan? Is dat überhaupt te meten? En wat is de definitie van bewustzijn?quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In nNederland mag je ver nadat een foetus bewustzijn heeft nog aborteren. Dus daar wringt de schoen ook een beetje.
Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat je het kind niet hoeft te houden, want in feite wil je iemand daarmee verplichten de zwangerschap uit te dragen (en een band te ontwikkelen), en een bevalling te doorstaan, ik vind dat nogal niet wat, en dan alleen omdat een ander vindt dat jij geen abortus mag plegen.
Ik denk dat de meeste vrouwen prima in staat zijn zelf de afweging te maken wel of niet voor abortus te kiezen, ze min of meer dwingen een zwangerschap te voldragen zodat het kind geadopteerd kan worden vind ik bijzonder harteloos.
Hier idem, terwijl ik toch al eens onder heel moeilijke omstandigheden heb gekozen geen abortus te laten plegen, daar ook nooit spijt van heb gehad en met de kennis van nu weer dezelfde keuze zou maken als een kleine 25 jaar geleden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?
Naast het feit dat het een complete aanslag op je lichaam is, zo'n zwangerschap, is het ook psychisch gewoon klote als je weet dat je 't kind niet wilt en dus niet gaat houden. Het zou mij persoonlijk kapotmaken als ik werd 'gedwongen' een zwangerschap te doorstaan. Ik ben er als de dood voor, vind het afgrijselijk, de gedachte alleen al maakt me misselijk.
Kinderen (iedereen eigenlijk dus) verdienen een goede start, inclusief een positieve zwangerschap etc. Kan me voorstellen dat een negatieve zwangerschap als 't ware ook effect kan hebben op 't welzijn van zo'n kind.
Ik ben vóór abortus, als een kind ongewenst is heeft het daar te veel ellende van, het kind énquote:Op maandag 14 december 2015 22:25 schreef Roberta_J het volgende:
Excuus als dit topic al geweest.
Maar ben je voor of tegen abortus? Wanneer wel en wanneer absoluut not done? En als je zelf een kind zou krijgen als gevolg van verkrachting, en je besluit het tóch te houden omdat je tegen abortus bent, of het simpelweg niet kan, zou je het je kind dan later vertellen hoe die verwekt is?
Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat je het kind niet hoeft te houden, want in feite wil je iemand daarmee verplichten de zwangerschap uit te dragen (en een band te ontwikkelen), en een bevalling te doorstaan, ik vind dat nogal niet wat, en dan alleen omdat een ander vindt dat jij geen abortus mag plegen.
Ik denk dat de meeste vrouwen prima in staat zijn zelf de afweging te maken wel of niet voor abortus te kiezen, ze min of meer dwingen een zwangerschap te voldragen zodat het kind geadopteerd kan worden vind ik bijzonder harteloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |