abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 09:14:56 #26
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158323752
Moet altijd mogelijk zijn. Een kind moet kunnen opgroeien in een veilige omgeving met toekomstperspectief.
:')
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:18:11 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158323785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moet altijd mogelijk zijn. Een kind moet kunnen opgroeien in een veilige omgeving met toekomstperspectief.
Tot welke leeftijd vind je dat je een kind mag vermoorden dat geen toekomstperspectief heeft?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 09:20:18 #28
pi_158323809
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tot welke leeftijd vind je dat je een kind mag vermoorden dat geen toekomstperspectief heeft?
Ik zie abortus absoluut niet als moord. En tot wanneer mogelijk (natuurlijk niet na de geboorte)
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:20:55 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158323817
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik zie abortus absoluut niet als moord. En tot wanneer mogelijk (natuurlijk niet na de geboorte)
Hoezo natuurlijk niet? Waar ligt de grens?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158323836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wanneer is het een kind volgens jou?
Make my day!
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:25:02 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158323849
Wordt het nou toch weer een standaard pro-anti abortus topic?
Jammer is dat, er was zo'n mooie invalshoek in de OP....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:25:14 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_158323851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nergens denk ik. We hebben als menselijke soort de grens van het doden van andere wezens en soortgenoten al aardig opgezocht. Abortus is in dat licht denk ik maar een kleinigheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:27:36 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158323873
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:25 schreef Leandra het volgende:
Als je je icoontje verandert in iets minder sjaggerijnigs word ik ook wat vrolijker in mijn toon :P
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:29:28 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158323895
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:23 schreef agter het volgende:

[..]

Wanneer is het een kind volgens jou?
Geen idee, ik vraag me af waarom het ineens moord wordt als het kind al uit de buik is maar als het nog in de buik zit mag je er vrij lang een schaar doorheen halen :P
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 11:10:22 #35
pi_158325256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:25 schreef Leandra het volgende:
Wat is die invalshoek dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bij de geboorte, of wanneer er bewustzijn bestaat. Op zich wel een interessante vraag. Als je na een aantal maanden geen keuze weet te maken ben je wat mij betreft gewoon te laat. Het is wmb in ieder geval aan niemand om jou die keuze op te leggen.
pi_158325419
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is die invalshoek dan?

[..]

Bij de geboorte, of wanneer er bewustzijn bestaat. Op zich wel een interessante vraag. Als je na een aantal maanden geen keuze weet te maken ben je wat mij betreft gewoon te laat. Het is wmb in ieder geval aan niemand om jou die keuze op te leggen.
Zoals in Belgie, tot twaalf weken, vind ik een redelijke termijn. Op elf weken zijn het puur zenuwen die aangemaakt werden waardoor de foetus zo op en neer springt. Daarna ontwikkelt het zich allemaal zo snel, bij 14 weken zag ik een volwaardig mensje met al z'n botjes dat weg kroop van het drukken van de echokop. Dat vind ik wel redelijk 'bewust', foetus merkt dat er iets tegen hem aan probeert te drukken en kruipt daarom naar een andere hoek.

Schrok toen wel van hoe 'af' hij al was in tegenstelling tot amper 20 dagen daarvoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 11:25:50 ]
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:23:47 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158325457
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

In nNederland mag je ver nadat een foetus bewustzijn heeft nog aborteren. Dus daar wringt de schoen ook een beetje :).
Een gedicht over Maanvis
pi_158325466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In nNederland mag je ver nadat een foetus bewustzijn heeft nog aborteren. Dus daar wringt de schoen ook een beetje :).
Op medische grond ja in ieder geval. Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat als het een gezond kind betreft, kan er ook niet veel over vinden.

Beter zou zijn als ze een manier vinden om de foetus te verdoven voordat het geaborteerd wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 11:28:44 ]
pi_158325492
Voor, en het zou vaker als optie moeten worden genoemd als mensen bijvoorbeeld zichtbaar in twijfel verkeren in plaats van als een taboe worden beschouwd. Ik zou dan ook nooit in de situatie terecht komen waar ik een kind zou overhouden aan een verkrachting, aangezien ik de ochtend na het gebeuren al voor een MAP zou gaan, voor de zekerheid, en zou blijven checken of dat heeft geholpen, en als niet, dan gaat de stofzuiger d'r in.

Mensen dwingen vanuit een eigen overtuiging om een kind op de wereld te zetten dat ze elke dag herinnert aan een traumatische ervaring vind ik onmenselijk. Als je zelf besluit in zo'n geval het kind te houden, prima, maar als je dat niet wilt, heel begrijpelijk, zou geen mens het recht mogen hebben om je daar van te weerhouden.
Ja doei.
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:33:11 #40
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_158325584
Ik ben voor recht op abortus. Ik sta achter een ieder die zijn of haar voorzorgsmaatregelen heeft genomen, toch zwanger wordt, en besluit de zwangerschap vroegtijdig te beeindigen. Ik ben tegen mensen die een x aantal keer onvoorzichtig seks hebben en voor de derde abortus komen. Die zie ik liever gesteriliseerd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:33:40 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158325594
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Voor, en het zou vaker als optie moeten worden genoemd als mensen bijvoorbeeld zichtbaar in twijfel verkeren in plaats van als een taboe worden beschouwd. Ik zou dan ook nooit in de situatie terecht komen waar ik een kind zou overhouden aan een verkrachting, aangezien ik de ochtend na het gebeuren al voor een MAP zou gaan, voor de zekerheid, en zou blijven checken of dat heeft geholpen, en als niet, dan gaat de stofzuiger d'r in.

Mensen dwingen vanuit een eigen overtuiging om een kind op de wereld te zetten dat ze elke dag herinnert aan een traumatische ervaring vind ik onmenselijk. Als je zelf besluit in zo'n geval het kind te houden, prima, maar als je dat niet wilt, heel begrijpelijk, zou geen mens het recht mogen hebben om je daar van te weerhouden.
Als dat het issue is: Je hoeft het kind niet te houden he.
Ieder zijn eigen keuze maar als je omdat het 'ff financieel niet uit komt' een > 12 weken oude foetus laat sterven dan krijg je bij mij hetzelfde respect als mensen die kittens verzuipen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:34:59 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158325614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je je icoontje verandert in iets minder sjaggerijnigs word ik ook wat vrolijker in mijn toon :P
Wees blij dat ik de kerstvariant al geactiveerd heb }:| ~:)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158325642
Toegestaan. Sterker nog ik zou het in sommige gevallen verplichten.
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:40:01 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158325693
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als dat het issue is: Je hoeft het kind niet te houden he.
Ieder zijn eigen keuze maar als je omdat het 'ff financieel niet uit komt' een > 12 weken oude foetus laat sterven dan krijg je bij mij hetzelfde respect als mensen die kittens verzuipen.
Nah, ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat je het kind niet hoeft te houden, want in feite wil je iemand daarmee verplichten de zwangerschap uit te dragen (en een band te ontwikkelen), en een bevalling te doorstaan, ik vind dat nogal niet wat, en dan alleen omdat een ander vindt dat jij geen abortus mag plegen.

Ik denk dat de meeste vrouwen prima in staat zijn zelf de afweging te maken wel of niet voor abortus te kiezen, ze min of meer dwingen een zwangerschap te voldragen zodat het kind geadopteerd kan worden vind ik bijzonder harteloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 11:41:52 #45
pi_158325723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wanneer heeft een foetus bewustzijn dan? Is dat überhaupt te meten? En wat is de definitie van bewustzijn?
pi_158325767
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat je het kind niet hoeft te houden, want in feite wil je iemand daarmee verplichten de zwangerschap uit te dragen (en een band te ontwikkelen), en een bevalling te doorstaan, ik vind dat nogal niet wat, en dan alleen omdat een ander vindt dat jij geen abortus mag plegen.

Ik denk dat de meeste vrouwen prima in staat zijn zelf de afweging te maken wel of niet voor abortus te kiezen, ze min of meer dwingen een zwangerschap te voldragen zodat het kind geadopteerd kan worden vind ik bijzonder harteloos.
Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?

Naast het feit dat het een complete aanslag op je lichaam is, zo'n zwangerschap, is het ook psychisch gewoon klote als je weet dat je 't kind niet wilt en dus niet gaat houden. Het zou mij persoonlijk kapotmaken als ik werd 'gedwongen' een zwangerschap te doorstaan. Ik ben er als de dood voor, vind het afgrijselijk, de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Kinderen (iedereen eigenlijk dus) verdienen een goede start, inclusief een positieve zwangerschap etc. Kan me voorstellen dat een negatieve zwangerschap als 't ware ook effect kan hebben op 't welzijn van zo'n kind.
Ja doei.
  vrijdag 18 december 2015 @ 11:50:37 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158325870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?

Naast het feit dat het een complete aanslag op je lichaam is, zo'n zwangerschap, is het ook psychisch gewoon klote als je weet dat je 't kind niet wilt en dus niet gaat houden. Het zou mij persoonlijk kapotmaken als ik werd 'gedwongen' een zwangerschap te doorstaan. Ik ben er als de dood voor, vind het afgrijselijk, de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Kinderen (iedereen eigenlijk dus) verdienen een goede start, inclusief een positieve zwangerschap etc. Kan me voorstellen dat een negatieve zwangerschap als 't ware ook effect kan hebben op 't welzijn van zo'n kind.
Hier idem, terwijl ik toch al eens onder heel moeilijke omstandigheden heb gekozen geen abortus te laten plegen, daar ook nooit spijt van heb gehad en met de kennis van nu weer dezelfde keuze zou maken als een kleine 25 jaar geleden.

Echter, als ik nu zwanger zou zijn dan denk ik echt dat ik het niet zou willen afwachten of het kind gezond en levensvatbaar is, ik ben fysiek niet fit genoeg voor nog een zwangerschap (en dat gaat ook niet meer komen), plus dat ik bijna 50 ben en alle risico's die bij een zwangerschap op die leeftijd horen gewoon niet wil nemen.
En ja, dat zou me vreselijk zwaar vallen, ik denk dat ik er wekenlang kapot van zou zijn, maar ik zou ook weten dat het alternatief echt geen optie is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158326125
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:25 schreef Roberta_J het volgende:
Excuus als dit topic al geweest.

Maar ben je voor of tegen abortus? Wanneer wel en wanneer absoluut not done? En als je zelf een kind zou krijgen als gevolg van verkrachting, en je besluit het tóch te houden omdat je tegen abortus bent, of het simpelweg niet kan, zou je het je kind dan later vertellen hoe die verwekt is?
Ik ben vóór abortus, als een kind ongewenst is heeft het daar te veel ellende van, het kind én
de moeder en indien aanwezig ook de vader.

Een hele late abortus ben ik niet zo voor, maar dat hangt dan ook weer van de situatie af,

Als ik verkracht zou zijn en het kind zou willen houden, zou ik absoluut niet vertellen hoe
hij of zij verwekt is, dan verzin ik nog liever een verhaaltje dat ik met mijn dronken kop bij
een onbekend in bed was beland ofzoiets.... in elk geval wel een verhaaltje dat ik écht
niet weet wie de vader is, zodat dat kind ook niet gaat zoeken.

verder heb ik het hele topic niet gelezen, ga ik niet doen ook, ik geef alleen antwoord op de OP :+
pi_158326220
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]

Toegestaan
Gedwongen chemische castratie was vroeger ook niet geheel ongewoon. :)
Vroegâh
  vrijdag 18 december 2015 @ 12:33:02 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158326509
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')