Bijzonder. Een partij die het bedrag niet wil uitlenen, maar wel een garantie wil afgeven. Wat zijn de voorwaarden van die garantie. Ik ken eigenlijk alleen garanties met een tijdelijk karakter of van een 'bevriende' partij.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:43 schreef crowdiefunder het volgende:
staat onderaan: Er is sprake van aanvullende zekerheid: er wordt een bankgarantie afgegeven van ¤ 150.000,- met een looptijd van 48 maanden
Die 100 grens was toch al lang opgeheven? Zit je niet aan de 40k?quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef najra1990 het volgende:
Ik kan er niet in investeren omdat ik schijnbaar 100 projecten heb... bij mijn weten zijn dit er al 120 ofzo... jammer, want nu ben ik natuurlijk nooit op tijd om aan een project met bankgarantie mee te doen...
Ik vind het maar een vaag verhaal idd, ik sla hem over.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:54 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Bijzonder. Een partij die het bedrag niet wil uitlenen, maar wel een garantie wil afgeven. Wat zijn de voorwaarden van die garantie. Ik ken eigenlijk alleen garanties met een tijdelijk karakter of van een 'bevriende' partij.
Nee, 100% zeker niet... was dat maar zoquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:55 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Die 100 grens was toch al lang opgeheven? Zit je niet aan de 40k?
Net wat je zegt. Dan maar de spaarrekening plunderen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef mccrowd het volgende:
Dure maand. Eancore ook maar meegepakt.
uit de nieuwsbrief van december (AFM), dat lijkt me toch een aardige bron.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:58 schreef najra1990 het volgende:
Nee, 100% zeker niet... was dat maar zo
quote:Naar aanleiding van het rapport Crowdfunding – naar een duurzame sector van december 2014, is het voorschrift komen te vervallen dat het platform dient te voorkomen dat een consument meer dan honderd keer investeert. Hiervan is gebleken dat dit voorschrift investeerders belemmerde om het risico goed te spreiden.
120... wat ben ik dan een kleine jongen vergeleken met jou.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef najra1990 het volgende:
Ik kan er niet in investeren omdat ik schijnbaar 100 projecten heb... bij mijn weten zijn dit er al 120 ofzo... jammer, want nu ben ik natuurlijk nooit op tijd om aan een project met bankgarantie mee te doen...
Volgens mij wat de "100% zeker niet" over de 40K en niet het aantal projecten. maximum van 100+ projecten gaat er m.i. per 1-1-16 vanafquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:04 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
uit de nieuwsbrief van december (AFM), dat lijkt me toch een aardige bron.
[..]
Tja, maar dat is dan ook pas vanaf 2016...quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:04 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
uit de nieuwsbrief van december (AFM), dat lijkt me toch een aardige bron.
[..]
Ik zit er dan ook al 3 jaar in... nog twee maanden en dan is mijn aller eerste project volledig uitbetaald. Dat zijn dan in de tijden van regelmatige defaults toch ook weer de hoogtepuntjes waar we het voor doenquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:06 schreef mccrowd het volgende:
[..]
120... wat ben ik dan een kleine jongen vergeleken met jou.
Wees blij dat de AFM je zo goed beschermt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:08 schreef najra1990 het volgende:
hopen dat GvE nog wat kan regen voordat hij vol is
nou... JOEPIEquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:11 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Wees blij dat de AFM je zo goed beschermt.![]()
Zo niet dan geef je aan dat je bij een afzegger graag een bepaald investeringsbedrag overneemt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:08 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Tja, maar dat is dan ook pas vanaf 2016...
hopen dat GvE nog wat kan regen voordat hij vol is
Ja, ik kon hem ook niet laten lopen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef mccrowd het volgende:
Dure maand. Eancore ook maar meegepakt.
das een goeie!quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zo niet dan geef je aan dat je bij een afzegger graag een bepaald investeringsbedrag overneemt.
Die 20k is van jou?quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Net wat je zegt. Dan maar de spaarrekening plunderen.
Egalité en Eancore allebei, dit zijn toch de projecten die je wilt hebben in je portefeuille........
En als je je dan ook bedenkt dat ie netjes aan het afbouwen is in verband met de 10% grens!quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:21 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Die 20k is van jou?wat een bedragen weer.
Is dan nieuwe aflevering van cijfers er letters?quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:21 schreef najra1990 het volgende:
ik zit nu ook te kijken naar mijn projectaantallen en snap dus niet hoe ze die 100 nou berekenen...
12 projecten met incassobureau
94 'normaal lopende' projecten
3 projecten teruggetrokken
7 projecten toegezegd
3 projecten uitbetaald
GvE is zakelijk vermogen dus daar geldt geen beperkingquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
En als je je dan ook bedenkt dat ie netjes aan het afbouwen is in verband met de 10% grens!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw... met zo'n wiskunde knobbel zou je eens met een goed idee bij de AFM aankloppen. Wie weet schrijven ze er een advies omheen voor de bescherming van de nederlandse sprinkhaanquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:26 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Is dan nieuwe aflevering van cijfers er letters?
94 + 12 - 3 - 3
3x7=21
+94 = 115
-12 = 103
-3 = 100
quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber heb ik nog even opgezocht wat een bankgarantie voor zekerheid geeft:Is mij bekend, daarom snap ik de bankgarantie niet helemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kader van een lening is dat een beetje vreemd, of het moet een bankgarantie van een bekende zijn die borg staat. En als een bank zo zeker is dat hij het geld van de ondernemer terugkrijgt dan zou de bank zelf wel een lening geven.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
En voormalig varkenshouder, tegenwoordig ook ICT'er en zanger.......quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:21 schreef Krullebol88 het volgende:
Getver die ICT dienst is al vol...
Bij Agrarisch bedrijf Otten is de beste man 63, geen beperking om te investeren?
Eigenlijk is dit dus het moment om uit de geiten te stappen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:51 schreef obligataire het volgende:
Het valt me op dat er al meerdere geitenfokkerijen voorbij zijn gekomen. Typisch de landbouw; zijn ergens de prijzen hoog dan duiken ze er massaal op en verrijst de ene stal na de andere. Om vervolgens te komen jammeren dat de prijzen zo laag zijn.
Ssssst zit ik ook in via gve.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:52 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit dus het moment om uit de geiten te stappen.
Klassieke geitenvarkenscyclus dusquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:51 schreef obligataire het volgende:
Het valt me op dat er al meerdere geitenfokkerijen voorbij zijn gekomen. Typisch de landbouw; zijn ergens de prijzen hoog dan duiken ze er massaal op en verrijst de ene stal na de andere. Om vervolgens te komen jammeren dat de prijzen zo laag zijn.
Ivesteerders moeten wennen dat 14.00 uur Collin tijd kan zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:58 schreef obligataire het volgende:
Finalité loopt nog niet zo hard als je zou verwachten. Alhoewel een dikke twee ton alweer opgehaald, wat heet.
Investeerders loggen blijkbaar vooral rond 11 uur 's ochtends in.
@najra1990twitter:FundingCircleNL twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 12:24:41Herziening regels #crowdfunding van 1jan uitgesteld naar 1 april '16! Aldus Minister Dijsselbloem. #mkb #p2plendinghttps://t.co/60qEbe7Uhc reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat moet ik hier nu van denken? Kennelijk kan je nergens op vertrouwen qua crowdfunding en is spreiden het enige wat je kan doen![]()
![]()
Project is via GvE ja. Sorry was ik vergeten erbij te vermelden.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:28 schreef bleyenburg het volgende:
@ crowdfunder: Liep dat ding bij GVE?
Maar de meeste projecten lopen nog..........komt dus nog wel wat bij.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:34 schreef rockenfeller het volgende:
Misschien ff relativeren.
Aantal projecten gefund
GvE 900
CCF 110
KoM 100
TOTAAL 1110
Echte default nu ca 25?? Percentage van 2,27%. Kan de bank jaloers op zijn lijkt me
Wat vind je niet zo duidelijk? Vind het wel redelijk overzichtelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik probeer nu al een tijdje het dashboard van Fundingcircle te doorgronden.
Heb er nu een project lopen als test. Nog geen uitbetaling op geweest.
Tot nu toe is het mij niet helemaal duidelijk.
Ligt dit aan mij? Of zijn er meer mensen hier die worstelen met het overzicht/dashboard in FNC?
Aan beide kanten (zowel gefunde projecten als defaults)quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar de meeste projecten lopen nog..........komt dus nog wel wat bij.
Hij geeft niet voor niets ruim 15%quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand een mening over R&S Cleaning op FundingCircle?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |