Met of zonder noodtoestand, zijn dit soort dingen niet te voorkomen. Wanneer mogen burgers hunzelf gaan beschermen, dan hadden ze misschien nog een kans gehad om deze man neer te schieten.quote:'IS-aanhanger steekt docent school in Parijs neer'
Op een school in Parijs zou een docent zijn neergestoken door een aanhanger van IS. Dat melden Franse media.
VOORTVLUCHTIG
De steekpartij heeft plaatsgevonden op de Jean-Perrin d'Aubervilliers school, in een buitenwijk van Parijs. De docent werd om 07:10 in zijn nek gestoken door een man met een bivakmuts op toen hij alleen in zijn lokaal was. De dader is naar verluidt ongewapend binnengekomen, en heeft de docent verwond met een gevonden stanleymes en een schaar. Hij zou daarbij hebben geroepen ,,Het is Da'esh, dit is een waarschuwing".
Na de steekpartij is de man weggerend, hij is nog steeds voortvluchtig, melden Franse media. De omgeving van de school is afgezet en de politie is hard op zoek naar de man. De leraar is buiten levensgevaar.
ALERT
Frankrijk is extra alert sinds de terroristische aanslagen, vorige maand in het centrum van Parijs. Daarbij kwamen 130 mensen om het leven.
Bron: Metronieuws
Amerikaanse praktijkenquote:Op maandag 14 december 2015 13:33 schreef Odaiba het volgende:
Wanneer mogen burgers hunzelf gaan beschermen, dan hadden ze misschien nog een kans gehad om deze man neer te schieten.
Met of zonder wapendragende burgers, zijn dit soort dingen niet te voorkomen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Met of zonder noodtoestand, zijn dit soort dingen niet te voorkomen. Wanneer mogen burgers hunzelf gaan beschermen, dan hadden ze misschien nog een kans gehad om deze man neer te schieten.
Is ook niet moeilijk. Je wordt automatisch erelid na een aanslag.quote:Op maandag 14 december 2015 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
Tegenwoordig roept iedere mafkees dat hij lid is van IS.
Klinkt als een goed gecoördineerde aanval. Hij moet handlangers hebben gehadquote:De dader is naar verluidt ongewapend binnengekomen, en heeft de docent verwond met een gevonden stanleymes en een schaar.
Docenten bewapenen met automatische geweren lijkt mij wel een goed plan. Dan is het tenminste ook snel gedaan met dat ge-etter in de klas.quote:Op maandag 14 december 2015 13:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Met of zonder noodtoestand, zijn dit soort dingen niet te voorkomen. Wanneer mogen burgers hunzelf gaan beschermen, dan hadden ze misschien nog een kans gehad om deze man neer te schieten.
Komt Koos weer aanquote:Op maandag 14 december 2015 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Docenten bewapenen met automatische geweren lijkt mij wel een goed plan. Dan is het tenminste ook snel gedaan met dat ge-etter in de klas.
Inderdaad, in een land waar je bv semi-automatische wapens heel makkelijk te verkrijgen zijn... zul je daarmee heel makkelijk een idioot met een stanley-mes kunnen neerschieten als je dat toevallig bij je draagt.quote:
Hoop niet dat IS ook in zulke getale hier in NL verblijft.quote:Op maandag 14 december 2015 13:40 schreef de_boswachter het volgende:
Zelfs als ze een pak condooms bij de Kruidvat jatten dan is het uit naam van IS
Sneue flikkers.
Ik vergelijk het eigenlijk met mensen hier uit de buurt die voor Ajax zijn maar nog nooit het stadion hebben gezien. Sterf gewoon.
quote:Op maandag 14 december 2015 13:50 schreef Heilwasser het volgende:
In plaats van alle docenten een vuurwapen te geven moeten die Fransen hun veiligheidsdiensten even op orde krijgen. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Nee inderdaad, we zijn hopeloos overgeleverd aan die woestijnrovers.quote:Op maandag 14 december 2015 14:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Alsof je zoiets kunt voorkomen als veiligheidsdienst zijnde.
Jij kunt nu het idee krijgen je baas neer te steken met je keukenmes. Niemand die het zal weten totdat het gebeurt. Tenzij je zo dom bent om je plannen openbaar te maken.quote:Op maandag 14 december 2015 14:09 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nee inderdaad, we zijn hopeloos overgeleverd aan die woestijnrovers.
Zo'n laffe mentaliteit hou je maar lekker voor jezelf knul.
twitter:stefandevries twitterde op maandag 14-12-2015 om 16:53:42#Parijs: de onderwijzer op kleuterschool die vanmorgen neergestoken zou zijn, heeft alles verzonnen. #Hysterie reageer retweet
Dat sowieso. We moeten alleen nog even afwachten wie precies, geloof ik.quote:
Die leraar die het verzonnen heeft....quote:Op maandag 14 december 2015 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat sowieso. We moeten alleen nog even afwachten wie precies, geloof ik.
Wel een lekkere kop in de Telegraaf weer. "IS wil leraren doden".
Voor nu is die tweet de enige bron, ik wacht nog even af.quote:Op maandag 14 december 2015 17:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die leraar die het verzonnen heeft....
Hoewel een vrij beschikbaar stanleymes en een kleuterschool me ook al een ehm... "merkwaardige" combinatie lijkt.
http://www.europe1.fr/fai(...)on-agression-2636019quote:Op maandag 14 december 2015 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor nu is die tweet de enige bron, ik wacht nog even af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |