abonnement Unibet Coolblue
pi_158686022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:38 schreef bleiblei het volgende:
Ja, een meter te kort :') . Naja, is goed zat zo :P .
Er zit inderdaad krimpkous omheen. Is wel echt nodig, iets eromheen. Het spul rafelt snel los.
Hahaha ;) Wel een mooi kleurtje.
Ik heb rvs ty-wraps meebesteld voor de uiteinden, maar denk dat ik dan toch maar wat krimpkous bestel.
pi_158733517
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ] Uiteraard in L-Boxx :)
]
Wat was voor jou de doorslaggevende factor om voor de CE te gaan en niet de BCE?
Ik zit namelijk te twijfelen, heb nu een groene Bosch met beugel welke aan vervanging toe is. Vraag me af wat de voordelen zijn van de CE ten opzichte van de BCE.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 13:42:09 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158733698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 13:29 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Wat was voor jou de doorslaggevende factor om voor de CE te gaan en niet de BCE?
Ik zit namelijk te twijfelen, heb nu een groene Bosch met beugel welke aan vervanging toe is. Vraag me af wat de voordelen zijn van de CE ten opzichte van de BCE.
Lager zwaartepunt waardoor hij stabieler zou moeten liggen. Ook is ie makkelijker te sturen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158739849
Hmmm dat klinkt opzich wel logisch ja. Twijfel twijfel ;)
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_158771247
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:23 schreef Chicolade het volgende:
[ afbeelding ]

Bosch cashback + laagsteprijsgarantie van de Hornbach = Bosch PMF190E multitool voor bijna niets :+.
Die heb ik ook gehaald.

En deze:


Mijn blauwe GST 85 PBE is vanmiddag overleden. Aangezien ik hem niet overdreven vaak gebruik vond ik een nieuwe blauwe een beetje onzin. Inclusief alle acties kost dat ding maar ¤65,-
Heb er al een kamer en overloop laminaat mee passend gezaagd dus prima.

Ook nog een lasertje erbij:


Mijn DeWalt afkortzaag heeft ook zijn beste tijd gehad na 10 jaar intensief gebruik. Zo langzaam aan maar kijken of daar een nieuwe voor kan komen al gaat dat wel een grote deuk in mijn gereedschapbudget slaan :(

Enige wat verder nog op mijn verlanglijstje staat zijn een nieuwe invalzaag en een goed verfspuitsysteem maar dat is niet echt noodzakelijk op het moment.

Heeft iemand nog tips voor een goed systeem om verf en muurverf mee te spuiten? Ik ben bezig om mijn hele woning op te frissen en wil zo'n 450m2 wand, 110m2 plafond en 2 houten trappen een andere kleur geven dus spuiten is wel een optie lijkt me.
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:58:32 #131
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_158876494
Een stanley mes.....


Deze heb ik een half jaar geleden gekocht, wel handig. Zit een soort auto-laad systeem op. Als je het ene mesje eruit haalt, schuifje naar achter en weer naar voren haalt dan heb je een nieuwe mesje. Tot dat hij eergister telkens 2 mesjes naar voren wilde schuiven...

Dus ik heb het volgende mes gekocht:

Heb er 18euro voor betaald. Mocht meteen worden gebruikt omdat ik vinyl ging leggen in een woning. Tevreden? Mja opzich wel. Ik vraag me alleen af in hoeverre deze het langer gaat uithouden dan het mes van praxis huismerk.

Welk stanley mes hebben jullie al jaren en doet het nog steeds goed?
(ps ik heb het niet over het mesje zelf, meer over de houder/handvat)

Ter toevoeging: Het stanley fatmax mes heeft aan de achterkant een ''magazijntje'' waar je mesjes kan opbergen. Dit is open te klikken (met kracht dus valt niet open als je bezig bent) en dan schuif je het mesje er aan de voorkant in.
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:15:23 #132
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158876911
Ik heb al een jaar of 6 een bahco mes. De voorganger van deze. Simpel maar ideaal.
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:17:25 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158876958
In combinatie met irwin bimetaal mesjes, blijven verrekte lang scherp :Y .
pi_158882867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef Maquez het volgende:
Dus ik heb het volgende mes gekocht:
AIG1796697.jpg
Die heb ik al een tijdje, doet het nog prima. Kost soms wel wat moeite om het mesje erin te krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef Maquez het volgende:
(met kracht dus valt niet open als je bezig bent)
Weet je dat zeker? :+
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:40:22 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158884759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb al een jaar of 6 een bahco mes. De voorganger van deze. Simpel maar ideaal. [ afbeelding ]
Ik heb al een jaar of 15 deze, en die heb ik denk ik over 30 jaar nog steeds 8-)

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158886169
Messen showen :7
Ik heb deze op het werk
pi_158887420
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb al een jaar of 15 deze, en die heb ik denk ik over 30 jaar nog steeds 8-)

[ afbeelding ]
Die heb ik ook wel eens in mijn handen gehad, fantastisch mes.
pi_158887801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef Maquez het volgende:

Dus ik heb het volgende mes gekocht:
AIG1796697.jpg
Heb er 18euro voor betaald. Mocht meteen worden gebruikt omdat ik vinyl ging leggen in een woning. Tevreden? Mja opzich wel. Ik vraag me alleen af in hoeverre deze het langer gaat uithouden dan het mes van praxis huismerk.

Welk stanley mes hebben jullie al jaren en doet het nog steeds goed?
(ps ik heb het niet over het mesje zelf, meer over de houder/handvat)

Ter toevoeging: Het stanley fatmax mes heeft aan de achterkant een ''magazijntje'' waar je mesjes kan opbergen. Dit is open te klikken (met kracht dus valt niet open als je bezig bent) en dan schuif je het mesje er aan de voorkant in.
Ik zie trouwens dat er ook een opvolger is, heb je niet die toevallig? Daar ziet het knopje voor het magazijn er meer solide uit dan bij het oude mes wat ik heb.

Je bent trouwens wel afgezet, bij toolstation kost 'ie 14,31 euro inclusief ;)
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:52:31 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158887923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:42 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Die heb ik ook wel eens in mijn handen gehad, fantastisch mes.
BOMproof, écht :Y gebruikt als hamer voor slagschroefnagels en asfaltnagels óók om ze eruit te trekken, van daken af laten stuiteren, geschikt als loodklopper, blikopener, passepartout, schilmes, aftekenpotlood/kraspen, plamuurmes, voegspijker, loodsnijder, tientallen kilometers dakbedekking mee gesneden en ik heb hem ook al 2 keer in een kachel met bitumen laten flikkeren :') Dagje in een bakkie diesel en hij is weer prima ^O^
Ow, en ik ben er ook al een keer met een bus overheen gereden :X

Ekt goeie shit _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158888122
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

BOMproof, écht :Y gebruikt als hamer voor slagschroefnagels en asfaltnagels óók om ze eruit te trekken, van daken af laten stuiteren, geschikt als loodklopper, blikopener, passepartout, schilmes, aftekenpotlood/kraspen, plamuurmes, voegspijker, loodsnijder, tientallen kilometers dakbedekking mee gesneden en ik heb hem ook al 2 keer in een kachel met bitumen laten flikkeren :') Dagje in een bakkie diesel en hij is weer prima ^O^
Ow, en ik ben er ook al een keer met een bus overheen gereden :X

Ekt goeie shit _O_
Ligt ook lekker in de hand. Toch gekozen voor een intrekbaar mes, dat had ik eerst niet en ik bleef maar mesjes wisselen. Tot het schroefdraad dol gedraad was op een gegeven moment, toen de FatMax gekocht.
Je hebt 'm in een holster neem ik aan?
  woensdag 6 januari 2016 @ 23:05:07 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158888420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:57 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ligt ook lekker in de hand. Toch gekozen voor een intrekbaar mes, dat had ik eerst niet en ik bleef maar mesjes wisselen. Tot het schroefdraad dol gedraad was op een gegeven moment, toen de FatMax gekocht.
Je hebt 'm in een holster neem ik aan?
Jah, je krijgt hem met zo'n gele plastic houder, maar dat is een rukding. daar zit hij in boven de werkbank. als ik hem in het werk gebruik heb ik een leren holstertje aan een werkriem idd :Y
Gelukkig ben ik al heel lang geen dakdekker meer, dus nu is hij onverslijtbaar :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158889209

Ik heb gewoon deze, de stalen variant van de goedkope plastic breekmessen. :P Kan weinig aan kapot bij normaal gebruik.
  donderdag 7 januari 2016 @ 00:43:49 #143
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_158890859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:49 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat er ook een opvolger is, heb je niet die toevallig? Daar ziet het knopje voor het magazijn er meer solide uit dan bij het oude mes wat ik heb.
[ afbeelding ]
Je bent trouwens wel afgezet, bij toolstation kost 'ie 14,31 euro inclusief ;)
Nee ik heb helaas de opvolger niet :(
Mesje is soms er moeilijk in te doen ja..

Scheelt inderdaad een aantal euro's maar het was of met mijn kapotte mes werken, dus de hele tijd met het mes open werken of meteen een nieuwe kopen :P
Ik vind dat een stanley mes het goed moet doen. Die dingen zijn abnormaal scherp, mits je het mesje op tijd vervangt, dus het moet solide aanvoelen, geen flik flooi erop zitten en uitschuiven wanneer IK dat wil
  donderdag 7 januari 2016 @ 00:46:06 #144
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_158890902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:28 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon deze, de stalen variant van de goedkope plastic breekmessen. :P Kan weinig aan kapot bij normaal gebruik.
Dit heb ik ook liggen maar gebruik het zelden. Een goed mes wat lekker in de hand ligt werkt een stuk fijner dan hetgeen wat jij laat zien:P
In mijn ogen moet het mes net zoals een hamer zijn, het gaat lang mee en kan tegen misbruik. Is niet erg als je hem eens in de zoveel tijd moet vervangen...
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 01:02:15 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158891168
Ik heb deze



En de good old Stanley


Beide niets mis mee. Die Irwin is niet van staal maar voelt zeer stevig aan. Je hebt wel wat in je handen zegmaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158892902
Die onderste was anders binnen een jaar kapot bij mij.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 09:04:05 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158893206
Wat kan daar nou kapot aan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158893532
quote:
5s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:04 schreef derLudolf het volgende:
Wat kan daar nou kapot aan?
Het schroefdraad. Dan kan je 'm weggooien ook.
pi_158894511
Dinooo heeft twee linkerhanden maar ik kan aardig klussen ;)

Gewoon omdat ik het fijn vind en van goed gereedschap helemaal blij word, maar vooral omdat ik het helemaal zat was om verlegen te zitten en de klus door gebrek aan goed spul dan maar half-half te doen, hebben we nieuw gereedschap aangeschaft. Meeste is 18V-4A met extra accu's. Maar ook een paar apparaten gewoon op stroom.
:@


Makita 9558HNGKD2


Makita DJV182RMJ


Makita SP6000J1X


Makita HR2611FT


Makita DLX2005MJ


Makita LS0714FLB

We hebben het al een tijdje, en het bevalt heel goed. Boren gaat met twee vingers in de neus :Y
Nog op verlanglijst: bovenfrees, compressor met tacker :@
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 11:17:27 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158895239
Mooi spul, goed geïnvesteerd! Niets mis met machines op 230V hoor
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')