abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 16 december 2015 @ 22:50:47 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158296749
Duidelijk. Ik vind het inderdaad wat leuken op van die luidspreker aansluitingen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158313528
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, maar dan DIY.
Vraag mij wel af hoe je dat netjes wegwerkt in een decoupeerzaag of schuurmachine :Y .
Heb je daar een foto van m-t?
ik ben nu niet thuis dus kan geen foto maken maar kon wel eentje vinden op het net.
dan heb ik wel een snoer van 50 cm tussen de machine en de connector.
ik heb vaak stofafzuiging op mijn machines zitten met een slang van 10 meter en als ik dan de machines aansluit met normalen stekkers zit je vaak te kloten met een groot lomp blok die overal achter blijft hangen, nu is dat stuk minder
op het moment dat je dit leest besef je je dat je net 5 seconden van je leven hebt verspild
pi_158338064
Vanochtend ff wat steenboortjes gehaald. Zag ik dat ze er ook zijn met 1/4" bitaansluiting :)
Dus nu kan ik dakpannen boren en schroeven met m'n slagschroefmachine.
Voorheen deed ik dat met m'n schroef/boormachine, maar dat betekent ook 2 koffers meesjouwen.
Nu gewoon met de impact _O_

Zijn UNIDre boortjes van Rotec. En ze boren goed.

Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 20:57:11 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158338291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:51 schreef Drexciyan het volgende:
Vanochtend ff wat steenboortjes gehaald. Zag ik dat ze er ook zijn met 1/4" bitaansluiting :)
Voorheen deed ik dat met m'n schroef/boormachine, maar dat betekent ook 2 koffers meesjouwen.

[ afbeelding ]
Klopt, heb ik ook. Een van 3 mm

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 18-12-2015 21:21:09 ]
pi_158338451
Van houtboren wist ik het wel, maar van steenboren niet. Handig :)
pi_158343802

Dit weekend lekker frezen :)
pi_158343900
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:51 schreef Drexciyan het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe leuk vind zo'n boortje dat nou als die SSD begint te slaan? Breken ze niet af als luciferhoutjes?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_158344029
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:16 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]

Dit weekend lekker frezen :)
Mooi ding met al die accessoires erbij. Daar wordt ik nou echt hebberig van :')
Aanschaf van een nieuwe frees stond altijd helemaal onderaan mijn lijstje, tot ik deze zag :(
pi_158344344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:21 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Mooi ding met al die accessoires erbij. Daar wordt ik nou echt hebberig van :')
Aanschaf van een nieuwe frees stond altijd helemaal onderaan mijn lijstje, tot ik deze zag :(
En al helemaal als je deze prijs ziet
https://www.klium.nl/makita-rt0700cx3j-combinatie-kantenfrees-bovenfrees-710w-304103?gclid=CIGQ27Hv3skCFQQHwwodpx4Ipg
pi_158345064
quote:
Ik mag echt niks meer kopen, ik heb mijzelf de laatste tijd al veel te veel verwend ;)
Kan trouwens nog wel iets goedkoper als je 'm uit Duitsland laat komen.
pi_158346840
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:18 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hoe leuk vind zo'n boortje dat nou als die SSD begint te slaan? Breken ze niet af als luciferhoutjes?
Dat is het hem nou juist. Die begint niet te slaan :)
Ik gebruik ze eigenlijk alleen om dakpannen en hulpstukken te boren indien ze geschroeft moeten worden. Dan is er niet veel weerstand dus begint m'n machine niet te slaan. Dat merk ik met schroeven ook. Eerste stuk draait normaal totdat er teveel weerstand is en dan begint ie te slaan.

Maar ik heb ook metaalboren met 1/4" aansluiting en dan slaat de machine wel, maar ze breken niet af. Zijn overigens geen goedkope boortjes.
pi_158371218
Nieuwste aanwinsten, gekocht in de VS vorige week.
DeWalt accu cirkelzaag en slijptol.
5Ah accu`s heb ik maar in NL besteld, dat prijsverschil was maar een paar ¤ per stuk.
Die komen volgende week binnen denk ik.

Voor Atmoz en der Ludolf;
Oja, hadden ze ook ;)
pi_158372766
Mooi spul! :) Scheelt het nou veel met hier?
Omdat het bare tools zijn.
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 03:05:17 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158372951
Mooi blauw inderdaad yellowmoon23 :P
Een losse GKS18V is in Dld voor ¤159 te krijgen. Ik weet de dollarkoers niet en hoeveel btw /invoerrechten moet je bij invoer nog extra betalen?
pi_158373229
De slijptol en cirkelzaag waren allebei $119, in de VS zijn alle prijzen zonder salestax (soort BTW) de hoogte van de tax scheelt per staat.
In New York is dit 8,7%, maar er zijn ook staten waar je helemaal geen salestax betaalt (Alaska, Delaware, New Hampshire, Montana en Oregon)
Met salestax was het $129, omgerekend naar euro`s is dit ¤118.
In 2014 was de dollarkoers op een gegeven moment bijna 1,40, dan kom je op ¤92....

Btw en invoerrechten hoef je niet te betalen.
Je mag tot ¤430 belastingvrij invoeren in de EU, http://www.belastingdiens(...)elling_van_belasting
jammer genoeg geldt dit niet voor postpakketten....

Niet dat je bijna ooit controle ziet voor vluchten uit de VS bij de douane op het vliegveld......
En als ze al iemand aanhouden dan zijn het vaak aziaten, die nemen nog wel eens wat rare kruidenzooi enzo mee
pi_158379788
Dat scheelt een mooi beetje. Heb de prijzen hier even opgezocht.
Heb je de DCS361 accu-afkortzaag nog gezien daar?
Die staat nog op m'n wishlist. Ding komt volgend jaar naar Europa, maar hier het word het een iets ander model en neig erg om het US model te importeren, maar verzending is nog duurder dan de afkortzaag zelf :(

En inderdaad krom dat je ¤430 vrij mag importeren, maar dat niet geldt voor internetaankopen.
Dat gaat tot ¤45 :')
pi_158381734
:Y Ja, die accuafkortzaag heb ik gezien, mooi ding.
http://www.homedepot.com/(...)w-DCS361M1/205983654
$399, valt nog onder de belastingvrijstelling dus :7
Mooie strik eromheen en mee als bagage in het vliegtuig.

[ Bericht 22% gewijzigd door bluemoon23 op 20-12-2015 20:10:17 ]
pi_158386894
Ik heb het youtube ding eens bekeken maar ik snap het even niet. Bij een afkortzaag wil je een afzuiging, en die moet prik. Dan pak je toch ook je normale afkortzaag met staartje? Waarom een zaag op accu en dan een normale stofzuiger erop aansluiten? Beetje bouwzuiger heeft zelfs een stopcontact met inschakelrelais :?
pi_158387187
Je hoeft er geen stofzuiger op aan te sluiten he ;)
Dat doet het accu verhaal ook een beetje teniet. Zo'n ding is makkelijk voor aftimmerwerk bijv. bij renovatie en nieuwbouw. Als een huis leeg staat, maak ik me niet zo druk om een beetje zaagsel.

Het is ook meer voor erbij.
pi_158387377
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 19:04 schreef Drexciyan het volgende:
Je hoeft er geen stofzuiger op aan te sluiten he ;)
Dat doet het accu verhaal ook een beetje teniet. Zo'n ding is makkelijk voor aftimmerwerk bijv. bij renovatie en nieuwbouw. Als een huis leeg staat, maak ik me niet zo druk om een beetje zaagsel.

Het is ook meer voor erbij.
Goed, maar dat wel een heel specifieke situatie. Ik vind het een mooi ding hoor, voor dat geld zou ik zijn grote broer met touwtje nemen. Het blijft toch een (semi)stationair apparaat, de nood om draadloos te kunnen werken ontgaat me dan ook. In ieder geval voor de huis tuin en hobbyschuur klussen :P
pi_158387542
Maar wel een die in mijn werk veel voorkomt ;)
Ik heb z'n grote broer (DWS780), maar die zeul je niet voor je lol mee.
En er zijn ook wel eens klussen waar je haspel aan haspel moet knopen om ergens stroom te krijgen. Laatst nog. 3 haspels. Afkortzaag ging nog maar net.
Dus voor mij heeft het wel waarde, maar voor thuisgebruik of in een werkplaats heb je er inderdaad niets aan :Y
  zondag 20 december 2015 @ 19:43:33 #47
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158388079
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:55 schreef Drexciyan het volgende:
Dat scheelt een mooi beetje. Heb de prijzen hier even opgezocht.
Heb je de DCS361 accu-afkortzaag nog gezien daar?
Die staat nog op m'n wishlist. Ding komt volgend jaar naar Europa, maar hier het word het een iets ander model en neig erg om het US model te importeren, maar verzending is nog duurder dan de afkortzaag zelf :(

En inderdaad krom dat je ¤430 vrij mag importeren, maar dat niet geldt voor internetaankopen.
Wat een gaaf ding :D .
Ik wist niet dat dit bestaat.
pi_158388736
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 19:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, maar dat wel een heel specifieke situatie.
Voor jou is het heel specifiek als jij hem binnen gebruikt ;)

Maar in de ruwbouw of als je het zaagwerk toch buiten doet is stofafzuiging niet zo belangrijk.
Ik zie niet veel aannemers die hun stofzuiger in de modder of het zand naast de stapel met hout neerzetten.
Makita en Metabo hebben ook draadloze afkortzagen.

Bosch zo te zien nog niet, Atmoz moet bij de volgende vergadering maar even met het hoofdkantoor overleggen, want dit kan natuurlijk niet :( ;)

En voor de Festool fanboys: Tadaa *O* de accu invalzaag :7 https://www.festool.de/Pr(...)C-55-Li-5-2-REB-Plus

[ Bericht 11% gewijzigd door bluemoon23 op 20-12-2015 20:21:57 ]
pi_158391239
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 14:55 schreef Drexciyan het volgende:

Dat is echt debiel. :{
pi_158394254
Als ze die grens van ¤430 ook voor webshop aankopen bij Amazon, Ebay etc laten gelden dan is het hek natuurlijk van de dam.
Dan gaat iedereen massaal in de VS en China inkopen.

De fysieke detailhandel wat nog over is kan dan helemaal wel dicht en de NL webshops krijgen het dan ook aardig lastig.
Tevens loopt de staat dan aardig wat BTW inkomsten mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')