abonnement Unibet Coolblue
pi_158923793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Schroeven koop ik ook meestal bij Ecotools, heb ze in de meeste maten wel. Nooit problemen mee. Heb dan wel de Pozidrive variant, van de torx variant wordt je horendol van het bitjes wisselen stel ik mij zo voor :') 3,5mm is torx 10, 4mm torx 20, ga zo maar door. Kan je beter gewoon een paar goede Pozidrive bitjes van Wera kopen, of je kiest voor een ander merk schroeven.
Ik ben niet iemand die dagelijks aan het schroeven is, en torx lijkt mij wat prettiger eigenlijk.
Een goede bitset heb ik gelukkig al.
Lange benen koud hoofd.
pi_158927091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:08 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die dagelijks aan het schroeven is, en torx lijkt mij wat prettiger eigenlijk.
Een goede bitset heb ik gelukkig al.
Dat hangt er dus vanaf. Als de meestgebruikte maten het zelfde torx bitje hebben wel. Ik gebruik vaak 3,5mm en 4mm dik, bij Ecotools hebben die twee verschillende bitjes waardoor je elke keer moet wisselen. Bij Heco schroeven bijvoorbeeld zijn zowel 3,5mm als 4mm met torx 15, dus dan heb je dat probleem weer niet. Ligt dus ook aan het merk schroeven wat je gebruikt.

Daarbij pak ik ook best vaak gewoon een schroevendraaier, dan zou ik ook een collectie torx schroevendraaiers moeten aanschaffen. Doe mij maar gewoon Pozidrive, meeste schroeven zijn gewoon in maat 2 dus dan hoef je eigenlijk nooit te wisselen.

Uiteindelijk schroef ik niet zo veel, gebruik veel liever een tacker. Gaat snel, gaatjes zijn klein en makkelijk weg te plamuren. Met gewone spijkers gaat het ook wel hoor, als je een dreveltje erbij koopt. Kost wel wat meer tijd, maar aan de andere kant moet je met schroeven vaak ook voorboren, souvereinen en twee keer plamuren. Keuzes, keuzes... ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door usernaamvergeten op 08-01-2016 16:51:41 (taalvaut) ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:23:33 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158930017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:43 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat hangt er dus vanaf. Als de meestgebruikte maten het zelfde torx bitje hebben wel. Ik gebruik vaak 3,5mm en 4mm dik, bij Ecotools hebben die twee verschillende bitjes waardoor je elke keer moet wisselen. Bij Heco schroeven bijvoorbeeld zijn zowel 3,5mm als 4mm met torx 15, dus dan heb je dat probleem weer niet. Ligt dus ook aan het merk schroeven wat je gebruikt.

Daarbij pak ik ook best vaak gewoon een schroevendraaier, dan zou ik ook een collectie torx schroevendraaiers moeten aanschaffen. Doe mij maar gewoon Pozidrive, meeste schroeven zijn gewoon in maat 2 dus dan hoef je eigenlijk nooit te wisselen.

Uiteindelijk probeer ik schroef ik niet zo veel, gebruik veel liever een tacker. Gaat snel, gaatjes zijn klein en makkelijk weg te plamuren. Met gewone spijkers gaat het ook wel hoor, als je een dreveltje erbij koopt. Kost wel wat meer tijd, maar aan de andere kant moet je met schroeven vaak ook voorboren, souvereinen en twee keer plamuren. Keuzes, keuzes... ;)
Godver! nou moet ik een tacker, lul! }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158932737
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Godver! nou moet ik een tacker, lul! }:|
Ga eerst maar eens 2 jaar alles handmatig spijkeren en drevelen, dan heb je 'm wel verdiend :P

Mini brad tacker ligt trouwens alweer bij Ecotools ter reparatie :{
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:08:49 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158933208
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:53 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens 2 jaar alles handmatig spijkeren en drevelen, dan heb je 'm wel verdiend :P

Mini brad tacker ligt trouwens alweer bij Ecotools ter reparatie :{
Spijkeren doe ik al zoooooooo lang niet meer.. al heb ik pas stomtoevallig nog iets gefikst met 2 spijkertjes (én gedreveld) wat niet geschroefd kon worden :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158938780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mini brad tacker ligt trouwens alweer bij Ecotools ter reparatie :{
Bij luchtgereedschap wat heel veel draaiuren krijgt zoals tackers, kun je denk ik beter een merkding kopen dan een China Export exemplaar van ecotools.

Niet bij luchtgereedschap wat je sporadisch gebruikt natuurlijk, ik heb een paar jaar geleden een pneumatische popnageltang gekocht van een marktplaatshandelaar.
Het ding was ¤30 nieuw, bijna net zo duur als een Gesipa handtang.
Die ¤30 was snel terugverdiend als je kijkt hoe snel als dat gaat. _O_
  vrijdag 8 januari 2016 @ 20:30:16 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158939064
Mijn tackers gebruik ik echt zelden. Schroeven O+ .
Al is een tacker wel erg handig om dingen ff snel vast te zetten zoals rachels, panlatten, etc.
pi_158941898
Binnenkort mag ik weer gaan klussen en voorheen deed ik dit altijd op de grond/behangtafel/trap etc. Ik ben op zoek naar een goede workmate/werktafel waar ik het een en ander in vast kan zetten. Geen wankele tafel en zo min mogelijk plastic. Welke hebben jullie goede ervaringen mee?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 22:33:56 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158943750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:48 schreef Reticulum het volgende:
Binnenkort mag ik weer gaan klussen en voorheen deed ik dit altijd op de grond/behangtafel/trap etc. Ik ben op zoek naar een goede workmate/werktafel waar ik het een en ander in vast kan zetten. Geen wankele tafel en zo min mogelijk plastic. Welke hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik heb het jarenlang gedaan op 2 zelfgebouwde schragen met een los blad erop wat ik had geschroefd van geimpregneerde schuttingplanken. Ideaal, licht, makkelijk weg te zetten als je het niet gebruikt en waterproof, dus ik kon het zo in de tuin laten staan als ik daar bezig was.

Ik heb nog steeds zoiets trouwens voor als ik in de zomer lekker in het zonnetje in de tuin wil rotzooien 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158945812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij luchtgereedschap wat heel veel draaiuren krijgt zoals tackers, kun je denk ik beter een merkding kopen dan een China Export exemplaar van ecotools.

Niet bij luchtgereedschap wat je sporadisch gebruikt natuurlijk, ik heb een paar jaar geleden een pneumatische popnageltang gekocht van een marktplaatshandelaar.
Het ding was ¤30 nieuw, bijna net zo duur als een Gesipa handtang.
Die ¤30 was snel terugverdiend als je kijkt hoe snel als dat gaat. _O_
Ik gebruik die mini-bradtacker niet zo vaak. Was de 3e keer al kapot, heb er nog geen 50 nagels mee geschoten. Trekker deed het niet meer, vuurde al af als je de contactbeveiliging op het werkstuk zette. Niet echt veilig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:30 schreef bleiblei het volgende:
Mijn tackers gebruik ik echt zelden. Schroeven O+ .
Ieder zijn ding ;)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:28:55 #161
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_158957937
leden, hoe zit het met het in Amerika kopen van gereedschap en het invoeren hier in Nederland?



Ben deze demolition hamer tegen gekomen die ik wel gaaf vind en eigenlijk wil hebben om te hebben :P een Wilton Bash Sledge Hammer (1,8kg steel 40cm)

Nu kost die in Amerika op amazone 55 dollar
(http://www.amazon.com/Wil(...)words=wilton+hammer)

Kijk ik bij de Duitse amazone dan zit je op een bedrag van 210euro.... nou voor een hamer van 1,8kg en 40cm lang vind ik dat te duur hahaha

Misschien wil ik wel een iets zwaardere, langere versie. Mijn vader gaat in februari naar Amerika dus dan wil ik evt vragen of die het wilt meenemen, maar als je hier in NL dan 150 euro invoerrechten moet betalen dan is het ook een dikke doei.

Iemand ervaring? Kan je een 'cadeautje' gewoon invoeren?
pi_158959394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:28 schreef Maquez het volgende:
leden, hoe zit het met het in Amerika kopen van gereedschap en het invoeren hier in Nederland?

[ afbeelding ]

Ben deze demolition hamer tegen gekomen die ik wel gaaf vind en eigenlijk wil hebben om te hebben :P een Wilton Bash Sledge Hammer (1,8kg steel 40cm)

Nu kost die in Amerika op amazone 55 dollar
(http://www.amazon.com/Wil(...)words=wilton+hammer)

Kijk ik bij de Duitse amazone dan zit je op een bedrag van 210euro.... nou voor een hamer van 1,8kg en 40cm lang vind ik dat te duur hahaha

Misschien wil ik wel een iets zwaardere, langere versie. Mijn vader gaat in februari naar Amerika dus dan wil ik evt vragen of die het wilt meenemen, maar als je hier in NL dan 150 euro invoerrechten moet betalen dan is het ook een dikke doei.

Iemand ervaring? Kan je een 'cadeautje' gewoon invoeren?
Je mag in je bagage tot iets van 430 euro vrij invoeren per persoon. Zolang je daar onder blijft is hooguit het gewicht van de bagage een probleem :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_158961139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:28 schreef Maquez het volgende:
leden, hoe zit het met het in Amerika kopen van gereedschap en het invoeren hier in Nederland?

[ afbeelding ]

Ben deze demolition hamer tegen gekomen die ik wel gaaf vind en eigenlijk wil hebben om te hebben :P een Wilton Bash Sledge Hammer (1,8kg steel 40cm)

Nu kost die in Amerika op amazone 55 dollar
(http://www.amazon.com/Wil(...)words=wilton+hammer)

Kijk ik bij de Duitse amazone dan zit je op een bedrag van 210euro.... nou voor een hamer van 1,8kg en 40cm lang vind ik dat te duur hahaha

Misschien wil ik wel een iets zwaardere, langere versie. Mijn vader gaat in februari naar Amerika dus dan wil ik evt vragen of die het wilt meenemen, maar als je hier in NL dan 150 euro invoerrechten moet betalen dan is het ook een dikke doei.

Iemand ervaring? Kan je een 'cadeautje' gewoon invoeren?
Dit kan je gewoon invoeren in ruim bagage. Heb zelf vorig jaar 11 kilo aan lijmtangen mee genomen in de koffer. Geen probleem. Behalve de achterlijk zware koffer tillen.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:33:51 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158987151
Hmkay; ik ben op zoek naar een elektrische excentrische schuurmachine. Moet roterend zijn omdat mooier resultaat, moet stofafzuiging hebben omdat ik meestal binnen werk.

Ik ben een Festool fan, dus logischerwijze zou de keuze zijn om een Festool
RO 150 FEQ-Plus Rotex
te pakken, kost wat, heb je wel best of the best..

Maar... nou komt 'ie natuurlijk, kom ik bij GereedschapPro deze tegen.. en nou ben ik op het verkeerde been gezet, en weet ik niet in welke kruising ik de bal moet knallen :{

Iemand toevallig steekhoudende argumenten? liefst ervaringsdeskundige met één van de 2, of allebei?

Ik doe het nu voornamelijk met een excentrisch goedkooop ding op lucht zonder afzuiging, maar doordat het kreng op lucht werkt, is hij ook zo lomp als morgen de hele dag.. zelfs met 240 erop reest dat ding overal als en jekko doorheen, en daar wil ik vanaf.

Voordelen die ik zo zie aan beide machines: Festool, omdat O+ Festool O+ maar dat is persoonlijk natuurlijk, maar is bewezen oerdegelijk, krijg van die mannen 5 jaar garantie, en garantie betekent ook GARANTIE bij Festool. Bekend terrein dus, en vertrouwd.. Nadeel van Festool is dat extra accessoires altijd duur zijn, maar schuurpapier kun je ook wat goedkoper pakken als het goede spul niet nodig is, want het werkt ook gewoon met de oude vertrouwde gaatjeszooi.

Voordeel wat is zo rap zie aan de Mirka (ken heel dat merk niet eigk.) is dat je er een 125 en 150mm schuurvoet bij krijgt, de powerswitch is denk ik heel fijn bovenop (al kun je de Festool denk ik gewoon locken in 'aan' positie. Stofafzuiging schijnt héél erg goed te zijn, maar dan weer wel met hún specifieke schuurpapier, wat niet bepaald goedkoop is (bijna de helft duurder als OEM Festool papier).

En wat me een beetje bevreemdt: de Festool neemt 720watt op, en de Mirka 'maar' 350watt..

Anyone?

Deze kijken helpt ook een beetje :+



[ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 10-01-2016 16:44:46 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 16:50:41 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158987736
Dat verschil in vermogen, misschien is dat het verschil tussen opgenomen en afgegeven vermogen?

Dat hele Mirka zegt mij niets, maar je zou verwachten dat het wel goed spul is.

Je zou ook nog voor een Rupes schuurmachine kunnen gaan, onderhuids is dat een Festool :)
http://www.nonpaintstore.(...)e-schuurmachine.html

En dan kan ik het niet laten ook nog even een blauwe te noemen, Bosch GEX125-150AVE. Voor ¤250 inclusief (als je hem in Dld besteld) heb je dan een machine met zowel 125mm als 150mm zool.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 januari 2016 @ 17:17:18 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158988649
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:50 schreef derLudolf het volgende:
Dat verschil in vermogen, misschien is dat het verschil tussen opgenomen en afgegeven vermogen?

Dat hele Mirka zegt mij niets, maar je zou verwachten dat het wel goed spul is.

Je zou ook nog voor een Rupes schuurmachine kunnen gaan, onderhuids is dat een Festool :)
http://www.nonpaintstore.(...)e-schuurmachine.html

En dan kan ik het niet laten ook nog even een blauwe te noemen, Bosch GEX125-150AVE. Voor ¤250 inclusief (als je hem in Dld besteld) heb je dan een machine met zowel 125mm als 150mm zool.
Rupes vind ik een te groot en log ding, en die blauwe :+ is een model wat ik niet zoek.

Wmb gaat de aankoop tussen de 2 eerder genoemde machines.

Dat verschil in vermogen zal hem idd daar ergens in zitten denk ik. Moeilijk te vergelijken want de Mirka is een borstelloze machine, dus daar heb je dan neem ik aan ook minder verlies tussen opnemen en afgeven. Het hete hangijzer zit hem natuurlijk in de fiks duurdere aanschaf icm 2 jaar kortere garantie. De Mirka krijgt 24 maanden, en 12 maanden extra na registratie op de site. (kunnen ze je lekker spammen :') )

Heb nu diverse filmpjes zitten kijken, en het enige wat ook volgens die testers in de buurt komt van de Mirka is een Festool, dus wdb wordt mijn standpunt alleen maar bevestigd.

Ow, en tis een beetje flauw dat die Mirka wel in een systainer wordt geleverd, maar wel een on-top versie, dus die kan alleen bovenop de stapel systainers.. schurkjes :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 17:21:42 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158988799
Die Mirka is ook een mooi ding zeg, ook lekker compact.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158989332
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, en tis een beetje flauw dat die Mirka wel in een systainer wordt geleverd, maar wel een on-top versie, dus die kan alleen bovenop de stapel systainers.. schurkjes :+
Nee hoor, je krijgt dezelfde als die Festool levert. Een T-Loc, opvolger van de classic systainer.

Het merk Mirka heb ik wel eens bij Woodworking voorbij zien komen, volgens mij waren ze er wel tevreden over. Festool is natuurlijk ook een goede machine.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:43:16 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158989337
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:21 schreef derLudolf het volgende:
Die Mirka is ook een mooi ding zeg, ook lekker compact.
Ja, dat is de garp ook een beetje.. hier zie je hem naast een 150 FEQ. Effe op de pics klikken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 januari 2016 @ 17:56:07 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158989633
Oh, én... bij de Festool kun je de excentrische beweging uitzetten... waarom zou je dat willen? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 18:13:18 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158989987
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:43 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt dezelfde als die Festool levert. Een T-Loc, opvolger van de classic systainer.

Het merk Mirka heb ik wel eens bij Woodworking voorbij zien komen, volgens mij waren ze er wel tevreden over. Festool is natuurlijk ook een goede machine.
Wie was daar positief over? Hele forum is daar Festool gek volgens mij. Sander/Gereedschappro is dan weer 'anti' volgens mij. Tenminste, die is helemaal van Mafell en dus ook dat Mirka
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 18:14:09 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158990007
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, dat is de garp ook een beetje.. hier zie je hem naast een 150 FEQ. Effe op de pics klikken.
Dan is de vraag natuurlijk, ga jij er mee werken of mag Anne er mee spelen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 januari 2016 @ 18:28:01 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158990318
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wie was daar positief over? Hele forum is daar Festool gek volgens mij. Sander/Gereedschappro is dan weer 'anti' volgens mij. Tenminste, die is helemaal van Mafell en dus ook dat Mirka
Ik vind daar idd hele volksstammen die Festool roepen :X

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan is de vraag natuurlijk, ga jij er mee werken of mag Anne er mee spelen :P
Ikke, maar Anne mag ook wel hoor, maar die vindt klussen en knutselen niks volgens mij O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 18:32:53 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158990459
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef Sounddragon het volgende:


Ikke, maar Anne mag ook wel hoor, maar die vindt klussen en knutselen niks volgens mij O-)
Anne houdt wel van kleine gele dingen met veel vermogen toch? ;)

(Ter informatie, het gaat hier om een knalgele Seat Ibiza. Voordat jullie vreemde ideeën krijgen :P )
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 januari 2016 @ 18:34:19 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158990485
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Anne houdt wel van kleine gele dingen met veel vermogen toch? ;)
Mjah, als ze er in- of op kan rijden wel ja.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')