abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158231487
Beterschap estrys (en gezin estrys.. Want zo te horen gaat t viral? :X).

Fuck, toch niet verzekerd voor extra kraamzorg. Net gebeld en toch maar ingekocht voor min. 2 dagen.. Hmpf. Ik vind het zo'n waardeloos systeem dat je maar 1x in het jaar kan switchen van verzekeraar. Iemand goede tips waar ik nu op moet letten, nu de kleine bijgeschreven wordt?

Betere nacht gehad! Ze kwam netjes rond de tijden. Ik merk alleen wel dat ze uit mn rechterborst veel minder drinkt (die is/was ontstoken) en dan dus de keer erop eerder komt voor voeding. En ze heeft weer gespuugd zo te voelen (natte schouders).

En vanochtend had ze zichzelf compleet boven de dekens uitgewurmd :? Heeft ze het dan te warm?
pi_158231774
Beterschap Estrys! Klinkt als het virus wat hier ook toe heeft geslagen in het weekend.
Goede nieuws: het duurde hier maar een dag. en toen kreeg mijn man het.

Ik heb geen tips wat betreft verzekeringen zusje. Ik dacht wel dat er een topic over was.
pi_158232157
Hebben jullie een voetenzak in de maxicosi?
  maandag 14 december 2015 @ 10:28:52 #79
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158232308
Ima,
Ik wel. Lekker warm!

En over het afbouwen van de borstvoeding. Het gaat me niet om de reactie van m'n collega's. Maar het kolven gaat zo slecht en ze heeft toch 3x 130 ml per dag noeig als ik haar weg breng. Ik heb dagen dat ik maar 100 ml kolf! En dan bedoel ik dus: restjes na het drinken, gewoon 10 minuten kolven na 6 uur geen voeding... Het is net alsof m'n borst op slot slaat wanneer se kolf er aan hangt en dat breekt me op.
pi_158232369
Wij ook IMA. Al ligt ie in de auto half opengeslagen omdat de winter nog niet echt wil :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158232371
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158232390
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja O+ lekker warm. Van koeka met teddy. Weet alleen niet of t nodig is want wordt alleen in de auto gebruikt
pi_158232436
Ik laat de maxicosi altijd in de auto staan en was het bestaan van de voetenzak vergeten. :@
pi_158232486
Bleh mijn moeder komt op maandag altijd oppassen. Eigenlijk niet nodig maar wel fijn. Nu heb ik het juist vandaag wel nodig. Is het half elf geweest en ze is er nog niet :(

Op karakter dan maar :')
pi_158232690
Wij hebben een voetenzak met fleece aan de binnenkant O+ van het merk Kees.

Sjaak sliep vannacht *O* 23.30-7.15 en 8.00-10.00u *O* en ik dus ook! Slaap doet een mens goed!

Hetzusjevan, heb je couveusenazorg? Of andere kraamzorg?
pi_158232934
Voetenzak: ja, maar ik heb een universele die ook prima functioneert als slaapzakje in de kinderwagen! Hij ligt nu dus voornamelijk daar in. In de maxi cosi heb ik een wikkeldeken liggen.

Ik heb straks nacontrole in het ziekenhuis. W. is gewoon alweer 6 weken vandaag :o . Waar is de tijd gebleven..
pi_158233072
Voor in de MC heb ik een voetenzakdekengeval, maar tot nu toe hebben we die amper gebruikt voor mijn zweetkopje. We doen meestal een dekentje over de beentjes.

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:28 schreef faptist het volgende:
En over het afbouwen van de borstvoeding. Het gaat me niet om de reactie van m'n collega's. Maar het kolven gaat zo slecht en ze heeft toch 3x 130 ml per dag noeig als ik haar weg breng. Ik heb dagen dat ik maar 100 ml kolf! En dan bedoel ik dus: restjes na het drinken, gewoon 10 minuten kolven na 6 uur geen voeding... Het is net alsof m'n borst op slot slaat wanneer se kolf er aan hangt en dat breekt me op.
Niet om je op andere gedachten te brengen, maar ter informatie: ik kolf ook niet genoeg (nooit gekund ook). Ik kolf tegenwoordig op mijn werk 1x voor de stimulatie. Heb ik na 1 of 2 dagen genoeg verzameld voor een portie, dan krijgt J dat mee naar het kdv. Verder krijgt hij op de opvang fv en thuis volledig bv. Ik heb gehoord dat je de meeste kans hebt dat je productie het redt als je elke 8 uur een keer aanlegt of kolft, vandaar. Ik heb alleen last van stuwing als J onverwachts een nacht doorslaapt.

Ik zat net de kerstpresentjes voor het kdv in te pakken. J probeerde steeds het inpakfolie te pakken O+ Dat knispert ook zo mooi!
pi_158233469
quote:
Wij ook, ideaal!
Deze doen we sinds vorige week ook in de kinderwagenbak. Stuk makkelijker dan dekentje/lakentje.
pi_158233542
Ik heb wel een voetenzak (Wallaboo) in de wagen, maar in de maxicosi leg ik altijd gewoon een dekentje over N. heen, ik vind dat ze er altijd zo warm uitkomt.
pi_158233660
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:23 schreef hetzusjevan het volgende:

En vanochtend had ze zichzelf compleet boven de dekens uitgewurmd :? Heeft ze het dan te warm?
Was hier ook zo, met 1 week oud nog maar. Sommige baby's zijn erg bewegelijk in bed.
Ik heb toen gekozen voor een slaapzakje (witte van de Hema mt 50/62), mouwtjes afgeritst en van die handschoentjes bij koude handjes.

Eigenlijk hoef je dan geen lakentje en deken meer te gebruiken, maar ik stop maar nog wel onder een dun lakentje (dubbel gevouwen).
pi_158233865
quote:
Ja, een Wallaboo, maar die gebruik ik in de kinderwagen op het moment. In de maxicosi doe ik hem in zo'n wikkeldoek met gaten, anders is het te warm. Ding gaat alleen in de auto en niet op de fiets.
pi_158234080
Ik heb nu een dekentje inderdaad, maar ik vind het wel fris.. Gebruik de maxi cosi ook vaak bij boodschappen.
pi_158234179
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, een Wallaboo, maar die gebruik ik in de kinderwagen op het moment. In de maxicosi doe ik hem in zo'n wikkeldoek met gaten, anders is het te warm. Ding gaat alleen in de auto en niet op de fiets.
Mijn auto wordt pas na 10-15 minuten echt lekker warm, dus een voetenzak is geen overbodige luxe. Ik zit zelf in de winter ook met handschoenen in de auto :D
pi_158234254
:* voor alle mama's met bv-struggles... lijkt me lastig.

Wij hebben ook een voetenzakding in de mc en daardoor doe ik Fedde vaak geen jasje aan want hij zweet zich dan echt het apelazerus. Als we straks over gaan naar de buggy hebben we ook een voetenzak maar misschien dat ik dan wel een koeka wil, het ziet er zo lekker warmpjes uit.

Wij hebben sinds 2 maanden ook een kat, jonkie net iets jonger dan Fedde zelf, en die 2 zijn gek op mekaar... zoeken mekaar steeds op O+ Ik moet er wel steeds bij blijven want Fedde grijpt gewoon in het wilde weg en dat begrijpt Linus niet altijd even goed dus voor dat er dan nagels in baby zitten probeer ik ze uit elkaar te halen maar ze willen zo graag samen (Linus parkeert zichzelf ook altijd precies tussen Fedde en speeltje of jat gewoon het speeltje in kwestie en gaat 3 meter verderop zitten waar het voor nu nog veilig is). :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het hier lekker zijn gangetje, manneke is strontverkouden en piept en roggelt als een oude shag-roker maar is nog steeds vooral een heel blij ei. O+
pi_158235281
Nohh, baby en kitten, zo cute O+

Onze kat (chagrijnige ex-kater van 12) bleef in het begin zoveel mogelijk uit de buurt bij Ketel. Inmiddels durft hij wel weer bij ons te komen liggen als we Ketel erbij hebben, maar ware liefde is het bepaald nog niet. :P
pi_158235501
Dank voor jullie lieve berichtjes. KMA is min of meer uitgesloten door CB omdat ik volledig BV geef. Ik weet niet of dat waar is, maar ik hou het nog wel in mijn achterhoofd in ieder geval.

Wat mijn moeder denkt is verborgen reflux en daar zit wel wat in. Ook een aantal dingen kloppen dan weer niet... Woensdag gaan we naar de kinderarts en dan wil ik dit bespreken. Ik ben al vanaf vrijdag filmpjes aan het maken van pijnmomenten zodat ik iets kan laten zien wanneer meneer besluit om weer alleen lief te lachen naar de dokter (ze ziet er dan ook wel erg goed uit...)

Over kolven. Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan dat ik ook maar weinig hoeveelheden kolf. Net of mijn borsten dichtklappen. Ik heb me daar ook druk over gemaakt maar heb me nu bij neergelegd. Ik ga alleen wel over op kv als mijn verlof voorbij is.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_158235537
Lijnloos wat lief O+

Zo terug van de huisarts. Mijn afspraak stond niet in de agenda :( er tussen gepropt dan ben je zo weer een uur verder. Ha hoorde niets vreemd aan zijn snurken en vroeg of ik een afspraak met de kno arts wilde of wilde afwachten. Omdat G goed groeit en geen last heeft, en ik sowieso overweeg om de bv af te bouwen wacht ik nog even af, de 28e heb ik zelf een afspraak en krijg dan een verwijzing mee als het snurken nog aanwezig is. Vroeg ze of ik een recept had voor het spiraaltje. Nee dat is me niet verteld. Kreeg ik die alsnog mee anders had ze me de 28e weggestuurd voor een nieuw recept. Waarom die assistente niet direct zei dat ik een recept nodig had.. 8)7

G heeft een knalrood gezichtje, trekt niet weg, zag ik naderhand. Wat dit nou weer is? Temperatuur is 37.0, hij is actief. Allergie? Maar voor wat? De kv? iets in t zwembad?
pi_158235609
Selvaria, wat lief, je viking N. Ze gaat steeds meer op je lijken zeg, jeetje!

Hupje, dat is wel een geruststelling dat J ook een periode heeft gehad met minder brabbelen.

Over de poes, wat Mariposas zegt geldt hier ook. Ik sleep hem al 16 jaar met me mee dus wegdoen is geen optie.

Voetenzak heb ik hier nog nieuw in de kast liggen. Wolk zweet hem de pan uit met alleen een dekentje in de Maxicosi dus dat lijkt me meer dan voldoende. De babywagen gebruik ik niet dus ook daarin is 'ie niet nodig.

Wat lief Lijnloos! Heel schattig en leuk dat ze zo samen opgroeien. Ben zelf ook samen opgegroeid met een kat, we waren altijd dikke maatjes.

1Girl, eet en drink jij ook koemelkvrij dan, dat KMA is uitgesloten door het CB? Want zolang jij koemelk binnenkrijgt, krijgt je zoontje dat ook. In ontzettend veel producten zit onverwachts koemelk verwerkt (brood, koekjes, nja, noem maar op) dus je kunt er meer van binnenkrijgen dan je weet. Alleen melk en kaas ontwijken is niet genoeg. Selvaria heeft hier ruim ervaring mee.
pi_158235962
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:59 schreef 1stGirl het volgende:
Dank voor jullie lieve berichtjes. KMA is min of meer uitgesloten door CB omdat ik volledig BV geef. Ik weet niet of dat waar is, maar ik hou het nog wel in mijn achterhoofd in ieder geval.
Ik gaf ook volledig bv en mijn baby was toch echt vreselijk beroerd van zijn KMA! Zelfs met een klein foutje in mijn dieet merken we het meteen.

Cassandra, tijd voor een andere huisarts? Wat irritant! (En nu vraag ik me ineens af hoe het met LuDann en haar huisarts is)

Ik word zo blij van mijn broodsmikkelende baby O+ Alleen jammer van de luiers, hij heeft er nog wel moeite mee.
pi_158236099
O ja Cassandra hadden wij je hier ook kunnen vertellen van dat recept :P

Lijn O+ die van jullie lijkt heel erg op onze weggelopen kat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')