SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is inderdaad iemand van de Eagles. Nooit een Ajacied geweest en er bovendien op een nare manier weggegaan als spelerquote:Op vrijdag 11 december 2015 00:09 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Leuke is ook dat hij eenneagles man is. Het boeide hem.toen ook geen reet dat Ajax van Groningen verloor. Was een mooi intervieuwRED ONS HENNIEGOD![]()
Hij doet het ook puur en alleen voor het geld. Dat hoor je aan alles in zijn mediaverschijningen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Is inderdaad iemand van de Eagles. Nooit een Ajacied geweest en er bovendien op een nare manier weggegaan als speler![]()
Ik denk dat de consensus wel is dat we minimaal twee ervaren krachten nodig hebben om iets te kunnen presteren in Europa volgend jaar. Tegelijkertijd barsten we natuurlijk van het talent. Voor welke posities moeten die ervaren versterkingen eigenlijk komen?
Ik zou momenteel zeggen: centrumspits en centrale verdediger.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Het is een zakenmannetje in hart en nieren jaquote:Op vrijdag 11 december 2015 00:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij doet het ook puur en alleen voor het geld. Dat hoor je aan alles in zijn mediaverschijningen.RED ONS HENNIEGOD![]()
Het maakt me eerlijk gezegd geen donder uit waar ze gespeeld hebben, als ze maar kunnen voetballen. Dat is al heel wat bij Ajax tegenwoordig. Ik ben wel met je eens dat een spits extra geen overbodige luxe isquote:Op vrijdag 11 december 2015 00:15 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat de consensus wel is dat we minimaal twee ervaren krachten nodig hebben om iets te kunnen presteren in Europa volgend jaar. Tegelijkertijd barsten we natuurlijk van het talent. Voor welke posities moeten die ervaren versterkingen eigenlijk komen?
Ik zou momenteel zeggen: centrumspits en centrale verdediger.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Spits inderdaad, linksback wat mij betreft ook. Dijks vind ik ondanks een leuk begin toch maar matig.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:15 schreef Morendo het volgende:
Ik zou momenteel zeggen: centrumspits en centrale verdediger.![]()
Plus dat de back-up er eigenlijk niet isquote:Op vrijdag 11 december 2015 00:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Spits inderdaad, linksback wat mij betreft ook. Dijks vind ik ondanks een leuk begin toch maar matig.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Riedewald en Veltman zal volgend jaar ook nog te licht zijn in Europa. Ik zie liever één sloper centraal achterin. Backpositie vind ik niet zo belangrijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Spits inderdaad, linksback wat mij betreft ook. Dijks vind ik ondanks een leuk begin toch maar matig.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Geldmannetje in alles. Altijd maar een zoutzakkerige uitstraling op alle officiële foto's. Hoe hij ook in beeld is op de tribunes: altijd zuur gezicht of bellend. De leugens waarmee hij zijn straat schoon probeerde te vegen op de recente Aandeelhoudersvergadering. Het is een gore klootzak die alles voor eigen gewin doet. Dat zijn de meeste enge jongens van het soort. Zo weinig gevoel en luisterend oor voor de ander.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is een zakenmannetje in hart en nieren ja![]()
Deze?quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:26 schreef Brammess het volgende:
We hadden toch een linksback gevonden ergens in Noorwegen?
http://www.ajaxunlimited.(...)e-noorse-verdediger/Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Hoeft niet slecht te zijn natuurlijk. Kijk Smit bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De voorzittersrol is natuurlijk wat anders dan de rol van Technisch Directeur. Jan heeft wel een visie en ambitie, iets wat Overmars ontbeert in sportief opzicht.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hoeft niet slecht te zijn natuurlijk. Kijk Smit bijvoorbeeld.![]()
Smit heeft tenminste clubliefde .quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:32 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hoeft niet slecht te zijn natuurlijk. Kijk Smit bijvoorbeeld.RED ONS HENNIEGOD![]()
Kun je hem dat wel kwalijk nemen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De voorzittersrol is natuurlijk wat anders dan de rol van Technisch Directeur. Jan heeft wel een visie en ambitie, iets wat Overmars ontbeert in sportief opzicht.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Dat 'barsten van het talent' valt ook wel mee hoor. Die tete en EL ghazi zijn goed. Maar dan houdt het ook wel op.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:15 schreef Morendo het volgende:
Ik zou momenteel zeggen: centrumspits en centrale verdediger.![]()
Bazoer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 04:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat 'barsten van het talent' valt ook wel mee hoor. Die tete en EL ghazi zijn goed. Maar dan houdt het ook wel op.Amen.![]()
Zakenmannetje? Ik vind hem eigenlijk meer een tweedehands autoverkoper.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel wat van weg al is zakenmannetje met de nadruk op dat laatste min of meer hetzelfde.quote:Op vrijdag 11 december 2015 07:24 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zakenmannetje? Ik vind hem eigenlijk meer een tweedehands autoverkoper.![]()
Het zijn leuke spelers maar zeker geen wereldtop.quote:Op vrijdag 11 december 2015 04:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat 'barsten van het talent' valt ook wel mee hoor. Die tete en EL ghazi zijn goed. Maar dan houdt het ook wel op.![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 07:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het zijn leuke spelers maar zeker geen wereldtop.wie is dat wel in NL? Blijft altijd afwachten hoe ze zich ontwikkelen en naar welke club ze hierna gaan.
![]()
Gelukkig won Celtic niet in de laatste minuut, dat verzacht het nog een beetje.
Verder gewoon kansloos gelijk gespeeld, met vlagen een leuke aanval maar gezien de gehele wedstrijd 70 minuten op de middenlijn balletjes gespeeld zonder intentie naar voren.
Ik twijfel nog of het onmacht of slechte tactiek is geweest dat er zoveel balletjes breed werden gegeven op een zo laag mogelijk tempo.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Bazoer zie ik nog wel bij een topclub eindigen, verder zijn Tete - El Ghazi - Fischer - en in mindere mate Riedewald toch wel subtop in wording. Youness kan ik nog te weinig over zeggenquote:Op vrijdag 11 december 2015 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]wie is dat wel in NL? Blijft altijd afwachten hoe ze zich ontwikkelen en naar welke club ze hierna gaan.
en Beek en Cerny komen net kijken
spelers als Andersen - Sink - Dijks - Veltman zie ik nergens anders dan gewoon bij Ajax, en Klaassen misschien op pure drive bij een tottenham of west hamFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Wees blij dat Ajax en ook wij uit ons lijden verlost zijn, gewoon volkomen terecht uitgeschakeldquote:Op vrijdag 11 december 2015 07:57 schreef mokkiemok het volgende:
Gelukkig won Celtic niet in de laatste minuut, dat verzacht het nog een beetje.
Verder gewoon kansloos gelijk gespeeld, met vlagen een leuke aanval maar gezien de gehele wedstrijd 70 minuten op de middenlijn balletjes gespeeld zonder intentie naar voren.
Ik twijfel nog of het onmacht of slechte tactiek is geweest dat er zoveel balletjes breed werden gegeven op een zo laag mogelijk tempo.![]()
Niemand op dit moment.quote:Op vrijdag 11 december 2015 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]wie is dat wel in NL? Blijft altijd afwachten hoe ze zich ontwikkelen en naar welke club ze hierna gaan.
![]()
klopt ook wel, maar het had erger geweest als Celtic nog een tweede had gescoordquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wees blij dat Ajax en ook wij uit ons lijden verlost zijn, gewoon volkomen terecht uitgeschakeldFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Er is misschien wel potentie maar het blijft altijd afwachten, van een Eriksen had ik toen wel verwacht dat hij inmiddels bij een Europese topclub zou spelen maar die blijft dus ook ergens onderweg hangen, Suarez had ik het dan weer niet van verwacht en die speelt wel bij een topclubquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Bazoer zie ik nog wel bij een topclub eindigen, verder zijn Tete - El Ghazi - Fischer - en in mindere mate Riedewald toch wel subtop in wording. Youness kan ik nog te weinig over zeggen
en Beek en Cerny komen net kijken
spelers als Andersen - Sink - Dijks - Veltman zie ik nergens anders dan gewoon bij Ajax, en Klaassen misschien op pure drive bij een tottenham of west ham![]()
Hoe durft er überhaupt nog iemand hier te spreken over wereld en subtop talenten in de selectie van Ajax als je keer op keer gedeclasseerd wordt in Europa tegen niets zeggende clubs zoals Molden? Wat voor een toptalenten moeten die dan wel niet in de selectie hebben zitten?![]()
dan heb je het over teamprestaties, we hebben het nu over de individu.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:14 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe durft er überhaupt nog iemand hier te spreken over wereld en subtop talenten in de selectie van Ajax als je keer op keer gedeclasseerd wordt in Europa tegen niets zeggende clubs zoals Molden? Wat voor een toptalenten moeten die dan wel niet in de selectie hebben zitten?
en we hebben het over potentie en niet dat ze dat nu al zijn.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat zegt natuurlijk ook niet alles, wel met je eens dat Ajax af is gegaan in Europa maar dat neemt niet weg dat er talentvolle spelers bij zitten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:14 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe durft er überhaupt nog iemand hier te spreken over wereld en subtop talenten in de selectie van Ajax als je keer op keer gedeclasseerd wordt in Europa tegen niets zeggende clubs zoals Molden? Wat voor een toptalenten moeten die dan wel niet in de selectie hebben zitten?![]()
Jij vindt ze individueel beter dan die van Molden? Ik zou graag van je horen hoe je tot die conclusie bent gekomen want ik zie hem niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:16 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dan heb je het over teamprestaties, we hebben het nu over de individu.
en we hebben het over potentie en niet dat ze dat nu al zijn.
Maar volgens jou ligt het aan de teamprestatie. Waarom mag de Boer dan al jaren lang aankloten als dat zo is?![]()
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:44 schreef Pedroso het volgende:
Cup is met deze loting al bijna binnen voor Ajax.quote:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
denk je echt dat ze er uit gaan?
dat ben je echt mentaal gestoordquote:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:15 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik spreek je nog wel na Ajax - Celtic.quote:Die reacties van Tjackaquote:
De man met voetbalverstand![]()
![]()
Maar geen wereldtop of subtop zoals ik hier zo vaak voorbij zie komen. En om maar meteen de Feyenoord - Ajax discussie een halt toe te roepen.... Feyenoord heeft ze ook niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk ook niet alles, wel met je eens dat Ajax af is gegaan in Europa maar dat neemt niet weg dat er talentvolle spelers bij zitten.
Zoals die vd Beek. Speelt 1 wedstrijd mee en is al direct het nieuwe toptalent. Of die Nouri die 58 kilo weegt en 1.65 meter is. Die heeft nog helemaal niet meegedaan maar door een zaalvoetbalactie in het tweede van Ajax wordt hij direct weer omschreven als toekomstig wereldtopper ala Ronaldo/Messi (ja echt waar).![]()
1: Ik zeg dat niet, we hadden het over potentie, niet dat ze daar nu al zijn. (ik val in herhaling)quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
1: Jij vindt ze individueel beter dan die van Molden? Ik zou graag van je horen hoe je tot die conclusie bent gekomen want ik zie hem niet.
2: Maar volgens jou ligt het aan de teamprestatie. Waarom mag de Boer dan al jaren lang aankloten als dat zo is?
2: omdat ik het niet voor het zeggen heb, en blijkbaar de gene die het wel voor zeggen hebben hebben een andere mening dan ondergetekendeFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Feyenoord - Ajax discussie ???? waar komt dat ineens vandaan, alsof we het hier over fey gaan hebben.....quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar geen wereldtop of subtop zoals ik hier zo vaak voorbij zie komen. En om maar meteen de Feyenoord - Ajax discussie een halt toe te roepen.... Feyenoord heeft ze ook niet.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
was het lekker? die fles azijn?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar geen wereldtop of subtop zoals ik hier zo vaak voorbij zie komen. En om maar meteen de Feyenoord - Ajax discussie een halt toe te roepen.... Feyenoord heeft ze ook niet.
Zoals die vd Beek. Speelt 1 wedstrijd mee en is al direct het nieuwe toptalent. Of die Nouri die 58 kilo weegt en 1.65 meter is. Die heeft nog helemaal niet meegedaan maar door een zaalvoetbalactie in het tweede van Ajax wordt hij direct weer omschreven als toekomstig wereldtopper ala Ronaldo/Messi (ja echt waar).FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Om die discussie die sommige user er direct weer bij gaan halen de kop in te drukken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:28 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Feyenoord - Ajax discussie ???? waar komt dat ineens vandaan, alsof we het hier over fey gaan hebben.....![]()
wel een beetje captain Hindsight maar toch wel grappigquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Die reacties van Tjacka
![]()
Nee, het was een flesje realisme.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:28 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
was het lekker? die fles azijn?![]()
Dit. Daarnaast leidt Ajax al jaren geen goed aanvallend talent meer op. El Ghazi is namelijk ook niet zo heel goed.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:14 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe durft er überhaupt nog iemand hier te spreken over wereld en subtop talenten in de selectie van Ajax als je keer op keer gedeclasseerd wordt in Europa tegen niets zeggende clubs zoals Molden? Wat voor een toptalenten moeten die dan wel niet in de selectie hebben zitten?
Leuk hoor een backje of een centrale middenvelder maar ik zie liever een supertalent op 1 van de 4 aanvallende posities.
Opmerkingen zoals 'je barst van het talent' slaan dan eigenlijk ook helemaal nergens op. Zelfde geldt overigens voor Feyenoord, met het Varkenoordgelul. Wat een onzin man, je levert een paar verdedigers en backjes af en dat is het wel. Clasie bewijst in England week na week dat het een overschatte speler is. Kon iedereen ook al jaren aan zien komen.
Hopen maar op spelers als Van de Beek en Jari Schuurman, maar ik heb er een hard hoofd in.![]()
dus omdat jij dat nu zegt is er geen discussie meer mogelijk? ok top zijn we daar ook vanafquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Om die discussie die sommige user er direct weer bij gaan halen de kop in te drukken.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
was wel over de datum dan, man wat een non argumenten zegquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, het was een flesje realisme.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
we gingen het niet over feyenoord hebben, sunrise heeft gesprokenquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:30 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dit. Daarnaast leidt Ajax al jaren geen goed aanvallend talent meer op. El Ghazi is namelijk ook niet zo heel goed.
Leuk hoor een backje of een centrale middenvelder maar ik zie liever een supertalent op 1 van de 4 aanvallende posities.
Opmerkingen zoals 'je barst van het talent' slaan dan eigenlijk ook helemaal nergens op. Zelfde geldt overigens voor Feyenoord, met het Varkenoordgelul. Wat een onzin man, je levert een paar verdedigers en backjes af en dat is het wel. Clasie bewijst in England week na week dat het een overschatte speler is. Kon iedereen ook al jaren aan zien komen.
Hopen maar op spelers als Van de Beek en Jari Schuurman, maar ik heb er een hard hoofd in.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Je leest niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dus omdat jij dat nu zegt is er geen discussie meer mogelijk? ok top zijn we daar ook vanaf![]()
Lol, blijkbaar zijn we het eens. (Had deze reactie nog niet gezien, zie mijn post hierboven)quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar geen wereldtop of subtop zoals ik hier zo vaak voorbij zie komen. En om maar meteen de Feyenoord - Ajax discussie een halt toe te roepen.... Feyenoord heeft ze ook niet.
Zoals die vd Beek. Speelt 1 wedstrijd mee en is al direct het nieuwe toptalent. Of die Nouri die 58 kilo weegt en 1.65 meter is. Die heeft nog helemaal niet meegedaan maar door een zaalvoetbalactie in het tweede van Ajax wordt hij direct weer omschreven als toekomstig wereldtopper ala Ronaldo/Messi (ja echt waar).![]()
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niveau in NL gewoon te laag is om uitblinkers al een toptalent te gaan noemen, dan moet je als speler Europees ook wat laten zien, de enige die zich fluitend staande heeft gehouden is Tete.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
jij ook niet, wij hebben het over potentie, en je gaat er argumenten bij halen die daar niet bij passen.quote:
spelers van Ajax hebben gewoon een grote mogelijkheid om door te stromen naar een (sub) top clubFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Middenmoot club.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
jij ook niet, wij hebben het over potentie, en je gaat er argumenten bij halen die daar niet bij passen.
spelers van Ajax hebben gewoon een grote mogelijkheid om door te stromen naar een (sub) top club![]()
in dit opzicht ben ik het ook wel met sunrise eens dat de spelers op dit moment gewoon niet goed genoeg zijn, maar we hadden het over potentie. Het is altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld, en het gat met europa wordt steeds groter.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niveau in NL gewoon te laag is om uitblinkers al een toptalent te gaan noemen, dan moet je als speler Europees ook wat laten zien, de enige die zich fluitend staande heeft gehouden is Tete.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Wat heb je precies aan die potentie, kun je dat nog eens uitleggen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:34 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
in dit opzicht ben ik het ook wel met sunrise eens dat de spelers op dit moment gewoon niet goed genoeg zijn, maar we hadden het over potentie. Het is altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld, en het gat met europa wordt steeds groter.![]()
De oorzaken zijn minder complex dan veel denken hoor. Had het er pas nog over, hoeveel talenten hebben de Scandinavische landen de laatste 15 jaar voortgebracht? Daar worden de kinderen nog meer verwend dan in Nederland, en speelt echt niemand meer op straat. Die klap is in Nederland iets later aangekomen maar laat zich nu al voelen. Niet zo gek dat we sinds de laatste straatvoetbalgeneratie (Robben, De Pers, Sneijder) geen enkel groot blank talent meer hebben gehad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:34 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
in dit opzicht ben ik het ook wel met sunrise eens dat de spelers op dit moment gewoon niet goed genoeg zijn, maar we hadden het over potentie. Het is altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld, en het gat met europa wordt steeds groter.
Ik kan wel weer een lulverhaal gaan houden over instelling en mentaliteit maar het is wel gewoon zo. Als ik gasten als Janmaat en Van der Wiel zie denk ik al: jullie hebben er echt helemaal niets van begrepen. En het wordt alleen maar erger.![]()
Wel zijn het allemaal potentiele miljonairs, dat is toch wel het vreemde aan het huidige voetbal, dat Messi 30 miljoen verdient vind ik niet meer dan logisch maar dat een middelmatige rechtsback van pak hem beet Norwich ook ieder jaar een miljoen of 2 op zijn rekening mag bijschrijven is toch wel bizar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:34 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
in dit opzicht ben ik het ook wel met sunrise eens dat de spelers op dit moment gewoon niet goed genoeg zijn, maar we hadden het over potentie. Het is altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld, en het gat met europa wordt steeds groter.![]()
Toch niet helemaal met je eens, kijk naar België en ook Duitsland al hebben ze daar wel een grote vijver om uit te vissen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
De oorzaken zijn minder complex dan veel denken hoor. Had het er pas nog over, hoeveel talenten hebben de Scandinavische landen de laatste 15 jaar voortgebracht? Daar worden de kinderen nog meer verwend dan in Nederland, en speelt echt niemand meer op straat. Die klap is in Nederland iets later aangekomen maar laat zich nu al voelen. Niet zo gek dat we sinds de laatste straatvoetbalgeneratie (Robben, De Pers, Sneijder) geen enkel groot blank talent meer hebben gehad.
Ik kan wel weer een lulverhaal gaan houden over instelling en mentaliteit maar het is wel gewoon zo. Als ik gasten als Janmaat en Van der Wiel zie denk ik al: jullie hebben er echt helemaal niets van begrepen. En het wordt alleen maar erger.![]()
Tja, marktwerking hé. Maar net wat de gek er voor geeft. En in Engeland leven ze nou eenmaal voor voetbal en zijn ze bereid er grof geld voor neer te leggen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel zijn het allemaal potentiele miljonairs, dat is toch wel het vreemde aan het huidige voetbal, dat Messi 30 miljoen verdient vind ik niet meer dan logisch maar dat een middelmatige rechtsback van pak hem beet Norwich ook ieder jaar een miljoen of 2 op zijn rekening mag bijschrijven is toch wel bizar.![]()
Ook in Duitsland en België is het weinig allochtoon talent hoor. Misschien Kevin Debruyne (is wel echt een topper) en een paar Vlaamse verdedigers maar dan heb je het ook wel gehad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch niet helemaal met je eens, kijk naar België en ook Duitsland al hebben ze daar wel een grote vijver om uit te vissen.
Duitsland heeft inderdaad een veel grotere vijver, daar is wel genoeg talent voorhanden. Al zie je aan spelers zoals Götze ook dat er aan de instelling ook wel het nodige ontbreekt.![]()
Mwah, die vangen vooral veel poen omdat de rest van de wereld naar de premier league kijkt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tja, marktwerking hé. Maar net wat de gek er voor geeft. En in Engeland leven ze nou eenmaal voor voetbal en zijn ze bereid er grof geld voor neer te leggen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
nu niks, maar dat was ook niet de discussiequote:Op vrijdag 11 december 2015 08:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat heb je precies aan die potentie, kun je dat nog eens uitleggen?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat heeft ook met de absurde salarissen te maken, die drijfveer is bij het tekenen van het eerste behoorlijke contract al weg.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ook in Duitsland en België is het weinig allochtoon talent hoor. Misschien Kevin Debruyne (is wel echt een topper) en een paar Vlaamse verdedigers maar dan heb je het ook wel gehad.
Duitsland heeft inderdaad een veel grotere vijver, daar is wel genoeg talent voorhanden. Al zie je aan spelers zoals Götze ook dat er aan de instelling ook wel het nodige ontbreekt.![]()
niet mee eensquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
De oorzaken zijn minder complex dan veel denken hoor. Had het er pas nog over, hoeveel talenten hebben de Scandinavische landen de laatste 15 jaar voortgebracht? Daar worden de kinderen nog meer verwend dan in Nederland, en speelt echt niemand meer op straat. Die klap is in Nederland iets later aangekomen maar laat zich nu al voelen. Niet zo gek dat we sinds de laatste straatvoetbalgeneratie (Robben, De Pers, Sneijder) geen enkel groot blank talent meer hebben gehad.
Ik kan wel weer een lulverhaal gaan houden over instelling en mentaliteit maar het is wel gewoon zo. Als ik gasten als Janmaat en Van der Wiel zie denk ik al: jullie hebben er echt helemaal niets van begrepen. En het wordt alleen maar erger.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
En op termijn? Want dat hoort wel bij de discussie.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:53 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nu niks, maar dat was ook niet de discussie![]()
dat kan op termijn heel veel betekeken, of het waar is en uitkomt is een anderquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En op termijn? Want dat hoort wel bij de discussie.
inkomsten
landstitels
als spelers naar grote clubs gaan krijg je meer aanzicht
als ze echt goed worden en nog een jaartje langer blijven en je een jaar met een goede selectie zit kan je nog eens stunten in europa
etc etc
maar dit wil je niet horen natuurlijk?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Het probleem met Ajax, en vrijwel het hele Nederlandse voetbal is dat het stuk gemaakt word door trainers, er is geen vrijheid meer, alles verloopt plichtmatig en is daardoor enorm voorspelbaar, net zoals dat spelers helemaal niet hun mening mogen geven, sterker, het is zelfs opmerkelijk als een speler eerlijk is in een interview.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Stunten lukt je niet meer, vergeet niet dat de CL tegenwoordig over veel meer wedstrijden gaat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat kan op termijn heel veel betekeken, of het waar is en uitkomt is een ander
inkomsten
landstitels
als ze echt goed worden en nog een jaartje langer blijven en je een jaar met een goede selectie zit kan je nog eens stunten in europa
etc etc
maar dit wil je niet horen natuurlijk?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
ik heb het niet specifiek over de CLquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stunten lukt je niet meer, vergeet niet dat de CL tegenwoordig over veel meer wedstrijden gaat.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Jawel hoor. Je geeft al aan dat je aan alleen potentie niets hebt. Precies het probleem van Ajax.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat kan op termijn heel veel betekeken, of het waar is en uitkomt is een ander
inkomsten
landstitels
etc etc
maar dit wil je niet horen natuurlijk?
PSV kwalificeerde zich met 4 basisspelers uit eigen jeugd voor de tweede ronde CL. Later kwam nummer 5 nog binnen de lijnen. Spelers met veel potentie.
Maar de drijvende krachten bij PSV zijn spelers die hun potentie deels al hebben ingelost.![]()
En dat de samenstelling van de CL ook anders is dan in 1995. Veel meer goede teams als destijds, toen het echt nog een veel zwakker toernooi was.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stunten lukt je niet meer, vergeet niet dat de CL tegenwoordig over veel meer wedstrijden gaat.![]()
af en toe kan ik geen hoogte van je krijgen, de ene dag komt er enkel onzin uit en de andere dag ben ik het gewoon met je eensquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je geeft al aan dat je aan alleen potentie niets hebt. Precies het probleem van Ajax.
PSV kwalificeerde zich met 4 basisspelers uit eigen jeugd voor de tweede ronde CL. Later kwam nummer 5 nog binnen de lijnen. Spelers met veel potentie.
Maar de drijvende krachten bij PSV zijn spelers die hun potentie deels al hebben ingelost.(maar dat denk je misschien ook over mij)
anyway, ik ben ook een van de roepers die vraagt om de wijze waarop psv het doet,
Ajax gaat te veel uit van zijn eigen kracht(jeugd) zo is de Boer is opgeleid door van Gaal.
Ik was erg blij met de komst van bijvoorbeeld Heitinga, al blijkt achteraf dat dat een hele grote miskoop is geweest.
met een spits als de jong en op het middenveld een guardado had ik dit ajax ook zien overwinteren.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik zat net eens naar de teams te kijken van destijds, er zijn inderdaad gewoon veel meer sterke teams komen, destijds waren teams als Liverpool, Manu en de duitse clubs sterke teams, maar wel teams waar een goed Ajax gewoon tegenop kon. Tegenwoordig zijn er gewoon minimaal 16 clubs waar Ajax een uiterst goede avond moet hebben, om maar enigzins niet tegen te verliezen, en de top 8 daar verlies je gewoon 9 van de 10 keer van. Ik zie echt niet hoe een Ajax van tegenwoordig het zou kunnen opnemen tegen een barcelona, madrid, of Munchen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dat de samenstelling van de CL ook anders is dan in 1995. Veel meer goede teams als destijds, toen het echt nog een veel zwakker toernooi was.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
De opzet is nu wel breder ja maar ondanks dat zijn we echt lichtjaren verwijderd van het niveau van toen, hoe dan ook Ajax was toen top van Europa ook al was het van korte duur.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dat de samenstelling van de CL ook anders is dan in 1995. Veel meer goede teams als destijds, toen het echt nog een veel zwakker toernooi was.![]()
Klopt, soms heb je het als kleine club net even goed, talenten die wel nog een jaar blijven, een routinier die terug komt, en net die gunstige loting.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
De opzet is nu wel breder ja maar ondanks dat zijn we echt lichtjaren verwijderd van het niveau van toen, hoe dan ook Ajax was toen top van Europa ook al was het van korte duur.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
je zegt net dat het niet meer mogelijk is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, soms heb je het als kleine club net even goed, talenten die wel nog een jaar blijven, een routinier die terug komt, en net die gunstige loting.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
De wijze van PSV? Wisten ze dat zelf maar, het moet ook allemaal goed uitkomen, echt leuk en knap dat ze door zijn hoor maar ik zie dit nog niet als een kentering in het NL voetbal, ik denk eerder een uitzondering.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:14 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
af en toe kan ik geen hoogte van je krijgen, de ene dag komt er enkel onzin uit en de andere dag ben ik het gewoon met je eens(maar dat denk je misschien ook over mij)
anyway, ik ben ook een van de roepers die vraagt om de wijze waarop psv het doet,
Ajax gaat te veel uit van zijn eigen kracht(jeugd) zo is de Boer is opgeleid door van Gaal.
Ik was erg blij met de komst van bijvoorbeeld Heitinga, al blijkt achteraf dat dat een hele grote miskoop is geweest.
met een spits als de jong en op het middenveld een guardado had ik dit ajax ook zien overwinteren.![]()
natuurlijk heeft psv geluk gehad met aankopen als guardado en luuk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
De wijze van PSV? Wisten ze dat zelf maar, het moet ook allemaal goed uitkomen, echt leuk en knap dat ze door zijn hoor maar ik zie dit nog niet als een kentering in het NL voetbal, ik denk eerder een uitzondering.
Maar als je het af steekt tegen de aankopen van Ajax, PSV heeft wel degelijk een plan, en met ene beetje geluk is dat nu nog extreem goed uit gepakt ook.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee dat hebben ze niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
jij ook niet, wij hebben het over potentie, en je gaat er argumenten bij halen die daar niet bij passen.
spelers van Ajax hebben gewoon een grote mogelijkheid om door te stromen naar een (sub) top club![]()
ok johquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:quote:De jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Het grote Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.
Ajax wijkt ook af van het algemene beeld in het Europese voetbal. Het investeert juist in de opleiding, terwijl andere clubs hun geld steeds meer gebruiken om spelers te huren, aldus de onderzoekers van Football Observatory.
'Minder geld wordt uitgegeven door slecht geleide club, met name in het zuiden en oosten van Europa', aldus onderzoeker Rafaele Poli. Ajax steekt jaarlijks ongeveer 6 miljoen euro in de jeugdopleiding.
De voetballers die Ajax opleidt, vertrekken vaak naar buitenlandse clubs. Barcelona slaagt er bijvoorbeeld beter in zelf opgeleide spelers te behouden. Maar De Amsterdammers hebben volgens de onderzoekers wel een duidelijke visie. De club trekt alleen spelers van buiten aan als die echt een versterking vormen en probeert eerst uit de eigen opleiding een talent door te laten stromen. In de winterstop zag Ajax er nog van af Ola John van Benfica te huren, omdat trainer Frank de Boer zijn huidige selectie sterk genoeg achtte.
Topclubs als Arsenal en Bayern München steken schril af bij de opleiding van Ajax. Van de Londense topclub zijn maar 36 zelf opgeleide spelers actief in een hoogste competitie in Europa, evenveel als de Duitse kampioen.quote:Wie bij Ajax wordt opgeleid, maakt meer kans om profvoetballer te worden dan jeugdspelers van welke andere club dan ook in Europa. Het Zwitserse onderzoeksbureau CIES zocht uit welke profvereniging de meeste spelers heeft voortgebracht op het continent en daarbij kwam Ajax uit de bus als winnaar. Op dit moment zijn er liefst 77 spelers actief in Europa, die hun opleiding genoten bij de Amsterdammers.
Het onderzoeksbureau nam als criterium dat de spelers tussen hun 15e en 21ste jaar minstens drie jaren voor Ajax speelden en nu uitkomen in een van de 31 profcompetities die Europa telt. Ajax topt de lijst en heeft in vele landen voormalig spelers uit het eerste elftal of uit de opleiding rondlopen. Kort achter de Nederlandse recordkampioen komt Partizan Belgrado, met 74 exponenten uit de opleiding in Europa.
De naam van Barcelona doet het ook goed, maar beduidend minder dan Ajax en Partizan. De Spanjaarden eindigden als derde in het onderzoek met 57 opgeleide profs in heel Europa. Naast Ajax eindigden er meer Nederlandse verenigingen hoog. Feyenoord werd elfde met 45 voetballers in de 31 competities in Europa en daarna is sc Heerenveen (zeventiende) aan de beurt, zocht Metro uit. PSV staat op plaats 27 met in totaal 34 ex-spelers van de opleiding en ook AZ (37ste met 30 spelers), Vitesse (78ste met 23 spelers) en FC Utrecht (90ste met 22 spelers) staan in de top 100..FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee ik zeg dat het soms net even mee kan zitten, zoals gezegd is de top nu veel breder en sterker waardoor ik het niet snel meer zie gebeuren, tenzij men eens wat aan financial fairplay gaat doen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je zegt net dat het niet meer mogelijk is.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja leuk zo een goede opleiding, maar het levert je geen flikker op.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Als je 1 of 2 routiniers uit een buitenlandse competitie binnenhaalt met meerwaarde, dan is het geluk. Als het 4x lukt in twee jaar tijd, dan is het beleid en een kwaliteit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:21 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
natuurlijk heeft psv geluk gehad met aankopen als guardado en luuk.
Maar als je het af steekt tegen de aankopen van Ajax, PSV heeft wel degelijk een plan, en met ene beetje geluk is dat nu nog extreem goed uit gepakt ook.
Met Guardado, Moreno, de Jong en Bruma hebben we gewoon 4 spelers die de talenten aan de hand nemen, waardoor ze groeien als kool. De ontwikkeling van spelers ala Brenet en Hendrix is daar voor een groot deel aan te danken.
Tel daarbij dat de spelers die vanuit de Eredivisie naar PSV komen meestal ook goed renderen en je kunt concluderen dat de kunst van een selectie samenstellen door de mensen bij PSV momenteel goed beheerst wordt.
Dat afdoen als geluk is veel te simpel.![]()
dat is ook niet waar natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ja leuk zo een goede opleiding, maar het levert je geen flikker op.
100 mil op de bank.
aanzicht voor nieuwe jeugspelers.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
met geluk doelde ik meer op het feit dat ze ze gevonden hebben. wat gewoon erg goed werk is geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:28 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als je 1 of 2 routiniers uit een buitenlandse competitie binnenhaalt met meerwaarde, dan is het geluk. Als het 4x lukt in twee jaar tijd, dan is het beleid en een kwaliteit.
Met Guardado, Moreno, de Jong en Bruma hebben we gewoon 4 spelers die de talenten aan de hand nemen, waardoor ze groeien als kool. De ontwikkeling van spelers ala Brenet en Hendrix is daar voor een groot deel aan te danken.
Tel daarbij dat de spelers die vanuit de Eredivisie naar PSV komen meestal ook goed renderen en je kunt concluderen dat de kunst van een selectie samenstellen door de mensen bij PSV momenteel goed beheerst wordt.
Dat afdoen als geluk is veel te simpel.
ik bedoel geluk niet als iets negatiefs, maar het word voor nederlanse clubs gewoon steeds moeilijkere om deze spelers te binden.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
En 100 miljoen, wat koop je daar voor? Dat zijn tegenwoordig 2 europese subtoppers.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:28 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat is ook niet waar natuurlijk.
100 mil op de bank.
aanzicht voor nieuwe jeugspelers.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
wat ze er mee doen, en of dat de goede manier is, is een andere discussie.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
En 100 miljoen, wat koop je daar voor? Dat zijn tegenwoordig 2 europese subtoppers.
maar 100 miljoen op de bank is beter dan financieel aan de grond.
huis te koop voor 100 miljoenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt en dat PSV dat laat zien. Zoals in het stuk wat je hierboven ook hebt geplakt. De Boer wilde Olga John niet, omdat zijn selectie goed genoeg was volgens hem. Niet dat hij de messias is, natuurlijk, puur ter indicatie.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
met geluk doelde ik meer op het feit dat ze ze gevonden hebben. wat gewoon erg goed werk is geweest.
ik bedoel geluk niet als iets negatiefs, maar het word voor nederlanse clubs gewoon steeds moeilijkere om deze spelers te binden.
Neem Brands, die vliegt de halve wereld 3x over om één speler binnen te halen waar PSV in gelooft. Dat is geen geluk, dat is kei en kei hard weken. Overmars belt een keer en als de betreffende speler dan niet in de houding springt omdat 'het grote Ajax' voorbij komt, dan wordt er overgeschakeld naar plan B. En zo kom je bij Heitinga en Sanogo.![]()
Ik leg de schuld dan ook volledig bij Overmars, die is in mijn ogen voor het allergrootste deel verantwoordelijk voor de huidige misstanden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:37 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt en dat PSV dat laat zien. Zoals in het stuk wat je hierboven ook hebt geplakt. De Boer wilde Olga John niet, omdat zijn selectie goed genoeg was volgens hem. Niet dat hij de messias is, natuurlijk, puur ter indicatie.
Neem Brands, die vliegt de halve wereld 3x over om één speler binnen te halen waar PSV in gelooft. Dat is geen geluk, dat is kei en kei hard weken. Overmars belt een keer en als de betreffende speler dan niet in de houding springt omdat 'het grote Ajax' voorbij komt, dan wordt er overgeschakeld naar plan B. En zo kom je bij Heitinga en Sanogo.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Gaap. Frank de Boer heeft daar een even belangrijke stem in(gaat democratisch) en o.a. Bergkamp en Frank de Boer luisteren niet eens naar scoutingsrapporten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik leg de schuld dan ook volledig bij Overmars, die is in mijn ogen voor het allergrootste deel verantwoordelijk voor de huidige misstanden."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Als Ajax slim is kopen ze de Arena, en dan 300 concerten met Adele, 300 x 50.000 x 200 = 3 miljardquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wat ze er mee doen, en of dat de goede manier is, is een andere discussie.
maar 100 miljoen op de bank is beter dan financieel aan de grond.
huis te koop voor 100 miljoen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Welke misstanden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik leg de schuld dan ook volledig bij Overmars, die is in mijn ogen voor het allergrootste deel verantwoordelijk voor de huidige misstanden.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
in mindere maten heb ik het idee, mijn enige bron is het stuk van ling overigens. Maar ik zie toch echt dat Marc de grootste fouten maakt en heel nonchalant en ego overkomt naar jeugdtrainers, spelers en scoutsquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:41 schreef gniffie het volgende:
[..]
Gaap. Frank de Boer heeft daar een even belangrijke stem in(gaat democratisch) en o.a. Bergkamp en Frank de Boer luisteren niet eens naar scoutingsrapporten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
sanogoquote:
heitinga
het laten mislukken van aankopen.
bijvoorbeeldFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Az daarentegen speelde bijvoorbeeld wel verfrissend. Alleen verdedigden ze als natte kranten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:03 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met Ajax, en vrijwel het hele Nederlandse voetbal is dat het stuk gemaakt word door trainers, er is geen vrijheid meer, alles verloopt plichtmatig en is daardoor enorm voorspelbaar, net zoals dat spelers helemaal niet hun mening mogen geven, sterker, het is zelfs opmerkelijk als een speler eerlijk is in een interview.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Dat is denk ik een goede analyse van het probleem. Maar zijn vriendjes die de andere kant op kijken en hem zijn gang laten gaan zijn net zo fout bezig.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik leg de schuld dan ook volledig bij Overmars, die is in mijn ogen voor het allergrootste deel verantwoordelijk voor de huidige misstanden.
En die zitten daar allemaal dankzij Cruijff.
Ik las gisteren dat PSV overweegt om Bruggink en Vennegoor een positie binnen de club te geven. Want oudspelers binnen de club is belangrijk voor de identificatie en de clubcultuur. Maar die worden echt geen directeurtje hoor. Nee, jeugdtrainer en scout, omdat ze hebben laten zien dat ze dat kunnen. Niet omdat ze ooit belangrijk waren op het veld.![]()
het is dat psv zo'n kutclub is, maar dit doen ze inderdaad heel goed.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is denk ik een goede analyse van het probleem. Maar zijn vriendjes die de andere kant op kijken en hem zijn gang laten gaan zijn net zo fout bezig.
En die zitten daar allemaal dankzij Cruijff.
Ik las gisteren dat PSV overweegt om Bruggink en Vennegoor een positie binnen de club te geven. Want oudspelers binnen de club is belangrijk voor de identificatie en de clubcultuur. Maar die worden echt geen directeurtje hoor. Nee, jeugdtrainer en scout, omdat ze hebben laten zien dat ze dat kunnen. Niet omdat ze ooit belangrijk waren op het veld.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:50 schreef franske19 het volgende:
Die titel. Jij denkt nog echt dat Europa iets om Ajax geeft?quote:De jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Het grote Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.
Ajax wijkt ook af van het algemene beeld in het Europese voetbal. Het investeert juist in de opleiding, terwijl andere clubs hun geld steeds meer gebruiken om spelers te huren, aldus de onderzoekers van Football Observatory.
'Minder geld wordt uitgegeven door slecht geleide club, met name in het zuiden en oosten van Europa', aldus onderzoeker Rafaele Poli. Ajax steekt jaarlijks ongeveer 6 miljoen euro in de jeugdopleiding.
De voetballers die Ajax opleidt, vertrekken vaak naar buitenlandse clubs. Barcelona slaagt er bijvoorbeeld beter in zelf opgeleide spelers te behouden. Maar De Amsterdammers hebben volgens de onderzoekers wel een duidelijke visie. De club trekt alleen spelers van buiten aan als die echt een versterking vormen en probeert eerst uit de eigen opleiding een talent door te laten stromen. In de winterstop zag Ajax er nog van af Ola John van Benfica te huren, omdat trainer Frank de Boer zijn huidige selectie sterk genoeg achtte.
Topclubs als Arsenal en Bayern München steken schril af bij de opleiding van Ajax. Van de Londense topclub zijn maar 36 zelf opgeleide spelers actief in een hoogste competitie in Europa, evenveel als de Duitse kampioen.quote:Wie bij Ajax wordt opgeleid, maakt meer kans om profvoetballer te worden dan jeugdspelers van welke andere club dan ook in Europa. Het Zwitserse onderzoeksbureau CIES zocht uit welke profvereniging de meeste spelers heeft voortgebracht op het continent en daarbij kwam Ajax uit de bus als winnaar. Op dit moment zijn er liefst 77 spelers actief in Europa, die hun opleiding genoten bij de Amsterdammers.
Het onderzoeksbureau nam als criterium dat de spelers tussen hun 15e en 21ste jaar minstens drie jaren voor Ajax speelden en nu uitkomen in een van de 31 profcompetities die Europa telt. Ajax topt de lijst en heeft in vele landen voormalig spelers uit het eerste elftal of uit de opleiding rondlopen. Kort achter de Nederlandse recordkampioen komt Partizan Belgrado, met 74 exponenten uit de opleiding in Europa.
De naam van Barcelona doet het ook goed, maar beduidend minder dan Ajax en Partizan. De Spanjaarden eindigden als derde in het onderzoek met 57 opgeleide profs in heel Europa. Naast Ajax eindigden er meer Nederlandse verenigingen hoog. Feyenoord werd elfde met 45 voetballers in de 31 competities in Europa en daarna is sc Heerenveen (zeventiende) aan de beurt, zocht Metro uit. PSV staat op plaats 27 met in totaal 34 ex-spelers van de opleiding en ook AZ (37ste met 30 spelers), Vitesse (78ste met 23 spelers) en FC Utrecht (90ste met 22 spelers) staan in de top 100..FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ach, ik zie niet waarom PSV een kutclub zou zijn. Ieder zo zijn voorkeuren natuurlijk en wat sportieve rivaliteit begrijp ik best.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:47 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
het is dat psv zo'n kutclub is, maar dit doen ze inderdaad heel goed.
Maar ik vind nog steeds dat PSV en Ajax vooral veel van elkaar kunnen leren. Ik heb zelf geen hekel aan Ajax, maar zie ze wel als grootste concurrent van mijn lievelingsclub. En dan mag een steekje en een plaagstoot best. Scheelt ook dat ik altijd veel respect heb gehad voor de voetballer Frank de Boer en zijn aanstelling bij Ajax bij mij voor wat meer sympathie heeft gezorgd.
Ik vind Feyenoord en Vitesse veel grotere kutclubs.![]()
Miskopen zijn van alle tijden, ook onder van Gaal zijn miskopen gedaan (die gast die niet kon omvallenquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:44 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
sanogo
heitinga
het laten mislukken van aankopen.
bijvoorbeeld). Laten we reeel wezen, de financieele situatie is goed, de competitie gaat de laatste jaren aardig, de doostroom vanuit eigen jeugd is goed, enige wat wisselvallig is zijn de europese prestaties. Voor alle duidelijkheid, ik ben AZ supporter, dus geen fanboy
Overigens vind ik wel dat Ajax moet stoppen met aankopen die niet direct een versterking zijn, als je een jeugdspeler hebt die dezelfde rol kan vervullen moet je die laten spelen. Spelers als van de Hoorn, en Sinkgraven heb je niet nodig, die heb je ook zelf in huis.
Overigens vind ik het raar dat Schone niet meer speeltijd krijgt, hij is 1 van de weinige waar een beetje vuur in zit.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Kom je nou dom doen, kakkiequote:Op vrijdag 11 december 2015 08:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Die reacties van Tjacka
![]()
Volgens Overmars zijn alle aankopen gericht geweest, om het eerste te versterken. De jeugd heeft zich echter zo SPECTACULAIR ontwikkeld, dat de aankopen geen kans hadden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens vind ik wel dat Ajax moet stoppen met aankopen die niet direct een versterking zijn, als je een jeugdspeler hebt die dezelfde rol kan vervullen moet je die laten spelen. Spelers als van de Hoorn, en Sinkgraven heb je niet nodig, die heb je ook zelf in huis.
Overigens vind ik het raar dat Schone niet meer speeltijd krijgt, hij is 1 van de weinige waar een beetje vuur in zit.en dit verzin ik niet eens.
![]()
En het heeft ook helemaal geen zin, de talenten zijn goed genoeg voor de Eredivisie, CL ga je toch niet structureel redden, dus laat dan maar leuk en attractief voetbal zien.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Volgens Overmars zijn alle aankopen gericht geweest, om het eerste te versterken. De jeugd heeft zich echter zo SPECTACULAIR ontwikkeld, dat de aankopen geen kans hadden.en dit verzin ik niet eens.
Ik weet niet of het geluk is maar het past goed.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:21 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
natuurlijk heeft psv geluk gehad met aankopen als guardado en luuk.
Maar als je het af steekt tegen de aankopen van Ajax, PSV heeft wel degelijk een plan, en met ene beetje geluk is dat nu nog extreem goed uit gepakt ook.
In het nabije verleden is het bij PSV ook vaak genoeg net niet goed of niet goed gegaan, bedoel met Van Bommel dacht ik ook dat PSV de sleutel voor succes binnen had gehaald maar dat bleek niet zo te zijn, dus wat ik zeg het moet ook allemaal in elkaar passen.![]()
Ik heb geen hekel aan PSV, het is wel altijd of iig heel lang de angstgegner en grote concurrent van Ajax, maar toen PSV met Gullit in De Meer Ajax kwam afdrogen op een manier die wij vies vinden kon ik daar wel respect voor opbrengen, die doelmatigheid zit er nog steeds wel in al is het op een ander niveau.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ach, ik zie niet waarom PSV een kutclub zou zijn. Ieder zo zijn voorkeuren natuurlijk en wat sportieve rivaliteit begrijp ik best.
Maar ik vind nog steeds dat PSV en Ajax vooral veel van elkaar kunnen leren. Ik heb zelf geen hekel aan Ajax, maar zie ze wel als grootste concurrent van mijn lievelingsclub. En dan mag een steekje en een plaagstoot best. Scheelt ook dat ik altijd veel respect heb gehad voor de voetballer Frank de Boer en zijn aanstelling bij Ajax bij mij voor wat meer sympathie heeft gezorgd.
Ik vind Feyenoord en Vitesse veel grotere kutclubs.
Verder hebben ze de leukste business club dus hoe kan je daar nou een hekel aan hebben![]()
![]()
Mocht Frank de Boer vertrekken aan het eind van dit seizoen, dan denk ik dat 1 van de volgende trainers wel een optie zullen zijn:
NL:
- John v/d Brom (want Ajax-verleden, zijn uitspatting bij Ado wordt hem wel vergeven)
- Jaap Stam (hopen op hetzelfde effect als met FdB)
- Louis van Gaal (Nu JC en zijn apostelen weg zijn, staat de deur misschien weer op een kier)
- ...
Buitenland:
- Hein Vanhaezebrouck (Juiste spelopvatting)
- Michael Laudrup (Ajax-verleden, juiste spelopvatting)
- ...BFF met GGMM![]()
Echt schandalig dat dit Ajax niet eens door de groepsfase Europaleague gekomen is, heb er geen woorden voor. /Exit De Boer is de enige remedie, deze maan zuigt alle initiatief en aanvallende potentie uit de selectie. Wat is er bv. in vredesnaam met ons grootste talent Sinkgraven gebeurd?![]()
Laudrup lijkt me echt stug want die is dat belasting dingetje echt niet vergeten en bovendien een Cruijff manquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef DonRaja het volgende:
Mocht Frank de Boer vertrekken aan het eind van dit seizoen, dan denk ik dat 1 van de volgende trainers wel een optie zullen zijn:
NL:
- John v/d Brom (want Ajax-verleden, zijn uitspatting bij Ado wordt hem wel vergeven)
- Louis van Gaal (Nu JC en zijn apostelen weg zijn, staat de deur misschien weer op een kier)
- ...
Buitenland:
- ...![]()
Peter Bosz, Ron Jans ?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef DonRaja het volgende:
NL:
- ...
Buitenland:
- ...FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ah ok, ik was niet op de hoogte van belastingproblemen. Keek meer naar type persoon/trainer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laudrup lijkt me echt stug want die is dat belasting dingetje echt niet vergeten en bovendien een Cruijff manBFF met GGMM![]()
Peter Bosz ook inderdaad, Ron Jans niet echt. Past wmb niet bij Ajax. (maar goed, dat is mijn persoonlijke meningquote:)
BFF met GGMM![]()
Bosz ook niet, zijn teams presteren altijd onder de maatquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Peter Bosz ook inderdaad, Ron Jans niet echt. Past wmb niet bij Ajax. (maar goed, dat is mijn persoonlijke mening)
![]()
Zijn teams moeten ieder seizoen van scratch opgebouwd worden, als het eenmaal draait zijn ze bijna niet te stoppen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bosz ook niet, zijn teams presteren altijd onder de maatBFF met GGMM![]()
Bosz heeft te weinig wat de Boer te veel heeft. Of andersom, net hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bosz ook niet, zijn teams presteren altijd onder de maat![]()
voor zaken een tijdje in Frankrijk gezeten, een jongen die mij op viel.
Zana AlleeFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat heeft De Boer ook vaak in meer of mindere mate gehadquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zijn teams moeten ieder seizoen van scratch opgebouwd worden, als het eenmaal draait zijn ze bijna niet te stoppen.![]()
FdB begint met een kwalitatief betere selectie en minder nieuwe spelers. Als je naar de ontwikkeling van het spel en de individuele spelers gaat kijken, doet Bosz het beter.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft De Boer ook vaak in meer of mindere mate gehadBFF met GGMM![]()
Frank hoeft niet echt opnieuw te beginnen, enkel wat plekken opvullen, bosz moet echt voor 80% opnieuw beginnen met zijn beste 11quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
FdB begint met een kwalitatief betere selectie en minder nieuwe spelers. Als je naar de ontwikkeling van het spel en de individuele spelers gaat kijken, doet Bosz het beter.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hier kun je het onmogelijk niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
FdB begint met een kwalitatief betere selectie en minder nieuwe spelers. Als je naar de ontwikkeling van het spel en de individuele spelers gaat kijken, doet Bosz het beter.![]()
Yep, dat bedoel ik ook te zeggen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:15 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Frank hoeft niet echt opnieuw te beginnen, enkel wat plekken opvullen, bosz moet echt voor 80% opnieuw beginnen met zijn beste 11
BFF met GGMM![]()
ik snapte het, bevestigde mijn "eens zijn" met jouquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Yep, dat bedoel ik ook te zeggen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Iemand die iets kwijt wil over Zana Allee?
of praat ik weer tegen een muur?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Is moeilijk te vergelijken, Ajax speelt voor het kampioenschap en Vitesse speelt voor Chelsea? Dus Bosz heeft alle vrijheid om risico voetbal te spelen wat leuk oogt en op gegeven moment ook leuk draait maar dan speel je nergens meer voor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
FdB begint met een kwalitatief betere selectie en minder nieuwe spelers. Als je naar de ontwikkeling van het spel en de individuele spelers gaat kijken, doet Bosz het beter.![]()
Ah ok, ik heb de neiging om soms iets te cryptisch te zijn in mijn omschrijvingen...quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:16 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik snapte het, bevestigde mijn "eens zijn" met jou
BFF met GGMM![]()
vind ik wat kort door de bochtquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is moeilijk te vergelijken, Ajax speelt voor het kampioenschap en Vitesse speelt voor Chelsea? Dus Bosz heeft alle vrijheid om risico voetbal te spelen wat leuk oogt en op gegeven moment ook leuk draait maar dan speel je nergens meer voor.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Precies. Ik kan me die soap nog herinneren van Pereiro, was behoorlijk vermakelijk. Maar Brands heeft hem uiteindelijk wel binnen gehaald, wat een goede zet is geweest. Onze gnoom Overmars was al lang huilend naar huis gereden en had één of andere C-speler gebeld.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:37 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt en dat PSV dat laat zien. Zoals in het stuk wat je hierboven ook hebt geplakt. De Boer wilde Olga John niet, omdat zijn selectie goed genoeg was volgens hem. Niet dat hij de messias is, natuurlijk, puur ter indicatie.
Neem Brands, die vliegt de halve wereld 3x over om één speler binnen te halen waar PSV in gelooft. Dat is geen geluk, dat is kei en kei hard weken. Overmars belt een keer en als de betreffende speler dan niet in de houding springt omdat 'het grote Ajax' voorbij komt, dan wordt er overgeschakeld naar plan B. En zo kom je bij Heitinga en Sanogo.![]()
Ik kan me herinneren dat mooi en herkenbaar voetbal prio nummer 1 was voor Ajax. Vandaar uit zouden er prijzen gepakt moeten worden. Liever sterven in schoonheid was het toch?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is moeilijk te vergelijken, Ajax speelt voor het kampioenschap en Vitesse speelt voor Chelsea? Dus Bosz heeft alle vrijheid om risico voetbal te spelen wat leuk oogt en op gegeven moment ook leuk draait maar dan speel je nergens meer voor.
BFF met GGMM![]()
Hij heeft een rare naam.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:17 schreef mokkiemok het volgende:
of praat ik weer tegen een muur?![]()
quote:
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Als je niet had gezegd dat het een jongen was, had ik gedacht dat het over een Frans huppelzangeresje ging...quote:BFF met GGMM![]()
tettenquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:17 schreef mokkiemok het volgende:
of praat ik weer tegen een muur?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat het een jongen was, had ik gedacht dat het over een Frans huppelzangeresje ging...![]()
Ik heb echt met bewondering gekeken naar deze jongen. speelt erg makkelijk zijn mannetjes voorbij.
Alizee
1.64. Nauwelijks iets gepresteerd in de nationale jeugdelftallen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:31 schreef mokkiemok het volgende:
[..]![]()
Ik heb echt met bewondering gekeken naar deze jongen. speelt erg makkelijk zijn mannetjes voorbij.
Alizee![]()
hij is wel klein inderdaad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
1.64. Nauwelijks iets gepresteerd in de nationale jeugdelftallen.
hij viel mij gewoon op en is blijven hangen
misschien dat hij ooit eens ergens op duikt. dan kan ik zeggen zie je nou wel
Transfervrij naar de league 2 gegaan. En 21 jaar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:33 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
hij is wel klein inderdaad.
hij viel mij gewoon op en is blijven hangen
Klinkt als een Overmars aankoop.![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat mooi en herkenbaar voetbal prio nummer 1 was voor Ajax. Vandaar uit zouden er prijzen gepakt moeten worden. Liever sterven in schoonheid was het toch?ik kan me dat ook nog herinneren, helaas is de realiteit en kwaliteit nu zo dat je eerst moet beginnen met de boel dicht te houden en vandaar uit bouwen, dat gaat dit seizoen in NL best goed.
Toen Cruijff trainer was van Ajax had je inderdaad meer wat jij zegt, was erg leuk om te zien maar kampioen werd hij niet en toen zaten er wel spelers in het team die de top hebben gehaald in een later stadium.![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Transfervrij naar de league 2 gegaan. En 21 jaar.
Klinkt als een Overmars aankoop.ok daar had je mij even.
heb verder totaal geen onderzoek naar de jongen gedaan, maar heb een wedstrijd of 6 gezien van hem, en hij kwam op mij over als een Andersen, maar dan wat stabieler.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Cruijff als trainer is dan ook een verschrikkelijk overschat fenomeen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]ik kan me dat ook nog herinneren, helaas is de realiteit en kwaliteit nu zo dat je eerst moet beginnen met de boel dicht te houden en vandaar uit bouwen, dat gaat dit seizoen in NL best goed.
Toen Cruijff trainer was van Ajax had je inderdaad meer wat jij zegt, was erg leuk om te zien maar kampioen werd hij niet en toen zaten er wel spelers in het team die de top hebben gehaald in een later stadium.![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Cruijff als trainer is dan ook een verschrikkelijk overschat fenomeen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
je hoort mij niet zeggen dat het niet waar is, ik ben ook van mening dat het gefaald heeft, maar het idee waar hij mee kwam sloeg wel ergens op. de uitvoer is gewoon finaal mislukt door een opstapeling van verkeerde beslissingen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)ruijff-is-een-mythe/
Uitstekende uiteenzetting.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
ABAX nieuwe Official Supplier van #AjaxFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Pienaar mogelijk transfervrij weg bij Everton:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nederland stijgt ietwat op coëfficiëntenlijst
lek is boven dit dat, de weg naar boven is ingezet zus zo. Op naar twee directe plekken voor CL zoiets!FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Het idee waar hij mee kwam? Luchtkastelen. Buiten het voetballend stuk heeft Cruijff bizar weinig bereikt in het voetbal. En mogelijk ons de WK winst in '74 door de neus geboord.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:44 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je hoort mij niet zeggen dat het niet waar is, ik ben ook van mening dat het gefaald heeft, maar het idee waar hij mee kwam sloeg wel ergens op. de uitvoer is gewoon finaal mislukt door een opstapeling van verkeerde beslissingen.
Cruijff heeft helemaal geen verstand van voetbal of van hoe je een club moet leiden. Hij heeft een onrealistisch waanbeeldig sprookje in zijn kop waar hij met zijn botte egocentrische verstand niet van af te brengen is.
En men luistert naar hem, omdat hij ooit kon voetballen.![]()
ik ben het genuanceerd met je eens, al vind ik zijn ideeën geen klare onzin, misschien wat naïef en mistig.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het idee waar hij mee kwam? Luchtkastelen. Buiten het voetballend stuk heeft Cruijff bizar weinig bereikt in het voetbal. En mogelijk ons de WK winst in '74 door de neus geboord.
Cruijff heeft helemaal geen verstand van voetbal of van hoe je een club moet leiden. Hij heeft een onrealistisch waanbeeldig sprookje in zijn kop waar hij met zijn botte egocentrische verstand niet van af te brengen is.
En men luistert naar hem, omdat hij ooit kon voetballen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Tijdens #ajamol zijn Viktor Fischer en Mitchell Dijks bekeken door @HSV trainer Bruno Labbadia ... Serieuze interesse #Ajax![]()
Inderdaad een matige trainer die Cruijff. Goede voorbeelden ook, zoals het verliezen van een CL-finale en het spelen van 4-3-3 onder Hiddink in '96. Mijn god.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Uitstekende uiteenzetting.![]()
Haha nou die zijn wel voorgoed genezen van die interesse lijkt mequote:Op vrijdag 11 december 2015 11:59 schreef Brammess het volgende:
Tijdens #ajamol zijn Viktor Fischer en Mitchell Dijks bekeken door @HSV trainer Bruno Labbadia ... Serieuze interesse #Ajax![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Haha nou die zijn wel voorgoed genezen van die interesse lijkt me![]()
![]()
Lees vooral wat je wilt lezen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad een matige trainer die Cruijff. Goede voorbeelden ook, zoals het verliezen van een CL-finale en het spelen van 4-3-3 onder Hiddink in '96. Mijn god.![]()
Dat ben ik niet met je eens, maar het is wel zo dat hij het anders benadert, bij Barcelona heeft hij daar ook succes mee gehad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Cruijff als trainer is dan ook een verschrikkelijk overschat fenomeen.![]()
De boodschap zit wel wat in, maar de argumentatie is uitermate zwak.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Lees vooral wat je wilt lezen.![]()
Is gewoon een lulverhaalquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De boodschap zit wel wat in, maar de argumentatie is uitermate zwak.![]()
Nouja, het gedeelte dat er bepaalde kanten niet belicht werden bij een bijna mythisch figuur als Cruijff zal wel wat inzitten. Rest was een redelijk raar verhaal.quote:![]()
Ach, laat ook maar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, maar het is wel zo dat hij het anders benadert, bij Barcelona heeft hij daar ook succes mee gehad.
Je kunt net zo goed tegen de Paus zeggen dat Jezus niet over water kon lopen.
[ Bericht 7% gewijzigd door BadderHaring op 11-12-2015 13:06:00 ]![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Uitstekende uiteenzetting.![]()
![]()
![]()
Feitelijk klopt ook niet dat Cruijff Rijkaard heeft weggestuurd, hij heeft wel fouten gemaakt in die affaire maar wegsturen is wat anders.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, het gedeelte dat er bepaalde kanten niet belicht werden bij een bijna mythisch figuur als Cruijff zal wel wat inzitten. Rest was een redelijk raar verhaal.![]()
Wat is er mis met Henk Hoijtgod?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Pak er anders nog een stukje van die dwaas Henk Hoijtink erbij.![]()
Kritiek vind ik prima hoor, maar dan moet je wel met een beter verhaal komen dan ditquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ach, laat ook maar.
Je kunt net zo goed tegen de Paus zeggen dat Jezus niet over water kon lopen.![]()
Zijn ongezonde haat richting Cruijff. Ik vind het ook een prima en eerlijke kerel, die Henk. Maar wat betreft Ajax & Cruijff is hij volledig doorgeslagen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat is er mis met Henk Hoijtgod?
Hij vindt Cocu zelfs een geweldige en pragmatische coach. Cringeworthy.![]()
Hij heeft inderdaad stokpaardjes die eeuwig terugkomen. PSV is door omdat Cocu zo'n realistische coach is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zijn ongezonde haat richting Cruijff. Ik vind het ook een prima en eerlijke kerel, die Henk. Maar wat betreft Ajax & Cruijff is hij volledig doorgeslagen.
Hij vindt Cocu zelfs een geweldige en pragmatische coach. Cringeworthy.
Nee, De Boer en Van der Looij spelen super aanvallend en risicovol...![]()
Kwaliteit, oh kwaliteit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad stokpaardjes die eeuwig terugkomen. PSV is door omdat Cocu zo'n realistische coach is.
Nee, De Boer en Van der Looij spelen super aanvallend en risicovol...![]()
Cocu is een baas.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zijn ongezonde haat richting Cruijff. Ik vind het ook een prima en eerlijke kerel, die Henk. Maar wat betreft Ajax & Cruijff is hij volledig doorgeslagen.
Hij vindt Cocu zelfs een geweldige en pragmatische coach. Cringeworthy."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Wie is dat?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Pak er anders nog een stukje van die dwaas Henk Hoijtink erbij.![]()
Hou op. Hij had 86 eeuwen nodig om erachter te komen dat Hendrix en Pereiro in de basis horen.quote:![]()
boilesenquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hou op. Hij had 86 eeuwen nodig om erachter te komen dat Hendrix en Pereiro in de basis horen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Pereiro was een nieuwe aankoop uit het buitenland. Die moet je rustig brengen anders is die binnen no time blessa. Hendrix klopt maar Maherreke heeft veel geld gekost, misschien moest die van het bestuur hem de kans blijven geven?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hou op. Hij had 86 eeuwen nodig om erachter te komen dat Hendrix en Pereiro in de basis horen."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Hard gelachen. Dat heeft hij nooit kenbaar gemaakt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:29 schreef gniffie het volgende:
[..]
Pereiro was een nieuwe aankoop uit het buitenland. Die moet je rustig brengen anders is die binnen no time blessa.![]()
Betere competitie. Hogere intensiteit+meer acties per minuut+zichzelf proberen waar te maken -> meer kans op blessure door oververmoeidheid.quote:"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Als Cocu vond dat hij zich nog moest aanpassen, had hij dat allang kenbaar gemaakt. Zo is Cocu eenmaal, dat vertelde hij ook bij Poulsen. Het zit hem gewoon echt in de inzichten van een trainer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:31 schreef gniffie het volgende:
[..]
Betere competitie. Hogere intensiteit+meer acties per minuut+zichzelf proberen waar te maken -> meer kans op blessure door oververmoeidheid.![]()
Het is gewoon tactisch, ondanks dat hij hopeloos is zorgt Narsingh wel voor diepgang, dat heb je met Pereiro niet ook al is dat de 10 keer betere voetballerquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als Cocu vond dat hij zich nog moest aanpassen, had hij dat allang kenbaar gemaakt. Zo is Cocu eenmaal, dat vertelde hij ook bij Poulsen. Het zit hem gewoon echt in de inzichten van een trainer.![]()
Cocu gaf wel in juli al aan Pereiro geweldig te vinden. Misschien durfde die het aan het begin van het seizoen niet aan om Pereiro in te brengen? Bergwijn werd wel ingebracht tijdens cruciale fase dinsdag.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als Cocu vond dat hij zich nog moest aanpassen, had hij dat allang kenbaar gemaakt. Zo is Cocu eenmaal, dat vertelde hij ook bij Poulsen. Het zit hem gewoon echt in de inzichten van een trainer."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Diepgang kan je ook creëren door Arias meer op te laten stomen, iets wat hij ook heel goed kan. Verder heb je aan de linkerzijde binnenkort Lestienne ook weer terug. Die kan het ook goed diep houden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is gewoon tactisch, ondanks dat hij hopeloos is zorgt Narsingh wel voor diepgang, dat heb je met Pereiro niet ook al is dat de 10 keer betere voetballer![]()
Nee want dat is dan een opkomende speler terwijl een snelle vleugelaanvaller de back naar achteren houdt en daardoor dus de hele achterste linie zodat je ook meer ruimte op het middenveld hebt, Lestienne is ook een speler die in de bal komt. Dat is ook de reden waarom onze good old Boerrigter zo vaak opgesteld werd en is het huidige Ajax met El Ghazi ook een stuk beter dan zonder.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Diepgang kan je ook creëren door Arias meer op te laten stomen, iets wat hij ook heel goed kan. Verder heb je aan de linkerzijde binnenkort Lestienne ook weer terug. Die kan het ook goed diep houden.![]()
Dat zorgt voor breedte, niet voor diepte.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Diepgang kan je ook creëren door Arias meer op te laten stomen, iets wat hij ook heel goed kan. Verder heb je aan de linkerzijde binnenkort Lestienne ook weer terug. Die kan het ook goed diep houden.![]()
Ik kan instemmen met je post, maar ik blijf knagen aan het rendement van de gemiddelde speler zelf. Narsingh heeft nooit echt uitmuntend gepresteerd. Uiteindelijk heeft hij toch niet de koelheid om te beslissen of hij zelf moeten of afmaken. Dat gaat je gewoon opbreken als een speler structureel kwaliteit tekort komt maar toch wordt opgesteld vanwege een ander nuttig iets.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee want dat is dan een opkomende speler terwijl een snelle vleugelaanvaller de back naar achteren houdt en daardoor dus de hele achterste linie zodat je ook meer ruimte op het middenveld hebt, Lestienne is ook een speler die in de bal komt. Dat is ook de reden waarom onze good old Boerrigter zo vaak opgesteld werd en is het huidige Ajax met El Ghazi ook een stuk beter dan zonder.![]()
Ideaal is het niet mee, dat is het met Robben op die plekquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik kan instemmen met je post, maar ik blijf knagen aan het rendement van de gemiddelde speler zelf. Narsingh heeft nooit echt uitmuntend gepresteerd. Uiteindelijk heeft hij toch niet de koelheid om te beslissen of hij zelf moeten of afmaken. Dat gaat je gewoon opbreken als een speler structureel kwaliteit tekort komt maar toch wordt opgesteld vanwege een ander nuttig iets.![]()
somebody start the slowclap.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:31 schreef wieisboos het volgende:
Misschien repost maar toch: http://www.catenaccio.nl/(...)kan-maken-in-europa/
soortgelijke discussie had ik een tijdje terug met een collega, dit bevestigd ons idee ook wel enigzinsFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Zodra eredivisieclubs erachter komen dat ze zonedekking moeten gaan spelen gaan we denk ik degraderenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:43 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
somebody start the slowclap.
soortgelijke discussie had ik een tijdje terug met een collega, dit bevestigd ons idee ook wel enigzins![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Zodra eredivisieclubs erachter komen dat ze zonedekking moeten gaan spelen gaan we denk ik degraderen![]()
![]()
of winnen we de CLquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Zodra eredivisieclubs erachter komen dat ze zonedekking moeten gaan spelen gaan we denk ik degraderenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hier zit slechts gedeeltelijk de crux denk ik. Ik blijf het houden op te weinig ervaring. En een te behoudende speelstijl.quote:Wie van de huidige Ajax-selectie is in staat om in de kleine ruimte een steekpass te geven of een tegenstander uit te spelen? De vraag stellen is hem beantwoorden.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Vooral ook de wedstrijdinstelling. PSV is voetballend echt niet veel beter dan Ajax, maar het verschil zag je dinsdag. Zij krijgen in de 77e minuut een kutgoal tegen en maken binnen no-time 1-1. Ajax was daar never nooit meer bovenop gekomen, want de koppies gaan veel te snel hangen. Alleen als er wind mee is gaat het er allemaal aardig uitzien en kruipen ze uit hun schulp.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hier zit slechts gedeeltelijk de crux denk ik. Ik blijf het houden op te weinig ervaring. En een te behoudende speelstijl.Amen.![]()
Dat vond ik ook heel positief van PSV maar die speelden dan ook ergens voor, bedoel in de competitie kunnen die het ook niet opbrengenquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vooral ook de wedstrijdinstelling. PSV is voetballend echt niet veel beter dan Ajax, maar het verschil zag je dinsdag. Zij krijgen in de 77e minuut een kutgoal tegen en maken binnen no-time 1-1. Ajax was daar never nooit meer bovenop gekomen, want de koppies gaan veel te snel hangen. Alleen als er wind mee is gaat het er allemaal aardig uitzien en kruipen ze uit hun schulp.![]()
klopt wel. zag je met PSV ook tegen ons dit jaar, en in Arnhem trekken ze ook nog even de zege uit het vuur laatst. Ik zie dat onze ploeg niet zo snel doen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vooral ook de wedstrijdinstelling. PSV is voetballend echt niet veel beter dan Ajax, maar het verschil zag je dinsdag. Zij krijgen in de 77e minuut een kutgoal tegen en maken binnen no-time 1-1. Ajax was daar never nooit meer bovenop gekomen, want de koppies gaan veel te snel hangen. Alleen als er wind mee is gaat het er allemaal aardig uitzien en kruipen ze uit hun schulp.[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P![]()
Dat vind ik zo'n Feyenoord-opmerking. Kwaliteit is voor mij dat je iedere wedstrijd een 6,5 haalt en gemiddeld genomen een 7. Wij hebben op Cillessen na, en Tete, niemand die dat haalt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vooral ook de wedstrijdinstelling. PSV is voetballend echt niet veel beter dan Ajax, maar het verschil zag je dinsdag. Zij krijgen in de 77e minuut een kutgoal tegen en maken binnen no-time 1-1. Ajax was daar never nooit meer bovenop gekomen, want de koppies gaan veel te snel hangen. Alleen als er wind mee is gaat het er allemaal aardig uitzien en kruipen ze uit hun schulp.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Celtic-uit. Vitesse-uit was ook wel goed. Baal alleen nog van Twente. Hopelijk raken ze de licentie kwijt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt wel. zag je met PSV ook tegen ons dit jaar, en in Arnhem trekken ze ook nog even de zege uit het vuur laatst. Ik zie dat onze ploeg niet zo snel doen.
Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Dus de tegengoals in de EL:
Celtic thuis 0-1: Balverlies op eigen helft
Celtic thuis 1-2: Corner
Molde uit 1-0: Balverlies op eigen helft
Fenerbache uit 1-0: Corner
Celtic uit 1-0: Balverlies rond de middenlijn en zeer wak verdedigen van Van Der Hoorn
Molde thuis 1-0: Corner
Hieruit vallen wel genoeg conclusies te trekken lijkt me.![]()
verdomme,had de afgelopen dagen twee dagen een Tukker onder de vloer voor de kruipruimte. Merkte ook nog droogjes op: als het helemaal fout gaat bij ons kunnen jullie er zomaar wat mee winnenquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Celtic-uit. Vitesse-uit was ook wel goed. Baal alleen nog van Twente. Hopelijk raken ze de licentie kwijt.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
gaat hij daar wonen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
verdomme,had de afgelopen dagen twee dagen een Tukker onder de vloer voor de kruipruimte. Merkte ook nog droogjes op: als het helemaal fout gaat bij ons kunnen jullie er zomaar wat mee winnen![]()
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is eigenlijk ook wat ik bedoel met wedstrijdinstelling. Ik mis gewoon die drive om er echt voor te gaan. De drive die Tete in zijn tackels legt, bijvoorbeeld. Of Bazoer met zijn onderscheppingen en drang naar voren. In die moeizame Europese wedstrijden mis ik dat vaak bij spelers als Fischer, El Ghazi en (dit seizoen) Klaassen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n Feyenoord-opmerking. Kwaliteit is voor mij dat je iedere wedstrijd een 6,5 haalt en gemiddeld genomen een 7. Wij hebben op Cillessen na, en Tete, niemand die dat haalt.Amen.![]()
nu ik het zo teruglees was dat best een rare reactie van mijquote:
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
Ik begrijp je punt. En het klopt inderdaad ook wel: als je zag hoe Suarez bezig was of De Jong bij PSV, dan zijn Milik, El Ghazi, Sinkgraven etc. veel te passief. Je moet het ook afdwingen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is eigenlijk ook wat ik bedoel met wedstrijdinstelling. Ik mis gewoon die drive om er echt voor te gaan. De drive die Tete in zijn tackels legt, bijvoorbeeld. Of Bazoer met zijn onderscheppingen en drang naar voren. In die moeizame Europese wedstrijden mis ik dat vaak bij spelers als Fischer, El Ghazi en (dit seizoen) Klaassen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Walgelijke kutclub dit zeg, bah. Tegen molde weer punten verliezen en dan tegen de tegenstander van zondag ineens weer 5-0 winnen, dan kunnen de verwende pseudo-vedettes ineens weer voetballen. Bah.![]()
Ik heb de politie al gebeld inmiddels. Want ik vertrouw het voor geen meter.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
nu ik het zo teruglees was dat best een rare reactie van mijDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Moet zeggen dat je dit wel geweldig verwoord hebt. Misschien doe je hem als voetballer nog iets tekort, maar als persoonlijkheid is Cruijff natuurlijk bizar overschat. Op tv worden kneuzige uitspraken zoals 'Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt' uitgelegd als briljant en er wordt altijd gesproken over de 'visie van Cruijff'.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het idee waar hij mee kwam? Luchtkastelen. Buiten het voetballend stuk heeft Cruijff bizar weinig bereikt in het voetbal. En mogelijk ons de WK winst in '74 door de neus geboord.
En men luistert naar hem, omdat hij ooit kon voetballen.
In feite lult de man altijd maar een eind in de rondte. Net zoals het veelgehoorde cliché (door van der Gijp en Derksen vaak geroepen) dat alle geweldige oud-voetballers verstand van voetbal zouden hebben. Veel oud-voetballers hebben een opleidings en denkniveau van basis of kader. (niet dat daar per definitie iets mis mee is, maar je snapt m'n punt) Keiharde onzin, iedereen lult meestal maar wat, en om iets zinnigs over voetbal te kunnen zeggen hoef je echt niet zelf op hoog niveau gevoetbald te hebben.![]()
ahahahahaquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:46 schreef nickhguitar het volgende:
Walgelijke kutclub dit zeg, bah. Tegen molde weer punten verliezen en dan tegen de tegenstander van zondag ineens weer 5-0 winnen, dan kunnen de verwende pseudo-vedettes ineens weer voetballen. Bah.![]()
Het zit diep hequote:Op vrijdag 11 december 2015 16:46 schreef nickhguitar het volgende:
Walgelijke kutclub dit zeg, bah. Tegen molde weer punten verliezen en dan tegen de tegenstander van zondag ineens weer 5-0 winnen, dan kunnen de verwende pseudo-vedettes ineens weer voetballen. Bah.
Malheureusement le fromage de cacahouète.![]()
Cruijf's ideaalbeeld werkt wel, maar alleen als je kwalitatief vele malen beter bent dan je tegenstander (zoals Barca nu en Ajax toen). Nederlandse ploegen moeten nu uit een ander vaatje tappen als ze internationaal willen presteren (zie Oranje 2014 en PSV in de CL).quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat je dit wel geweldig verwoord hebt. Misschien doe je hem als voetballer nog iets tekort, maar als persoonlijkheid is Cruijff natuurlijk bizar overschat. Op tv worden kneuzige uitspraken zoals 'Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt' uitgelegd als briljant en er wordt altijd gesproken over de 'visie van Cruijff'.
In feite lult de man altijd maar een eind in de rondte. Net zoals het veelgehoorde cliché (door van der Gijp en Derksen vaak geroepen) dat alle geweldige oud-voetballers verstand van voetbal zouden hebben. Veel oud-voetballers hebben een opleidings en denkniveau van basis of kader. (niet dat daar per definitie iets mis mee is, maar je snapt m'n punt) Keiharde onzin, iedereen lult meestal maar wat, en om iets zinnigs over voetbal te kunnen zeggen hoef je echt niet zelf op hoog niveau gevoetbald te hebben.
Het is inderdaad behoorlijk kneuzig dat Cruijff dat niet inziet en dit afdoet als 'lelijk voetbal'. Het is het enige voetbal waarmee we nog iets kunnen presteren. Dat zie je maar weer aan de roemloze afgang van Ajax in Europa, dat maar krampachtig blijft vasthouden aan de visie Cruijff.Amen.![]()
Jij snapt niet zo veel van voetbal, he?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:46 schreef nickhguitar het volgende:
Hij snapt meer van de coefficientieranking dan van voetbalquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij snapt niet zo veel van voetbal, he?
Moet je nagaan hoe weinig hij van voetbal begrijpt![]()
Enlighten me. Hoe kan het dat Ajax het in de eredivisie wel kan opbrengen, maar donderdags niet?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij snapt niet zo veel van voetbal, he?![]()
Mooi voetbal is toch ook zeer subjectief? Ik stel mooi voetbal altijd gelijk aan effectiviteit. Als je countervoetbal speelt en daarmee toch wedstrijden met grote cijfers kan winnen (beste voorbeeld het Oranje van 2008 en 2014 en Chelsea in de gloriejaren 2004-2005) dan kan ik daar ook enorm van genieten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:55 schreef Jivis het volgende:
[..]
Cruijf's ideaalbeeld werkt wel, maar alleen als je kwalitatief vele malen beter bent dan je tegenstander (zoals Barca nu en Ajax toen). Nederlandse ploegen moeten nu uit een ander vaatje tappen als ze internationaal willen presteren (zie Oranje 2014 en PSV in de CL).
Het is inderdaad behoorlijk kneuzig dat Cruijff dat niet inziet en dit afdoet als 'lelijk voetbal'. Het is het enige voetbal waarmee we nog iets kunnen presteren. Dat zie je maar weer aan de roemloze afgang van Ajax in Europa, dat maar krampachtig blijft vasthouden aan de visie Cruijff.
Het tikkie terug, tikkie breed voetbal van Ajax is geen reet aan om naar te kijken, zou niet weten wat dat te maken heeft met mooi voetbal. Maar die arrogantie hebben ze in Amsterdam nog wel, en dat is jammer.
Edit: Volgens mij zijn we het aardig eens
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 17:00:17 ]![]()
In de Eredivisie is het vaak ook drie keer niks maar omdat de kwaliteit van de selectie veel beter is dan de meeste tegenstanders win je ze toch, vrije trappen van schone/afstandschoten van Gudelj en El Ghazi/corners.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:58 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Enlighten me. Hoe kan het dat Ajax het in de eredivisie wel kan opbrengen, maar donderdags niet?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Precies, het wordt pas mooi om naar te kijken als iemand na dat tikkie breed een mooie opening heeft of met een weergaloze actie drie man voorbij speelt. Zoals Barca dat kan dus.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:59 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Mooi voetbal is toch ook zeer subjectief? Ik stel mooi voetbal altijd gelijk aan effectiviteit. Als je countervoetbal speelt en daarmee toch wedstrijden met grote cijfers kan winnen (beste voorbeeld het Oranje van 2008 en 2014 en Chelsea in de gloriejaren 2004-2005) dan kan ik daar ook enorm van genieten.
Het tikkie terug, tikkie breed voetbal van Ajax is geen reet aan om naar te kijken, zou niet weten wat dat te maken heeft met mooi voetbal. Maar die arrogantie hebben ze in Amsterdam nog wel, en dat is jammer.
Edit: Volgens mij zijn we het aardig eens
Dat lukt Ajax in de competitie nog wel eens tegen zwakke tegenstanders, maar in Europa hebben ze er de spelers duidelijk niet voor.Amen.![]()
En waarom werkt het bij PSV juist andersom?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:58 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Enlighten me. Hoe kan het dat Ajax het in de eredivisie wel kan opbrengen, maar donderdags niet?![]()
Ja want molde tikt echt wel het niveautje real of Bayern aan! Man man man.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:05 schreef gniffie het volgende:
[..]
In de Eredivisie is het vaak ook drie keer niks maar omdat de kwaliteit van de selectie veel beter is dan de meeste tegenstanders win je ze toch, vrije trappen van schone/afstandschoten van Gudelj en El Ghazi/corners.
Ajax wil alleen vol gaan in de cl en voelen zich helaas te goed voor de el. Jammer, want mede dankzij Ajax kunnen we straks voorronde cl gaan spelen.![]()
Kun jij jezelf niet weggooien?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:08 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja want molde tikt echt wel het niveautje real of Bayern aan! Man man man.
Ajax wil alleen vol gaan in de cl en voelen zich helaas te goed voor de el. Jammer, want mede dankzij Ajax kunnen we straks voorronde cl gaan spelen.![]()
Andersom? Vanwege die 4 punten verschil? Ik kan me niet voorstellen dat PSV dit seizoen niet boven Ajax eindigt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:06 schreef Fargo het volgende:
[..]
En waarom werkt het bij PSV juist andersom?![]()
JA MAAR DOOR DIE VOORRONDE TE WINNEN KRIJG JE WEER EXTRA PUNTEN!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:08 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
![]()
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hebben jouw ouders je toevallig zuurstof ontnomen toen je een kind was? Tering, wat ben jij dom.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:08 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit vind ik een gewaagde uitspraak.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Andersom? Vanwege die 4 punten verschil? Ik kan me niet voorstellen dat PSV dit seizoen niet boven Ajax eindigt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Inderdaad, hoewel de selectie van Ajax op dit moment beter is dan in de periode 2013-2015. (met name 2013-2014 was echt het slechtste Ajax in 30 jaar, bizar dat die nog kampioen werden) Dus het heeft ook wel een beetje met Frank te maken die bij Europa League duels al jaren de indruk wekt dat het hem allemaal eigenlijk geen reet kan schelen. Ja het kampioenschap is het belangrijkst...quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Precies, het wordt pas mooi om naar te kijken als iemand na dat tikkie breed een mooie opening heeft of met een weergaloze actie drie man voorbij speelt. Zoals Barca dat kan dus.
Dat lukt Ajax in de competitie nog wel eens tegen zwakke tegenstanders, maar in Europa hebben ze er de spelers duidelijk niet voor.![]()
Lees het stuk van Catenaccio eens, dat is een mooi begin.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:58 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Enlighten me. Hoe kan het dat Ajax het in de eredivisie wel kan opbrengen, maar donderdags niet?![]()
Wat een arrogantie voor iemand die fan is van een provincieclub.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:10 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heraclesmet je kleine kut stadion, pleur op man.
![]()
op de hoop dat hij dat morgen 4 dubbel compenseertquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:11 schreef PowerLoungen het volgende:
Oh jee iemand heeft zijn ritalin niet ingenomen![]()
Die zou de mensheid niet missen nee mocht hij omkomen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:14 schreef Brammess het volgende:
[..]
op de hoop dat hij dat morgen 4 dubbel compenseert![]()
2013 slechtste Ajax in 30 jaar? Dan heb jij de jaren rond de eeuwwisseling vast nooit gezien.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Inderdaad, hoewel de selectie van Ajax op dit moment beter is dan in de periode 2013-2015. (met name 2013-2014 was echt het slechtste Ajax in 30 jaar, bizar dat die nog kampioen werden) Dus het heeft ook wel een beetje met Frank te maken die bij Europa League duels al jaren de indruk wekt dat het hem allemaal eigenlijk geen reet kan schelen. Ja het kampioenschap is het belangrijkst...
Ik denk dat het hem wel kan schelen. Probleem was dat je in Istanbul kort voor het einde tegen een nederlaag aanloopt en in Schotland of in Noorwegen gewoon had moeten winnen. Dan had er in principe geen vuiltje aan de lucht geweest en had deze wedstrijd ook heel anders benaderd geweest. Ik baal enorm van deze Europese 'campagne' en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij heel anders had gelopen mocht het Europees seizoen een maandje later gestart zijn maar goed, daar doe je niets aan. Vol knallen in de Eredivisie en kijken of het volgend jaar beter kan. Het zal er toch een keer uit moeten komen.
Kampioenschap kan me trouwens echt gestolen worden als daar tegenover een keertje weer europees indruk maken staat."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is bekend dat wie diepgaande voetbaldiscussies wilt, op voetbalzone moet zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:17 schreef Maartenfr12 het volgende:
Fijn dat er ook normaal gediscussieerd kan worden zonder meteen naar clubvoorkeur te kijken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dachten maar meer ajacieden zo. Zelfs de boer lijkt geen kloten te geven om Europa maar wil vooral die titel weet winnen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]
2013 slechtste Ajax in 30 jaar? Dan heb jij de jaren rond de eeuwwisseling vast nooit gezien.
Ik denk dat het hem wel kan schelen. Probleem was dat je in Istanbul kort voor het einde tegen een nederlaag aanloopt en in Schotland of in Noorwegen gewoon had moeten winnen. Dan had er in principe geen vuiltje aan de lucht geweest en had deze wedstrijd ook heel anders benaderd geweest. Ik baal enorm van deze Europese 'campagne' en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij heel anders had gelopen mocht het Europees seizoen een maandje later gestart zijn maar goed, daar doe je niets aan. Vol knallen in de Eredivisie en kijken of het volgend jaar beter kan. Het zal er toch een keer uit moeten komen.
Kampioenschap kan me trouwens echt gestolen worden als daar tegenover een keertje weer europees indruk maken staat.![]()
Dat gebeurt ook zelden hoor. Barca zet wel tig keer per wedstrijd hun buitenspelers 1 op 1, dat is bij Ajax misschien 2x.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Precies, het wordt pas mooi om naar te kijken als iemand na dat tikkie breed een mooie opening heeft of met een weergaloze actie drie man voorbij speelt. Zoals Barca dat kan dus.
Dat lukt Ajax in de competitie nog wel eens tegen zwakke tegenstanders, maar in Europa hebben ze er de spelers duidelijk niet voor."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Rond het jaar 2000 haalde Ajax vrij slechte resultaten maar had het wel gewoon uitstekende spelers hoor. Brian Laudrup, Gronkjaer, Arveladze, ik kan nog wel even doorgaan. Geweldige aanvallers, maar Wouters wist er totaal geen collectief van te maken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]
2013 slechtste Ajax in 30 jaar? Dan heb jij de jaren rond de eeuwwisseling vast nooit gezien.
Kampioenschap kan me trouwens echt gestolen worden als daar tegenover een keertje weer europees indruk maken staat.
Betwijfel of ik het met je eens ben of Frank het wat kan schelen. Natuurlijk had Ajax uit bij Molde moeten winnen, maar tegen Fener creëeren ze in 2 wedstrijden precies 0 kansen. Dan kun je moeilijk beweren dat je daartegen meer verdiend had. Zelfde geldt tegen Celtic waarbij pas in de slotfase een punt en een overwinning werden behaald. Ik vond het een dikverdiende uitschakeling, en als je de interviews zag malen daar weinig Ajaxspelers om.
Agree wat betreft kampioenschap, Europese resultaten zijn belangrijker.![]()
Tsja, uitstekende spelersquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:22 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Rond het jaar 2000 haalde Ajax vrij slechte resultaten maar had het wel gewoon uitstekende spelers hoor. Brian Laudrup, Gronkjaer, Arveladze, ik kan nog wel even doorgaan. Geweldige aanvallers, maar Wouters wist er totaal geen collectief van te maken.
Betwijfel of ik het met je eens ben of Frank het wat kan schelen. Natuurlijk had Ajax uit bij Molde moeten winnen, maar tegen Fener creëeren ze in 2 wedstrijden precies 0 kansen. Dan kun je moeilijk beweren dat je daartegen meer verdiend had. Zelfde geldt tegen Celtic waarbij pas in de slotfase een punt en een overwinning werden behaald. Ik vond het een dikverdiende uitschakeling, en als je de interviews zag malen daar weinig Ajaxspelers om.
Agree wat betreft kampioenschap, Europese resultaten zijn belangrijker.Daar koop je niet zoveel mee. Zijn nog compleet weggespeeld door Roda JC in de Arena. Had misschien wel 1-6 moeten zijn. Het bleef echter bij 1-2.
Ik denk dat Frank de Boer inmiddels ook wel graag eens iets in Europa had laten zien. Zal toch een smetje op zijn trainerscarriere bij Ajax zijn dat er Europees op een paar mooie wedstrijden na helemaal niets is gepresteerd."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
1-6? Overdrijven kan ook, al was dit inderdaad een hele slechte wedstrijd. Maar er waren ook potjes bij waarin ze ineens wel met 6-0 wonnen, het was gewoon geen stabiel elftal. Maar wel een elftal met een veel betere selectie en betere individuele spelers en daar had ik het in mijn post over.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, uitstekende spelersDaar koop je niet zoveel mee. Zijn nog compleet weggespeeld door Roda JC in de Arena. Had misschien wel 1-6 moeten zijn. Het bleef echter bij 1-2.
Ik denk dat Frank de Boer inmiddels ook wel graag eens iets in Europa had laten zien. Zal toch een smetje op zijn trainerscarriere bij Ajax zijn dat er Europees op een paar mooie wedstrijden na helemaal niets is gepresteerd.![]()
Met de achterhoede Nieuwenburg-Verlaat-Lambiek-Chivu ga je nergens komenquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:22 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Rond het jaar 2000 haalde Ajax vrij slechte resultaten maar had het wel gewoon uitstekende spelers hoor. Brian Laudrup, Gronkjaer, Arveladze, ik kan nog wel even doorgaan. Geweldige aanvallers, maar Wouters wist er totaal geen collectief van te maken.
Agree wat betreft kampioenschap, Europese resultaten zijn belangrijker.
Middenveld was ook maar meh met versleten Winter , Dani die nergens om gaf en KnoppertRED ONS HENNIEGOD![]()
Klopt. Zoals in de beker tegen Feyenoord meen ik.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:35 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
1-6? Overdrijven kan ook, al was dit inderdaad een hele slechte wedstrijd. Maar er waren ook potjes bij waarin ze ineens wel met 6-0 wonnen, het was gewoon geen stabiel elftal. Maar wel een elftal met een veel betere selectie en betere individuele spelers en daar had ik het in mijn post over.
Punt blijft dat ze zesde werden in de eredivisie met over het algemeen weinig sprankelend voetbal. Dan is kampioen worden zonder sprankelend voetbal alsnog stukken beter."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Daniquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Met de achterhoede Nieuwenburg-Verlaat-Lambiek-Chivu ga je nergens komen
Middenveld was ook maar meh met versleten Winter , Dani die nergens om gaf en Knoppert
Begenadigd voetballer. Gigantisch veel talent. Helaas te flamboyant en gaf hij meer om het leven buiten het voetbal."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
6-0 ? Grootste uitslag was volgens mij een 6-1 tegen Den Bosch en een 5-2 tegen NECquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:35 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
1-6? Overdrijven kan ook, al was dit inderdaad een hele slechte wedstrijd. Maar er waren ook potjes bij waarin ze ineens wel met 6-0 wonnen, het was gewoon geen stabiel elftal. Maar wel een elftal met een veel betere selectie en betere individuele spelers en daar had ik het in mijn post over.RED ONS HENNIEGOD![]()
Chivu maakte inderdaad veel blunders, Frank Verlaat deed het redelijk. Jan van Halst speelde ook in dat team. (oh dat is Lambiek) Winter en Knopper deden het in mijn herinnering niet eens zo slecht. Knopper scoorde veel prachtige goals.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Met de achterhoede Nieuwenburg-Verlaat-Lambiek-Chivu ga je nergens komen
Middenveld was ook maar meh met versleten Winter , Dani die nergens om gaf en Knoppert
![]()
Jammer dat Adriaanse er niks meer mee deed een seizoen laterquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dani
Begenadigd voetballer. Gigantisch veel talent. Helaas te flamboyant en gaf hij meer om het leven buiten het voetbal.RED ONS HENNIEGOD![]()
6-0 was een jaar eerder tegen Feyenoord, daar doelt hij volgens mij op. Was een week na het kampioenschap, de Feyenoorspelers hadden zich een week lang helemaal lamgezopen. Goed getimedquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
6-0 ? Grootste uitslag was volgens mij een 6-1 tegen Den Bosch en een 5-2 tegen NEC![]()
![]()
Verlaat was veels te traag en liet veel lopen .quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:38 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Chivu maakte inderdaad veel blunders, Frank Verlaat deed het redelijk. Jan van Halst speelde ook in dat team. (oh dat is Lambiek) Winter en Knopper deden het in mijn herinnering niet eens zo slecht. Knopper scoorde veel prachtige goals.
Maar Knopper liet je team niet beter spelen ondanks dat ie er veel maakte . Was bij lange na geen Litmanen die het spel kon makenRED ONS HENNIEGOD![]()
In die wedstrijd kon zelfs Sibon uitblinkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
6-0 was een jaar eerder tegen Feyenoord, daar doelt hij volgens mij op. Was een week na het kampioenschap, de Feyenoorspelers hadden zich een week lang helemaal lamgezopen. Goed getimed
RED ONS HENNIEGOD![]()
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dani was wel een speler met een vreselijk slechte instelling ja. Daar heb je alleen in een elftal met echt harde vechtspelers wat aan, niet in een slap zooitje ongeregeld. (wat het onder Wouters was)quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dani
Begenadigd voetballer. Gigantisch veel talent. Helaas te flamboyant en gaf hij meer om het leven buiten het voetbal.![]()
1999/2000. Afgemaakt door de media omdat we 'maar' met 6-1 van Dukla Banska wonnen, volgens Wouters niveautje middenmotor Eerste Divisie, en eruit gingen tegen Real Mallorca, op dat moment toch geen onaardig team.![]()
Klopt, een wonder dat Feyenoord in 99 kampioen werd trouwens. Was eigenlijk ook gewoon een heel matig elftal. Elftal in de periode 2001-2003 was veel beter.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:40 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In die wedstrijd kon zelfs Sibon uitblinken
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 17:43:59 ]![]()
Dani had je sowieso niets aan. Te veel showboy. Te veel een filmster. Precies gelijk Ronaldo, met als grote verschil dat Ronaldo keihard werkt voor zijn sport. En dat maakt het verschil tussen een wereldster en een nachtkaars.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dani was wel een speler met een vreselijk slechte instelling ja. Daar heb je alleen in een elftal met echt harde vechtspelers wat aan, niet in een slap zooitje ongeregeld. (wat het onder Wouters was)"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Feyenoord begin jaren 2000 was wel genieten ja. Nog steeds zonde van die verziekte finale in De Kuip.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Klopt, een wonder dat Feyenoord in 99 kampioen werd trouwens. Was eigenlijk ook gewoon een heel matig elftal. Elftal in de periode 2001-2003 was veel beter."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Feyenoord was in dat seizoen gewoon erg constant . Goede mix van goede Nederlandse clubspelers gemixt met jongens als Cruz en Kalou . Niks mis meequote:Op vrijdag 11 december 2015 17:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Klopt, een wonder dat Feyenoord in 99 kampioen werd trouwens. Was eigenlijk ook gewoon een heel matig elftal. Elftal in de periode 2001-2003 was veel beter.RED ONS HENNIEGOD![]()
Van Persie, Buffel, Tomasson, Pierre, Kalou, Ono. Mooie aanvallende spelers. Inderdaad, die wedstrijd werd overigens vermoord door Ruudje Bosschen, de lul.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Feyenoord begin jaren 2000 was wel genieten ja. Nog steeds zonde van die verziekte finale in De Kuip.
(of doel je op de uefa cupfinale?)![]()
Laudrup met een balletje die via beide palen eruit gingquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:42 schreef FritzWepper het volgende:
1999/2000. Afgemaakt door de media omdat we 'maar' met 6-1 van Dukla Banska wonnen, volgens Wouters niveautje middenmotor Eerste Divisie, en eruit gingen tegen Real Mallorca, op dat moment toch geen onaardig team.
RED ONS HENNIEGOD![]()
Maakte wel een wereldgoal tegen Atletico uit, je kan hem beter met Maradona vergelijken, ze hebben/hadden beiden wat met witte lijnenquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dani had je sowieso niets aan. Te veel showboy. Te veel een filmster. Precies gelijk Ronaldo, met als grote verschil dat Ronaldo keihard werkt voor zijn sport. En dat maakt het verschil tussen een wereldster en een nachtkaars.![]()
Doel op de finale, met het Fortynlijke dramaquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:46 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Van Persie, Buffel, Tomasson, Pierre, Kalou, Ono. Mooie aanvallende spelers. Inderdaad, die wedstrijd werd overigens vermoord door Ruudje Bosschen, de lul.
(of doel je op de uefa cupfinale?)"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heb nog een leuk shirt van Ajax gesigneerd door de spelers van Feyenoord en een shirt van Feyenoord gesigneerd door de spelers van Ajax uit 97 trouwens. Na de rellen van Beverwijk.
Eerste dramaseizoen van Ajax. 4e in de competitie. Nog wel halve finale CL gehaald (kan je het je nog voorstellen?)
Anderzijds. Poule was toen nog Auxerre, Rangers en Grasshoppers.. (Kan je het je nog voorstellen?!?)"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wel terecht natuurlijk dat de Ajax supporters gestraft worden voor het misdragen van de Utrecht supporters![]()
Dan maar daar met 0-4 van het veld stappen daar, enige juiste antwoord.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Mij boeit het an sich niet eens of dat uitvak leeg of vol is. Ik vind het redelijk zorgwekkend dat de KNVB aanklager zich weer voor de zoveelste keer voor schut zet door onvermogen om een goede gerichte straf op te leggen. Utrecht kan je het eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ze om de straf heen klimmen en kruipen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:13 schreef Pedroso het volgende:
Wel terecht natuurlijk dat de Ajax supporters gestraft worden voor het misdragen van de Utrecht supporters![]()
Dan maar daar met 0-4 van het veld stappen daar, enige juiste antwoord.
Structureel probleem @ KNVB. Dat dient veranderd te worden.![]()
Weet niet hoe groot de invloed daarvan bij de spelers merkbaar was. Die gingen nog steeds aardig uit hun dak, net als de supporters.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Doel op de finale, met het Fortynlijke drama![]()
Inderdaad nauwelijks voor te stellen dat de nummer 4 van Nederland halve finale CL haalt. Maar de grote Ajaxspelers (zoals de Boertjes) konden zich niet meer opladen voor eredvisiepotjes, nog wel voor de echt grote wedstrijden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:01 schreef Dven het volgende:
Heb nog een leuk shirt van Ajax gesigneerd door de spelers van Feyenoord en een shirt van Feyenoord gesigneerd door de spelers van Ajax uit 97 trouwens. Na de rellen van Beverwijk.
Eerste dramaseizoen van Ajax. 4e in de competitie. Nog wel halve finale CL gehaald (kan je het je nog voorstellen?)
Anderzijds. Poule was toen nog Auxerre, Rangers en Grasshoppers.. (Kan je het je nog voorstellen?!?)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 18:17:20 ]![]()
En dan had je nog idioten als Bogarde , Kluivert en Overmars die amper fit waren en al wisten dat ze weggingen . Wat er uit de jeugd kwam was ook om te janken met Schulp , Turpijn en vd Berghquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:17 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Inderdaad nauwelijks voor te stellen dat de nummer 4 van Nederland halve finale CL haalt. Maar de grote Ajaxspelers (zoals de Boertjes) konden zich niet meer opladen voor eredvisiepotjes, nog wel voor de echt grote wedstrijden.RED ONS HENNIEGOD![]()
Zag het ook voorbij komen jaquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:47 schreef wieisboos het volgende:
Nouri mag het op linksbuiten proberen in Jong AjaxStam
Mag toch hopen dat Cerny bij de selectie zit of dat er iets aan de hand is wat ik gemist hebMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
ach, met het nieuwe beleid (maar nog steeds plan Cruijff volgens de heren zelf) is het de bedoeling dat Jong Ajax en Ajax A1 gaat voetballen volgens het eerste. Dat betekent dus creatieve spelers van het middenveld en maar als buitenspeler, want daar is eventueel balverlies minder dodelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:47 schreef wieisboos het volgende:
Nouri mag het op linksbuiten proberen in Jong AjaxStam
En dan krijg je dus van die simpele werkertjes als Dankerlui of Bakker als aanvallende middenvelder![]()
![]()
OVER DE DISCUSSIE WAAROM het stadion VAN AJAX STEEDS LEGER WORDT?
Waarom het zo leeg is?
Kijk is naar dat elftal .....
Ajax heeft altijd een hoop supporters gehad die eigenlijk gewoon voor leuk voetbal naar het stadion gingen...eigenlijk waren dat niet eens echte supporters. Mensen die voor entertainment naar het stadion gingen.
Het probleem is wat er op het veld staat.......
Er lopen bij Ajax echt geen spelers meer rond waarvoor je naar het stadion wil gaan...
Ajax blijft winnen...maar ga je daarvoor alleen naar het stadion? Je wilt toch gewoon bijzondere voetballers zien in de categorie: Bergkamp, Rijkaard, Seedorf, van Basten en ik kan nog wel effe doorgaan met namen noemen.
De voetballers van nu in het ajax shirt vallen niet meer in die categorie.
Waarom is het stadion van Feyenoord elke wedstrijd uitverkocht?"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Natuurlijk, Auxerre had onder Guy Roux altijd veel talent. Rangers hadden toentertijd zeer veel geld, of misschien ook wel niet; het weerhield hen niet om flink te spenderen. En maar één kampioen per land, zoals een Champions League hoort te zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:01 schreef Dven het volgende:
Anderzijds. Poule was toen nog Auxerre, Rangers en Grasshoppers.. (Kan je het je nog voorstellen?!?)Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Bazoer zal zondag spelen ipv Van de Beek lees ik. Gudelj blijft uiteraard lekker staanMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Niet om je te dissen ofzo, maar dat idee heb ik sowieso heel vaak bij jou..quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:17 schreef mokkiemok het volgende:
of praat ik weer tegen een muur?
Wil je anders dat we het vanaf het volgende topic het grote Mokkiemok topic noemen?![]()
Wel begrijpelijk dat Donny geen 3 wedstrijden per week kan spelenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:23 schreef Tagliano het volgende:
Bazoer zal zondag spelen ipv Van de Beek lees ik. Gudelj blijft uiteraard lekker staan![]()
Is natuurlijk ook zo en ik begrijp het wel, maar ergens heb ik het idee dat Gudelj alles kan maken bij Frank. Ook als Donny niks gespeeld had deze weken denk ik niet dat hij zondag zou spelenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:26 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk dat Donny geen 3 wedstrijden per week kan spelen
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Fischer ook weer van de partij want : blond en deensquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:29 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook zo en ik begrijp het wel, maar ergens heb ik het idee dat Gudelj alles kan maken bij Frank. Ook als Donny niks gespeeld had deze weken denk ik niet dat hij zondag zou spelenRED ONS HENNIEGOD![]()
Het wordt weer een ouderwetse topshow zoals we die ondertussen wel gewend zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Fischer ook weer van de partij want : blond en deensMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
OKE bedankt KLAAS ........quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Waarom het zo leeg is?
Ajax heeft altijd een hoop supporters gehad die eigenlijk gewoon voor leuk voetbal naar het stadion gingen...eigenlijk waren dat niet eens echte supporters. Mensen die voor entertainment naar het stadion gingen.
Er lopen bij Ajax echt geen spelers meer rond waarvoor je naar het stadion wil gaan...
Ajax blijft winnen...maar ga je daarvoor alleen naar het stadion? Je wilt toch gewoon bijzondere voetballers zien in de categorie: Bergkamp, Rijkaard, Seedorf, van Basten en ik kan nog wel effe doorgaan met namen noemen.
Waarom is het stadion van Feyenoord elke wedstrijd uitverkocht?Ik ben inmiddels overleden.![]()
Ik dacht dat wij alleen last van Klaas hadden. Gelukkig kan hij elders ook zijn ei kwijt
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Half 1 weer als lamme schapen afgetroefd worden , kan niet wachtenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het wordt weer een ouderwetse topshow zoals we die ondertussen wel gewend zijnRED ONS HENNIEGOD![]()
Klaas is op zijn tijd best vermakelijkquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef Caland het volgende:
Ik dacht dat wij alleen last van Klaas hadden. Gelukkig kan hij elders ook zijn ei kwijt
Beter dan een Sunri5eMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Soms weet klaas ook echt allesquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef Caland het volgende:
Ik dacht dat wij alleen last van Klaas hadden. Gelukkig kan hij elders ook zijn ei kwijtRED ONS HENNIEGOD![]()
Iemand enig idee wat er met Cerny is? Zit niet eens op de bank bij Jong Ajax, terwijl er maar 5 man zittenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Mag hopen dat hij dan bij de selectie zit, zeker met de huidige vorm van onze aanvallersquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:38 schreef Tagliano het volgende:
Iemand enig idee wat er met Cerny is? Zit niet eens op de bank bij Jong Ajax, terwijl er maar 5 man zitten![]()
Terwijl El Ghazi er net bij is, zou ik niet logisch vinden. Maar goed, wat is er nog wel logisch tegenwoordig bij Ajaxquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:39 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Mag hopen dat hij dan bij de selectie zit, zeker met de huidige vorm van onze aanvallers
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel een punt. De uitblinkers zijn een (voornamelijk) controlerend spelende middenvelder en een (voornamelijk) verdedigend goede rechtsback. Natuurlijk is dat niet de hoofdreden waarom de tribunes niet vol zitten, maar het helpt niet mee dat er geen spelers zijn die iets spectaculairs laten zien.quote:
Uiteraard slaat de vergelijking met Feyenoord nergens op, want als je 11 varkens op het veld loslaat, dan hebben die per varken gemiddeld meer techniek en balgevoel dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel een punt. De uitblinkers zijn een (voornamelijk) controlerend spelende middenvelder en een (voornamelijk) verdedigend goede rechtsback. Natuurlijk is dat niet de hoofdreden waarom de tribunes niet vol zitten, maar het helpt niet mee dat er geen spelers zijn die iets spectaculairs laten zien.
Uiteraard slaat de vergelijking met Feyenoord nergens op, want als je 11 varkens op het veld loslaat, dan hebben die per varken gemiddeld meer techniek en balgevoel dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.![]()
![]()
Fans van Swansea kunnen opgelucht ademhalentwitter:simonzwartkruis twitterde op vrijdag 11-12-2015 om 19:41:13Dennis Bergkamp is inderdaad benaderd om hoofdcoach te worden bij Swansea City, maar heeft bedankt. Straks meer op vi.nl #Ajax reageer retweet
Ben jij familie van John Troost?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Waarom het zo leeg is?
Waarom is het stadion van Feyenoord elke wedstrijd uitverkocht?![]()
Bedankt Badder.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel een punt. De uitblinkers zijn een (voornamelijk) controlerend spelende middenvelder en een (voornamelijk) verdedigend goede rechtsback. Natuurlijk is dat niet de hoofdreden waarom de tribunes niet vol zitten, maar het helpt niet mee dat er geen spelers zijn die iets spectaculairs laten zien.
Uiteraard slaat de vergelijking met Feyenoord nergens op, want als je 11 varkens op het veld loslaat, dan hebben die per varken gemiddeld meer techniek en balgevoel dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.Ik ben inmiddels overleden.![]()
Daar komen we niet meer vanaf dusquote:'Ik heb dit moment geen ambitie om hoofdtrainer te worden', aldus Bergkamp tegen Voetbal International. 'Bovendien wacht er nog een behoorlijke klus bij Ajax en daar zie ik ook de komende jaren voor mezelf een rol in weggelegd.'Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Wat moet hij ook als hoofdtrainer? Elke keer als je naar Oost-Europa moet dan is hij 3 dagen onderweg.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:44 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Daar komen we niet meer vanaf dus![]()
Hij weet toch dat hij met de boot naar Engeland kan? Anders moeten we dat maar eventjes gaan vertellen..quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:44 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Daar komen we niet meer vanaf dus![]()
Denk niet dat hij met Swansea vaker naar Oost-Europa gaat dan met Ajaxquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat moet hij ook als hoofdtrainer? Elke keer als je naar Oost-Europa moet dan is hij 3 dagen onderweg.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Het was ook meer als algemene opmerking bedoelt. Reist hij nu altijd mee met Europese wedstrijden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:46 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Denk niet dat hij met Swansea vaker naar Oost-Europa gaat dan met Ajax![]()
Volgens mij niet eens altijd, weet ik niet eens zeker eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het was ook meer als algemene opmerking bedoelt. Reist hij nu altijd mee met Europese wedstrijden?Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Beetje vent laat zich van zo'n kinderlijke angst afhelpen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:47 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens altijd, weet ik niet eens zeker eerlijk gezegd
Forum Opties Forumhop: Hop naar: