Paul | donderdag 10 december 2015 @ 15:01 |
![]() http://www.rtvutrecht.nl/(...)-en-snorfietsen.html | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 december 2015 @ 15:03 |
Goed zo, zal een hoop fijnstof en mogelijk obesitas schelen. | |
CafeRoker | donderdag 10 december 2015 @ 15:12 |
Krankzinnig om dit soort dingen incl sloopregeling op gemeentelijk niveau te gaan regelen. | |
Q. | donderdag 10 december 2015 @ 15:12 |
Mooi, oprotten met die krengen. En vooral met hun asociale bestuurders. | |
Eufonie | donderdag 10 december 2015 @ 15:16 |
Prima ![]() | |
Q. | donderdag 10 december 2015 @ 15:21 |
Tja, als de landelijke politiek niets doet. Die krengen zijn levensgevaarlijk, dat er niet meer doden vallen is een wonder. | |
Physsic | donderdag 10 december 2015 @ 15:42 |
Vooral die 2-tact zijn mega vervuilend. Maar de gemeente busjes die op diesel rijden mogen wel rond blijven karren. Net als de stadsbussen. | |
Stranger | donderdag 10 december 2015 @ 15:47 |
Fijn. Ellendige vervoersmiddelen met dito bestuurders. | |
Miauw_Zedong | donderdag 10 december 2015 @ 15:49 |
Prima, laatst nog omver gereden door een kutscooter die me geen voorrang gaf op de gracht. Optyfen met die dingen. | |
Weltschmerz | donderdag 10 december 2015 @ 15:53 |
Klopt, hoewel op het platteland de overlast van een tweetakt veel minder is en het nut veel groter. Maar er moet een overkoepelende regeling komen waarbinnen gemeenten dan een variant kunnen kiezen naar gelang van de lokale behoefte. | |
Boze_Appel | donderdag 10 december 2015 @ 15:56 |
Lekker voor de bezorgdiensten. | |
Specularium | donderdag 10 december 2015 @ 15:56 |
#viesdik | |
Specularium | donderdag 10 december 2015 @ 15:57 |
Die rijden steeds vaker elektrisch. Hoor je het tenminste niet als je bijna wordt aangereden. | |
Coritchando | donderdag 10 december 2015 @ 17:26 |
goed geregeld. komt straks niemand meer in die zooi daar ![]() wat zijn bestuurders toch een mooie mensen, ze zijn volledig los van de werkelijkheid en worden niet gehinderd door enige vorm van kennis of intelligentie. | |
grimselman | donderdag 10 december 2015 @ 17:34 |
Tweetakt heeft geen nut meer sinds er viertakt brommers zijn. | |
Stokken_en_stenen | donderdag 10 december 2015 @ 17:56 |
Jawel meer vermogen per cc (maar dat mag niet) ![]() Maar weg met die twee takt dingen ze vervuilen veel te veel het is net als nu met een kolengestookte stoomtrein gaan rijden leuk ![]() ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 10 december 2015 @ 18:01 |
Ik vind het ook belachelijk dat ze nog niet uit de verkoop zijn, maar als een of andere sleutelaar op zijn ouwe tweetakt van Hongerige Wolf naar Doodstil wil rijden dan vind ik niet dat hij buiten de gemeentegrens moet parkeren om verder te lopen. | |
RAVW | donderdag 10 december 2015 @ 18:06 |
als het om Aso bestuurders gaat dan kunnen ze de fietsers ook wel verbieden daar , als er 1 verkeersdeelnemer is wat lak aan de regels heeft is het de fietser wel .. Smsen , WAppen , zonder licht , door rood , verkeerde kant van de weg helft rijden , 5 dik naast elkaar rijden , denk dat dit voor een brommer of autobestuurder , al een maandloon aan boetes was geweest | |
Tomansss | donderdag 10 december 2015 @ 18:08 |
Ah, dat scheelt weer. | |
Tomansss | donderdag 10 december 2015 @ 18:14 |
Jij wapt nog? ![]() http://www.gsmhistory.com/vintage-mobiles/#nokia_7110_1999 | |
RAVW | donderdag 10 december 2015 @ 18:16 |
ik bedoelde bezig zijn met Whats app | |
Hathor | donderdag 10 december 2015 @ 18:20 |
Je zal in de binnenstad wonen en elke dag met je scootertje naar je werk aan de rand van de stad moeten. | |
Monolith | donderdag 10 december 2015 @ 18:24 |
Pak je lekker de fiets of het OV. Ik zal ze niet missen hier in de binnenstad in ieder geval. ![]() | |
Paper_Tiger | donderdag 10 december 2015 @ 18:27 |
Lekker wettelijk goedgekeurde vervoermiddelen weren. | |
Q. | donderdag 10 december 2015 @ 18:27 |
De stad is klein, dat is allemaal prima te fietsen. Desnoods neem je de bus. | |
AchJa | donderdag 10 december 2015 @ 18:30 |
Maar 4 takt mag ook niet als ik dat bericht zo lees... | |
Stokken_en_stenen | donderdag 10 december 2015 @ 18:44 |
Dat is dan weer wat overdreven die zijn al stukken schoner zeker de nieuwere met elektronische ontsteking. | |
#ANONIEM | donderdag 10 december 2015 @ 18:50 |
Laatst even daar wezen kijken. Parkeergeld eerste uur 4 euro en dan 2 euro per 26 minuten. Naar de hel met die kutstad. | |
AchJa | donderdag 10 december 2015 @ 18:53 |
Klopt... Maar ja, alles op benzine eruit... | |
Vallon | donderdag 10 december 2015 @ 19:15 |
Wederom een reden minder om mij daar op te houden. Wel leuk te zien hoe Utrecht (onbewust, onbedoeld ?) is uitgeroepen tot stad waar je proefballonnen kan neerlaten. Vind wel, in het kader van vernieuwing en vergroening, dat het openbaar vervoer volledig gratis moet zijn...... of zou dat schadelijk zijn voor gemotoriseerden..... | |
Paul | donderdag 10 december 2015 @ 19:17 |
![]() | |
Revolution-NL | donderdag 10 december 2015 @ 19:21 |
Het OV ![]() Nee al die Euro6 gifbussen die massaal in Utrecht rijden en nOx uitbraken dat is lekker ![]() | |
Cherna | donderdag 10 december 2015 @ 22:09 |
Een tweetakt is veel makkelijker in onderhoud(ook nog goedkoper). Bovendien zijn ze minder vaak aan storingen onderhevig(tja alleen een inlaat en uitlaatpoort). Eenvoudig en toch snel. Het verbruik dat meer is tov van de 4 takt is te verwaarlozen bij dit soort scooters. Maar goed net als rokers zijn deze groepen nu aan de beurt. Nu nog een mobieltje in het verkeer verbieden en we zijn aardig op weg. | |
Makrolon | donderdag 10 december 2015 @ 22:14 |
Dieselbrommertje bouwen, lekker roeten in die kutstad. Ben blij dat ik niet in utrecht woon zeg met deze achterlijke regels. | |
Ringo | donderdag 10 december 2015 @ 22:55 |
Dan koop je een fiets. | |
Ringo | donderdag 10 december 2015 @ 22:57 |
Mensen die met de auto naar de stad gaan. ![]() | |
Monolith | donderdag 10 december 2015 @ 22:58 |
Wij ook. | |
#ANONIEM | donderdag 10 december 2015 @ 23:00 |
Want op de fiets kan je natuurlijk niet moddervet zijn ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 23:01:26 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:14 |
Ik vind niet dat een gemeente het recht moet hebben om dergelijk beleid in te voeren. Wie in Utrecht een scooter koopt en daarmee in zijn woonplaats wil rondrijden, moet dezelfde rechten hebben als degene die in Leeuwarden een scooter koopt. Landelijk beleid om scooters en brommers te ontmoedigen, kan ik op zich best volgen. Maar gemeenten zouden niet bevoegd moeten zijn om op eigen houtje dit soort regels in te voeren. | |
Straatcommando. | vrijdag 11 december 2015 @ 00:14 |
Een moderne gekatalyseerde 4takt brommer stoot nauwelijks wat uit man ![]() Ekte slimme idee dit. Misschien in de jaren 90 een goed idee met alle tweetakt brommertjes overal. | |
Fir3fly | vrijdag 11 december 2015 @ 00:18 |
Hoop gedoe om niks weer. Dom idee. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:23 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:25 |
Ik heb een Piaggio Zip (4 takt) voor de mooie dagen... beetje toeren en zo. Ding rijdt echt super zuinig. Rij zomaar 200 KM op een litertje of 6 a 7. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 00:26:23 ] | |
Childofthe90s | vrijdag 11 december 2015 @ 00:26 |
Ja, lekker zo'n elektrische brommer voor de hoofdprijs met een actieradius van 30 à 40 kilometer. Ben je op je werk, kun je niet meer terug, want leeg. En dan doen alsof het OV alles is, naast dat het ontzettend duur is, vol zit in de spits, kost het veel meer reistijd omdat niet overal haltes/stations in de buurt zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:28 |
Het is krankzinnig inderdaad. Zorg dan dat die kutjeugd niet op zo'n ding mag rijden. Pas vanaf 25 op zo'n ding. | |
Childofthe90s | vrijdag 11 december 2015 @ 00:32 |
Of gewoon het aparte scooterrijbewijs afschaffen. Je haalt gewoon je autorijbewijs, en dan mag je pas een scooter rijden. Ik zie overigens überhaupt het probleem niet. Ja, het is af en toe druk, maar dat komt net zo goed door fietsers die zich niet altijd aan de regels en stoplichten houden. | |
TheThirdMark | vrijdag 11 december 2015 @ 00:39 |
Nee. Dat is geen wonder ![]() Dat betekend slechts dat die bestuurders wél rekening houden met van alles. Dit in tegenstelling tot de daadwerkelijke vervuilers en veroorzakers van ongevallen: Elektrisch aangedreven rijders en lease-bak rijders. Verhoord de kosten, desnoods via loonafdracht, met 200% en je zal zien dat het verkeer met 0% afneemt, de hoeveelheid uitstoot met 60% afneemt en het aantal ongevallen met 90%. [ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 11-12-2015 01:00:31 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:49 |
Niet met 60 langs de Oudegracht karren ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 00:51 |
Misschien op de dag dat het monetaire systeem inklapt. | |
Kopiko | vrijdag 11 december 2015 @ 00:59 |
| |
Drinky | vrijdag 11 december 2015 @ 03:03 |
Enerzijds dikke prima, anderzijds beangstigend. Straks zijn voertuigen overal in Utrecht uitgebannen. Eerst oude diesels, ze willen de regeling ook doorvoeren voor oude benzineauto's en straks waarschijnlijk ook nog motoren. Die stadsbestuurders zijn helemaal van het padje af. OV is hopeloos traag in Utrecht. Wat 50 minuten duurt met de bus fiets je in een halfuur, soms is het zelfs lopend sneller te doen dan met de bus. Willen ook de van de hele stad een eenbaans 30-weg maken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 04:08 |
Je kunt altijd nog met de waterfiets. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 04:12 |
Luchtballon, niet te handhaven. ![]() | |
Coritchando | vrijdag 11 december 2015 @ 08:13 |
misschien moet je eens uit je doppen kijken op straat, je bent niet alleen | |
Szikha2 | vrijdag 11 december 2015 @ 08:19 |
Gaat toch niet door. Al dat geroep | |
Kopiko | vrijdag 11 december 2015 @ 08:39 |
Exact. Dat is de achterliggende gedachte. | |
Coritchando | vrijdag 11 december 2015 @ 08:51 |
dan wens ik je succes met al die elektrische pleurisdingen. die hoor je niet eens aankomen ![]() | |
AgLarrr | vrijdag 11 december 2015 @ 08:59 |
Succes met handhaven. Als ze al voor je stoppen zal dat wel de nodige agressie met zich meebrengen. Inclusief veel broers en neven die je later thuis op komen zoeken. | |
Kopiko | vrijdag 11 december 2015 @ 09:03 |
| |
Heilwasser | vrijdag 11 december 2015 @ 09:06 |
Hulde. ![]() Dat dit in elke stad mag gebeuren. | |
Heilwasser | vrijdag 11 december 2015 @ 09:08 |
Dit is de eerste stap. Naarmate het vaker wordt herhaald snappen meer mensen dat dit een goed plan is. Die krengen verdwijnen vroeg of laat. | |
Ringo | vrijdag 11 december 2015 @ 09:22 |
Het zou al een mooie stap zijn als die aso-scooters gewoon op de weg moeten rijden en niet meer het fietspad op mogen. Datzelfde geldt ook voor elektrische scooters, opgetyft van het fietspad graag, knal maar lekker mee met het echte verkeer. | |
Szikha2 | vrijdag 11 december 2015 @ 18:51 |
Heb je er zo'n hekel aan? ![]() |