http://www.rtvutrecht.nl/(...)-en-snorfietsen.htmlquote:UTRECHT - Naast de al bestaande milieuzone voor oude auto's wil Utrecht in de binnenstad nu ook een milieuzone voor brommers en snorfietsen invoeren. Het gaat om voertuigen die benzine als brandstof hebben. Elektrische voertuigen mogen wel de binnenstad in.
De gemeente hoopt de milieuzone in 2020 in te voeren. Eerst moet nog onderzocht worden of het verbod te handhaven is en of er een goede sloop- en vervangingssubsidie te regelen is voor brommer- en snorfietseigenaren.
"Fietsers, voetgangers en bewoners ervaren brom- en snorfietsen als een belangrijke bron van overlast", schrijft het college. Ook moet de nieuwe maatregel de luchtkwaliteit in de stad verbeteren. D66 en GroenLinks, de twee grootste partijen van de stad, zijn voorstander van de nieuwe milieuzone.
BROMMERS POPULAIR
Steeds meer Nederlanders hebben een brommer of snorfiets: op 1 december waren er in het hele land 1.174.802. Dat is 65 procent meer dan negen jaar geleden.
AUTO'S
De al bestaande milieuzone voor auto's is sinds dit jaar van kracht. De invoering van de maatregel verliep niet vlekkeloos en leidde tot veel kritiek.
Het streven om de Utrechtse binnenstad brom- en snorfietsvrij te maken, komt niet uit de lucht vallen. In 2013 gaven Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag al aan dat ze een einde wilden maken aan de overlast van de vervoersmiddelen. Ook de Fietsersbond en Natuur & Milieu uitten eerder kritiek op "vieze" snorscooters.
Tja, als de landelijke politiek niets doet. Die krengen zijn levensgevaarlijk, dat er niet meer doden vallen is een wonder.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:12 schreef CafeRoker het volgende:
Krankzinnig om dit soort dingen incl sloopregeling op gemeentelijk niveau te gaan regelen.
Klopt, hoewel op het platteland de overlast van een tweetakt veel minder is en het nut veel groter. Maar er moet een overkoepelende regeling komen waarbinnen gemeenten dan een variant kunnen kiezen naar gelang van de lokale behoefte.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:12 schreef CafeRoker het volgende:
Krankzinnig om dit soort dingen incl sloopregeling op gemeentelijk niveau te gaan regelen.
#viesdikquote:Steeds meer Nederlanders hebben een brommer of snorfiets: op 1 december waren er in het hele land 1.174.802. Dat is 65 procent meer dan negen jaar geleden.
Tweetakt heeft geen nut meer sinds er viertakt brommers zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, hoewel op het platteland de overlast van een tweetakt veel minder is en het nut veel groter. Maar er moet een overkoepelende regeling komen waarbinnen gemeenten dan een variant kunnen kiezen naar gelang van de lokale behoefte.
Jawel meer vermogen per cc (maar dat mag niet)quote:Op donderdag 10 december 2015 17:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
Tweetakt heeft geen nut meer sinds er viertakt brommers zijn.
Ik vind het ook belachelijk dat ze nog niet uit de verkoop zijn, maar als een of andere sleutelaar op zijn ouwe tweetakt van Hongerige Wolf naar Doodstil wil rijden dan vind ik niet dat hij buiten de gemeentegrens moet parkeren om verder te lopen.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:34 schreef grimselman het volgende:
[..]
Tweetakt heeft geen nut meer sinds er viertakt brommers zijn.
als het om Aso bestuurders gaat dan kunnen ze de fietsers ook wel verbieden daar , als er 1 verkeersdeelnemer is wat lak aan de regels heeft is het de fietser wel ..quote:Op donderdag 10 december 2015 15:12 schreef Q. het volgende:
Mooi, oprotten met die krengen. En vooral met hun asociale bestuurders.
Ah, dat scheelt weer.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die rijden steeds vaker elektrisch.
Hoor je het tenminste niet als je bijna wordt aangereden.
Jij wapt nog?quote:Op donderdag 10 december 2015 18:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
als het om Aso bestuurders gaat dan kunnen ze de fietsers ook wel verbieden daar , als er 1 verkeersdeelnemer is wat lak aan de regels heeft is het de fietser wel ..
Smsen , WAppen , zonder licht , door rood , verkeerde kant van de weg helft rijden , 5 dik naast elkaar rijden , denk dat dit voor een brommer of autobestuurder , al een maandloon aan boetes was geweest
ik bedoelde bezig zijn met Whats appquote:Op donderdag 10 december 2015 18:14 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Jij wapt nog?dat is toch gefaald ergens begin 2000?
http://www.gsmhistory.com/vintage-mobiles/#nokia_7110_1999
Pak je lekker de fiets of het OV.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:20 schreef Hathor het volgende:
Je zal in de binnenstad wonen en elke dag met je scootertje naar je werk aan de rand van de stad moeten.
De stad is klein, dat is allemaal prima te fietsen. Desnoods neem je de bus.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:20 schreef Hathor het volgende:
Je zal in de binnenstad wonen en elke dag met je scootertje naar je werk aan de rand van de stad moeten.
Maar 4 takt mag ook niet als ik dat bericht zo lees...quote:Op donderdag 10 december 2015 17:56 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Jawel meer vermogen per cc (maar dat mag niet)![]()
Maar weg met die twee takt dingen ze vervuilen veel te veel het is net als nu met een kolengestookte stoomtrein gaan rijden leukmaar wel wat achterhaald en zeer slecht voor het milieu.
Dat is dan weer wat overdreven die zijn al stukken schoner zeker de nieuwere met elektronische ontsteking.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar 4 takt mag ook niet als ik dat bericht zo lees...
Klopt... Maar ja, alles op benzine eruit...quote:Op donderdag 10 december 2015 18:44 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat overdreven die zijn al stukken schoner zeker de nieuwere met elektronische ontsteking.
Het OVquote:Op donderdag 10 december 2015 18:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pak je lekker de fiets of het OV.
Ik zal ze niet missen hier in de binnenstad in ieder geval.
Een tweetakt is veel makkelijker in onderhoud(ook nog goedkoper). Bovendien zijn ze minder vaak aan storingen onderhevig(tja alleen een inlaat en uitlaatpoort). Eenvoudig en toch snel. Het verbruik dat meer is tov van de 4 takt is te verwaarlozen bij dit soort scooters.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk dat ze nog niet uit de verkoop zijn, maar als een of andere sleutelaar op zijn ouwe tweetakt van Hongerige Wolf naar Doodstil wil rijden dan vind ik niet dat hij buiten de gemeentegrens moet parkeren om verder te lopen.
Dan koop je een fiets.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:20 schreef Hathor het volgende:
Je zal in de binnenstad wonen en elke dag met je scootertje naar je werk aan de rand van de stad moeten.
Mensen die met de auto naar de stad gaan.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:50 schreef Confetti het volgende:
Laatst even daar wezen kijken. Parkeergeld eerste uur 4 euro en dan 2 euro per 26 minuten.
Naar de hel met die kutstad.
Wij ook.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:14 schreef Makrolon het volgende:
Dieselbrommertje bouwen, lekker roeten in die kutstad. Ben blij dat ik niet in utrecht woon zeg met deze achterlijke regels.
Want op de fiets kan je natuurlijk niet moddervet zijnquote:Op donderdag 10 december 2015 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Goed zo, zal een hoop fijnstof en mogelijk obesitas schelen.
quote:Op donderdag 10 december 2015 18:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
als het om Aso bestuurders gaat dan kunnen ze de fietsers ook wel verbieden daar , als er 1 verkeersdeelnemer is wat lak aan de regels heeft is het de fietser wel ..
Smsen , WAppen , zonder licht , door rood , verkeerde kant van de weg helft rijden , 5 dik naast elkaar rijden , denk dat dit voor een brommer of autobestuurder , al een maandloon aan boetes was geweest
Ik heb een Piaggio Zip (4 takt) voor de mooie dagen... beetje toeren en zo. Ding rijdt echt super zuinig. Rij zomaar 200 KM op een litertje of 6 a 7.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Een moderne gekatalyseerde 4takt brommer stoot nauwelijks wat uit man
Ekte slimme idee dit. Misschien in de jaren 90 een goed idee met alle tweetakt brommertjes overal.
Het is krankzinnig inderdaad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Ja, lekker zo'n elektrische brommer voor de hoofdprijs met een actieradius van 30 à 40 kilometer. Ben je op je werk, kun je niet meer terug, want leeg. En dan doen alsof het OV alles is, naast dat het ontzettend duur is, vol zit in de spits, kost het veel meer reistijd omdat niet overal haltes/stations in de buurt zijn.
Of gewoon het aparte scooterrijbewijs afschaffen. Je haalt gewoon je autorijbewijs, en dan mag je pas een scooter rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is krankzinnig inderdaad.
Zorg dan dat die kutjeugd niet op zo'n ding mag rijden. Pas vanaf 25 op zo'n ding.
Nee. Dat is geen wonderquote:Op donderdag 10 december 2015 15:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, als de landelijke politiek niets doet. Die krengen zijn levensgevaarlijk, dat er niet meer doden vallen is een wonder.
Niet met 60 langs de Oudegracht karrenquote:Op donderdag 10 december 2015 22:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mensen die met de auto naar de stad gaan.De jaren zeventig belde, ze willen hun weekendplannen terug.
Misschien op de dag dat het monetaire systeem inklapt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 00:32 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of gewoon het aparte scooterrijbewijs afschaffen. Je haalt gewoon je autorijbewijs, en dan mag je pas een scooter rijden.
Ik zie overigens überhaupt het probleem niet. Ja, het is af en toe druk, maar dat komt net zo goed door fietsers die zich niet altijd aan de regels en stoplichten houden.
quote:Op donderdag 10 december 2015 17:26 schreef Coritchando het volgende:
wat zijn scooterbestuurders toch een mooie mensen, ze zijn volledig los van de werkelijkheid en worden niet gehinderd door enige vorm van kennis of intelligentie.
Je kunt altijd nog met de waterfiets.quote:Op vrijdag 11 december 2015 03:03 schreef Drinky het volgende:
Enerzijds dikke prima, anderzijds beangstigend. Straks zijn voertuigen overal in Utrecht uitgebannen. Eerst oude diesels, ze willen de regeling ook doorvoeren voor oude benzineauto's en straks waarschijnlijk ook nog motoren. Die stadsbestuurders zijn helemaal van het padje af. OV is hopeloos traag in Utrecht. Wat 50 minuten duurt met de bus fiets je in een halfuur, soms is het zelfs lopend sneller te doen dan met de bus. Willen ook de van de hele stad een eenbaans 30-weg maken
Exact. Dat is de achterliggende gedachte.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:13 schreef Coritchando het volgende:
[..]
misschien moet je eens uit je doppen kijken op straat, je bent niet alleen
dan wens ik je succes met al die elektrische pleurisdingen. die hoor je niet eens aankomenquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:39 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Exact. Dat is de achterliggende gedachte.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:51 schreef Coritchando het volgende:
[..]
dan wens ik je succes met al die elektrische pleurisdingen. die hoor je niet eens aankomen
quote:misschien moet je eens uit je doppen kijken op straat
Dit is de eerste stap. Naarmate het vaker wordt herhaald snappen meer mensen dat dit een goed plan is.quote:
Het zou al een mooie stap zijn als die aso-scooters gewoon op de weg moeten rijden en niet meer het fietspad op mogen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:08 schreef Heilwasser het volgende:
Die krengen verdwijnen vroeg of laat.
Heb je er zo'n hekel aan?quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dit is de eerste stap. Naarmate het vaker wordt herhaald snappen meer mensen dat dit een goed plan is.
Die krengen verdwijnen vroeg of laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |