Oef! Ik weet niet of ik de officiële definitie hanteer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:14 schreef djh77 het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid:
Het vrij besteedbaar vermogen zijn alle bezittingen (sparen en beleggingen) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).
Spaargeld dat in een langjarige deposito zit of in een bankspaarproduct telt dus mee als vrij besteedbaar vermogen?
quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:19 schreef Gijsbertus het volgende:
Eurostolz:Idem. Als ik de brandstof van de rente aftrek hou ik een rendement over vergelijkbaar met een ING spaarrekeningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedrijf zit in Borne. Dat is bijna 1½ uur rijden...
Voor mij geen reden om extra te investeren..
Wel een heel leuk initiatief verder. Als ik in de buurt zat dan ging ik zeker.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef djh77 het volgende:
CCF gaat ook hypotheekrecht aanbieden:
Ten behoeve van de Collin investeerder die mee investeren vanaf ¤ 5.000,-, zal er als zekerheid een 2e hypotheek worden gevestigd. Als investeerder geeft u wel uw anonimiteit prijs, indien u kiest voor inschrijving in de akte. Dit is dus niet verplicht.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:49 schreef djh77 het volgende:
Er is al lobby aan de gang vanuit de branchevereniging tegen de AFM-regels:Ik ga echt niet ieder Crowdfundingplatform waar ik iets investeer, inzicht in mijn financiën geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk vul ik overal gewoon in: vrij belegd vermogen Euro 1.000.000 en meer dan 5 jaar ervaring.
Dan ben je waarschijnlijk van alle gezeur af.
Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef MSR het volgende:
[..]
Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.
Nou das knap optimistisch hoor voor een executieveiling van een bedrijfspandquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:
[..]
Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Je kunt je dus afvragen of deze zekerheid zoveel waard is.
Het is een ambachtelijk familiebedrijfje, regio Bunschoten Spakenburg, maak ik me niet zo'n zorgen over eerlijk gezegd, dat zijn goede betalers?quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:
[..]
Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Je kunt je dus afvragen of deze zekerheid zoveel waard is.
ik heb voor een klein bedrag meegedaanquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GVE zit al 80% vol zie net pas mail van Mu. Lijkt wel aardig op eerste gezicht.
Team Fan Fashion
Project:12355 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:74
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 40.200
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,0%
Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef mccrowd het volgende:
Hoihoi.
Ik lees al een tijdje mee en heb veel geleerd ondertussen van jullie.
Gve : 14 x
Fc : 1x
Nu zag ik de Team fan fasion langskomen net op tijd om mijn bijdrage te leveren.
Menig persoon die zich in de racekleding heeft gestort heeft het niet gered.
Sterker nog Team fan fasion heeft het ook al een keer niet gered.
Jammer dat dit er niet bij staat.
Voor mij een absolute no-go.
dat zou ik ook wel zeker willen weten voordat ik mijn investering gestand doe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging (of verlaging?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef dyna18 het volgende:
Ow ik zie net dat er ook een financiering loopt in mijn eigen stad.
Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren
Ik snap alleen niet zo goed wat ze nu bieden.
Alleen mogelijke dividend uitkering in de toekomst?
Van een hogere aandelenprijs kun je alleen profiteren als je ook van je aandelen af kunt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:41 schreef MSR het volgende:
[..]
Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging plus wat biergoodies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |