abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158167740
Even voor mijn duidelijkheid:

Het vrij besteedbaar vermogen zijn alle bezittingen (sparen en beleggingen) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Spaargeld dat in een langjarige deposito zit of in een bankspaarproduct telt dus mee als vrij besteedbaar vermogen?
pi_158167905
Hoe wil je dat hard gaan maken? Dan zou je het vermogen op moeten vragen per investeerder via de belasting dienst, dit is de enige "betrouwbare" bron. Lijkt me niet echt een wenselijke situatie.

Verder is het aan mij toch om te bepalen wat ik waar investeer?
Als ik er voor kies om 30% in obligaties te stoppen en 30% op aandelen en 10% op CF...
Of 40% op CF en 30% Obligaties, zijn aandelen betrouwbaarder dan CF?

En ALS ik aandelen heb, en 100% in Delta Lloyd heb zitten...

Denk dat dat ook een beetje het punt is, zo streng als dat ze op CF zijn, zo laks eigenlijk bij beleggen of andere dingen als turbo's en dergelijken.
pi_158167939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:14 schreef djh77 het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid:

Het vrij besteedbaar vermogen zijn alle bezittingen (sparen en beleggingen) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Spaargeld dat in een langjarige deposito zit of in een bankspaarproduct telt dus mee als vrij besteedbaar vermogen?
Oef! Ik weet niet of ik de officiële definitie hanteer. :)

Voor mij is het bezittingen (sparen, beleggen en alles wat binnen 5 jaar vrijkomt) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Ik vind de termijn van 5 jaar realistisch om mee te rekenen, maar dat is misschien mijn persoonlijke definitie. :Y
Signature
pi_158168034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:19 schreef Gijsbertus het volgende:
Eurostolz:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijf zit in Borne. Dat is bijna 1½ uur rijden...
Voor mij geen reden om extra te investeren..
Idem. Als ik de brandstof van de rente aftrek hou ik een rendement over vergelijkbaar met een ING spaarrekening :)

Wel een heel leuk initiatief verder. Als ik in de buurt zat dan ging ik zeker.
Pecunia non olet
pi_158168164
die 10% limiet is: A. een lachertje B. oncontroleerbaar. C. niet werkbaar (want flexibel) D. regeltje voor de bühne.
pi_158168908
Voor mij is inmiddels duidelijk geworden dat de huidige crowdfunding een nieuwe vorm van junk loan funding is. AFM is dan idd totaal aan de verkeerde kant aan het sturen. Wat zij behoren te doen is de sites verplichten volledig transparant te zijn over de actuele defaultsituatie in de gehele portefeuille, zodat duidelijk is voor potentiele investeerders welke risico's zij écht lopen.
pi_158168968
Er is al lobby aan de gang vanuit de branchevereniging tegen de AFM-regels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158169123
CCF gaat ook hypotheekrecht aanbieden:
Ten behoeve van de Collin investeerder die mee investeren vanaf ¤ 5.000,-, zal er als zekerheid een 2e hypotheek worden gevestigd. Als investeerder geeft u wel uw anonimiteit prijs, indien u kiest voor inschrijving in de akte. Dit is dus niet verplicht.
pi_158169285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef djh77 het volgende:
CCF gaat ook hypotheekrecht aanbieden:
Ten behoeve van de Collin investeerder die mee investeren vanaf ¤ 5.000,-, zal er als zekerheid een 2e hypotheek worden gevestigd. Als investeerder geeft u wel uw anonimiteit prijs, indien u kiest voor inschrijving in de akte. Dit is dus niet verplicht.
Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.
pi_158169441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:49 schreef djh77 het volgende:
Er is al lobby aan de gang vanuit de branchevereniging tegen de AFM-regels:
SPOILER
Ik ga echt niet ieder Crowdfundingplatform waar ik iets investeer, inzicht in mijn financiën geven.
Waarschijnlijk vul ik overal gewoon in: vrij belegd vermogen Euro 1.000.000 en meer dan 5 jaar ervaring.
Dan ben je waarschijnlijk van alle gezeur af.
pi_158169621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.
Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Je kunt je dus afvragen of deze zekerheid zoveel waard is.
pi_158169762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Nou das knap optimistisch hoor voor een executieveiling van een bedrijfspand
pi_158171497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Het is een ambachtelijk familiebedrijfje, regio Bunschoten Spakenburg, maak ik me niet zo'n zorgen over eerlijk gezegd, dat zijn goede betalers?

Ik heb wel die To20 gecancelled, was een overhaaste beslissing. Ze stoppen veel te veel geleend geld in bedrijfjes waarvan je maar moet afwachten hoe die er over een paar jaar voor staan. Daarbij is er sprake van veel geactiveerde goodwill/software, dat is denk ik helemaal lucht in geval van faillissement. Geef mij dan maar een degelijke slager.
Pecunia non olet
pi_158172268
Nieuw GVE zit al 80% vol zie net pas mail van Mu. Lijkt wel aardig op eerste gezicht.

Team Fan Fashion
Project:12355 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:74
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 40.200
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,0%
pi_158172432
Hoihoi.

Ik lees al een tijdje mee en heb veel geleerd ondertussen van jullie.
Gve : 14 x
Fc : 1x

Nu zag ik de Team fan fasion langskomen net op tijd om mijn bijdrage te leveren.
Menig persoon die zich in de racekleding heeft gestort heeft het niet gered.
Sterker nog Team fan fasion heeft het ook al een keer niet gered.
Jammer dat dit er niet bij staat.
Voor mij een absolute no-go.
pi_158172546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GVE zit al 80% vol zie net pas mail van Mu. Lijkt wel aardig op eerste gezicht.

Team Fan Fashion
Project:12355 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:74
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 40.200
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,0%
ik heb voor een klein bedrag meegedaan

@mccrowd: ik doe ook vooral mee omdat de huidige omzet uit overige werkzaamheden de lasten al kan dragen + dat de omvang van de lening relatief beperkt is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158172637
alweer mode....
hmmmm.
ik weet niet wat ik erger vind, horeca of mode.

voor mij dus duidelijk geen fanfashion
pi_158172806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef mccrowd het volgende:
Hoihoi.

Ik lees al een tijdje mee en heb veel geleerd ondertussen van jullie.
Gve : 14 x
Fc : 1x

Nu zag ik de Team fan fasion langskomen net op tijd om mijn bijdrage te leveren.
Menig persoon die zich in de racekleding heeft gestort heeft het niet gered.
Sterker nog Team fan fasion heeft het ook al een keer niet gered.
Jammer dat dit er niet bij staat.
Voor mij een absolute no-go.
Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
pi_158172853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
dat zou ik ook wel zeker willen weten voordat ik mijn investering gestand doe.

Heb jij nog meegedaan NRDZ?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158172893
Ik geloof helemaal niks van het fanfashion verhaal.
heb er een 12 ambachten, 13 ongelukken beeld bij
pi_158172924
Man is al 4 jaar bezig. kijk even waar hij woont en de huisvesting van het bedrijf.
Voor mij een enorm groot rood signaal
pi_158172972
Deze man was eerder bezig in de f1 kleding. Is gestopt en begint nu opnieuw.
Inkoop f1 kleding moeilijk. Koop je Ferrari kleding en seizoen loopt slecht zit je met al je kleding.
pi_158173191
Ow ik zie net dat er ook een financiering loopt in mijn eigen stad.

Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren

Ik snap alleen niet zo goed wat ze nu bieden.
Alleen mogelijke dividend uitkering in de toekomst?
pi_158173257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef dyna18 het volgende:
Ow ik zie net dat er ook een financiering loopt in mijn eigen stad.

Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren

Ik snap alleen niet zo goed wat ze nu bieden.
Alleen mogelijke dividend uitkering in de toekomst?
Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging (of verlaging? :D ) plus wat biergoodies.

Tjsa, ik vind het bier maar waterig maar ze zijn hard aan de figuurlijke weg aan het timmeren. Ergens doen ze dus iets goeds.
pi_158173282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:41 schreef MSR het volgende:

[..]

Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging plus wat biergoodies.
Van een hogere aandelenprijs kun je alleen profiteren als je ook van je aandelen af kunt.
Hoe kun die weer verkopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')